» Systemy

Systemy

Dział poświęcony wszelakim systemom bitewnym. Znaleźć tu można ich dokładne opisy, wyjątki z zasad. Przedstawimy także charakter i konwencję poszczególnych systemów.
Działy:
» Warhammer Fantasy Battle
» Warhammer 40 000
» Warmachine
» Hordes
» Infinity
» Flames of War
» AT-43
» Cold War Commander
» Gorkamorka
» Konfrontacja
» Pulp City
» Malifaux
» Alkemy
» Mein Panzer
» Mordheim
» WarZone
» Warlord
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 56.
Ghostmaker – Dan Abnett

Ghostmaker – Dan Abnett

Wykuwanie duchów

09-08-2016 18:59 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Ponure realia czterdziestego pierwszego milenium to niekończąca się walka ludzkości z galaktyką pełną wrogów. Obcym, demonom, ludzkim heretykom i odszczepieńcom przeciwstawiają się nadludzcy Adeptus Astartes i niezłomni Inkwizytorzy, ale niewątpliwie najliczniejszymi obrońcami ludzkości są członkowi...
Pulp City

Pulp City

30-11-2010 10:00 | Hubert 'Yrkoslaw' Spala | Komentarze: 14
Pulp City! Rok – bliżej nieokreślony. Lokacja? Cały znany nam świat. Klimat? Superbohaterowie i przestępcze umysły w najlepszym, absolutnie komiksowym wydaniu rodem z Marvela czy DC. Gracze kontrolują drużyny superbohaterów i superprzestępców, którzy ścierają się ze sobą w tytanicznych walkach...
Alkemy

Alkemy

25-11-2010 00:00 | Hubert 'Yrkoslaw' Spala | Komentarze: 7
Alkemy wydawnictwa Kraken Editions to osadzona w świecie średniowiecznego fantasy gra skirmishowa, wyjątkowo niszowa i praktycznie nieznana poza granicami Francji – państwa, w którym nawet najbardziej nietypowa gra figurkowa będzie prosperować, pod warunkiem posiadania francuskich korzeni! Bez...

William Wolfes, Wojownik Północy

Bohater specjalny do Warhammer Fantasy Battle

08-02-2009 18:04 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 0
William Wolfes urodził się w małej wiosce Czterech Wilków, położonej na północny wschód od Middenheim, niemalże u podnóża Gór Środka. Dojrzewał w biednej wielodzietnej rodzinie, gdzie prawie każdego dnia musiał ciężko pracować i walczyć o przetrwanie. Od małego widział brutalne najazdy zielono...
Kabała Inżynierów

Kabała Inżynierów

21-01-2009 22:05 | Konrad 'Kadzik' Brzozowski | Komentarze: 10
Cesarska Akademia Inżynieryjna w Altdorfie i Wyższa Szkoła Artyleryjska w Nuln od wielu lat kształcą młodych chłopców, przyszłych adeptów techniki. Część wstępuje do armii, wynajmuje się Książętom Elektorom i zwierzchnikom kultów lub zostaje na uczelni. Niektórzy jednak zakładają swoje własne warszt...
Zagajnik Helgi

Zagajnik Helgi

Scenariusz do gry Mordheim w settingu Empire in Flames

23-12-2008 18:14 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Rudolf spokojnie kroczył razem z dowódcą. Póki co Albrecht nie wiedział wiele – z pewnością wieść o bliskim obozowisku zwierzoludzi była ważna, lecz jaki cel miał rozbójnik w informowaniu o tym dowódcy? Zresztą, to jeszcze można było sobie wytłumaczyć, bo Rudolf mógł po prostu obawiać się samo...

Poradnik taktyczny – The Empire

Taktyka ofensywna na piechocie

08-10-2008 23:38 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 8
Pierwszy z cyklu poradników taktycznych do Empire, w założeniach jest to pierwszy z cyklu poradników taktycznych do wszystkich armii, zobaczymy, co czas pokaże i czy uda nam się zdobyć wystarczająco dużo informacji, aby każda armia do Warhammera Fantasy Battle mogła się cieszyć czymś takim na naszej...

Prawie jak RPG

czyli o elementach fabuły w Mordheim

14-03-2008 20:00 | Tomasz M. 'Kapitan Hak' Wiśniewski | Komentarze: 6
Wprowadzenie Z grą Mordheim zetknąłem się po raz pierwszy, gdy tylko weszła na rynek w roku 1999. Były to czasy, kiedy Games Workshop, poza trzonem swojej głównej działalności w postaci WFB i WH40k, regularnie wydawał pomniejsze gry w postaci np. Gorkamorki, Warmastera, czy Necromundy. Obecnie poku...

Troll trollowi nie równy

14-03-2008 20:00 | Michał 'Futrzak' Musiał | Komentarze: 5
Odkąd zacząłem grać armią Orcs&Goblins, miałem poważny problem do zgryzienia przy konstruowaniu niemal każdej rozpiski. Otóż, gram tylko goblinami i to w przewadze nocnych, a świetnym dodatkiem do nich zawsze wydawały mi się trolle. Odstręczały mnie jednak zwykle ich niskie Ld, zasada Stupidity oraz...

Postacie Dramatu w Mordheim

12-02-2008 12:03 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
Bywa tak, że w trakcie znużenia kampanią - które prędzej czy później przychodzi, niezależnie od tego, jak bardzo lubimy tę grę - zaczynamy szukać różnych rozwiązań, by urozmaicić jakoś rozgrywkę. Większość osób wynajmuje najemników (niekoniecznie tych najczęściej wynajmowanych i uznawanych za najlep...

Gorkamorka

czyli o zapomnianym systemie GW z dawnych lat

23-12-2007 10:43 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 16
- Jeszcza wiencej! - warknął zdenerwowany wódz, szturchając po drodze wszystkich, którzy według niego ruszali się zbyt wolno. - Głupie pokraki! Wiencej paliwa! - Nie może wiencej - mruknął przepraszająco Grud, jeden z młodszych orków. - Ten pojazd nie jest przyst... przywysto... no, nie da siem. -...

Oficjalność zasad w Mordheim

07-11-2007 19:02 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Czyli o tym, dlaczego każdy szanujący się gracz dyskryminuje elfy, jak w Mordheim znalazły się Amazonki i dlaczego wszelkie erraty to zło i herezja. Sytuacja znana każdemu, kto choć raz organizował turniej: przed turniejem, na forum lub w klubowej skrzynce e-mailowej, ląduje pytanie: "dlaczego nie...

Skaven Clan Eshin

Opis bandy

10-10-2007 22:15 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 3
- Uciszyć tę hołotę! Tak strasznie boli mnie od tego głowa! – jęknął Haskikk, dotykając dwóch nabrzmiałych guzów na swych skroniach. Młodzi skaveni natychmiast umilkli. Nie było sensu narażać się na gniew Haskikka. Czarnoksiężnik nie bywał co prawda tak brutalny, jak jego starszy “brat...

Cesarska Armia Wielkiej Japonii

Jak zbudować armię w Mein Panzer

17-08-2007 20:17 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
Przed każdą osobą chcącą zacząć grę w system Mein Panzer stoi zawsze ten sam problem i pojawiają się ciągle te same pytania: „jaką armię wybrać?”, „jakie są jej słabe i mocne strony?”, „co muszę kupić?”. Specjalnie dla takich graczy, dział gier bitewnych przygotow...
Czym jest Warhammer Fantasy Battle?

Czym jest Warhammer Fantasy Battle?

22-07-2007 13:19 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 25
Warhammer Fantasy Battle (często zapisywany skrótowo jako WFB) to najpopularniejsza gra bitewna w Polsce. Rozgrywane jest wiele liczonych do krajowego rankingu turniejów ligowych, w których znaczenie mają zdolności malarskie, taktyczne i wiedza w temacie grających. Sama gra nie jest specjalnie skomp...

