» Systemy » Infinity

Infinity



Infinity to powstała w 2005 roku skirmishowa gra bitewna osadzona w klimatach SF, w roku około 2180. Ludzkość opanowała już kilkanaście systemów planetarnych, a podróże kosmiczne są realne dzięki wykorzystaniu tuneli podprzestrzennych. Do gry wystarczy zaledwie kilka figurek oraz niewielki, acz gęsty od terenu stół.

Największą zaletą i cechą promocyjną systemu jest nowatorska mechanika, w której każdy z graczy pozostaje aktywny, niezależnie o tego, czyja jest aktualnie tura. ARO (Active Reaction Order) pozwala bowiem reagować naszym żołnierzom na ruchy przeciwnika, o ile wykonuje je w jego polu widzenia. Dodaje to niezwykłego realizmu do rozgrywki, tym bardziej, że dodatkowe aspekty mechaniczne jeszcze pogłębiają to wrażenie, jak na przykład mechanizm jednostek w kamuflażu, poruszających się po polu bitwy w formie żetonu, który można jedynie próbować wykryć lub ewentualnie strzelić na ślepo z broni typu Indirect. Oprócz tego gra obfituje w ciekawe i unikalne rozwiązania, jak cyberwojna (możliwość hakowania wrogich jednostek, neutralizowania pocisków samonaprowadzających), doskonała implementacja systemu spadochroniarzy i jednostek desantu czy dodatek sobowtórów i systemów holograficznych do maskowania swoich jednostek.

W grze możemy przewodzić jednej z aż siedmiu odmiennych frakcji:

