» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 168.
Zapomniane Krainy odkryte na nowo

Zapomniane Krainy odkryte na nowo

Jasne strony piątoedycyjnego Faerunu

28-06-2017 23:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Wraz z premierą piątej edycji Dungeons & Dragons Zapomniane Krainy stały się de facto domyślnym światem najsłynniejszej gry fabularnej. Od tego czasu ukazała się cała seria artykułów, dodatków, przygód i kampanii, które w ten czy inny sposób rozwijały autorskie dzieło Eda Greenwooda. Po trzech l...
Hordy potworów i bale arystokracji

Hordy potworów i bale arystokracji

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. III

20-04-2017 11:13 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Najnowsza edycja Dungeons & Dragons przygodami stoi. Od chwili swojej premiery w 2014 roku doczekała się pięciu dużych kampanii, którym towarzyszyło kilkadziesiąt niewielkich turniejowych modułów. Większość z nich osadzona została w Zapomnianych Krainach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w...
Przegląd Unearthed Arcana V

Przegląd Unearthed Arcana V

Jesienne nowości od Czarodziejów z Wybrzeża

29-12-2016 15:37 | Olórin | Komentarze: 0
Dla serii Unearthed Arcana jesień stanowiła wyjątkowy pracowity okres. W ciągu zaledwie trzech miesięcy opublikowano aż sześć porcji nowego materiału. Tym razem autorzy znów pochylili się nad klasą tropiciela, przedstawili pierwotny system kalkulowania skali wyzwania spotkań oraz zaprezentowali zupe...
Przegląd Unearthed Arcana IV

Przegląd Unearthed Arcana IV

Mistrzowie oręża, losowe postacie i gorliwi wyznawcy

31-08-2016 08:23 | Olórin | Komentarze: 6
Nastał czas na czwartą letnią, odsłonę Przeglądu Unearthed Arcana. W omawianych artykułach przedstawiono m.in. nową porcję atutów, generator do tworzenia szybkich postaci, jak również "uduchowione" opcje dla klas dotychczas nie związanych ściśle z wiarą. Wśród opcjonalnych zasad znala...
Od Jeziora Pary do Grzbietu Świata

Od Jeziora Pary do Grzbietu Świata

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. II

25-05-2016 22:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Podręczniki poświęcone geografii to jedna z najszerszych kategorii publikacji opatrzonych logo Forgotten Realms. Przez prawie trzydzieści lat swojej wydawniczej historii Krainy doczekały się kilkudziesięciu pozycji, dzięki czemu potencjalny gracz piątej edycji D&D ma szeroki wybór materiałów uzu...
Przegląd Unearthed Arcana III

Przegląd Unearthed Arcana III

Wiosenne odkurzanie serii

27-04-2016 21:50 | Olórin | Komentarze: 1
W trzeciej odsłonie przeglądu Unearthed Arcana dwukrotnie zajrzymy do Podmroku, powspominamy AD&D 2nd oraz pospacerujemy po okrytych mgłą ziemiach Ravenloftu. Listopad 2015 Listopadowe Unearthed Arcana nawiązywały do zbliżającej się wielkimi krokami premiery kampanii Rage of Demons...
Magia, bóstwa i intrygi

Magia, bóstwa i intrygi

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. I

20-04-2016 08:09 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Podczas prac nad piątą edycją Dungeons & Dragons autorzy bardzo mocno podkreślali jej klasyczność i chęć powrotu do korzeni. Założenie to miało obowiązywać nie tylko na poziomie mechanicznym, ale także fabularnym, a oficjalne settingi, mimo zachowania ciągłości linii czasowej, znów miały przypom...
Przegląd Unearthed Arcana II

Przegląd Unearthed Arcana II

Jesienna porcja nowych zasad opcjonalnych

21-10-2015 20:15 | Olórin | Komentarze: 0
Od ostatniego przeglądu Unearthed Arcana upłynęły trzy miesiące. Oznacza to pojawienie się trzech nowych, solidnych porcji zasad opcjonalnych, mających urozmaicić 5. edycję D&D. Warto przyjrzeć im się bliżej, zwłaszcza, że wszystkie dotykają kwestii tworzenia postaci, czyli tematu w równym stopn...
Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Skąd najlepiej wyruszyć na trakty Faerunu

07-10-2015 23:49 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 6
Przez lata prowadzenia przygód w różnych edycjach Dungeons & Dragons uświadomiłem sobie, że jedną z najważniejszych decyzji podczas pisania scenariusza jest wybór miejsca startowego, z którego drużyna śmiałków wyruszy na szlak. Dobrze dobrane potrafi dać fabularnego kopa nawet na kilka sesji, ni...
Przegląd Unearthed Arcana

Przegląd Unearthed Arcana

Oceniając nowe zasady opcjonalne

23-07-2015 22:42 | Olórin | Komentarze: 1
Piąta edycja Dungeons and Dragons poza oficjalną linią wydawniczą, systematycznie obrasta w dodatkową treść za sprawą Unearthed Arcana (UA). Jest to cykl nazywany przez samych autorów "warsztatem", za pomocą którego co miesiąc prezentowane są graczom nowe rozwiązania mechaniczne i fabularn...
Talia iluminacji (potężny artefakt)

Talia iluminacji (potężny artefakt)

Wspomnienia o Tyche

27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...
Naszyjnik negacji

Naszyjnik negacji

Drowie wyrzeczenie

19-11-2014 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Przedmiot ten był darem od Eilistraee dla jednej ze swoich wyznawczyń – Belare, drowiej zaklinaczki. Belare była przywódczynią niewielkiego ugrupowaniu drowów i drowich niewolników, którym udało się wydostać z Ched Nasad i utorować sobie drogę na powierzchnię. Elfka nie była zbytnio doceniana...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Wiejscy czarownicy w d20

12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Na dobry początek

Na dobry początek

05-08-2014 12:19 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Scenariusz do D&D 3.5 dla czteroosobowej drużyny na 1. poziomie, w którym Bohaterowie Graczy poszukują pomnika bóstwa, by zyskać pomyślność na ścieżce poszukiwacza przygód. Przygoda zacznie się w spokojnej okolicy, w parne, upalne dni lata w klimacie umiarkowanym. W&nbs...
Wspomnienie Murann

Wspomnienie Murann

Niedoszły postrach Morza Mieczy

30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...
Moczary Ysfell (PDF)

Moczary Ysfell (PDF)

Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2014

21-06-2014 23:23 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Moczary Ysfell to rozbudowany opis niezwykłego bagniska, które niegdyś stanowiło centrum kultu jednego z książąt demonów a obecnie stanowi miejsce wielu niezwykłych wydarzeń oraz pole walki dla istot czczących dwa odmienne aspekty potężnego czarta. Autorem artykułu jest Marek 'Planeto...
Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)

Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)

Fae chciwa ludzkiej uwagi

14-05-2014 21:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Można dostać pomieszania zmysłów, gdy próbuje się coś uczynić, za przewodnika mając klechdy i bajania. Dla każdego morału z jakiejś baśni można znaleźć dwie opowieści, które zupełnie się z nim nie zgadzają. Najwięcej problemów jest wtedy, kiedy trzeba coś zrobić z obcym. Ugościć? Wygn...
Smokogłowie

Smokogłowie

Z głową pełną złudzeń

30-04-2014 23:57 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pomieścić ogromne smocze ego w ciele śmiertelnika to rzecz niezwykle niebezpieczna - tak dla rzeczonego śmiertelnika, jak i dla całego świata. Dlatego właśnie najbardziej światli uzdrowiciele Khorvaire, Faerunu i innych Pierwszych Materialnych traktują niepozorne smokogłowie jako zarazę gorszą, niż...
Cienie nad Haven

Cienie nad Haven

Scenariusz o walce z cieniem

19-02-2014 23:29 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Badając skażone apatią miasto Haven, bohaterowie trafiają do jego upiornego, cienistego odbicia i spotykają tam czarnoksiężnika, który powinien już dawno być martwy. I poniekąd jest, ale nie przeszkadza mu to knuć zguby Haven. Cienie nad Haven to przygoda dla drużyny na 3-4 poziomie, co o...
Antyteiści, cz. IV

Antyteiści, cz. IV

Dodatek z potworami

07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Kłopoty w Starym Stawie

Kłopoty w Starym Stawie

Typowe zlecenie z etnicznymi kłopotami w tle

16-01-2014 19:25 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Zwykłe z pozoru zlecenie stawia BG w środku konfliktu. Wstęp Poniższy scenariusz jest przeznaczony dla 3-5 osobowej drużyny bohaterów na drugim poziomie doświadczenia, o charakterach dobrych lub neutralnych (choć i złe, ale skłonne do współpracy za pieniądze się nadadzą). Można go rozegrać w więks...
Szablony i demony

Szablony i demony

Rozszerzenie znanej demonologii D&D

10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Powrót do Świątyni Matki Pająków

Powrót do Świątyni Matki Pająków

27-11-2013 11:45 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 30
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.  Wstęp Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...
Kompendium Śmiałków

Kompendium Śmiałków

Niekomercyjny dodatek do D&D

19-11-2013 14:46 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 0
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...
Ullythis de Lioncourt

Ullythis de Lioncourt

10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19
 Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż...
Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1]

Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1]

28-09-2013 21:06 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Na Eberron nastały ostatnio dziwne czasy dla Znamienitych. Piętna zaczęły coraz częściej pojawiać się wśród ludów Khorvaire, a do tego rozeszły się wstrząsające pogłoski – niektórzy Napiętnowani ozdrowieli, przeklęte znaki zniknęły z ich ciał! Trudno smucić się tym faktem, ale czy nie oznacza...
Antyteiści cz. II

Antyteiści cz. II

Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary

18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...

Greyhawk: Pod trzema iglicami

Tajemniczy dom w sercu Wolnego Miasta

22-05-2013 16:25 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Wolne Miasto Greyhawk i należące do niego ziemie od wieków pozostawały sercem Flanaess. To tu podejmowano najważniejsze decyzje, które określały przyszłość państw i regionów. Rozrastająca się metropolia przyciągała także licznych przybyszy: magów, kupców, poszukiwaczy przygód, naukowców oraz zwykłyc...

Forgotten Realms: Polana Wiecznej Śmierci

Mroczny sekret obrońców cywilizacji

06-02-2013 20:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Północ Ziem Centralnych Faerunu usłana jest ruinami, zapomnianymi grobowcami i pamiątkami po marzeniach, które nigdy się nie spełniły. Wiele ras i narodów próbowało ujarzmić tę krainę, ale nie udało to się ani elfom z ich pradawną magią, ani niepokonanym armiom krasnoludów czy najwszechstronniejszym...

Forgotten Realms: Cienie Podmroku [PDF]

02-01-2013 21:41 | Szapf | Komentarze: 15
Cienie Podmroku to oparta o zasady edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons i rozgrywająca się w realiach świata Zapomnianych Krain obszerna przygoda przeznaczona dla grupy liczącej 4-5 osób. Przygotowana została z myślą o postaciach na 11. poziomie doświadczenia. Gracze wcielą się w grupę zróżnicowan...

Białe Plamy Faerunu

Najlepsze miejsca do swobodnej eksploracji

12-12-2012 18:57 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Jednym z zarzutów często formułowanych wobec Zapomnianych Krain jest zbyt dokładne opisanie settingu, które nie pozwala na poprowadzenie przygód opierających się na swobodnej eksploracji dzikich ostępów. Krytycy dzieła Greenwooda twierdzą, że nie ma już nic do odkrycia w świecie, w którym prawie każ...

Jak prowadzić lochy

10-10-2012 19:18 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 9
Ten tekst zainspirowały dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest artykuł o prowadzeniu lochów, który jakiś czas temu przeczytałem, moim zdaniem niezły, ale niekompletny, pomijający wiele kwestii i skupiający się na niezbyt istotnych problemach. Drugą inspiracją jest fakt, że właśnie udało mi się odpalić Du...

Forgotten Realms: Pod wieczną przysięgą

Gospoda jakich wiele...

03-10-2012 20:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...
Guandaron (SW: 15)

Guandaron (SW: 15)

06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon...

Zamiennik (szablon)

15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem. Nie jes...

Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]

Ptasi zwiastun złej pogody

31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos...

Imp chaosu (SW: 2)

Planarny psotnik

23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Imp chaosu Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny) Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw) Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr) Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała) Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15 Bazowy atak/zwarcie: +3/-6 Atak...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.