» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 185.

Topór chciwości

Nie wszystko złoto, co się świeci.

15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...

Mgły nad Ruathymem cz. 1

17-03-2003 00:00 | | Komentarze: 46
Do syta napojeni miodem i winem Jasnym szykiem wyrwali naprzód, Razem siadali do misy. Za ucztę w górskiej twierdzy mieli zginąć. Zbyt wielu straciłem prawdziwych braci. Trzystu mężów w złotych torkach, Co szli na Catraechth, Uszedł, o! Biada, tylko jeden. Orszak Goddinów znad ostrogrzywych Koni ba...

Mgły nad Ruathymem cz. 2

17-03-2003 00:00 | | Komentarze: 45
Akt IV Scena I – Poznajemy Las Gracze powinni opuścić siedziby druidów przed świtem następnego dnia (wliczając w to czas snu). Sean zobowiąże się pojechać z nimi aż pod las i poczekać tam na nich przez trzy dni. Cały czas przypomina bohaterom o pośpiechu. Fladrif nie ma już dużo czasu. Tyl...

Błyskotka [PDF]

Nie tylko sroki zbierają błyskotki

29-07-2003 16:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 22
W drodze z jednego miejsca do drugiego bohaterowie natykają się na dwóch kamiennych gigantów, którzy zgubili swoją zabawkę. Czy opłaca się pomóc komuś, kogo oko jest większe niż głowa przeciętnego człowieka? Błyskotka to spotkanie losowe dla edycji 3.5 systemu, przeznaczone dla graczy na dowolnych...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Igła Yondalli

Coś, co każdy niziołek powinien mieć w swojej kuchni

20-08-2003 23:07 | Ranferiel | Komentarze: 37
Historia i wygląd: Garry Plunckett z Silverymoon był kupcem, podróżnikiem, a także zupełnie przypadkowym współ-wynalazcą pewnego dość nietypowego artefaktu. Nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach ten wesoły i przedsiębiorczy halfling po raz pierwszy zjawił się w Cytadeli Adbar. Choć w sumie, a...

Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)

22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co Widzę, wiem – Snem jest tylko... We śnie snem. Edgar Allan Poe Średni humanoid Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw) Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 11 (+1 Zr) Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika. Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...

Brzytwotrawa (SW: -)

Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne

07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69
Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p...

Nagolenniki wiatru

Marzenie każdego sprintera

28-12-2003 17:15 | Estel | Komentarze: 26
Historia: Jothun Blizarderth i Hillert’th Datrath, wyszkoleni przez tego samego mistrza, od zawsze rywalizowali ze sobą w sztukach magicznych. Z biegiem lat, już jako samodzielni, doświadczeni magowie, niezmiennie nie potrafili dojść do porozumienia kłócąc się o to, który z nich jest lepszy. Z...

Specjalne moce pancerzy i broni

14-02-2004 20:11 | | Komentarze: 51
Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej...

Shazzelim - Słaby artefakt

Zguba Grających na Harfach

27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...

Wieża Cieni cz. 1

10-03-2004 14:29 | | Komentarze: 57
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...

Wieża Cieni cz. 2

19-03-2004 19:24 | | Komentarze: 23
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...

Wieża Cieni cz. 3

23-03-2004 19:15 | | Komentarze: 62
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...

Rzeźbiarz cz. 1

08-04-2004 15:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Przygoda w pierwotnej wersji startowała w ogólnopolskim konkursie Quentin 2004. Komentarze Jury na jej temat możecie przeczytać tutaj. Na początek. Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla trzech-czterech graczy na poziomach 7-9, grających w dowolnym świecie trzeciej edycji systemu Dungeons & Dr...

Rzeźbiarz cz. 2

12-04-2004 20:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Siedziba rzeźbiarza. 1. Okolica – Okolica siedziby szalonego maga to nic więcej poza paroma niskimi drzewami, krzakami i kilkoma tonami skał. Na uwagę zasługuje uczęszczana droga, prowadząca z jednego miasta krainy do drugiego. Jest ona na tyle szeroka, by z przejazdem po niej dał sobie radę...

Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt

Tylko dla cienistych

03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...

Fessel - Słaby artefakt

Nie miej przedmiotu magicznego od siebie mądrzejszego

04-06-2004 21:47 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 12
Historia: Magowie znani są ze swej mądrości, ale też i z głupoty zrodzonej z dążenia do potęgi. Jednym z takich głupców był Azruil, Czerwony Czarnoksiężnik z Thay, który przypłacił swoje żądze życiem. Azruil zapragnął mieć potężną broń, dzięki której mógłby wspiąć się na wyższy szczebel hierarchii...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Dar Yennekena

Charyzma nie zawsze jest zaletą...

