Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 14991.

Anioł Gniewu: Grupa SANDBOX RPG czyli talibowie tabel

13-06-2017 18:10
1
Komentarze: 23
UWAGA! Notka zawierać może drastyczne opisy, mowę rolplejowej nienawiści i nietolerancji oraz panującą na wspomnianej grupie ogólną scenariuszofobię!  Starym polterowym zwyczajem powinienem teraz napisać sążnisty tekst o tym jak bardzo uczestnicy grupy facebookowej Sandbox RPG tkwią w błędzie, duszą wolność słowa i odnieść się do wszystkich argumentów, na które nie mogłem odpowiedzieć przez niesłusznego plonka. :) Ale po co? Skoro jest Warhammer!?  Talibowie grupy do ktorej zapisalem sie przez ciekawosc i chec podgladniecia toczacych sie tam dyskusji nie mo...

zegarmistrz: Szabla husarska czyli o polskiej katanie:

12-06-2017 00:54
0
Komentarze: 0
W działach: historia, wredni ludzie
Wraz ze wzrostem mody na zewnętrzne oznaki patriotyzmu Internet zaczął zapełniać się niesłychanymi ilościami bzdur. Jedną z nich było nagłe zainteresowanie się polskimi szablami husarskimi, którym zaczęto przypisywać takie same, czarodziejskie właściwości jak kiedyś japońskim katanom. Pora zająć się z krążącymi w kulturze popularnej mitami: Co to jest „szabla husarska”: Szabla husarska, zwana też pałaszem krzywym, pałaszem husarskim (błędnie, pałasze husarskie były bowiem inną bronią) i czarną szablą jest sposobem wykończenia (a nie innym typem) szabli, który pojawił się około r...

ajfel: AVP: The Hunt Begins 2nd ed. – porównanie z pierwszą edycją

09-06-2017 21:11
0
Komentarze: 1
W działach: prodos, planszowe, avp
AVP: The Hunt Begins 2nd ed. – porównanie z pierwszą edycją
Wydana dwa lata temu, nakładem Prodos Games gra planszowa AVP: The Hunt Begins to tytuł wzbudzający spore kontrowersje. Kickstarterowa zbiórka na taktyczną, asymetryczną planszówkę z efektownymi, żywicznymi figurkami Obcych, Predatorów i Marines spotkała się z gigantycznym, łatwym do przewidzenia odzewem (nie tylko fanów filmowych klasyków i gier wideo). Po sukcesie zbiórki zaczęły się kłopoty, bowiem wydawca nie sprostał zadaniu, którego się podjął. Ogromne opóźnienia w dostawach, problemy z kontaktem, cała realizacja przedsięwzięcia – wszystko to sprawiło, że sporą...

Exar: Poprawiony mechanizm tworzenia postaci w GURPSie.

09-06-2017 07:39
0
Komentarze: 0
W działach: rpg
Dzisiaj krótko i na temat. Zawsze robiłem postacie graczom w kolejności opisanej w podręczniku - zaczynaliśmy od tła, cech głównych, prędkości, wyglądu, statusu, majątku a potem spędzaliśmy najwięcej czasu na wyborze umiejętności i zalet (głównie umiejętności, gdyż zalety są a) drogie, b) w dużej części niepasujące do naszego świata - Horror w Orient Expressie).  Wada tego rozwiązania jest widoczna od razu - zbyt wiele czasu spędzaliśmy na wyborze umiejętności - skakaliśmy w przód i tył, padały cały czas pytania o poziom umiejętności i cechę źródłową itp. W nowym rozwiązaniu kolej...

zegarmistrz: Przeczytane w maju 2017:

08-06-2017 00:47
0
Komentarze: 0
W działach: książki, fantastyka.
Maj był dość nieudanym miesiącem jeśli chodzi o lekturę. Udało mi się w jego trakcie przeczytać zaledwie trzy książki. Winnych łatwo wskazać: duża aktywność zwiedzających w pracy, przez których nie mogłem czytać, oraz urlop, który tym razem postanowiłem spędzić aktywnie. W efekcie czego w tym miesiącu padły jedynie trzy pozycje. Miesiąc nie minął na przyjemnej lekturze także z innego powodu: oszwabili mnie na Allegro. Zamówiona książka („Kocioł” Larrego Bonda) nie przyszła, mimo wpłaconych pieniędzy. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarza.   Przeczytanymi pozycjami natomias...

