Forgotten Realms [NP]
Artykuły przybliżające bajeczny świat Zapomnianych Krain.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 95.
Sortuj wg:
Przyblakłe Miasto Wspaniałości
Waterdeep w D&D 5E
21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...
Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy
Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?
20-08-2014 21:28 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością.
Dwa lat...
Laring
Perła wśród jezior
01-02-2012 14:31 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...
Myth Drannor
Zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
16-03-2011 21:29 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 8
Ludność: 54 000; Mieszana (80% elfy [40% księżycowe elfy, 30% złote elfy, 10% leśne elfy], 12% ludzie, 4% gnomy, 2% krasnoludy, 2% niziołki)
Typ rządów: Monarchia
Religia: Seldarine, Mystra, Silvanus, Shaundakul, Mielikki, Moradin, Garl Glittergold
Import: magiczne przedmioty, wiedza, żywność, tkani...
Księgi Ziem Centralnych, część II
Piosenki, przepisy i moda
19-01-2011 15:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...
Księgi Ziem Centralnych, część I
Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain
27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...
Portale Podgóry
Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa
03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...
Ziemie Skaliste
Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru
29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...
Frakcje Podgóry
Część pierwsza
27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]
Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu
01-11-2008 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji.
Poniżej...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2
Lochy Podmroku
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...Nomog-Geaya
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
Pomniejsze Bóstwo
Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz
Plan ojczysty: Acheron
Charakter: Praworządny Zły
Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne
Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny
Charakter kleru: NZ, PN, PZ
Domeny: Planowanie, P...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1
Organizacje Podmroku
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...Poszukiwacz Wyvernspur
Bezimienny Bard
12-09-2008 22:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Bezimienny Bard
Półbóg
Symbol: biała harfa na szarym okręgu
Plan ojczysty: Bramy Księżyca
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale
Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale
Charakter kleru: CD, CN, CZ
Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku
Ulubiona broń: Miec...
Wyspy Pirackie - zakończenie
Koniec cyklu
23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Maglubiyet
Najważniejsze bóstwo goblinów
01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg
Większe Bóstwo
Symbol: Zakrwawiony topór
Plan ojczysty: Clangor (Acheron)
Charakter: Neutralny Zły
Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo
Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi
Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...
Wyspa Mirg
Jedna z największych wysp archipelagu
25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...
Wyspa Jastrzębia
Dom mieszańców
25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Ibrandul (martwy)
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
15-07-2008 23:28 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Ibrandul (martwy)
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
Pomniejszy bóg
Symbol: cztery przecinające się, srebrne pierścienie na ciemnopurpurowym tle
Plan ojczysty: niegdyś Ibrandyllaran (Pandemonium); obecnie Plan Astralny
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cichacze, jaskin...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe
Liście Nauki
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...Wyspa Ulgara
Kraina przedwiecznego wampira
30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
Większe bóstwo
Symbol: góry na purpurowym tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi
Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele
Charakter kleru: CN,...
Głosy Zagubionych cz. II
Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Kamienie Portalowe "Gł...Gaerdal Żelaznoręki
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
Pomniejszy bóg
Symbol: żelazna bransoleta
Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza)
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka
Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze
Charakter kleru: ND...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe
Wieża Życia i Grobowiec Śmierci
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar
16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann
Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Gwaeron Wichura
Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki
Gwaeron Wichura Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki Faeruński półbóg Symbol: Ciemnoczerwone "S" z małą, pięcioramienną gwiazdą na jego górnej połowie i dużym, brązowym odciskiem zwierzęcej łapy o czter...Głosy Zagubionych cz. I
O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. O Illefarn i jego Portalach...Flandal Stalowoskóry
Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan
06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar
Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe
Osobowości Krain
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...Smocza Wyspa
Piracki raj
04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści:
"Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie."
Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu.
"Teraz się trzymajcie, wpływam...
Wyspy Pirackie - informacje ogólne
Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym
21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu.
"To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe
Więcej Marchii
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...Callarduran Gładkoręki
Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Pomniejsze bóstwo
Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami
Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe
Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy
Charakter...
Baravar Kapturnik
Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...Essembra
Serce Bitewnej Doliny
21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe
Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...Tilverton
Miasto, które uległo zagładzie
02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda:
1. Rynek (z Wieżą Rady na środku)
2. Pałac Tilvera
3. Brama Cormyru
4. Dom Cudotwórcy
5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz
6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz
7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz
8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku
9. Przednie Ostrza Dundara
10. Rącze Wierzchowce Tanalara
11...
Przejdź do strony: