Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 185.
Sortuj wg:
Wieża Cieni cz. 1
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...Mgły nad Ruathymem cz. 1
Do syta napojeni miodem i winem Jasnym szykiem wyrwali naprzód, Razem siadali do misy. Za ucztę w górskiej twierdzy mieli zginąć. Zbyt wielu straciłem prawdziwych braci. Trzystu mężów w złotych torkach, Co szli na Catraechth, Uszedł, o! Biada, tylko jeden. Orszak Goddinów znad ostrogrzywych Koni ba...Mgły nad Ruathymem cz. 2
Akt IV Scena I – Poznajemy Las Gracze powinni opuścić siedziby druidów przed świtem następnego dnia (wliczając w to czas snu). Sean zobowiąże się pojechać z nimi aż pod las i poczekać tam na nich przez trzy dni. Cały czas przypomina bohaterom o pośpiechu. Fladrif nie ma już dużo czasu. Tyl...Wieża Cieni cz. 2
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...Wieża Cieni cz. 3
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...Eliksir czarów (D&D 5E)
Panaceum na brak komórek zaklęć
Twoja postać zbyt szybko wyczerpuje wszystkie komórki czarów? Ta mikstura pomoże w rozwiązaniu tego problemu. Eliksir czarów Po wypiciu tego magicznego wywaru postać odzyskuje jedną komórkę czarów, maksymalnie poziomu odpowiadającego poziomowi mikstury. Jeżeli postać wypije eliksir wyższego poziom...Lista magicznych przedmiotów
Obdarzone nadzwyczajną mocą przedmioty i artefakty
Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opar...Specjalne moce pancerzy i broni
Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej...Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty
Mikstury i olejki nieśmierci
Mellifleur cenił te magiczne eliksiry tak bardzo, że przechwalał się ich niezwykłymi właściwościami nawet wobec innych bóstw. Podobno to właśnie te przechwałki przyciągnęły uwagę większego bóstwa kradzieży, które ukradło mikstury i wrzuciło je do zmiennego portalu, w każdej sekundzie prowadzącego na...Dar Yennekena
Charyzma nie zawsze jest zaletą...
Historia: Działo się to dawno temu - w czasach, gdy królowi Azounowi z Cormyru jeszcze nawet przez myśl nie przeszła jego poźniejsza krucjata przeciwko Tuiganom, zaś przodkowie obecnego kalifa Calimshanu - Rashida Djenispoola, dopiero mocno kombinowali, jak tu dojść do władzy. W rzeczonych czasach ż...Wstęp do starej szkoły RPG
Graj jak w latach 70.
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...Arsenał prawdziwego Łotra (D&D 5E)
Zestaw broni dla Łotra i Mistrz Oręża po nowemu
Dla wielu fanów Lochów i Smoków wielkim szokiem okazało się to, że w obecnej, piątej edycji Dungeons & Dragons atuty (feats) zostały sprowadzone do roli opcjonalnego elementu gry. Jeżeli Mistrz Podziemi zezwoli graczom na skorzystanie z nich, wówczas mogą oni zadecydować (co do zasady), pod...Hippolder (SW 4) [PDF]
Koniowaty kuzynek beholderów
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...Genasi pozytywnej energii (SW: 1)
Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią
Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/...Zasadzka we mgle
Czasem myśliwy staje się zwierzyną
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...Romeo i Julia
Historia tragicznej miłości z happy endem
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. W...Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]
Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...Pathfinder: Carrion Crown – podsumowanie
Bezcenny klejnot, czy zwykła błyskotka?
16-11-2011 22:33 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Przygody z Koroną Padliny
W ciągu ostatnich kilku miesięcy na łamach serwisu ukazywały się recenzje poszczególnych przygód z kampanii Carrion Crown. Odnośniki do nich można znaleźć poniżej.
1. The Haunting of Harrowstone.
2. Trial of the Beast.
3. Broken Moon.
4. Wake of the Watcher.
5. Ashes at Daw...
Druidzi cz. I
Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku
19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...
Druidzi cz. VI
Upadek. Ostatni przemarsz druidów
12-05-2008 23:40 | Adi Cherryson | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Świt. Przebudzenie ze świata pięknego snu.
Cudownie i magicznie spędzona noc kończy się nagle, gdy zastępy celtyck...
Druidzi cz. V
Bogowie i mity
06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...
Druidzi cz. IV
Magia druidów
14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...
Druidzi cz. III
Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo
14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa.
Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda.
Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...
Druidzi cz. II
Czy druidzi składali ofiary z ludzi?
17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...
Nyligehem
Miejsce Czasu
08-09-2010 07:45 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
Nyligehem - Miejsce Czasu - stanowi składowisko i magazyn czasu całego multiwersum, czekającego na swój moment by upłynąć, a także miejsce ostatecznego s...
Starcie w Szarej Polanie
Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
26-10-2011 22:13 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Wstęp
Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...
Ziarno Cienia
Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie
11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta.
Wstęp i plan przygody
Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...
Sieciowisko
Magiczne więzienie
20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...
Gra pozorów
Spotkanie w karczmie
28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...
Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Oślizg (SW: 2)
Ni to ważka, ni to wąż
30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg
Średnia magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw)
Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna)
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+5
Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Drenkron - magiczny narkotyk
Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba
31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.
Wykorzy...
Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty
Magiczne miecze w służbie Talosa
14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...
Artefakty Szass-Tama
Co takiego kryje licz?
04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt
Grimuar przesiąknięty chaosem
01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...
Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt
Tylko dla cienistych
03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...
Abraxus (SW: 13)
05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw)
Inicjatywa: -1 (-1 Zr)
Szybkość: 9 m
KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28
Bazowy atak/zwarcie: +12/+26
Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m
...
Zaklęte księgi czarów
Grimuary godne prawdziwego maga
21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...
Nihiltar (SW: 6)
Złodziej magii
23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar
Mały żywiołak (powietrza)
Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw)
Inicjatywa: +11
Szybkość: latanie 12 m (doskonała)
KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11
Bazowy atak/zwarcie: +9/+5
Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie)
Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...