zegarmistrz: Wynalazki Science Fiction, a prawdziwa wojna:

04-06-2017 00:42
4
Komentarze: 3
W działach: science fiction
Science fiction posługuje się bardzo bogatym zbiorem fikcyjnych technologii, z których wiele służy do odbierania życia innym ludziom. Pytanie brzmi, jak wiele z tego typu ekwipunku faktycznie by się na polu walki sprawdziło? A jaka część, nawet gdyby została skonstruowana, to pozostałaby najpewniej tylko ciekawostką techniczną? Pomijając wynalazki w rodzaju „mocniejszych materiałów wybuchowych”, „lepszej amunicji” czy „wytrzymalsze materiały” przyszło mi do głowy dwanaście, bardzo często spotykanych „technologii przyszłości”. Tak więc: 1) Pola...

zegarmistrz: Regres techniczny: jak nisko możemy upaść?

01-06-2017 10:33
0
Komentarze: 0
W działach: science fiction, postapokalipsa
„Nie wiem, jak będzie wyglądała III Wojna Swiatowa, ale IV będzie na maczugi” - to słynne słowa Alberta Einsteina, będące odpowiedzią na pytanie o przyszłość ludzkości. Przy okazji poprzedniego wpisu o postapokalipsie przyszło mi do głowy zastanowić się trochę nad tym jak daleko, społecznie i technologicznie moglibyśmy się cofnąć, gdyby faktycznie doszło do globalnej zagłady. Na pewno nie będzie to epoka kamienia łupanego: Po pierwsze (i udowodnieniu tej tezy poświęcę cały ten wpis) nie uważam, by możliwe było cofnięcie się do epoki kamienia łupanego, jak popularnie się uważa. No...

von Mansfeld: Fabularyzowane Action After Report

29-05-2017 21:23
0
Komentarze: 0
Od niespełna miesiaca wróciłem do swojego "hobby" sprzed kilku lat: pisania fabularyzowanych AARów (Action After Report) z gier strategicznych Paradoxu Interactive, na jakimś niszowym forum EUFIGAMES. Obecnie prowadzę dwa AARy: Ambicje rodu von Adernitenów - czyli PABia reboot. Na "gołym" CK2 próba rozegrania megakampanii customowym rodem von Adernitenów, rozpoczynając w Księstwie Bawarii. Jest to "reboot" poprzedniej megakampanii (CK1 -> EU2), która skończyła się gdzieś w drugiej połowie XVII wieku... Obecnie opublikowano 14 odcinków plus jeden specjalny...

zegarmistrz: 10 rzeczy, które przeszkadzają mi we współczesnych cRPG

27-05-2017 10:44
1
Komentarze: 3
W działach: gry wideo, rpg
Ukończenie Wiedźmina 3 zachęciło mnie do rozważań nad tym, dlaczego tyle czasu zajęło mi zabranie się za tą grę. Przecież wiele lat temu cRPG należały do moich ulubionych gier. Wydaje mi się, że moja podejrzliwość wynika z tego, że gatunek nie do końca rozwinął się w stronę, która mi odpowiada. A doświadczenia, jakie wyciągnąłem z innych gier z tego gatunku zniechęcały mnie do dalszych z nim przygód. Może to dziwne u człowieka, który wychował się na Isharach, Amberstarze, Might and Magic, Baldur's Gate czy Diablo, ale współczesne gry cRPG za bardzo mnie nie pociągają. Powodów takiego stan...

zegarmistrz: Podstawy turbosłowiaństwa:

25-05-2017 10:51
3
Komentarze: 15
W działach: historia, wredni ludzie
Wiecie co? Turbosłowianie naklikali mi strasznie dużo odsłon w tym miesiącu. A, że dawno nikt mnie nie zwyzywał od sługusów Watykanu i papistów oznacza to, że wybiła pora, aby napisać kolejny tekst o pseudonauce i pseudouczonych. Dziś zajmiemy się natomiast częściami składowymi, z których złożona jest ich ideologia. Turbosłowianstwo jest bowiem zjawiskiem bardzo złożonym, na które zlewa się wiele, często pozornie sprzecznych elementów, które były tak długo naginane i łączone, że stworzyły nowy, pseudologiczny system, nie pasujący do żadnego ze swoich poprzedników. Składniki te to: 1) Głupo...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.