» Dla graczy

Dla graczy

Działy:
» Karty postaci
» Odgrywanie
» Rasy
» Klasy podstawowe
» Klasy prestiżowe
» Magia [SP]
» Psionika
» Magia [NP]
» Umiejętności i atuty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 83.
Kompendium Śmiałków

Kompendium Śmiałków

Niekomercyjny dodatek do D&D

19-11-2013 14:46 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 0
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Wiejscy czarownicy w d20

12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)

Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)

Całopalna ofiara czy niebezpieczny kaprys?

04-06-2014 23:48 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Czar ten stworzył pewien możny ifryt, by zabawić się śmiertelnikami. Owej nieśmiertelnej istocie nic nie sprawia takiej radości, jak patrzenie na człowieka dość odważnego lub głupiego, by ryzykować życiem w zamian za cząstkę potęgi Sfery Żywiołu Ognia. Po ową inkantację sięgają zarówno święci gotowi...
Psychotronik

Psychotronik

Mistrz magii i psioniki

19-11-2015 21:50 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Psychotronicy to mistrzowie magii wtajemniczeń parający się również psioniką. Traktują oni magię jako siłę, którą można objąć w pełni umysłem, chociaż zaprzestają uczyć się jej ze zwojów, zyskują nowe zaklęcia tak jak zaklinacze - tylko na kolejnych poziomach. Z racji ograniczonego wy...

Netheryjski władca czarów

Mistrzowie manipulacji magią

07-04-2011 14:52 | Przemysław 'Lord Xan' Michałek | Komentarze: 8
Czarodzieje starożytnego Netherilu byli najpotężniejszymi i najwspanialszymi użytkownikami magii w całej historii Faerûnu – przeszłej i przyszłej. Niewyobrażalną stratą byłoby, gdyby ich wiedza zginęła w odmętach czasu… Nie można do tego dopuścić. Arastus, netheryjski władca czarów ...
Atuty przyjaciela zwierząt

Atuty przyjaciela zwierząt

Zestaw atutów dla druida i tropiciela

21-01-2015 23:14 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 5
Zbiór trzech nowych atutów do D&D 3.5 pozwalający podkreślić silny związek druida i tropiciela z fauną, jak i pozyskać przez nich kolejnego zwierzęcego towarzysza. Doskonalszy zwierzęcy towarzysz [ogólny] Twój zwierzęcy towarzysz jest dla ciebie bardzo ważny. Wykorzystujesz...
Vremyonni

Vremyonni

10-09-2014 22:44 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Atut regionalny stanowiący alternatywę wobec Vremyonni training z niewydanego po polsku podręcznika Unapproachable East. Nazwa zaczerpnięta została z Przewodnika Gracza po Fareunie. Vremyonni [regionalny] Jesteś członkiem bractwa mężczyzn czarodziejów Vremyonni, które w społecz...
Zachowanie formy

Zachowanie formy

12-09-2014 16:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Zaklęcie zapewniające niepodatność na wymuszone zmiany postaci oraz dezintegrację. Zachowanie formy Odrzucanie Poziom: Czar/Zak 7, Drd 7, Kap 6 Komponenty: W, S, (KO) Czas rzucania: 1 akcja standardowa Zasięg: Dotykowy Cel: Dotknięta istota Czas trwania: 1 min./poziom Rzut obronny: Wola neguje (nie...
Technolog [D&D 3.5]

Technolog [D&D 3.5]

01-05-2013 22:44 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
(document.getElementsByClassName("image"))[0].style.display="none";Klasa została opracowana na bazie klasy podstawowej Inżyniera do D&D 3.0, której autorem jest Marcin19. Konwersja została dokonana za zgodą autora. Nowe zasady Uwagi wstępne:każda wartość przedmiotu podana na końcu jego opisu nie po...
Technomag

Technomag

Symbioza magii i technologii

19-06-2013 22:24 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Technomagowie łączą w sobie zalety magów i technologów, jednak sztukę mistyczną opanowują wolniej niż zwykli czarodzieje. Osiągnięcie mistrzostwa w obydwu tych (z pozoru odległych) dziedzinach stanowi wyzwanie, któremu mogą podołać tylko nieliczni. W zamian za to otrzymują różnorakie premie wynikają...

Politeista

Sługa wielu Mocy

01-08-2012 19:45 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 6
Politeiści to kapłani, którzy zdecydowali się wyznawać więcej niż jedno bóstwo. Często stają się łącznikami pomiędzy Kościołami sprzymierzonych ze sobą bogów lub stacjonują w świątyniach, w których czci się panteon lub jakąś jego część, nierzadko zostają też głównymi kapłanami w takich przybytkach...

Krwawy pirat z Morza Spadających Gwiazd

Pirackie życie dla Ciebie!

19-09-2005 14:56 | | Komentarze: 30
Bandyci i rzezimieszki w niemal każdym porcie pretendują do miana "pirata", jednak niewielu z nich może rywalizować z tak zwanymi "krwawymi piratami" z Morza Wewnętrznego - najgroźniejszymi pirackimi grupami Faerunu, takimi jak Bractwo Czerwonego Przypływu czy Banda Immurka. Ci korsarze są w stanie...

Tarczownik (3 ed.)

Nic nie jest tak przydatne w walce, jak dobra tarcza

05-09-2005 12:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 49
Jedni cenią ciężkie topory, miecze lub młoty. Inni chwytają oręż w obie dłonie, wywijając nim w morderczym tańcu. Jeszcze inni preferują łuki i kusze, z których szyją pociskami ze śmiertelną precyzją. Wobec wszystkich nich tarczownicy stoją w pewnej opozycji. Idą do walki w szeregach armii, krocząc...

Astralny wojownik (3 ed.)

Hop!

14-07-2005 23:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 43
Dotknięcie, dziwne mrowienie, potem uczucie spadania, a jednocześnie wznoszenia się. Nagle ostre światło i wrażenie, jakby ktoś wyjął z Ciebie wnętrzności, a potem włożył z powrotem, niekoniecznie zachowując właściwą kolejność. Po chwili wszystko mija, a ty orientujesz się, że stoisz w zupełnie inny...

Prymas Bhaala

W służbie Pana Mordu

30-06-2006 20:54 | | Komentarze: 22
Prymasi i prymaski to przywódcy kultu Bhaala - martwego Pana Morderstw. Sam kult wywodzi się ze Strażniczej Iglicy - wulkanicznej góry, która dumnie wznosi się w samym sercu Nieskończonych Pustkowi, czterysta kilometrów na wschód od Jeziora Mgieł i niemal pięćset na południe od Złotego Szlaku. W ukr...

Despota

Czyli drań u władzy

08-03-2006 21:07 | | Komentarze: 17
Miejsca takie jak rejon Morza Księżycowego są domem dla jednostek dzikich, bezwzględnych, okrutnych i silnych. Krainy te pełne są despotów, począwszy od malutkich tyranów pełniących funkcję starszyzny wioskowej, a skończywszy na prawdziwych ciemiężcach, którzy rządzą miastami. Od Melvaunt, poprzez M...

Szpieg Bregan D'Aerthe [PDF]

Drow, renegat, szpieg

02-10-2006 14:43 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 5
Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. [...] Najlepsi członkowie Bregan D'Aerthe byli szkoleni do zadań na powierzchni. Drowy te doskonaliły również swe umiejętności w Podmroku, stając się jedny...

Galant

Fircyk z klasą

27-11-2006 20:40 | | Komentarze: 11
Krainy nie znają chyba bohatera tak niewinnego i romantycznego jak galant. Podróżuje on na skrzydłach prawdziwej miłości i romantyzmu, skradając serca młodym i rozpalając umysły starszych. W głębi serca jest czarującym estetą nie zważającym na powszedniość dnia codziennego, obrońcą czystości i miłoś...

Vhaeraun D'Aron [PDF]

Rycerz Powierzchni

27-12-2006 19:08 | LightFencer | Komentarze: 9
Rycerze Powierzchni, jak zwą ich inne drowy, są paladynami Vhaerauna, a nie tylko marionetkami w rękach kapłanek Pajęczej Królowej. Uwolnili się oni spod władzy Lolth wraz z innymi wyznawcami Zamaskowanego Władcy, uzyskując jednocześnie pozycję jego czempionów. We współpracy z jego kapłanami stworzy...

Zamaskowany zdrajca Vhaerauna

Podwójny agent w klerze Lolth

31-08-2007 09:35 | | Komentarze: 16
Istnieją kapłani, a nawet kapłanki, którzy na pokaz służą Lolth, zaś w głębi serca wyznają Vhaerauna. Sytuacje odwrotne są niemal niespotykane, mimo iż niszczący potencjał takiej osoby sprawia, że myśli o mrocznych, pełnych sekretów snach wywołują błysk w oczach wielu wysoko postawionych kapłanek. ...