Karak Kadrin

25-06-2007 23:38 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 4
Jest to pierwszy z serii artykułów opisujących siły poszczególnych krasnoludzkich Twierdz. Poza opisami stricte fluffowymi zawierać one będą porady malarskie, alternatywne listy armii, czy wskazówki co do tworzenia armii z tych fortec. Twierdza pod Szczytem. Twierdza Przełęczy. Twierdza Zabójców...
Rewolucja

Rewolucja

Turniej na konwencie Avangarda

15-06-2007 21:49 | | Komentarze: 0
Wojna wojnie! Fabryki dla robotników, chłopom ziemi! Precz z władzą polityczną i kapitałem! Niech żyje rewolucja! Na Wenus, ziemiach korporacji Bauhaus wybuchła Rewolucja. Początkowe wydarzenia nie zapowiadały jednak takiego przebiegu wydarzeń. Kilka tygodni wcześniej w Neue Danzig, jednym z naj...

I Konfederacyjny konkurs malarski

10-06-2007 22:32 | Konfederacja | Komentarze: 0
Termin składania prac: 28 czerwca 2007 Kategorie: 1. Warjack/Warbeast 2. Solo/Warcaster/Warlock 3. Najlepiej oceniana praca przez internautów Regulamin: 1. Zgłaszanie prac odbywa się internetowo, za pomocą przesłania zdjęć swojej pracy na adres e-mail. 2. Każdy uczestnik może zgłaszać tylk...

Karnawał Chaosu

03-06-2007 02:04 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 24
Pięcioletni Hans wbiegł z przejęciem do małej chatki, wdrapując się matce na kolana. Jego błękitne oczy śmiały się radośnie. - Przyjechali kolorowi panowie - zaszczebiotał - Mówili, że będzie przedstawienie! Lise wyjrzała przez okno i ze zdumieniem stwierdziła, że nie była to kolejna bajka jej zam...

Josef, polej ale

czyli o Krasnoludach w WFB

12-05-2007 16:33 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 16
Dawniej władcy imperium większego, niż Karl Franz mógłby sobie wyobrazić. Pierwsi panowie Starego Świata. Najlepsi budowniczowie i górnicy. Teraz skarlali i słabi, ale walczący z honorem w nierównej walce. Krasnoludy. Dzieci Grungniego. Tym razem będzie o niemalże przeciwieństwie Mrocznych Elfów. H...
Cold War Commander – opis systemu

Cold War Commander – opis systemu

21-04-2007 20:10 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 6
Cold War Commander jest to system stworzony przez Petera Jonesa, za pomocą którego możemy rozegrać bitwy od czasów wojny w Korei, poprzez Wietnam, wojnę Radziecko – Afgańską aż do czasów współczesnych. Listy armii (obejmujące m.in. Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Chiny,...

Dark Elves - z czym to się je?

27-03-2007 23:24 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 10
Według wielu osób Mroczne Elfy są jedną z najsłabszych armii, a jedyny powód, żeby nimi grać, to niepowtarzalny klimat i fluff. Niestety, ta rzekoma słabość armii odstręcza graczy, przez co Druchii to jedna z najmniej popularnych armii. W tym artykule postaram się udowodnić, że Mroczne Elfy nie są t...

Empire of Men - czym jest i jak się nim gra

02-03-2007 01:13 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 15
Ostatnio rozmyślałem nad tematami na artykuły. Po przejrzeniu zasobów działu Bitewniaki i całego forum zwróciłem uwagę na przewijający się co jakiś czas temat "Jestem początkujący – jak zacząć grać (jakąś tam armią)?", bądź "Czy Imperium jest dobre? Warto nim grać?". Na takie właśnie tematy b...
Jak zbudować armię w Mein Panzer – Związek Radziecki

Jak zbudować armię w Mein Panzer – Związek Radziecki

Wszystko o radzieckiej machinie wojennej od 1943 do 1945r.

23-09-2006 16:58 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 3
W kilkunastu poniższych linijkach chciałbym pokazać, w jaki sposób tworzyłem swoją armię do Mein Panzer. Mam nadzieje, że informacje tu zawarte okażą się przydatne dla nowych graczy, którzy chcą walczyć Związkiem Radzieckim. Wybrałem lata 1943-1945 i postarałem się by moja armia odpowiadała realiom...

W dwie minuty o Mein Panzer

Co powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz grać.

03-09-2006 21:56 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 6
Mein Panzer to tzw. historyczna gra bitewna. Teoretycznie pozwala rozegrać bitwę w realiach dowolnego konfliktu XX wieku. W praktyce sprowadza się do II Wojny Światowej. Na stole pojawia się średnio 4-6 plutonów (oddziałów) na stronę, z których każdy składa się z 3-5 modeli. W przypadku piechoty plu...

Imperial FAQ

Rady dla początkujących graczy Imperialu.

14-03-2006 23:20 | | Komentarze: 7
Zastanawiasz się nad wyborem armii, którą poprowadzisz do boju w Warzone? W poniższym artykule postaram się przekonać Cię, że kariera dowódcy sił zbrojnych Jej Imperialnej Jasności jest dobrym pomysłem. Przeczytasz też jak najlepiej zacząć kolekcjonowanie imperialnej armii, które modele kupić, a któ...

Orki w Mordheim

Zielone berety.

28-02-2006 21:01 | | Komentarze: 6
Jedną z częściej spotykanych wśród ruin band jest tłuszcza, idąca do boju pod szyldem Orcs and Goblins (dalej: O&G). Można spotkać się z zarzutem, że to silna banda i dlatego "wszyscy" nią grają... Faktycznie banda O&G należy do mocniejszych w grze, ale chyba nie dlatego ludzie wprowadzają ją na sto...

Warmachine - Khador - Opis jednostek

Siła mroźnej północy

31-01-2006 21:14 | | Komentarze: 0
Jedną z najpopularniejszych armii Warmachine od samego początku jest Khador. Autorzy gry wzorowali się nieco na naszych wschodnich sąsiadach - zarówno na płaszczyźnie plastycznej, jak i taktycznej. Armia wyróżnia się unikalnym wachlarzem jednostek, a także niezwykle prostą strategią - 'jak największ...

Scenariusz - Operacja Epsom

Bitwa o wzgórze 112

24-01-2006 12:25 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 1
"Operacja Epsom" 26 Czerwca 1944 Francja Południowy zachód od Caen Żołnierze! Dziś rusza ofensywa, która ma na celu przebicie się przez niemieckie linie na południowym zachodzie od Caen - na rzekach Odon i Orme. Umożliwi to okrążenie Caen od południa i ostateczne rozbicie sił niemieckich w tym regi...

Confrontation Third Edition

Recenzja zasad trzeciej edycji Konfrontacji.

10-01-2006 20:19 | | Komentarze: 1
Trzecia edycja Konfrontacji przyniosła wiele zmian w zasadach. Niektóre z nich to jedynie kosmetyka, inne są dosyć drastyczne. Przyjrzyjmy się im po kolei... Podręcznik. Pierwsza zmiana, to zebranie wszystkich zasad w jednym podręczniku, a nie, jak dotąd, rozrzucenie ich po kilku książeczkach. Z j...

Jak zbudować armię w Mein Panzer - Niemcy

Gdyby Niemcy tu się uczyli, nie przegraliby wojny...

03-01-2006 09:28 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 8
Kilka poniższych akapitów przedstawia skrócony opis tworzenia mojej kompanii, którą uważam za zarówno grywalną jak i posiadającą pewne oparcie w historii. Wydaje mi się, że gracze dopiero planujący swe zakupy (niezależnie od wybranej nacji) znajdą tutaj garść pomocnych wskazówek. Oczywiście droga t...

Konfrontacja - Gryfy

Święty ogień Merina wypali heretyków!

18-12-2005 13:00 | | Komentarze: 11
"Niech twe prochy spoczywają w pokoju ..." Nieznany z imienia gryfi inkwizytor po dokonaniu osądu. Wielu ludzi w naszym kraju lubi klimat inkwizycji, wypraw krzyżowych i szeroko rozumianego średniowiecza. Jeśli okrasi się to szczyptą dark fantasy to poczują się oni jak ryba w wodzie. W końcu jak kt...

