Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 14993.

zegarmistrz: Wszystkie grzechy cyberpunka:

19-08-2017 00:57
1
Komentarze: 0
W działach: science fiction
Cyberpunk to dość dziwny gatunek: obecnie istnieje już głównie w filmie i grach komputerowych, a czasy jego świetności w literaturze już przeminęły. W tych pierwszych też natomiast bardziej służy jako estetyka, od dawna dostarczając już tylko tła do strzelanin, a nie starając się odpowiadać na żadne pytania, ani też żadnych pytań stawiać. Co ciekawe dzieje się to w świecie, który coraz bardziej fundamentalnie zależy od technologii i który sam jest coraz bardziej cyberpunkowy. Aż dziw bierze, że Cyberpunk nie jest w stanie znaleźć w sobie nowej witalności. Strachy lat 80-tych: Moim zdaniem...

Kratistos: Jednostrzał - jest w tym sens!

13-08-2017 20:20
5
Komentarze: 4
W działach: fobium industries
Jednostrzał - jest w tym sens!
Prowadzę głównie jednostrzały i to takie najbardziej ekstremalne, „quetinowe”- z nakreślonymi postaciami, w egzotycznych settingach oraz z dziwnymi rozwiązaniami mechanicznymi (jak granie w komputerowej symulacji i możliwość nagłej zamiany przydziału postaci pomiędzy graczami). Takie granie ma niezmiennie zła prasę, więc postaram się pokazać kilka zalet scenariuszy. Poniżej trochę polemizuję z tekstem Enca, u niego podanych jest też tam trochę zalet jednostrzałów, których nie powtarzam więc warto spojrzeć na oba teksty.  W czym wygrywa kampania? Do czego służy kampania...

Kratistos: Nad czym pracujemy?

12-08-2017 23:45
1
Komentarze: 2
W działach: fobium industries
Nad czym pracujemy?
Po zeszłorocznym uczestnictwie w XVIII edycji konkursu Quentin na którą wysłaliśmy dwie prace (Rodzina naszych czasów oraz Magiczny Ikosaedr) wbrew pozorom nie zasypialiśmy gruszek w popiele. Część projektów jest na etapie tworzenia, część czeka na realizacje przez wydawcę. Po pierwsze mamy nowego bloga: https://fobium.blogspot.com, tam też przenieśliśmy archiwum starszych materiałów. W dziedzinach kreatywnych też się trochę dzieje: Granie w Apocalypse World zaowocowało w końcu napisaniem własnej gry na mechanice PbtA. MULTI-Arisu, mini-gra w klimacie cyberpunk powinna ukazać się w...

zegarmistrz: Dwie wieże – wrażenia z lektury:

12-08-2017 00:03
0
Komentarze: 1
W działach: książki
W zeszłym miesiącu zakończyłem ponowną lekturę Władcy Pierścieni. Pora podzielić się przemyśleniami nad tą lekturą oraz obserwacjami, jakie poczyniłem po dłuższej przerwie od Tolkiena. Tak więc: 1) Kiedyś też nie lubiłem Tolkiena: Władca Pierścieni jest jedną z najpopularniejszych i najchętniej czytanych książek wszech czasów. Jednocześnie jest też książką posiadającą liczne grono krytyków, a niekiedy wręcz hejterów. Ja się do nich raczej nie zaliczam, ale powiem krótko: ja też kiedyś nie lubiłem Tolkiena. Dokładniej: Władcy Pierścieni. No, może „nie lubiłem” to za mocne słowo,...

Johny: [Opowiadanie] Gdybym tylko

03-08-2017 22:17
2
Komentarze: 4
W działach: opowiadania
Heniek był tak nieśmiały, że gdyby był super bohaterem jego mocą byłaby niewidzialność. Właśnie snuł się po korytarzu szkolnym, z głową spuszczoną w ziemię, od czasu do czasu rozglądał się nerwowo czy nie idzie ktoś silniejszy od niego, czyli prawie każda osoba w tym budynku. Właśnie z naprzeciwka szła Joasia ze świtą koleżanek. Najpiękniejsza blondynka jaką znał. Bał się jej spojrzeć w oczy. Po prawdzie bał się w ogóle na nią spojrzeć. Jeszcze pomyśli że mu się  podoba. Nie miał szans u takiej dziewczyny. Kontynuował podróż do klasy, gdy uaktywnił się  zmysł kłopotów. - Siema koci...

zegarmistrz: Jak to jest z tą Japonią i anime - wywiad z człowiekiem, który widział prawdę:

30-07-2017 17:27
0
Komentarze: 1
W działach: offtopic, anime
Keii, jeden ze starożytnych Tanuków przebywa obecnie w Japonii. Jako, że nadarzyła się okazja, postanowiłem wypytać go o Kraj Kwitnącej Wiśni, jego kulturę oraz ten jej aspekt, który każdego z nas interesuje zapewne najbardziej: o anime, gdyż, jako naoczny świadek ma on wiedzę, której nikt z nas nie posiada. Tak więc zapraszam na mały wywiad z naszym bohaterem. Ja: Na początku powiedz nam, co robisz w Japonii, jak tam trafiłeś, kiedy wracasz i jakie prezenty nam przywieziesz? Keii: Ano, pracuje tu od ponad 4 lat i już raczej nie wrócę, a jeśli nawet to nie w najbliższej przyszłości ; ) Ja:...

Exar: Horror w Arkham gra karciana - przemyślenia po rozegraniu 2.5 przygód

27-07-2017 08:11
1
Komentarze: 2
Rozegraliśmy 2.5 scenariusza, bo na tyle starczyło czasu (0.5 znaczy, że najprawdopodobniej jesteśmy mniej więcej w połowie). Szata graficzna Ilustracje są super. Dużo bardziej mroczne niż w Horror w Arkham, dużo więcej mgły, niepewności, czasami krwi i flaków (nie mówię, czy to dobrze, czy źle). Na kartach jest też masa znaczków, karty przynależą do różnych typów kart w zależności od bohatera, którym gramy. Oznaczenia te są niezbędne w przypadku tworzenia postaci, jest ich sporo, jednak w samej rozgrywce nie mają znaczenia (albo jeszcze nie doszedłem do miejsca, w którym by miały). Scenari...

zegarmistrz: Wiejski opowieści

25-07-2017 14:14
5
Komentarze: 4
W działach: offtopic
Kiedy wódka szumi w głowie, cały świat nabiera treści, wtedy chętniej słucha człowiek wiejskich opowieści. Kto chce, ten niechaj słucha, a kto nie chce, niech nie słucha, bo jak piwo są dla ducha wiejskie opowieści… Kilka słów: niektóre z opisywanych poniżej wydarzeń są prawdziwe, inne stanowią miejskie (wiejskie?) legendy o niepotwierdzonej proweniencji. Nie wszystkie omawiane tu wydarzenia miały miejsce w mieście, które stanowiło pierwowzór Ciemnogrodu, część z nich pochodzi z miejscowości ościennych, jednak umiejscowiłem je w nim, bo są barwne i śmieszne. Położenie Ciemnogrodu: Ci...

Kaldius: "Cienie wiedzy"-D&D 3.5

22-07-2017 18:49
0
Komentarze: 3
W działach: Fantasy, Raporty, D&D.
Oto pierwsza część kampanii "Cienie wiedzy" na zasadach trzeciej edycji D&D, którą będę tu raportował. *Bohaterowie* -Melor-orkowy kapłan Pelora. Silny i rozsądny, na drugim poziomie doświadczenia. -Thomas- ludzki najemnik. Zręczny i charyzmatyczny, na drugim poziomie doświadczenia. - Oris- assimarski zaklinacz, mistrz blefu i przyzwań, na drugim poziomie doświadczenia. *Początek* Bohaterowie klasycznie spotykają się w tawernie miasteczka Breakstone. Oris wysłany przez króla Seidhellskiego państwa w sprawie śledctwa nad zabójstwem jego doradcy, kapłana Pelora. Melor przybywa w swej podróży...

zegarmistrz: Postacie pregenerowane, czy tworzone przez gracza: które lepsze?

21-07-2017 00:58
0
Komentarze: 0
W działach: gry wideo, rpg
Przy okazji dyskusji o Wiedźminie III wyszła na wierzch kolejna kwestia, będąca dość starym tematem: o wyższości postaci pre-generowanych nad osobiście stworzonymi przez graczy (i odwrotnie). Przyjrzyjmy się tej sprawie: Konsensus: Ogólnie temat nie jest nowy. Przeciwnie, jest równie wytarty, jak kłótnia o elementy zręcznościowe w grach cRPG i można powiedzieć, że gracze przez te lata doszli do pewnego konsensusu. Ten brzmi następująco: Samodzielnie generowane postacie dają grze więcej strategicznej głębi oraz swobody. Natomiast postacie pregenerowane ułatwiają tworzenie fabuły. ...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.