11-11-2004 00:00 | | Komentarze: 36
Historia: Działo się to dawno temu - w czasach, gdy królowi Azounowi z Cormyru jeszcze nawet przez myśl nie przeszła jego poźniejsza krucjata przeciwko Tuiganom, zaś przodkowie obecnego kalifa Calimshanu - Rashida Djenispoola, dopiero mocno kombinowali, jak tu dojść do władzy. W rzeczonych czasach ż...

Babie zęby - Słaby artefakt

Uważaj na latające szczęki!

11-11-2004 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
Często zastanawiałem się co zrobić, by raz na zawsze przystopować zapędy graczy do bezmyślnego zbierania magicznych przedmiotów. Odpowiedź okazała się niezwykle prosta – stworzyłem przeklęty artefakt, który skutecznie uprzykrzał życie posługującym się nim herosom. Poniżej przedstawiam jego kró...

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...

Śniegowy golem - potwór (SW: 10)

Strzeż się bałwanka...

25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw) Inicjatywa: -2 (Zr) KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny) Szybkość: 4,5 m Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Pierścień Reriwen - Potężny artefakt

Szlachetna elfka (niemal) na zawołanie

04-01-2005 20:53 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 30
Wygląd i zachowanie: Ten potężny pierścień, wyglądający jak zwykła prosta obrączka ze złota lub srebra (zależnie od tego, którego kruszcu właściciel bardziej nie lubi) dla większości ludzi zostaje prostą biżuterią. Zidentyfikowanie jego mocy jest prawie niemożliwe, można to zrobić tylko za pomocą cz...

Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty

Magiczne miecze w służbie Talosa

14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...

Forgotten Realms: Pająk z Cormanthoru [PDF]

Pająk w wersji deluxe!

30-01-2005 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 55
Jako, że Pająk z Cormanthoru spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z waszej strony, postanowiliśmy porządnie dopracować kampanię i opublikować ją w postaci dokumentów w formacie PDF. Poniższe pliki, oprócz poprawionej i zmodyfikowanej wersji scenariuszy, zawierają wiele dodatków (jak nowe zaklęcia...

Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza) Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw) Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała) KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny) Ataki: pochłonięcie +15 Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6 Front...

Urgath (SW: 3) (3 ed.)

08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw) Inicjatywa: +4 (Zr) Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny) Ataki: 2 szpony +7 wręcz Obrażenia: szpony 1k6+5 Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok Specjalne cechy: węch Rzuty obronn...

Cudowne świece - informacje ogólne

13-06-2005 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Cudowne świece: Do tej kategorii wliczają się cudowne przedmioty o postaci świecy i dość szczególnej formie działania. Ich cechy wspólne opisano poniżej – dotyczą one każdego spośród podanych dalej przedmiotów, chyba że w opisie zaznaczono inaczej. Wygląd: Każda wygląda nieco inaczej, ale wsz...

Opisy cudownych świec cz. 1

13-06-2005 20:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do z...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...

Oko Tyra - Potężny artefakt

20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...

D&D Ablem gier fabularnych?

16-08-2005 17:03 | Wojciech 'Wojteq' Popek | Komentarze: 238
System Dungeons & Dragons stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej aktualizowanych systemów na polskim rynku. Wszystko to za sprawą Wydawnictwa ISA, które w miarę regularnie spolszcza i wydaje nowe dodatki (splatbooki, opisy światów, jak na przykład Zapomniane Krainy). Oczekiwaną reakcją...

Święty pektorał - Słaby artefakt

Pomoc dla tych, którzy stają w świetle

23-11-2005 19:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Historia: Historia powstania Świętego Pektorału ginie w mroku dziejów. Wiadomo, że został stworzony bardzo dawno temu. Wiadomo również, że nie był jedyny w swoim rodzaju, istnieją bowiem przekazy o całych zastępach kapłanów noszących go z dumą. Jednak to, co pozostaje tajemnicą, to kto lub co go stw...

Abraxus (SW: 13)

05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ...

Prowadzenie walk, cz. I

12-12-2005 20:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 27
Czasem podczas gry zdarza się walka - mniejsza już o jej przyczyny. Dla niektórych jest to podstawa dobrej zabawy, dla innych jedynie przerywnik w głównym nurcie akcji. Jednak nawet najzagorzalsi wielbiciele śmiertelnych potyczek dość szybko znudzą się jednostajnymi spotkaniami - w końcu ile razy mo...
Perfect HGM

Perfect HGM

Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...

19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...

Ukochana studnia [PDF]

Ukryte niebezpieczeństwo

23-12-2005 20:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Rockslide to cicha mieścina ukryta wśród gór. Wydaje się jednak, że zbyt cicha. Jej mieszkańcy są apatyczni i zdają się w ogóle nie zauważać sporadycznie przejeżdżających przez osadę podróżników. Coś dziwnego wisi w powietrzu... A może pływa w wodzie? Czy bohaterom uda się rozwiązać zagadkę i sprawi...

Magiczne defekty - informacje ogólne

25-01-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawieraj...