Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 15061-15070 z 15625.

mr_mond: Dlaczego nie pójdę na Batman v Superman

28-03-2016 10:59
1
Komentarze: 0
W działach: superbohaterowie
Dlaczego nie pójdę na Batman v Superman
Coraz trudniej mi ostatnio zaakceptować fakt, że na pewnym podstawowym poziomie narracje superbohaterskie stanowią bezwstydną gloryfikację siły – opowiadają o tym, jak to fajnie, gdy wszystkie swoje problemy możesz rozwiązać, bijąc ludzi po twarzach i zrzucając z dachów, i że w zasadzie jest to słuszny moralnie (i jedyny skuteczny) sposób postępowania. Might makes right. Istnieją oczywiście sposoby, by tę tendencję zneutralizować (osobiście jestem fanem podejścia Granta Morrisona, który czyni z superbohaterów reprezentacje archetypicznych sił i na każdym kroku podkreśla ich fikcyjn...

Kratistos: Czarny Kryształ [RNI4]

10-02-2016 12:28
3
Komentarze: 0
W działach: Rzut na Inicjatywę
Czarny Kryształ [RNI4]
Czarny Kryształ jest światem zamkniętym, zewsząd otoczonym barierą zwaną Enklawą, która ostatnimi czasy zaczęła się kurczyć. Wróżbici ogłaszają rychły koniec świata, powstaje przepowiednia „Kto odnajdzie Czarny Kryształ i odniesie go do miejsca początku, uratuje świat przed zagładą”. Wespół z tymi zmianami wybuchła panika w której większość osób zamieszkująca granice Enklawy, zaczęła migrować do jej centrum - Królestwa Haladii. Dyplomatyczne środki nie dają rezultatu, wojna wisi w powietrzu. Zdesperowani władcy ulegają przepowiedni wysyłając setki grup poszukiwaczy, by te odnalazły...

zegarmistrz: I żyli długo i szczęśliwie: Baśnie Na Wygnaniu

12-02-2016 19:07
1
Komentarze: 0
W działach: komiksy
Kilka miesięcy temu dobiegł końca jeden z najciekawszych i najinteligentniejszych cykli komiksowych, jakie miałem okazję czytać: Baśnie Na Wygnaniu (ang. Fables). Jako, że właśnie zakończyłem lekturę jego ostatniego zeszytu postanowiłem poświęcić mu kilka słów. Fabuła i akcja: Dawno, dawno temu było sobie tysiąc, niezależnych królestw rozrzuconych po stu, magicznych świata, a my byliśmy królami i poddanymi, czarodziejami i cieślami. Mieliśmy swych grzeszników, swych świętych i dorobkiewiczów, lecz od największego lorda, po najskromniejszą dziewkę służebną byliśmy, przynajmniej w większości...

Exar: Przegląd mojej biblioteczki szachowej

02-05-2016 19:39
1
Komentarze: 0
W działach: planszówki, szachy
O książkach szachowych. Przegląd mojej biblioteczki. Pewnie niejeden z Was myślał kiedyś, jaki jest sens kupowania książek szachowych. Ja tak myślałem - po co kupować, przecież w szachach wystarczy myśleć. Tak niby jest. Ale jak powiedział kiedyś jeden z moich autorytetów szachowych - don't forget about the economy of forces (nie zapominaj o ekonomii sił). Po co rozkminiać coś, co już zostało rozkminione (poza własną satysfakcją, a i to nie zawsze?)? I kiedyś myślałem, że książki są nieprzydatne, aż do czasu, gdy dostałem w prezencie książkę o treningu szachowym. Wtedy zmi...

Thronaar: Paradox World

14-02-2016 22:43
2
Komentarze: 0
W działach: rpg, konkurs
Paradox World
Na najnowszą edycję Rzutu na Inicjatywę napisałem grę Paradox World. Jest ona skoncentrowana na bohaterach graczy, którzy są odpowiednikiem archetypów postaci filmowych. Nie ma tu miejsca na supermoce, lecz królują niespotykane zbiegi okoliczności. Ze względu na ograniczenia w ilości znaków, a dość obszerny zakres tematyczny, leciałem dość ogólnie w definicjach i nie ma przykładów, co może trochę utrudniać odbiór. Nie mniej jednak to kompletna mechanika i da się w tą grę zagrać. Po pojechaniu mojej wydumanej mechaniki z poprzedniej edycji konkursu, tym razem zrobiłem system realny aż do bólu...