Szpieg (d20 Modern)

Prawdziwy agent wywiadu

21-02-2008 23:40 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 14
W XXI wieku nic nie ma wartości większej niż właściwa informacja. Kto ma odpowiednią wiedzę, bez problemów może zyskać pieniądze, wpływy, sławę. Nic więc dziwnego, że tak wielu ludzi zajmuje się pozyskiwaniem wiadomości, przy czym w przypadku bohaterów graczy najczęściej będzie chodzić o te najtrudn...

Strażnik księgi

Obrońcy bezcennych pism

31-03-2008 11:08 | | Komentarze: 17
Słynne biblioteki, wielkie skarbce - te oraz podobne im, niezastąpione źródła wiedzy magicznej, od zawsze przyciągały osoby pragnące zgłębić tajemnice nadludzkiej potęgi. Niewiele się mówi o strzegących prawd i magii, ukrytych w murach tych przybytków wiedzy. Przywódcy religijni, kapłani, królowie,...

Elfi dualista

Mistrz skrajności

24-04-2009 14:05 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 11
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu. Dualiści to elfi poprzednicy magów specjalistów z obecnych Krain. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie, z wyłączeniem wszystkich innych odmian Sztuki. Badają i wykorzystują właściwości przeciw...

Uliczny drapieżnik (3 ed.)

Kici, kici...

07-10-2004 21:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 64
Kot to bez wątpienia najbardziej skuteczny z tych drapieżników, które dostosowały się do warunków panujących w tak zwanych cywilizowanych miastach. Potrafi radzić sobie z głodem, zimnem i brakiem dachu nad głową. Co więcej, takie życie najwyraźniej mu się podoba – koty należą do stworzeń, któr...

Siostra Cyrica

Groźne siostrzyczki

05-09-2004 13:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Siostry Cyrica to elitarny regiment składający się głównie z kapłanek Cyrica, choć każda ludzka lub drowia kobieta wyznająca Boga Kłamstw może nią zostać. Oddział ten dosiada specjalnie hodowanych w Thay czarnych jednorożców (patrz: Potwory Faerunu str. 41) i jest szkolony do walki na nich. Regiment...

Mistrz improwizacji (3 ed.)

Nie każdy może walczyć czym popadnie

10-08-2004 13:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 53
Czasem trzeba komuś dać komuś w mordę. To stwierdzenie to nie sekret i o jego słuszności bardzo szybko przekonuje się każdy, kto chce swoje życie związać z wojaczką. Samo jednak wojowanie to jeszcze nie pretekst, a bardziej doświadczeni zbrojni na ogół potrafią znaleźć jakieś wyjście z sytuacji, któ...

Biały nekromanta [PDF]

Śmierć to zaledwie początek

21-12-2005 23:07 | Haer | Komentarze: 33
Biali nekromanci, działający zazwyczaj pod auspicjami kościołów dobrych i neutralnych bóstw śmierci, są zaciekłymi wrogami nieumarłych i osobników z nimi związanych. Są także jednymi z największych ekspertów w sprawach śmierci, gdyż każdy z nich kiedyś jej doświadczył. Biały nekromanta to klasa pre...

Darknower [PDF]

Wiedza zdolna zabijać

09-12-2005 21:00 | The Prophet | Komentarze: 25
Wielu mędrców chodzących po tym świecie może rzec, iż posiadają wiedzę przyćmiewającą to, co wie większość ludzi. Tedy, jeśli porównać pod względem wiedzy mędrców i zwykłych ludzi, to ci drudzy wyglądają niczym ziarenko piasku położone przy wiadrze po brzegi nim wypełnionym. Tedy, jeśli czynić takie...

Kroczący wśród chwil [PDF]

On zawsze ma czas...

19-04-2006 17:57 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 10
Czas to środek, jakim niewątpliwie każdy chciałby dysponować w jak największych ilościach. Niestety, przeciętny śmiertelnik może zastosować najwyżej pewne doraźne środki, aby nie uznać swego czasu za zmarnowany. Są jednak na tym świecie nieliczne wyjątki, dla których pojęcie 'czas stracony'...

Pan szwów [PDF]

"As w rękawie" nabiera nowego znaczenia...

11-01-2006 22:15 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
"Ból i cierpienie to nieodłączny towarzysz każdego, kto zarabia na życie machając mieczem. Niektórzy jednak potrafią się przystosować lepiej niż inni [...]. W pewnym momencie pragnienie osiągnięcia perfekcji staje się tak silne, że wojownik jest w stanie poświęcić wszystko, byle tylko stać się...

