» Systemy » Hordes

Hordes



Hordes to system bitewny w skali skirmishowej utworzony przez wydawnictwo Privateer Press w 2006 roku i traktujący o starciach dzikich frakcji zamieszkujących niecywilizowane ziemie Immoren. Gra jest w pełni samodzielna, ale została zaprojektowana tak, by być w pełni kompatybilna z pierwszym systemem wojennym wydawnictwa, Warmachine.


Hordes opiera się na Warlockach – potężnych magach czerpiących swoją moc z natury oraz furii dzikich stworzeń – oraz posłusznych im wojennych bestiach (Warbeasts), które kontrolowane przez nich stają do walki. W przeciwieństwie do Warcasterów i Warjacków z systemu Warmachine, Warlockowie nie posiadają przydzielonej puli punktów, które alokują na swoich podwładnych by ci mieli możliwość wykonywania złożonych akcji. Mechanizm jest odwrotny – bestia wykonując akcję otrzymuje punkt furii, który potem Warlock zbiera zasilając swoją magiczną potencję. Trzeba jednak uważać, by bestia nie przekroczyła swojego progu wytrzymałości na furię, inaczej wpadnie w ślepy szał, a my stracimy nad nią kontrolę. Aktualnie system pozwala na granie czterema głównymi frakcjami:
  • Troolbloods: zbieranina różnych ras trolli, walczących o wolność dla swoich klanów (kriels) oraz o wypchnięcie cywilizacji z puszcz Immoren w imieniu bogini Dhunii. Frakcja ta składa się z wyśmienitych jednostek do walki wręcz, niezwykle wytrzymałych formacji oraz polega na głębokiej synergii pomiędzy oddziałami i bestiami.
  • Circle of Orboros: tajemniczy kult zrzeszający druidyczne kręgi, dzikie stwory oraz kanibalistyczne plemiona Tharnów, czcicieli Pożeracza, jednego z aspektów boga Orborosa. Nienawidzący wszelkiego wpływu człowieka na naturalną kolej rzeczy, walczą o całkowite zmiażdzenie wszelkiej cywilizacji, a polegają na błyskawicznych, niszczycielskich atakach, niezwykłej mobilności i doskonałej współpracy z terenem na polu bitwy.
  • Skorne: humanoidalna rasa pochodząca zza kontynentu, rozpoczynająca wielką Inwazję na Immoren. Rasa ta doprowadziła tortury oraz kult bólu do perfekcji, a składa się z licznych, wojujących ze sobą klanów. Oparta na niezliczonych hordach niewolników i ujarzmionych bestii, powolnie miażdży wszystko na swojej drodze – bazuje na wytrzymałych, acz mało mobilnych regimentach i potworach, ale w zamian oferuje największe obrażenia jakie można zadać w zwarciu.
  • Legion of Everblight: rasa drakonicznych wynaturzeń powstałych z krwi wybrańców Everblighta, okrutnego smoka, który przebudził się i dąży do swojej rezurekcji. Frakcja ta składa się z ras opętanych przez skazę oraz ohydnych stworów utworzonych na wzór swojego pana, pozbawionych oczu acz odczuwającym otoczenie poza-sensorycznie. Armia ta podobnie jak Krąg Orborosa bazuje na błyskawicznych atakach – jest jednak wyjątkowo niewytrzymała, dlatego dąży do zabójstwa wrogie dowódcy za wszelką cenę i w jak najkrótszym czasie.

    Gra otrzymała w 2006 roku nagrodę Origins w kategorii Najlepszego rozszerzenia do gry bitewnej roku.

    Aktualna edycja: II