Polterświęta 2017

Polterświęta 2017

Fantastyczna choinka

Polterświęta 2015

Polterświęta 2015

Wymiana fantastycznych prezentów

Identyfikatory Pyrkonu

Identyfikatory Pyrkonu

Poznaj nominacje i zagłosuj!

Polterświęta 2014

Polterświęta 2014

Fantastyczna wymiana prezentów

Polecane notki na blogach

Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15039.

Johny: [opowiadanie] Zmagania studenta

23-03-2018 21:33
1
Komentarze: 4
W działach: opowiadania
Ciemna noc. O tej porze tylko nieliczni nie położyli się jeszcze do łóżek. Górnicy na nocnej szychcie, policjanci na patrolu, kierowcy nocnych autobusów, studenci medycyny zakuwający do sesji. Jeszcze tylko jedna kawa. Jeszcze tylko zapamiętać kolejną partię notatek. Na boga czy to był akson i dendryty, czy dendryt i aksony? I jakie to były noradrenergiczne, dopaminergiczne, cholinergiczne, no zaraz cholera mnie weźmie. Nie, cholera to inny przedmiot. Kamil panicznie próbował pochłonąć jak najwięcej materiału w jak najkrótszym czasie. Uczył się tego przez cały rok. Uczył, nie studiował. To z...

Hugin: Rafal Kosik - Felix, Net i Nika oraz Niespodziewane konsekwencje reformy oświaty

20-03-2018 19:46
1
Komentarze: 11
W działach: literatura, książki
Rafal Kosik - Felix, Net i Nika oraz Niespodziewane konsekwencje reformy oświaty
Chodziłem do ośmioletniej podstawówki i powstanie oraz sama idea gimnazjum wydawała mi się delikatnie mówiąc chora. Dlatego powrót do dobrze znanego mi modelu 8 lat+szkoła średnia uważam za najlepszy pomysł obecnego rządu. Jest tylko jeden problem: Rafał Kosik nie zdążył przed reformą. Seria książek Felix, Net i Nika opowiada jak wszyscy wiemy o trójce gimnazjalistów, tylko że nasi bohaterowie przez 14 lat nie skończyli szkoły. (to chyba rekord jeśli chodzi o zimowanie w gimnazjum) Pierwszy tom Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi wydany w 2004 roku opisuje wydarzenia od września d...

Exar: O radiokomunikacji w SF słów kilka, część 1. czyli decyBele

08-03-2018 14:44
7
Komentarze: 10
O radiokomunikacji w SF słów kilka, część 1. czyli decyBele
Wstęp Na potrzeby wstępniaka przedstawię dwie szkoły nauczania – polska, mówiąca, jaki to mądry jest nauczyciel oraz amerykańska, która mówi, że wiedza nauczyciela jest nieważna tak długo, jak nie potrafi jej przekazać. I niestety, polskie poradniki na temat radiokomunikacji zaczynają się niestety tak: Zacznijmy od równań Maxwella: I tutaj jakieśtam wytłumaczenia, których nikt normalny nie czyta, bo  i tak niewiele z tego rozumie. Czytacie dalej? To dobrze, bo teraz będzie tylko prościej! (I będzie maaaasaaa uproszczeń). Mam nadzieję, że bliżej mi będzie do szkoły amerykański...

dzemeuksis: Podziemniak vel Lochator

05-03-2018 14:10
3
Komentarze: 1
W działach: rpg, narzędzia, osr, sandbox
Podziemniak vel Lochator
czyli megaprosty generator podziemi oparty na k6 Jak zapowiadałem w pewnym wpisie będącym raportem z sesji, przedstawiam generator podziemi oparty na rzutach k6, którego w relacjonowanej sesji oraz kilku innych do tej pory rozegranych z zaskakująco wielkim powodzeniem używałem kropka. Potrzebowałem procedury, która pozwoli mi wytworzyć interesujące podziemia w locie. I tak, wiem że istnieje mnóstwo tego typu narzędzi online, generujących cały loch. Tylko że ja po pierwsze potrzebowałem czegoś, co wiem, jak działa a po drugie chciałem właśnie móc losować rzucając kostką a nie dostawać...

ajfel: White Dwarf – marzec 2018 (i nie tylko)

04-03-2018 17:29
0
Komentarze: 0
W działach: whitedwarf, necromunda, specialist games, gene stealer cult
White Dwarf – marzec 2018 (i nie tylko)
Dość dawno nie było notki na temat White Dwarfa (ostatnia w grudniu, kiedy dostaliśmy bardzo atrakcyjny numer, pełen dodatków do gamesworkshopowych gier). W ciągu ostatnich lat starałem się trzymać reguły, w świetle której popełniam notki o White Dwarfie wtedy, kiedy w numerze znajdują się konkretne materiały, rozszerzające reguły poszczególnych gier (tzw boxed games rzecz jasna, z pominięciem pełnowymiarowych bitewniaków: Age of Sigmar, Warhammer 40k i LOTR/Hobbit). W styczniu i lutym zasadę tą lekko złamałem, bowiem w numerach tych znalazły się między innymi: ...

