Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)

Całopalna ofiara czy niebezpieczny kaprys?

Autor: Marek 'Planetourist' Golonka

Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)
Czar ten stworzył pewien możny ifryt, by zabawić się śmiertelnikami. Owej nieśmiertelnej istocie nic nie sprawia takiej radości, jak patrzenie na człowieka dość odważnego lub głupiego, by ryzykować życiem w zamian za cząstkę potęgi Sfery Żywiołu Ognia. Po ową inkantację sięgają zarówno święci gotowi poświęcić się, by pokonać zło, jak i nikczemnicy potrzebujący potężnego sługi, który spopieli ich rywali.

Igranie z ogniem

Przywoływanie (przyzywanie, teleportowanie) [ogień]

Poziom: Cza/zak 3, Kpn 3

Komponenty: W, S

Czas rzucania: 1 runda

Zasięg: Osobisty

Cel: Ty i jeden żywiołak ognia

Czas działania: 1 runda/poziom (P)

Rzut obronny: Brak

Odporność na czary: Nie

Igranie z ogniem pozwala przyzwać niezwykle potężną jak na czar trzeciego kręgu istotę – Dużego żywiołaka ognia (Księga Potworów s. 262) pozostającego pod pełną, telepatyczną kontrolą czarownika. Jednocześnie jednak wysyła rzucającego na pustkowia Planu Żywiołu Ognia, gdzie otrzymuje on co rundę 3k10 obrażeń od tego żywiołu. Ma on prawo wykonywać dowolne czynności, w tym rzucać czary leczące i pić mikstury, ale ogień liczy się jako obrażenia długofalowe i rzucanie czarów wymaga testu Koncentracji (ST 10+połowa ostatnio otrzymanych obrażeń). Rzucający może też w każdej chwili zdecydować, że chce przerwać czar – a więc wrócić do swojego świata i odesłać zeń żywiołaka.

Twórca czaru celowo chciał widzieć, jak śmiertelni ryzykują życie i zadbał, by igranie z ogniem zawsze było niebezpieczne -  czar nie udaje się, gdy rzucająca go postać ma niewrażliwość bądź odporność na ogień. Bohater może jednak zrzec się tej ochrony na czas działania zaklęcia. Czar natychmiast kończy się, gdy rzucający zyska taką niewrażliwość lub odporność już na Planie Żywiołu Ognia, choć jak stwierdzono powyżej inne sposoby zwiększania swoich szans na przeżycie są dozwolone.

Jeśli żywiołak zginie, rzucający natychmiast wraca na swój rodzimy plan. Jeśli zaś zginie rzucający, w ostatniej chwili życia dokonuje on wyboru – albo jego zwłoki natychmiast wrócą na miejsce, w którym rzucił igranie z ogniem, a żywiołak zniknie, albo pozostałości po śmiałku na zawsze pochłonie Plan Żywiołu Ognia a żywiołak będzie wykonywał jego ostatni rozkaz jeszcze przez 4 rundy (bez względu na maksymalny czas trwania zaklęcia).

Podobno ifryt, który opracował ten czar śledzi za pomocą kryształowej kuli każde jego użycie i czasami spotyka się na Pierwszej Materialnej z osobami, które jego zdaniem poradziły sobie szczególnie zmyślnie, oferując im prezenty, przyjaźń lub pracę w jego pałacu.

 

Igranie z ogniem ma także potężniejszą wersję:

Igranie z pożogą

Przywoływanie (przyzywanie, teleportowanie) [ogień]

Poziom: Cza/zak 5, Kpn 5

Czar ten działa jak igranie z ogniem, ale przywołuje Większego żywiołaka ognia. Ponadto magicznie podsyca on płomienie otaczające rzucającego na Planie Żywiołu Ognia, przez co zadają one co rundę aż 4k10 obrażeń.