  • PanOceania: największa pośród ludzkich potęg. Kiedy świat został zrujnowany w czasie trzeciej wojny światowej, państwom Australii i Oceanii – nie biorących udział w konflikcie – nic się nie stało. Szybko więc zawiązały koalicję PanOceanii i wprowadzili nowy ład i porządek, obejmując władzę na pozostałościami po wielkich państwach świata. Są również orędownikami nowego chrześcijańskiego kościoła, który ma wielki wpływ na funkcjonowanie tej galaktycznej potęgi. Ich styl prowadzenia rozgrywki polega na wyśmienitej celności i zaawansowanej, acz niewyszukanej technologii – jeżeli lubisz zabijać na dystans, to jest armia dla ciebie.
  • Yu-Jing: druga potęga ludzkości to wszelkie azjatyckie narody skupione według odrodzonego Chińskiego Imperium pod władzą partii i przywróconego do władzy cesarza w roli symbolu zjednoczenia wszystkich mieszkańców kontynentu Azjatyckiego. Yu-jing nie odstaje poziomem technologicznym od PanOceanii, ale ich doktryna wojenna bardziej bazuje na walkach na krótkim dystansie lub w zwarciu, gdzie obowiązkowy trening sztuk walki każdego żołnierza daje o sobie znać.
  • Haqqislam: kiedy wojna ogarnęła ziemię, bardziej oświeceni i nie znoszący nawołującego do terroryzmu i jihadu fundamentalizmu wyznawcy islamu odlecieli na pustynną planetę Bourak, gdzie osiedlili się i założyli Nowy Islam – islam oświecony, nowoczesny i humanistyczny, zgodny z naukami proroka i pozbawiony zbędnego fanatyzmu. Haqqislam szybko urósł w siłę i stał się potęgą, dzięki praktycznemu zmonopolizowaniu handlu surowcem zwanym Silk, koniecznym do tworzenia zaawansowanych cyberimplantów. Są również mistrzami bioinżynierii i medycynie, co widać w ich jednostkach militarnych, zdominowanych przez genetycznie modyfikowanych żołnierzy, zdolnych na przykład do regeneracji czy nadludzkich wyczynów akrobatycznych.
  • Nomadzi: szaleni naukowcy, kryminaliści, wariaci, desperaci, wynalazcy, wolne duchy. Wszyscy, którym nie było po drodze z religijnym reżimem i kontrolą PanOceanii czy ALEPHu mogą odnaleźć wolność i spokój na trzech ogromnych okrętach (Bakunin, Corregidor, Tunguska) składających się na frakcję Nomadów, wędrujących po przestrzeni kosmicznej handlarzy wszystkim co nielegalne, bezwzględnych najemników i czubków wszelkiej maści. Siły nomadów składają się głównie z jednostek najemników, wyśmienitych hakerów czy żywych eksperymentów – chociaż brakuje im wyszkolenia i uzbrojenia na skalę wielkich armii, to nadrabiają eksperymentalnymi implantami czy uzbrojeniem, które testują dopiero na polu bitwy.
  • Ariadna: na początku kolonizacji nowych systemów grupa francuskich, szkockich, amerykańskich oraz rosyjskich kolonistów wyruszyła na podbój kosmosu. Jednak słuch o nich zaginął – aż sto lat później kolejne ekspedycje odkryli zieloną planetę już zamieszkiwaną przez ludzkich osadników; potomków ów wielonarodowej mieszanki kolonistów. Pozbawieni nowoczesnej technologii i zdani na łaskę niebezpiecznej planety, wyrośli na ludzi twardych i zaprawionych w bojach. Można by pomyśleć, że technologiczne zacofanie wykluczy ich z pozycji kluczowej w galaktycznych rozgrywkach, ale ich planeta okazała się jedynym sensownym źródłem wyjątkowego metalu zwanego Tasseum. Ich bronie i amunicja wykonana z tego kruszczy, pomimo przestarzałych projektów, są nadal śmiertelnie skuteczne. Są również mistrzami w kamuflażu, a ich wola walki jest niezłomna.
  • Aleph: nietypowa frakcja składająca się głównie z robotów, cyborgów, postludzi oraz wszelkich innych automatów, jest ramieniem wykonawczym, wywiadowczym i bojowym największej i wyjątkowo rozwiniętej sztucznej inteligencji stworzonej przez ludzi, która spaja wszystkie narody Sfery i kontroluje przepływ wszelkich informacji. Wyjątkowo zaawansowana technologicznie, elitarna jednostka bojowa ALEPHu to największa siła zaprojektowana do walki z głównym wrogiem ludzkości – Połączonych Armii pod wozą Wyewoluowanej Inteligencji. Formacje bojowe ALEPHu składają się z nielicznych, acz wyjątkowych jednostek wyposażonych w nowoczesny sprzęt i technologię.
  • Połączone Armie: największe zagrożenie dla całkiem Ludzkiej Sfery, które dopiero rozpoczyna swoją ogromną inwazję w celu zdominowania rasy ludzkiej i przejęcia władzy nad ALEPHem w celu osiągnięcia transcendencji i poznania ostatecznej prawdy wszechświata. Połączone Armie, jak sama nazwa wskazuje, to nie pojedyncza frakcja ale kilka obcych ras działających pod wolą starożytnej, potężnej i przekraczającej ludzkie pojmowanie Wyewoluowanej Inteligencji, sztucznego, samodzielnego SI. Ta unikalna frakcja posiada zalety wszystkich innych stron konfliktu, płacąc za to wysokim kosztem swoich jednostek i ich wysoką specjalizacją. Mamy więc dostęp do krwiożerczych Moratów, potężnie zbudowanych humanoidów dla których istnieje tylko wojna, którzy są świetnymi specjalistami w zwarciu oraz są niezwykle wytrzymali. Możemy też wykorzystać Shasvastii, mistrzów adaptacji i kamuflażu, wybornych szpiegów i snajperów. Mamy też możliwość wystawić Exrahów, owadopodobnych obcych tworzonych do specjalnie określonych celów. A kiedy wszystko zawiedzie, Wyewoluowana Inteligencja pośle do boju jeden ze swoich Aspektów Bojowych, mobilną platformę, którą samodzielnie dowodzi – są to najgroźniejsi żołnierze znani we wszechświecie, niewyzkle zaawansowani technologicznie i wyposażeni w sprzęt wyprzedzający swoim poziomem wszystko, co osiągnęła ludzkość.


Wydawnictwo Corvus Belli odpowiedzialne za ten system jako pierwsze z wydawnictw tworzących gry wojenne zdecydowało się na umieszczenie wszystkich zasad oraz list armii w sieci za darmo, do dostępu każdego zainteresowanego gracza. Ten chwyt nadal przyciąga do siebie ludzi i jest jednym z ważniejszych argumentów przemawiających na korzyść systemu.

Aktualna edycja: II
Wyświetlono rezultaty 1-1 z 1.
Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom

Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom

Fotounboxing

14-05-2020 19:08 | Shadov | Komentarze: 3
O popularności serii Infinity nie trzeba przekonywać nikogo, kto sięga po gry bitewne. Ogłoszenie nowych zestawów zawsze wiąże się z ożywioną reakcją fanów, a w stosunku do najnowszej odsłony Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom oczekiwania są bardzo wysokie. Ideą przyświ...