Johny: [opowiadanie] Algorytm miłości.

21-02-2018 23:47
1
Komentarze: 3
W działach: opowiadania
Kuba był prawie zadowolony ze swego życia. Miał bardzo dobrą pracę, był informatykiem. Niemal spłacił mieszkanie, podczas gdy jego rówieśnicy będą wisieć na szubienicy, zwanej kredyt, przez trzydzieści lat. Co niedziela spotykał się z kumplami i grali w planszówki, bądź rpg, w zależności od humoru. Do szczęścia brakowało mu tylko jednego. Nie, nie dziewczyny. Sony PlayStation 4. Właśnie przyszedł do sklepu ją kupić. Na sam jej widok poczuł przyjemny dreszczyk. Rozmarzył się, wyobrażał sobie, co będzie robił, gdy już ją zdobędzie. Gdy znajdzie się z nią sam na sam w mieszkaniu. Oj tak, te...

Johny: [opowiadanie] Nieuniknione?

10-02-2018 14:46
1
Komentarze: 4
W działach: opowiadania
Ludvic bardzo lubił swoją pracę. Problem polegał na tym, że była ona, łagodnie mówiąc, niedoceniana. Gdyby nasz bohater żył w innym uniwersum, byłby telemarketerem, albo kontrolerem biletów. Ludvic jednak żył w pseudo-średniowiecznym świecie Fantasy z elfami, orkami i uwaga, uwaga, teraz będzie coś zaskakującego – niziołkami. Świat ten powstał na potrzeby krótkiego opowiadania, więc na pewno jest rozbudowany, ma bogatą historię i świetnie opisaną geografię. Autor dołączyłby mapę, ale gdzieś ją zgubił. Wracając do Ludvica. Był on jednym z najbardziej skutecznych ludzi króla. Człowiekiem...

ajfel: Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal - recenzja

03-02-2018 18:28
1
Komentarze: 0
W działach: planszowe, warhammer quest, recenzje, age of Sigmar
Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal - recenzja
Wydana niespełna dwa lata temu przez Games Workshop gra planszowa Warhammer Quest: Silver Tower okazała się być dość odważnym i kontrowersyjnym projektem. Tytuł sugerował nową edycję klasyka z 1995 roku, ale mimo tych samych podstawowych założeń (planszowy dungeon crawler z pięknymi figurkami Citadela, modularną planszą i w pełni kooperacyjną rozgrywką) Silver Tower okazała się być zupełnie inną grą niż jej legendarny pierwowzór. Akcję przeniesiono do uniwersum Age of Sigmar, zaś mechanikę zaprojektowano całkowicie od nowa. Dla wielu fanów Starego Świata już sama wymia...

Johny: [Opowiadanie] Rajska wyspa

31-01-2018 20:33
2
Komentarze: 9
W działach: opowiadania
Robi był rozbitkiem na bezludnej wyspie. Przynajmniej wyspa była bezludna, dopóki on na niej nie wylądował. Nie miał tu telewizora. Ani Internetu. A nawet gdyby znalazł wifi, Robi zgubił swojego smartfona. Myślał, że to koniec świata. Że nie przeżyje bez sprawdzania co minutę, czy ktoś do niego napisał. Nie mógł nawet zamieścić swojego zdjęcia na Fejsie.  Podpisałby je „Pobyt na rajskiej wyspie”. Wszyscy by mu zazdrościli. Tymczasem nie miał w zasięgu ręki nawet prostych narzędzi, a co dopiero elektroniki. Żadnego kontaktu z cywilizacją. Nie znał się na sztuce przetrwania. W...

Exar: 90% cyfrowo, 10% analogowo - 2 lata minęły

29-01-2018 18:13
2
Komentarze: 0
Być może część z Was pamięta, jak kiedyś pisałem o dzienniku, odbitkach zdjęć i szybkiej śmierci materiałów w Internetach. Minęły już 2 lata, przez które zapisałem 94 strony A5 w dzienniku. Pisałem raczej o faktach, niż o myślach, gdyż te drugie mają tendencję do deformacji, spłycenia czy rozszerzenia w momencie próby przelania ich na papier. Każda notka ma datę, czasami także godzinę (w przypadku pisania wiadomości np. o 3 w nocy) oraz tekst właściwy. Pisałem o zdarzeniach życia codziennego, wyjazdach, przyjazdach gośći, uroczystościach, czasem także o wydarzeniach politycznych czy decyzjach...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.