» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 185.

Jak prowadzić lochy

10-10-2012 19:18 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 9
Ten tekst zainspirowały dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest artykuł o prowadzeniu lochów, który jakiś czas temu przeczytałem, moim zdaniem niezły, ale niekompletny, pomijający wiele kwestii i skupiający się na niezbyt istotnych problemach. Drugą inspiracją jest fakt, że właśnie udało mi się odpalić Du...

Białe Plamy Faerunu

Najlepsze miejsca do swobodnej eksploracji

12-12-2012 18:57 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Jednym z zarzutów często formułowanych wobec Zapomnianych Krain jest zbyt dokładne opisanie settingu, które nie pozwala na poprowadzenie przygód opierających się na swobodnej eksploracji dzikich ostępów. Krytycy dzieła Greenwooda twierdzą, że nie ma już nic do odkrycia w świecie, w którym prawie każ...

Forgotten Realms: Cienie Podmroku [PDF]

02-01-2013 21:41 | Szapf | Komentarze: 15
Cienie Podmroku to oparta o zasady edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons i rozgrywająca się w realiach świata Zapomnianych Krain obszerna przygoda przeznaczona dla grupy liczącej 4-5 osób. Przygotowana została z myślą o postaciach na 11. poziomie doświadczenia. Gracze wcielą się w grupę zróżnicowan...

Forgotten Realms: Polana Wiecznej Śmierci

Mroczny sekret obrońców cywilizacji

06-02-2013 20:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Północ Ziem Centralnych Faerunu usłana jest ruinami, zapomnianymi grobowcami i pamiątkami po marzeniach, które nigdy się nie spełniły. Wiele ras i narodów próbowało ujarzmić tę krainę, ale nie udało to się ani elfom z ich pradawną magią, ani niepokonanym armiom krasnoludów czy najwszechstronniejszym...
Ullythis de Lioncourt

Ullythis de Lioncourt

10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19
 Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż...
Magia, bóstwa i intrygi

Magia, bóstwa i intrygi

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. I

20-04-2016 08:09 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Podczas prac nad piątą edycją Dungeons & Dragons autorzy bardzo mocno podkreślali jej klasyczność i chęć powrotu do korzeni. Założenie to miało obowiązywać nie tylko na poziomie mechanicznym, ale także fabularnym, a oficjalne settingi, mimo zachowania ciągłości linii czasowej, znów miały przypom...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...
Przegląd Unearthed Arcana II

Przegląd Unearthed Arcana II

Jesienna porcja nowych zasad opcjonalnych

21-10-2015 20:15 | Olórin | Komentarze: 0
Od ostatniego przeglądu Unearthed Arcana upłynęły trzy miesiące. Oznacza to pojawienie się trzech nowych, solidnych porcji zasad opcjonalnych, mających urozmaicić 5. edycję D&D. Warto przyjrzeć im się bliżej, zwłaszcza, że wszystkie dotykają kwestii tworzenia postaci, czyli tematu w równym stopn...
Warsztat dedekowca

Warsztat dedekowca

Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło

10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...
Kompendium Śmiałków

Kompendium Śmiałków

Niekomercyjny dodatek do D&D

19-11-2013 14:46 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 0
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...
Stara Szkoła RPG od podstaw

Stara Szkoła RPG od podstaw

Zostań człowiekiem Renesansu Starej Szkoły

19-08-2010 23:57 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 39
O Starej Szkole RPG zrobiło się głośno. Rośnie popularność retrogamingowych blogów, pudełka z grami do złudzenia przypominającymi stare edycje D&D sprzedają się jak ciepłe bułeczki, pojawiło się polskie wydanie retroklona Swords & Wizardry: Whitebox. O tym, dlaczego wielu graczy wybiera właśnie syst...
Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Skąd najlepiej wyruszyć na trakty Faerunu

07-10-2015 23:49 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 6
Przez lata prowadzenia przygód w różnych edycjach Dungeons & Dragons uświadomiłem sobie, że jedną z najważniejszych decyzji podczas pisania scenariusza jest wybór miejsca startowego, z którego drużyna śmiałków wyruszy na szlak. Dobrze dobrane potrafi dać fabularnego kopa nawet na kilka sesji, ni...
Przegląd Unearthed Arcana