Kratistos: SouldinX [RNI4]

16-02-2016 18:56
1
Komentarze: 0
W działach: Rzut na Inicjatywę
SouldinX [RNI4]
SouldinX to gra narracyjna odwołująca się  do komputerowych bijatyk, czyli gier w których naprzeciw siebie  staje dwóch przeciwników, a w finale pozostaje tylko jeden. Bardziej jednak niż  nad szczegółowym odwzorowaniu mechaniki walki, SouldinX pochyla się  nad fabularną  otoczką  towarzyszącą  pojedynkom. SouldinX  to historia obejmująca nieraz kilka odsłon serii, rozpisanych na kilkunastu (jak nie kilkadziesiąciu) bohaterów, wszystkie  koligacje, wendety i twisty w które  wmieszane są  postacie z jakże różnych bajek. Autor: Kordian Kraw...

zegarmistrz: Endless Legend: Shadows - recenzja

24-02-2016 00:11
1
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
Shadows jest drugim, płatnym DLC do Endless Legend. Tym razem gra zostaje poważnie rozbudowana, otrzymując nową frakcję oraz system szpiegostwa. Jak elementy te sprawdziły się w praktyce? Endless Legend to jedna z moich ulubionych gier wydanych ostatnich latach. Oraz obawiam się jeden z takich tytułów, o których wiele osób nie słyszało. Jest to bardzo fajna strategia 4X przenosząca as na umierającą planetę Auriga, gdzie walczyć będziemy o władzę oraz ocalenie swego ludu. Co jakiś czas jest też rozbudowywana, zarówno darmowymi jak i płatnymi DLC. Omawiany dziś dodatek należy do tej drugiej ka...

zegarmistrz: Never Alone - opinia:

24-02-2016 23:38
1
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
Inuicka dziewczyna oraz towarzyszący jej arktyczny lis muszą powstrzymać gniewne duchy przed wywołaniem wiecznej zamieci. Czyli wyprawa w głąb eskimoskich legend. Powiem uczciwie: Eskimosi (słowo to ponoć jest w ich języku obraźliwe) zwani też Inuitami nigdy mnie szczególnie nie fascynowali. Byli po prostu kolejnym ludem, który w swych dziejach osiągnął niewiele, żyjąc na uboczu historii. Przez około sześć wieków polowali na foki i morsy, aż przypłynęli Europejczycy, wówczas to przestawili swą gospodarkę na handel, wzbogacili się na wymianie skór zwierzęcych za żywność i wodę ognistą, zabur...

zegarmistrz: Plug and Play - recenzja „gry”:

26-02-2016 22:43
2
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
Plug and Play pokazał mi na sylwestrze kolega, twierdząc, że to „niesamowita gra” i że powinienem ją zobaczyć, bo „nie zapomnę tego”. Zobaczyłem. I faktycznie zapomnieć tego nie mogę, choć prawdę mówiąc nie jestem pewien, co właściwie widziałem. Plug and Play bowiem tak naprawdę trudno nazwać grą. To bardziej interaktywna animacja (nawiasem mówiąc niezbyt długa, bo trwająca ledwie kwadrans) traktująca o wtyczkach. Program jest grą-żartem, podobnie jak Goat Simulator czy Hatoful Boyfriend. Trudno więc go traktować jak coś, co ma nam dostarczyć rozrywki jako gra, bowie...

zegarmistrz: XCOM 2 - recenzja:

29-02-2016 00:16
3
Komentarze: 0
W działach: gry wideo
Przejdziemy teraz do prawdziwej perły obecnej serii tekstów o grach komputerowych, czyli recenzji jednej z najważniejszych premier mijającego miesiąca: XCOM 2. Jak chyba żadnemu miłośnikowi gier komputerowych nie trzeba wyjaśniać XCOM 2 jest kontynuacją wydanej w 2012 roku strategii turowej XCOM: Enemy Unknown oraz w prostej linii spadkobiercą legendarnego już UFO: Enemy Unknown z 1994 roku. Ponownie przyjdzie nam się wcielić w dowódcę jednostki Extraterrestrial Combat Unit, stworzonej przez Radę Bezpieczeństwa ONZ celem obrony Ziemi przed wrogimi przybyszami z kosmosu. Oni, gdy walił się...