» Systemy

Systemy

Dział poświęcony wszelakim systemom bitewnym. Znaleźć tu można ich dokładne opisy, wyjątki z zasad. Przedstawimy także charakter i konwencję poszczególnych systemów.
Działy:
» Warhammer Fantasy Battle
» Warhammer 40 000
» Warmachine
» Hordes
» Infinity
» Flames of War
» AT-43
» Cold War Commander
» Gorkamorka
» Konfrontacja
» Pulp City
» Malifaux
» Alkemy
» Mein Panzer
» Mordheim
» WarZone
» Warlord
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 57.

Orki w Mordheim

Zielone berety.

28-02-2006 21:01 | | Komentarze: 6
Jedną z częściej spotykanych wśród ruin band jest tłuszcza, idąca do boju pod szyldem Orcs and Goblins (dalej: O&G). Można spotkać się z zarzutem, że to silna banda i dlatego "wszyscy" nią grają... Faktycznie banda O&G należy do mocniejszych w grze, ale chyba nie dlatego ludzie wprowadzają ją na sto...

Warmachine - Khador - Opis jednostek

Siła mroźnej północy

31-01-2006 21:14 | | Komentarze: 0
Jedną z najpopularniejszych armii Warmachine od samego początku jest Khador. Autorzy gry wzorowali się nieco na naszych wschodnich sąsiadach - zarówno na płaszczyźnie plastycznej, jak i taktycznej. Armia wyróżnia się unikalnym wachlarzem jednostek, a także niezwykle prostą strategią - 'jak największ...

Imperial FAQ

Rady dla początkujących graczy Imperialu.

14-03-2006 23:20 | | Komentarze: 7
Zastanawiasz się nad wyborem armii, którą poprowadzisz do boju w Warzone? W poniższym artykule postaram się przekonać Cię, że kariera dowódcy sił zbrojnych Jej Imperialnej Jasności jest dobrym pomysłem. Przeczytasz też jak najlepiej zacząć kolekcjonowanie imperialnej armii, które modele kupić, a któ...

Elfy Cynwäll

Technologia i magia czasu - śmiertelne połączenie.

04-09-2005 12:00 | | Komentarze: 5
Elfy Cynwäll to jedna z najbardziej tajemniczych armii w całym świecie Aarklash. Główną zaletą elfów nie jest, jak w innych grach, silna więź z magią, lecz mocno rozwinięta technologia, która pozwala im wystawiać na polu bitwy różnego rodzaju Konstrukty (czyli pozbawione emocji maszyny bojowe). Armi...

Confrontation Third Edition

Recenzja zasad trzeciej edycji Konfrontacji.

10-01-2006 20:19 | | Komentarze: 1
Trzecia edycja Konfrontacji przyniosła wiele zmian w zasadach. Niektóre z nich to jedynie kosmetyka, inne są dosyć drastyczne. Przyjrzyjmy się im po kolei... Podręcznik. Pierwsza zmiana, to zebranie wszystkich zasad w jednym podręczniku, a nie, jak dotąd, rozrzucenie ich po kilku książeczkach. Z j...

Konfrontacja - Gryfy

Święty ogień Merina wypali heretyków!

18-12-2005 13:00 | | Komentarze: 11
"Niech twe prochy spoczywają w pokoju ..." Nieznany z imienia gryfi inkwizytor po dokonaniu osądu. Wielu ludzi w naszym kraju lubi klimat inkwizycji, wypraw krzyżowych i szeroko rozumianego średniowiecza. Jeśli okrasi się to szczyptą dark fantasy to poczują się oni jak ryba w wodzie. W końcu jak kt...
Rewolucja

Rewolucja

Turniej na konwencie Avangarda

15-06-2007 21:49 | | Komentarze: 0
Wojna wojnie! Fabryki dla robotników, chłopom ziemi! Precz z władzą polityczną i kapitałem! Niech żyje rewolucja! Na Wenus, ziemiach korporacji Bauhaus wybuchła Rewolucja. Początkowe wydarzenia nie zapowiadały jednak takiego przebiegu wydarzeń. Kilka tygodni wcześniej w Neue Danzig, jednym z naj...

Warmachine - Początek

Na świat nadciągnęła wojenna zawierucha, wielkie parowe golemy wyruszają w bój.

21-08-2005 12:00 | | Komentarze: 12
Magia w wieku pary? Czy to możliwe? A jednak. W Warmachine ziemia drży, gdy z tempem rozpędzonej lokomotywy ścierają się w walce sześciotonowe automaty z żelaza i stali, a działa plujące ołowiem rozrywają z łatwością stalowe pancerze. Ponadto magiczne burze, szalejące na polach bitew Żelaznych Król...

Babiniec w Mordheim: Siostry Sigmara

18-09-2005 12:30 | | Komentarze: 5
Ukochany Marcusie. Pomnij naszą ostatnią rozmowę, co się tyczyła kwestii wybaczenia i wiary. Twymi słowami ujęty, jak też targany wątpliwościami, nie omieszkałem przejrzeć wielu zacnych ksiąg, tu - w Altdorfie - zgromadzonych. Sięgnąłem do historii, filozofii i innych sztuk, pragnąc jeno prawdę odkr...

Łowcy Czarownic (Witch Hunters)

Co powinieneś wiedzieć o polowaniu na wiedźmy

19-01-2005 22:42 | | Komentarze: 22
Jeżeli kiedyś usłyszysz nieopodal zaciekłe ujadanie psiej sfory, trzask biczów oraz zawodzące okrzyki ku czci Sigmara będziesz wiedział, że oto nadciągają Łowcy Czarownic. Znani w całym Imperium, nie pozostawiają nikogo obojętnym na sprawy wiary. Do Mordheim przybyli by oczyścić ruiny z brudu grzech...
Ghostmaker – Dan Abnett

Ghostmaker – Dan Abnett

Wykuwanie duchów

09-08-2016 18:59 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Ponure realia czterdziestego pierwszego milenium to niekończąca się walka ludzkości z galaktyką pełną wrogów. Obcym, demonom, ludzkim heretykom i odszczepieńcom przeciwstawiają się nadludzcy Adeptus Astartes i niezłomni Inkwizytorzy, ale niewątpliwie najliczniejszymi obrońcami ludzkości są członkowi...
Jak zbudować armię w Mein Panzer – Związek Radziecki

Jak zbudować armię w Mein Panzer – Związek Radziecki

Wszystko o radzieckiej machinie wojennej od 1943 do 1945r.

23-09-2006 16:58 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
W kilkunastu poniższych linijkach chciałbym pokazać, w jaki sposób tworzyłem swoją armię do Mein Panzer. Mam nadzieje, że informacje tu zawarte okażą się przydatne dla nowych graczy, którzy chcą walczyć Związkiem Radzieckim. Wybrałem lata 1943-1945 i postarałem się by moja armia odpowiadała realiom...

Cesarska Armia Wielkiej Japonii

Jak zbudować armię w Mein Panzer

17-08-2007 20:17 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
Przed każdą osobą chcącą zacząć grę w system Mein Panzer stoi zawsze ten sam problem i pojawiają się ciągle te same pytania: „jaką armię wybrać?”, „jakie są jej słabe i mocne strony?”, „co muszę kupić?”. Specjalnie dla takich graczy, dział gier bitewnych przygotow...
Cold War Commander – opis systemu

Cold War Commander – opis systemu

21-04-2007 20:10 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 6
Cold War Commander jest to system stworzony przez Petera Jonesa, za pomocą którego możemy rozegrać bitwy od czasów wojny w Korei, poprzez Wietnam, wojnę Radziecko – Afgańską aż do czasów współczesnych. Listy armii (obejmujące m.in. Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Chiny,...

Josef, polej ale

czyli o Krasnoludach w WFB

12-05-2007 16:33 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 16
Dawniej władcy imperium większego, niż Karl Franz mógłby sobie wyobrazić. Pierwsi panowie Starego Świata. Najlepsi budowniczowie i górnicy. Teraz skarlali i słabi, ale walczący z honorem w nierównej walce. Krasnoludy. Dzieci Grungniego. Tym razem będzie o niemalże przeciwieństwie Mrocznych Elfów. H...

Karak Kadrin

25-06-2007 23:38 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 4
Jest to pierwszy z serii artykułów opisujących siły poszczególnych krasnoludzkich Twierdz. Poza opisami stricte fluffowymi zawierać one będą porady malarskie, alternatywne listy armii, czy wskazówki co do tworzenia armii z tych fortec. Twierdza pod Szczytem. Twierdza Przełęczy. Twierdza Zabójców...

Dark Elves - z czym to się je?

27-03-2007 23:24 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 10
Według wielu osób Mroczne Elfy są jedną z najsłabszych armii, a jedyny powód, żeby nimi grać, to niepowtarzalny klimat i fluff. Niestety, ta rzekoma słabość armii odstręcza graczy, przez co Druchii to jedna z najmniej popularnych armii. W tym artykule postaram się udowodnić, że Mroczne Elfy nie są t...

Troll trollowi nie równy

14-03-2008 20:00 | Michał 'Futrzak' Musiał | Komentarze: 5
Odkąd zacząłem grać armią Orcs&Goblins, miałem poważny problem do zgryzienia przy konstruowaniu niemal każdej rozpiski. Otóż, gram tylko goblinami i to w przewadze nocnych, a świetnym dodatkiem do nich zawsze wydawały mi się trolle. Odstręczały mnie jednak zwykle ich niskie Ld, zasada Stupidity oraz...

Scenariusz - Operacja Epsom

Bitwa o wzgórze 112

24-01-2006 12:25 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 1
"Operacja Epsom" 26 Czerwca 1944 Francja Południowy zachód od Caen Żołnierze! Dziś rusza ofensywa, która ma na celu przebicie się przez niemieckie linie na południowym zachodzie od Caen - na rzekach Odon i Orme. Umożliwi to okrążenie Caen od południa i ostateczne rozbicie sił niemieckich w tym regi...
Kabała Inżynierów

Kabała Inżynierów

21-01-2009 22:05 | Konrad 'Kadzik' Brzozowski | Komentarze: 10
Cesarska Akademia Inżynieryjna w Altdorfie i Wyższa Szkoła Artyleryjska w Nuln od wielu lat kształcą młodych chłopców, przyszłych adeptów techniki. Część wstępuje do armii, wynajmuje się Książętom Elektorom i zwierzchnikom kultów lub zostaje na uczelni. Niektórzy jednak zakładają swoje własne warszt...

Prawie jak RPG

czyli o elementach fabuły w Mordheim

14-03-2008 20:00 | Tomasz M. 'Kapitan Hak' Wiśniewski | Komentarze: 6
Wprowadzenie Z grą Mordheim zetknąłem się po raz pierwszy, gdy tylko weszła na rynek w roku 1999. Były to czasy, kiedy Games Workshop, poza trzonem swojej głównej działalności w postaci WFB i WH40k, regularnie wydawał pomniejsze gry w postaci np. Gorkamorki, Warmastera, czy Necromundy. Obecnie poku...

I Konfederacyjny konkurs malarski

10-06-2007 22:32 | Konfederacja | Komentarze: 0
Termin składania prac: 28 czerwca 2007 Kategorie: 1. Warjack/Warbeast 2. Solo/Warcaster/Warlock 3. Najlepiej oceniana praca przez internautów Regulamin: 1. Zgłaszanie prac odbywa się internetowo, za pomocą przesłania zdjęć swojej pracy na adres e-mail. 2. Każdy uczestnik może zgłaszać tylk...

Warmachine - Prime

Recenzja podręcznika podstawowego do gry Warmachine

20-11-2005 22:30 | Monk | Komentarze: 7
WARMACHINE: PRIME Gra bitewna Warmachine osadzona jest w steampunkowym uniwersum Iron Kingdoms, stworzonym przez firmę Privateer Press. Świat ten, pierwotnie wykorzystany w wielokrotnie nagradzanym settingu RPG (opartym o mechanikę D20) posłużył tym razem do wykreowania systemu skirmishowego. Cała...