Warmachine - Prime

Recenzja podręcznika podstawowego do gry Warmachine

20-11-2005 22:30 | Monk | Komentarze: 7
WARMACHINE: PRIME Gra bitewna Warmachine osadzona jest w steampunkowym uniwersum Iron Kingdoms, stworzonym przez firmę Privateer Press. Świat ten, pierwotnie wykorzystany w wielokrotnie nagradzanym settingu RPG (opartym o mechanikę D20) posłużył tym razem do wykreowania systemu skirmishowego. Cała...

Babiniec w Mordheim: Siostry Sigmara

18-09-2005 12:30 | | Komentarze: 5
Ukochany Marcusie. Pomnij naszą ostatnią rozmowę, co się tyczyła kwestii wybaczenia i wiary. Twymi słowami ujęty, jak też targany wątpliwościami, nie omieszkałem przejrzeć wielu zacnych ksiąg, tu - w Altdorfie - zgromadzonych. Sięgnąłem do historii, filozofii i innych sztuk, pragnąc jeno prawdę odkr...

Elfy Cynwäll

Technologia i magia czasu - śmiertelne połączenie.

04-09-2005 12:00 | | Komentarze: 5
Elfy Cynwäll to jedna z najbardziej tajemniczych armii w całym świecie Aarklash. Główną zaletą elfów nie jest, jak w innych grach, silna więź z magią, lecz mocno rozwinięta technologia, która pozwala im wystawiać na polu bitwy różnego rodzaju Konstrukty (czyli pozbawione emocji maszyny bojowe). Armi...

Warmachine - Początek

Na świat nadciągnęła wojenna zawierucha, wielkie parowe golemy wyruszają w bój.

21-08-2005 12:00 | | Komentarze: 12
Magia w wieku pary? Czy to możliwe? A jednak. W Warmachine ziemia drży, gdy z tempem rozpędzonej lokomotywy ścierają się w walce sześciotonowe automaty z żelaza i stali, a działa plujące ołowiem rozrywają z łatwością stalowe pancerze. Ponadto magiczne burze, szalejące na polach bitew Żelaznych Król...

Armie Konfrontacji - Ścieżka Losu

Świat jest taki jaki jest, walcz dla siebie

04-08-2005 20:08 | Wychwethyl | Komentarze: 13
Gobliny z No-dan-kar Gobbasy są armią, w której da się wystawić największą ilość modeli w całej Konfrontacji. Śmiesznie mały koszt punktowy szeregowych jednostek pozwala bez problemu wystawiać krocie figurek, które choć nie należą do najsilniejszych, to w hordzie potrafią zdziałać cuda. Sądzę, że...

Plusy i minusy pudła startowego Mordheim

Uważaj na kota w worku

29-06-2005 22:21 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 5
W długi, majowy weekend zdobyłem się na ułańską fantazję i nabyłem pudło do Mordheim . Wydatek ten trzepnął mnie zdrowo po kieszeni (do tej pory się nie podniosłem), ale w końcu obecnie rzadko można trafić na taką gratkę. Przy tym pan w sklepie był miły i z miejsca dał mi rabat. Czy było warto? Po...

Zurbanizujmy Mordheim II

Podwórze pełne słońca

16-06-2005 08:37 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Wedle obietnicy tym razem weźmiemy się za dalszą część domu, a więc za sam cyrk osobliwości. Wedle pomysłu ma to być proste podwórze ze zniszczonymi klatkami i resztkami eksponatów, które razem z budynkiem mieszkalnym utworzy domenę pana von Alzacka. Podwórzec Mur naszego podwórka robimy dokładnie...

Zurbanizujmy Mordheim

Czyli jak stworzyć ruinę od podstaw nie budując domu

08-06-2005 16:16 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Tym razem, po dłuższej przerwie, chciałbym pokazać Wam jak łatwo i bez większych kosztów wykonać budynek do gry bitewnej, ze wskazaniem na system Mordheim. Cały artykuł oprę na pomyśle, który dręczył mnie już od dłuższego czasu a mianowicie na budynku Cyrku Osobliwości. Po pierwsze dlatego, że nie s...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.