Tancerz śmierci [PDF]

Czy odważysz się z nim zatańczyć?

05-03-2005 10:58 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Muzyka i taniec to prawdziwe pasje wielu bardów - dla nich to coś nieuchwytnego, wręcz magicznego. [...] Wydaje się to niemożliwe, lecz istnieją osoby, których zamiłowanie do tańca przerodziło się w obsesję. Niekończący się taniec istot, które wsłuchują się w graną przez nich muzykę, stał się dla ni...

Karmazynowy barbarzyńca (3 ed.)

Wybraniec Uthgara

02-06-2004 16:58 | Van Halen | Komentarze: 61
Na całym świecie jest ich zaledwie kilkunastu. Kroczą przez życie przestrzegając swojego kodeksu honorowego, który opracowali na przestrzeni setek lat. Tak - mędrcy powiadają, że tajemny kult karmazynowych barbarzyńców pochodzi z zamierzchłych czasów, kiedy magia odciskała jeszcze większe piętno na...

Śpiewak kręgu Angharradh

Obrońca Tej, Która jest Trzema

20-10-2005 16:30 | | Komentarze: 33
Angharradh jest zjednoczonym aspektem bóstw, które są zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk – jak i pojedynczą boginią, łączącą w jedno ową trójcę. Trójca odzwierciedla naturę każdej z trzech bogiń, zależnie od sytuacji. Na wiosnę...

Lista czarów

Czary, inwokacje, rytuały i inne warianty magii

05-09-2012 23:24 | | Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listy czarów, z których mogą wybierać znane czary postacie awansujące w poszczególnych klasach czarujących. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Gracza i innych podręcznikach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi czarami i zasadami działania magii, skorzystaj z...

Czarodziej zawsze przygotowany

Trzy nowe czary ułatwiające gospodarowanie magią

05-09-2012 21:09 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 6
Oto trzy nowe zaklęcia przeznaczone specjalnie dla czarodzieja. Klamrą spinającą te inkantacje w całość jest motyw przygotowywania czarów przez przedstawiciela tej klasy podstawowej. Brak spontaniczności w rzucaniu zaklęć stwarzał niewielką lukę, która dotąd wypełniona była tylko czarem Rozszerzenie...
Jak przetrwać noc?

Jak przetrwać noc?

O zasadzkach, zabójstwach i zamarznięciach słów kilka

04-12-2006 19:52 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 24
Potężni bohaterowie mają męczące życie. Od rana do wieczora muszą walczyć, unikać pułapek, targować się o wynagrodzenie z upartymi krasnoludzkimi władcami, liczyć zdobyte góry złota, rozszyfrowywać starożytne teksty… Wieczorem powinni więc zasnąć spokojnie, prawda? Nieprawda. Nocne zasadzki są...
Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów

Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów

Czyli drobna pomoc w obmyślaniu postaci

22-08-2007 15:01 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 33
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Wylosowanie współczynników dla postaci jest jedynie pierwszym etapem jej tworzenia. Najbardziej istotna część tego pr...

Charaktery

Czyli rozważania o czterech stronach osobowości

24-09-2007 00:01 | danant | Komentarze: 12
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Po co taki artykuł? Poniższy tekst ma za zadanie uzmysłowić wszystkim, jakim problemem może być odgrywanie charakte...

Psionik - BN [PDF]

Potęga umysłu dla Bohaterów Niezależnych

24-09-2006 15:03 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Moce umysłu są zazwyczaj rzadkie i dotyczą tylko nielicznych, którzy później szkolą swe przyrodzone - czy też przebudzone - mentalne talenty, rozwijając się w klasach psionicznych. [...] W zamkniętych społecznościach nie ma jednak odpowiednich warunków, by osiągnąć wyżyny psionicznego talentu, nie w...

Klasy Absolutne - część 1

Barbarzyńca, Wojownik i Druid

03-10-2008 22:36 | Szatany | Komentarze: 12
Klasy Absolutne to nowe wersje klas postaci, które przygotowano specjalnie dla grup lubiących grę bohaterami posiadającymi prawdziwą potęgę. Ich autor, Szatany, włożył wiele pracy, aby były one jak najbardziej grywalne i zachowały względem siebie równowagę w możliwościach. Wysiłek opłacił się - klas...