Systemy
Dział poświęcony wszelakim systemom bitewnym. Znaleźć tu można ich dokładne opisy, wyjątki z zasad. Przedstawimy także charakter i konwencję poszczególnych systemów.
Działy:» Warhammer Fantasy Battle
» Warhammer 40 000
» Warmachine
» Hordes
» Infinity
» Flames of War
» AT-43
» Cold War Commander
» Gorkamorka
» Konfrontacja
» Pulp City
» Malifaux
» Alkemy
» Mein Panzer
» Mordheim
» WarZone
» Warlord
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 57.
Sortuj wg:
Armie Konfrontacji - Droga Światła
Wstąp w nasze szeregi, wypleń plugastwo tego świata
26-05-2005 00:15 | Wychwethyl | Komentarze: 3
Gryfy z Akkylanni
Gryfy są chyba najbardziej uniwersalną armią w grze. Dzięki szerokiemu wyborowi różnorodnych jednostek potrafią odnaleźć się w każdym typie rozpiski. Mamy tutaj Fizylierów - najlepszych strzelców w Konfrontacji, Templariuszy – posiadający zdolność Szał Bitewny (War Fury)...
Armie Konfrontacji - Ścieżka Ciemności
Złożyć armię i siać zło
05-06-2005 18:47 | Wychwethyl | Komentarze: 8
Nieumarli z Acheronu
Jeśli którakolwiek armia jest w stanie konkurować pod względem magii z Lwami to wyłącznie Umarlaki. Gorgona, Koryfeusz czy Asura Sarlath są pod tym względem czołówką całej Konfrontacji. Ich mistrzostwo w rzucaniu czarów ze ścieżek mroku (a także czasami innych dodatkowych żyw...
Armie Konfrontacji - Ścieżka Losu
Świat jest taki jaki jest, walcz dla siebie
04-08-2005 20:08 | Wychwethyl | Komentarze: 13
Gobliny z No-dan-kar
Gobbasy są armią, w której da się wystawić największą ilość modeli w całej Konfrontacji. Śmiesznie mały koszt punktowy szeregowych jednostek pozwala bez problemu wystawiać krocie figurek, które choć nie należą do najsilniejszych, to w hordzie potrafią zdziałać cuda. Sądzę, że...
Elfy Cynwäll
Technologia i magia czasu - śmiertelne połączenie.
Elfy Cynwäll to jedna z najbardziej tajemniczych armii w całym świecie Aarklash. Główną zaletą elfów nie jest, jak w innych grach, silna więź z magią, lecz mocno rozwinięta technologia, która pozwala im wystawiać na polu bitwy różnego rodzaju Konstrukty (czyli pozbawione emocji maszyny bojowe). Armi...Confrontation Third Edition
Recenzja zasad trzeciej edycji Konfrontacji.
Trzecia edycja Konfrontacji przyniosła wiele zmian w zasadach. Niektóre z nich to jedynie kosmetyka, inne są dosyć drastyczne. Przyjrzyjmy się im po kolei... Podręcznik. Pierwsza zmiana, to zebranie wszystkich zasad w jednym podręczniku, a nie, jak dotąd, rozrzucenie ich po kilku książeczkach. Z j...Konfrontacja - Gryfy
Święty ogień Merina wypali heretyków!
"Niech twe prochy spoczywają w pokoju ..." Nieznany z imienia gryfi inkwizytor po dokonaniu osądu. Wielu ludzi w naszym kraju lubi klimat inkwizycji, wypraw krzyżowych i szeroko rozumianego średniowiecza. Jeśli okrasi się to szczyptą dark fantasy to poczują się oni jak ryba w wodzie. W końcu jak kt...Mein Panzer po raz pierwszy
Raz spróbujesz, nigdy nie przestaniesz
30-04-2004 18:27 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 17
Od lutego, czyli od czasu gdy Szczur szumnie opisywał MP na forum Poltergeista, zacząłem zdawać sobie sprawę z ogrania i szablonowości WFB. Ciekawą alternatywę stanowił nowy, tani bitewniak oparty na II Wojnie Światowej. Realistyczne zasady, autentyczne nacje i broń – to tylko niektóre z jego...