Przegląd Unearthed Arcana

Oceniając nowe zasady opcjonalne

23-07-2015 22:42 | Olórin | Komentarze: 1
Piąta edycja Dungeons and Dragons poza oficjalną linią wydawniczą, systematycznie obrasta w dodatkową treść za sprawą Unearthed Arcana (UA). Jest to cykl nazywany przez samych autorów "warsztatem", za pomocą którego co miesiąc prezentowane są graczom nowe rozwiązania mechaniczne i fabularn...
Powrót do Świątyni Matki Pająków

Powrót do Świątyni Matki Pająków

27-11-2013 11:45 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 30
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.  Wstęp Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...
Od Jeziora Pary do Grzbietu Świata

Od Jeziora Pary do Grzbietu Świata

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. II

25-05-2016 22:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Podręczniki poświęcone geografii to jedna z najszerszych kategorii publikacji opatrzonych logo Forgotten Realms. Przez prawie trzydzieści lat swojej wydawniczej historii Krainy doczekały się kilkudziesięciu pozycji, dzięki czemu potencjalny gracz piątej edycji D&D ma szeroki wybór materiałów uzu...
Przegląd Unearthed Arcana III

Przegląd Unearthed Arcana III

Wiosenne odkurzanie serii

27-04-2016 21:50 | Olórin | Komentarze: 1
W trzeciej odsłonie przeglądu Unearthed Arcana dwukrotnie zajrzymy do Podmroku, powspominamy AD&D 2nd oraz pospacerujemy po okrytych mgłą ziemiach Ravenloftu. Listopad 2015 Listopadowe Unearthed Arcana nawiązywały do zbliżającej się wielkimi krokami premiery kampanii Rage of Demons...
Cienie nad Haven

Cienie nad Haven

Scenariusz o walce z cieniem

19-02-2014 23:29 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Badając skażone apatią miasto Haven, bohaterowie trafiają do jego upiornego, cienistego odbicia i spotykają tam czarnoksiężnika, który powinien już dawno być martwy. I poniekąd jest, ale nie przeszkadza mu to knuć zguby Haven. Cienie nad Haven to przygoda dla drużyny na 3-4 poziomie, co o...
Kłopoty w Starym Stawie

Kłopoty w Starym Stawie

Typowe zlecenie z etnicznymi kłopotami w tle

16-01-2014 19:25 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Zwykłe z pozoru zlecenie stawia BG w środku konfliktu. Wstęp Poniższy scenariusz jest przeznaczony dla 3-5 osobowej drużyny bohaterów na drugim poziomie doświadczenia, o charakterach dobrych lub neutralnych (choć i złe, ale skłonne do współpracy za pieniądze się nadadzą). Można go rozegrać w więks...

Forgotten Realms: Pod wieczną przysięgą

Gospoda jakich wiele...

03-10-2012 20:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...
Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)

Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)

Fae chciwa ludzkiej uwagi

14-05-2014 21:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Można dostać pomieszania zmysłów, gdy próbuje się coś uczynić, za przewodnika mając klechdy i bajania. Dla każdego morału z jakiejś baśni można znaleźć dwie opowieści, które zupełnie się z nim nie zgadzają. Najwięcej problemów jest wtedy, kiedy trzeba coś zrobić z obcym. Ugościć? Wygn...
Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1]

Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1]

28-09-2013 21:06 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Na Eberron nastały ostatnio dziwne czasy dla Znamienitych. Piętna zaczęły coraz częściej pojawiać się wśród ludów Khorvaire, a do tego rozeszły się wstrząsające pogłoski – niektórzy Napiętnowani ozdrowieli, przeklęte znaki zniknęły z ich ciał! Trudno smucić się tym faktem, ale czy nie oznacza...
Talia iluminacji (potężny artefakt)

Talia iluminacji (potężny artefakt)

Wspomnienia o Tyche

27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...

Greyhawk: Pod trzema iglicami

Tajemniczy dom w sercu Wolnego Miasta

22-05-2013 16:25 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Wolne Miasto Greyhawk i należące do niego ziemie od wieków pozostawały sercem Flanaess. To tu podejmowano najważniejsze decyzje, które określały przyszłość państw i regionów. Rozrastająca się metropolia przyciągała także licznych przybyszy: magów, kupców, poszukiwaczy przygód, naukowców oraz zwykłyc...
Smokogłowie

Smokogłowie

Z głową pełną złudzeń

30-04-2014 23:57 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pomieścić ogromne smocze ego w ciele śmiertelnika to rzecz niezwykle niebezpieczna - tak dla rzeczonego śmiertelnika, jak i dla całego świata. Dlatego właśnie najbardziej światli uzdrowiciele Khorvaire, Faerunu i innych Pierwszych Materialnych traktują niepozorne smokogłowie jako zarazę gorszą, niż...
Wspomnienie Murann

Wspomnienie Murann

Niedoszły postrach Morza Mieczy

30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Wiejscy czarownicy w d20

12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Naszyjnik negacji

Naszyjnik negacji

Drowie wyrzeczenie

19-11-2014 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Przedmiot ten był darem od Eilistraee dla jednej ze swoich wyznawczyń – Belare, drowiej zaklinaczki. Belare była przywódczynią niewielkiego ugrupowaniu drowów i drowich niewolników, którym udało się wydostać z Ched Nasad i utorować sobie drogę na powierzchnię. Elfka nie była zbytnio doceniana...

Brzytwotrawa (SW: -)

Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne

07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69
Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p...
Na dobry początek

Na dobry początek

05-08-2014 12:19 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Scenariusz do D&D 3.5 dla czteroosobowej drużyny na 1. poziomie, w którym Bohaterowie Graczy poszukują pomnika bóstwa, by zyskać pomyślność na ścieżce poszukiwacza przygód. Przygoda zacznie się w spokojnej okolicy, w parne, upalne dni lata w klimacie umiarkowanym. W&nbs...
Moczary Ysfell (PDF)

Moczary Ysfell (PDF)

Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2014

21-06-2014 23:23 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Moczary Ysfell to rozbudowany opis niezwykłego bagniska, które niegdyś stanowiło centrum kultu jednego z książąt demonów a obecnie stanowi miejsce wielu niezwykłych wydarzeń oraz pole walki dla istot czczących dwa odmienne aspekty potężnego czarta. Autorem artykułu jest Marek 'Planeto...
Antyteiści, cz. IV

Antyteiści, cz. IV

Dodatek z potworami

07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...

Prowadzenie walk, cz. II

22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne. Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...

Prowadzenie walk, cz. I

12-12-2005 20:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 27
Czasem podczas gry zdarza się walka - mniejsza już o jej przyczyny. Dla niektórych jest to podstawa dobrej zabawy, dla innych jedynie przerywnik w głównym nurcie akcji. Jednak nawet najzagorzalsi wielbiciele śmiertelnych potyczek dość szybko znudzą się jednostajnymi spotkaniami - w końcu ile razy mo...

Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa

Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie

12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...
Osobliwe gobliny

Osobliwe gobliny

Spotkanie dla postaci na 7. poziomie

03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania: Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Pocztówka z D&D: Illithidy

Pocztówka z D&D: Illithidy

Dla łupieżców pomysłów

11-12-2010 17:17 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 17
Illithidy to jedne z najpopularniejszych istot z „kanonu” D&D. Nie ma się co dziwić – genialni, źli, obdarzeni telepatycznymi talentami mózgozdziercy z ośmiornicą zamiast głowy to brawurowe (i grywalne, przynajmniej jako przeciwnik) połączenie mrocznych spiskowców, pożerającej mózg...
Forgotten Realms: Rondell szlamu

Forgotten Realms: Rondell szlamu

Niezapomniane przeżycia w Turmish!

07-08-2007 04:06 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 21
"Rondell szlamu" to przygoda dla szóstopoziomowej drużyny, luźno osadzona w świecie Forgotten Realms. Wkomponowanie jej w dowolną kampanię nie powinno sprawiać większych kłopotów. Wykorzystałem zasady D&D w wersji 3.5. Konwencja: przaśne fantasy. Akcja scenariusza koncentruje się wokół nietypowego...