Mordheim – miasto przeklętych

Tytułem wstępu, czyli gdzie przyjdzie nam walczyć i za co…

28-12-2004 22:28 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Zaiste piękne to było miasto, o prostych brukowanych ulicach, słonecznych placach i wysokich jasnych budynkach, których fasady uśmiechały się do przechodniów. Było to miasto bogate i stare, rozłożone na obu brzegach rzeki, która je karmiła. Z murów widać było ciemną ścianę lasu, pełnego zwierzyny i...

Zurbanizujmy Mordheim

Czyli jak stworzyć ruinę od podstaw nie budując domu

08-06-2005 16:16 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Tym razem, po dłuższej przerwie, chciałbym pokazać Wam jak łatwo i bez większych kosztów wykonać budynek do gry bitewnej, ze wskazaniem na system Mordheim. Cały artykuł oprę na pomyśle, który dręczył mnie już od dłuższego czasu a mianowicie na budynku Cyrku Osobliwości. Po pierwsze dlatego, że nie s...

Zurbanizujmy Mordheim II

Podwórze pełne słońca

16-06-2005 08:37 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Wedle obietnicy tym razem weźmiemy się za dalszą część domu, a więc za sam cyrk osobliwości. Wedle pomysłu ma to być proste podwórze ze zniszczonymi klatkami i resztkami eksponatów, które razem z budynkiem mieszkalnym utworzy domenę pana von Alzacka. Podwórzec Mur naszego podwórka robimy dokładnie...

Jednostki krasnoludzkie - bohaterowie

06-06-2004 18:15 | Ryoga | Komentarze: 8
Tak jak i u każdej z ras, krasnoludowie dysponują dwoma typami modeli pojedynczych: silniejszym, czyli Lordami (Lords) i słabszymi, czyli Bohaterami (Heroes). Ponieważ nałożone są na nas poważne ograniczenia w ilości i jakości bohaterów, ważne jest aby sprawnie dokonać ich wyboru. Musza oni być bowi...

Krasnoludzkie regimenty podstawowe

kto zna podstawy, ten zwycięża

12-06-2004 23:45 | Ryoga | Komentarze: 6
Istnieją trzy typy regimentów: regimenty podstawowe (Core), specjalne (Special) i rzadkie (Rare). Jednostki podstawowe, będąc najtańszymi i najliczniejszymi, stanowią trzon każdej armii. Zawsze musimy też spełnić wymagania co do minimalnej ich ilości na polu bitwy. Wielokrotnie od nich właśnie będz...
Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom

Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom

Fotounboxing

14-05-2020 19:08 | Shadov | Komentarze: 3
O popularności serii Infinity nie trzeba przekonywać nikogo, kto sięga po gry bitewne. Ogłoszenie nowych zestawów zawsze wiąże się z ożywioną reakcją fanów, a w stosunku do najnowszej odsłony Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom oczekiwania są bardzo wysokie. Ideą przyświ...

Karnawał Chaosu

03-06-2007 02:04 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 24
Pięcioletni Hans wbiegł z przejęciem do małej chatki, wdrapując się matce na kolana. Jego błękitne oczy śmiały się radośnie. - Przyjechali kolorowi panowie - zaszczebiotał - Mówili, że będzie przedstawienie! Lise wyjrzała przez okno i ze zdumieniem stwierdziła, że nie była to kolejna bajka jej zam...

Skaven Clan Eshin

Opis bandy

10-10-2007 22:15 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
- Uciszyć tę hołotę! Tak strasznie boli mnie od tego głowa! – jęknął Haskikk, dotykając dwóch nabrzmiałych guzów na swych skroniach. Młodzi skaveni natychmiast umilkli. Nie było sensu narażać się na gniew Haskikka. Czarnoksiężnik nie bywał co prawda tak brutalny, jak jego starszy “brat...

Oficjalność zasad w Mordheim

07-11-2007 19:02 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Czyli o tym, dlaczego każdy szanujący się gracz dyskryminuje elfy, jak w Mordheim znalazły się Amazonki i dlaczego wszelkie erraty to zło i herezja. Sytuacja znana każdemu, kto choć raz organizował turniej: przed turniejem, na forum lub w klubowej skrzynce e-mailowej, ląduje pytanie: "dlaczego nie...
Zagajnik Helgi

Zagajnik Helgi

Scenariusz do gry Mordheim w settingu Empire in Flames

23-12-2008 18:14 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Rudolf spokojnie kroczył razem z dowódcą. Póki co Albrecht nie wiedział wiele – z pewnością wieść o bliskim obozowisku zwierzoludzi była ważna, lecz jaki cel miał rozbójnik w informowaniu o tym dowódcy? Zresztą, to jeszcze można było sobie wytłumaczyć, bo Rudolf mógł po prostu obawiać się samo...

Gorkamorka

czyli o zapomnianym systemie GW z dawnych lat

23-12-2007 10:43 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 16
- Jeszcza wiencej! - warknął zdenerwowany wódz, szturchając po drodze wszystkich, którzy według niego ruszali się zbyt wolno. - Głupie pokraki! Wiencej paliwa! - Nie może wiencej - mruknął przepraszająco Grud, jeden z młodszych orków. - Ten pojazd nie jest przyst... przywysto... no, nie da siem. -...

Postacie Dramatu w Mordheim

12-02-2008 12:03 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
Bywa tak, że w trakcie znużenia kampanią - które prędzej czy później przychodzi, niezależnie od tego, jak bardzo lubimy tę grę - zaczynamy szukać różnych rozwiązań, by urozmaicić jakoś rozgrywkę. Większość osób wynajmuje najemników (niekoniecznie tych najczęściej wynajmowanych i uznawanych za najlep...

Czym jest Warzone

i jak zacząć w niego grać

08-11-2004 21:11 | Mateusz 'Umbra' Nowak | Komentarze: 31
Trochę historii... W 1995 roku Bill King wpadł na pomysł stworzenia gry bitewnej, opierającej się na świecie Kronik Mutantów – popularnej w tym czasie gry role playing. Jej świat był na tyle bogaty, iż można było spokojnie utworzyć kilka urozmaiconych nacji, którymi gracze dowodziliby podc...

Krasnoludy magicznie

Dać krasnoludowi kowadło...

02-05-2004 17:35 | vooyeck | Komentarze: 4
Często walcząc Krasnoludami przeciwko armii magicznej szkoda, że również sobie nie poczarujemy. Z czasem znudzi się nam strzelanie w naszej armii złożonej głównie z jednostek strzelających – jest to zbyt schematyczne. Na pewno krasnale z przewagą jednostek walczących wręcz, Kowadłem Zagłady i...

W dwie minuty o Mein Panzer

Co powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz grać.

03-09-2006 21:56 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 6
Mein Panzer to tzw. historyczna gra bitewna. Teoretycznie pozwala rozegrać bitwę w realiach dowolnego konfliktu XX wieku. W praktyce sprowadza się do II Wojny Światowej. Na stole pojawia się średnio 4-6 plutonów (oddziałów) na stronę, z których każdy składa się z 3-5 modeli. W przypadku piechoty plu...

Jak zbudować armię w Mein Panzer - Niemcy

Gdyby Niemcy tu się uczyli, nie przegraliby wojny...

03-01-2006 09:28 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 8
Kilka poniższych akapitów przedstawia skrócony opis tworzenia mojej kompanii, którą uważam za zarówno grywalną jak i posiadającą pewne oparcie w historii. Wydaje mi się, że gracze dopiero planujący swe zakupy (niezależnie od wybranej nacji) znajdą tutaj garść pomocnych wskazówek. Oczywiście droga t...

Mein Panzer po raz pierwszy

Raz spróbujesz, nigdy nie przestaniesz

30-04-2004 18:27 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 17
Od lutego, czyli od czasu gdy Szczur szumnie opisywał MP na forum Poltergeista, zacząłem zdawać sobie sprawę z ogrania i szablonowości WFB. Ciekawą alternatywę stanowił nowy, tani bitewniak oparty na II Wojnie Światowej. Realistyczne zasady, autentyczne nacje i broń – to tylko niektóre z jego...