Jak zbudować armię w Mein Panzer - Niemcy
Gdyby Niemcy tu się uczyli, nie przegraliby wojny...
03-01-2006 09:28 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 8
Kilka poniższych akapitów przedstawia skrócony opis tworzenia mojej kompanii, którą uważam za zarówno grywalną jak i posiadającą pewne oparcie w historii. Wydaje mi się, że gracze dopiero planujący swe zakupy (niezależnie od wybranej nacji) znajdą tutaj garść pomocnych wskazówek. Oczywiście droga t...
Scenariusz - Operacja Epsom
Bitwa o wzgórze 112
24-01-2006 12:25 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 1
"Operacja Epsom"
26 Czerwca 1944
Francja
Południowy zachód od Caen
Żołnierze!
Dziś rusza ofensywa, która ma na celu przebicie się przez niemieckie linie na południowym zachodzie od Caen - na rzekach Odon i Orme. Umożliwi to okrążenie Caen od południa i ostateczne rozbicie sił niemieckich w tym regi...
W dwie minuty o Mein Panzer
Co powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz grać.
03-09-2006 21:56 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 6
Mein Panzer to tzw. historyczna gra bitewna. Teoretycznie pozwala rozegrać bitwę w realiach dowolnego konfliktu XX wieku. W praktyce sprowadza się do II Wojny Światowej. Na stole pojawia się średnio 4-6 plutonów (oddziałów) na stronę, z których każdy składa się z 3-5 modeli. W przypadku piechoty plu...
Jak zbudować armię w Mein Panzer – Związek Radziecki
Wszystko o radzieckiej machinie wojennej od 1943 do 1945r.
23-09-2006 16:58 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
W kilkunastu poniższych linijkach chciałbym pokazać, w jaki sposób tworzyłem swoją armię do Mein Panzer. Mam nadzieje, że informacje tu zawarte okażą się przydatne dla nowych graczy, którzy chcą walczyć Związkiem Radzieckim. Wybrałem lata 1943-1945 i postarałem się by moja armia odpowiadała realiom...
Cesarska Armia Wielkiej Japonii
Jak zbudować armię w Mein Panzer
17-08-2007 20:17 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
Przed każdą osobą chcącą zacząć grę w system Mein Panzer stoi zawsze ten sam problem i pojawiają się ciągle te same pytania: „jaką armię wybrać?”, „jakie są jej słabe i mocne strony?”, „co muszę kupić?”. Specjalnie dla takich graczy, dział gier bitewnych przygotow...
Mordheim – miasto przeklętych
Tytułem wstępu, czyli gdzie przyjdzie nam walczyć i za co…
28-12-2004 22:28 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Zaiste piękne to było miasto, o prostych brukowanych ulicach, słonecznych placach i wysokich jasnych budynkach, których fasady uśmiechały się do przechodniów.
Było to miasto bogate i stare, rozłożone na obu brzegach rzeki, która je karmiła. Z murów widać było ciemną ścianę lasu, pełnego zwierzyny i...
Łowcy Czarownic (Witch Hunters)
Co powinieneś wiedzieć o polowaniu na wiedźmy
Jeżeli kiedyś usłyszysz nieopodal zaciekłe ujadanie psiej sfory, trzask biczów oraz zawodzące okrzyki ku czci Sigmara będziesz wiedział, że oto nadciągają Łowcy Czarownic. Znani w całym Imperium, nie pozostawiają nikogo obojętnym na sprawy wiary. Do Mordheim przybyli by oczyścić ruiny z brudu grzech...Zurbanizujmy Mordheim
Czyli jak stworzyć ruinę od podstaw nie budując domu
08-06-2005 16:16 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Tym razem, po dłuższej przerwie, chciałbym pokazać Wam jak łatwo i bez większych kosztów wykonać budynek do gry bitewnej, ze wskazaniem na system Mordheim.
Cały artykuł oprę na pomyśle, który dręczył mnie już od dłuższego czasu a mianowicie na budynku Cyrku Osobliwości. Po pierwsze dlatego, że nie s...
Zurbanizujmy Mordheim II
Podwórze pełne słońca
16-06-2005 08:37 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Wedle obietnicy tym razem weźmiemy się za dalszą część domu, a więc za sam cyrk osobliwości. Wedle pomysłu ma to być proste podwórze ze zniszczonymi klatkami i resztkami eksponatów, które razem z budynkiem mieszkalnym utworzy domenę pana von Alzacka.
Podwórzec
Mur naszego podwórka robimy dokładnie...
Plusy i minusy pudła startowego Mordheim
Uważaj na kota w worku
29-06-2005 22:21 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 5
W długi, majowy weekend zdobyłem się na ułańską fantazję i nabyłem pudło do Mordheim . Wydatek ten trzepnął mnie zdrowo po kieszeni (do tej pory się nie podniosłem), ale w końcu obecnie rzadko można trafić na taką gratkę. Przy tym pan w sklepie był miły i z miejsca dał mi rabat. Czy było warto? Po...
Babiniec w Mordheim: Siostry Sigmara
Ukochany Marcusie. Pomnij naszą ostatnią rozmowę, co się tyczyła kwestii wybaczenia i wiary. Twymi słowami ujęty, jak też targany wątpliwościami, nie omieszkałem przejrzeć wielu zacnych ksiąg, tu - w Altdorfie - zgromadzonych. Sięgnąłem do historii, filozofii i innych sztuk, pragnąc jeno prawdę odkr...Orki w Mordheim
Zielone berety.
Jedną z częściej spotykanych wśród ruin band jest tłuszcza, idąca do boju pod szyldem Orcs and Goblins (dalej: O&G). Można spotkać się z zarzutem, że to silna banda i dlatego "wszyscy" nią grają... Faktycznie banda O&G należy do mocniejszych w grze, ale chyba nie dlatego ludzie wprowadzają ją na sto...Karnawał Chaosu
03-06-2007 02:04 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 24
Pięcioletni Hans wbiegł z przejęciem do małej chatki, wdrapując się matce na kolana. Jego błękitne oczy śmiały się radośnie.
- Przyjechali kolorowi panowie - zaszczebiotał - Mówili, że będzie przedstawienie!
Lise wyjrzała przez okno i ze zdumieniem stwierdziła, że nie była to kolejna bajka jej zam...
Skaven Clan Eshin
Opis bandy
10-10-2007 22:15 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
- Uciszyć tę hołotę! Tak strasznie boli mnie od tego głowa! – jęknął Haskikk, dotykając dwóch nabrzmiałych guzów na swych skroniach.
Młodzi skaveni natychmiast umilkli. Nie było sensu narażać się na gniew Haskikka. Czarnoksiężnik nie bywał co prawda tak brutalny, jak jego starszy “brat...
Oficjalność zasad w Mordheim
07-11-2007 19:02 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Czyli o tym, dlaczego każdy szanujący się gracz dyskryminuje elfy, jak w Mordheim znalazły się Amazonki i dlaczego wszelkie erraty to zło i herezja.
Sytuacja znana każdemu, kto choć raz organizował turniej: przed turniejem, na forum lub w klubowej skrzynce e-mailowej, ląduje pytanie: "dlaczego nie...
Postacie Dramatu w Mordheim
12-02-2008 12:03 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
Bywa tak, że w trakcie znużenia kampanią - które prędzej czy później przychodzi, niezależnie od tego, jak bardzo lubimy tę grę - zaczynamy szukać różnych rozwiązań, by urozmaicić jakoś rozgrywkę. Większość osób wynajmuje najemników (niekoniecznie tych najczęściej wynajmowanych i uznawanych za najlep...
Prawie jak RPG
czyli o elementach fabuły w Mordheim
14-03-2008 20:00 | Tomasz M. 'Kapitan Hak' Wiśniewski | Komentarze: 6
Wprowadzenie
Z grą Mordheim zetknąłem się po raz pierwszy, gdy tylko weszła na rynek w roku 1999. Były to czasy, kiedy Games Workshop, poza trzonem swojej głównej działalności w postaci WFB i WH40k, regularnie wydawał pomniejsze gry w postaci np. Gorkamorki, Warmastera, czy Necromundy. Obecnie poku...
Zagajnik Helgi
Scenariusz do gry Mordheim w settingu Empire in Flames
23-12-2008 18:14 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Rudolf spokojnie kroczył razem z dowódcą. Póki co Albrecht nie wiedział wiele – z pewnością wieść o bliskim obozowisku zwierzoludzi była ważna, lecz jaki cel miał rozbójnik w informowaniu o tym dowódcy? Zresztą, to jeszcze można było sobie wytłumaczyć, bo Rudolf mógł po prostu obawiać się samo...
Kabała Inżynierów
21-01-2009 22:05 | Konrad 'Kadzik' Brzozowski | Komentarze: 10
Cesarska Akademia Inżynieryjna w Altdorfie i Wyższa Szkoła Artyleryjska w Nuln od wielu lat kształcą młodych chłopców, przyszłych adeptów techniki. Część wstępuje do armii, wynajmuje się Książętom Elektorom i zwierzchnikom kultów lub zostaje na uczelni. Niektórzy jednak zakładają swoje własne warszt...
Dlaczego gram Jaszczuroludźmi
i jakie mam z tym problemy, czyli wstępu słów kilka
01-05-2004 15:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Silna, potężna magicznie, mobilna. Możemy postawić na partyzancki sposób toczenia bitwy, krycie się w lasach, ostrzał z ukrycia i w decydującym momencie szybki rajd na tyły wroga. Nic nie stoi też na przeszkodzie by urzeczywistnić marzenia o hordach krwiożerczych jaszczurów, gotowych do skruszenia p...
Rzecz o Skinkach
Wynurzeń z zigurratu odcinek 1
01-05-2004 20:59 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Wiesz... gość zupełnie ich nie docenił. W końcu, co może zrobić oddział skinków?
A. Szyndler, po pokazowej bitwie Khemri vs. Lizardmen
Ostatnio na stronie GW znalazłem taktyki do armii Lizardmenów. Mark Havener zamieścił parę cennych rad dotyczących dowodzenia Jaszczuroludźmi, omawiając dokładnie k...
Krasnoludy magicznie
Dać krasnoludowi kowadło...
02-05-2004 17:35 | vooyeck | Komentarze: 4
Często walcząc Krasnoludami przeciwko armii magicznej szkoda, że również sobie nie poczarujemy. Z czasem znudzi się nam strzelanie w naszej armii złożonej głównie z jednostek strzelających – jest to zbyt schematyczne.
Na pewno krasnale z przewagą jednostek walczących wręcz, Kowadłem Zagłady i...
Rzecz o Saurusach
O zaletach pierwotnej żądzy krwi, czyli wynurzeń z zigurratu odcinek 2
02-05-2004 22:08 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 2
I oto nadchodzi Yarghuzzz i jego armia krokodylków
Sarnah ujrzawszy, że przyjdzie stawić mu czoła armii Saurusów.
Oto druga odsłona moich prywatnych przemyśleń (zwanych szumnie taktykami) dotyczących poszczególnych oddziałów armii Jaszczuroludzi. Tym razem poświęciłem trochę uwagi drugiej pods...
Na co komu Rój Tropikalny?
O tym jak zatrzymać wrażą kawalerię, czyli wynurzeń z zigurratu odcinek 3
03-05-2004 16:46 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 3
Wiedźmak:- Ale jakiś pomysł masz?
Yarghuzzz:- Tak, wiem już że moje Swarmy są najlepsze!
Fragment rozmowy Wiedźmaka i Yarghuzzza na temat postępów w pisaniu artykułu.
Idąc dalej naznaczoną sobie wcześniej ścieżką, stanąłem przed zadaniem opisania kolejnej jednostki podstawowej w armii Jaszczur...
O Kroxigorach słów kilka
Jak radzić sobie bez kawalerii czyli wynurzeń z zigguratu cz. 4
30-05-2004 22:42 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 3
Dzisiaj bez wstępów, od razu do rzeczy.
Nie oszukujmy się - jaszczurzy generałowie nie mają do dyspozycji kawalerii. Zdaję sobie doskonale sprawę, że w prawym dolnym rogu dwudziestej piątej strony kodeksu opisani są Cold One Riders, a zasady specjalne tej jednostki przyprawiają o zawrót głowy, nie...
Jednostki krasnoludzkie - bohaterowie
06-06-2004 18:15 | Ryoga | Komentarze: 8
Tak jak i u każdej z ras, krasnoludowie dysponują dwoma typami modeli pojedynczych: silniejszym, czyli Lordami (Lords) i słabszymi, czyli Bohaterami (Heroes). Ponieważ nałożone są na nas poważne ograniczenia w ilości i jakości bohaterów, ważne jest aby sprawnie dokonać ich wyboru. Musza oni być bowi...
Krasnoludzkie regimenty podstawowe
kto zna podstawy, ten zwycięża
12-06-2004 23:45 | Ryoga | Komentarze: 6
Istnieją trzy typy regimentów: regimenty podstawowe (Core), specjalne (Special) i rzadkie (Rare). Jednostki podstawowe, będąc najtańszymi i najliczniejszymi, stanowią trzon każdej armii. Zawsze musimy też spełnić wymagania co do minimalnej ich ilości na polu bitwy. Wielokrotnie od nich właśnie będz...
Big dinusaurs are fun! - Stegadon
Część 1, czyli o wprowadzaniu Stegadona do walki.
13-10-2004 20:12 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 25
No i jak ja mam ubić tę krowę? SArnah w czasie jednej z wielu naszych potyczek.
Jednym z powodów, dla których powstała armia Jaszczuroludzi, był bez wątpienia wielki boom na dinozaury. Jakieś dziesięć, dwanaście lat temu powstał Park Jurajski i każde dziecko zapragnęło mieć własnego wielkiego gad...
O roli lidera w armii
czyli jakiego dowódcę wybrać oraz o bohaterach w ogóle słów kilka
24-12-2004 18:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 9
„Tego Lorda zrobiłem specjalnie po to, żeby ubić twojego herosa”
Sarnah
CZĘŚĆ 1. Armie do 2000 punktów
Wiadomo, że nie ma armii bez dowódcy. Nawet szalikowcy mają jakichś tam swoich szefów, nie należy się zatem dziwić, że prędzej czy później ten temat musiał pojawić się w moich rozważ...
Empire of Men - czym jest i jak się nim gra
02-03-2007 01:13 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 15
Ostatnio rozmyślałem nad tematami na artykuły. Po przejrzeniu zasobów działu Bitewniaki i całego forum zwróciłem uwagę na przewijający się co jakiś czas temat "Jestem początkujący – jak zacząć grać (jakąś tam armią)?", bądź "Czy Imperium jest dobre? Warto nim grać?". Na takie właśnie tematy b...
Dark Elves - z czym to się je?
27-03-2007 23:24 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 10
Według wielu osób Mroczne Elfy są jedną z najsłabszych armii, a jedyny powód, żeby nimi grać, to niepowtarzalny klimat i fluff. Niestety, ta rzekoma słabość armii odstręcza graczy, przez co Druchii to jedna z najmniej popularnych armii. W tym artykule postaram się udowodnić, że Mroczne Elfy nie są t...
Josef, polej ale
czyli o Krasnoludach w WFB
12-05-2007 16:33 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 16
Dawniej władcy imperium większego, niż Karl Franz mógłby sobie wyobrazić. Pierwsi panowie Starego Świata. Najlepsi budowniczowie i górnicy. Teraz skarlali i słabi, ale walczący z honorem w nierównej walce. Krasnoludy. Dzieci Grungniego.
Tym razem będzie o niemalże przeciwieństwie Mrocznych Elfów. H...
Karak Kadrin
25-06-2007 23:38 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 4
Jest to pierwszy z serii artykułów opisujących siły poszczególnych krasnoludzkich Twierdz. Poza opisami stricte fluffowymi zawierać one będą porady malarskie, alternatywne listy armii, czy wskazówki co do tworzenia armii z tych fortec.
Twierdza pod Szczytem. Twierdza Przełęczy. Twierdza Zabójców...
Przejdź do strony: