28-03-2010 19:33
Pyrkon 2010 - konkurs "Złote Maski" - początek
W działach: LARPy, Konwenty | Odsłony: 19
Widmo czerwonej opaski z napisem "Pyrkon" wciąż dręczy na lewym przegubie. Już po rozpakowaniu się i porządnej toalecie. Pora zabrać się za relację z Pyrkonu. A w zasadzie konkursu LARPowego "Złote Maski", który się na tym konwencie odbywał. Bo poza nim nie miałem za bardzo okazji gdziekolwiek się pojawić.
Notka na szybko, z dużą dawką zmęczenia w tle - możliwe niezrozumiałe zwroty.
Do konkursu zgłoszonych zostało 16 gier. Najróżniejszych - settingowych, autorskich, poważnych, śmiesznych, głębokich i łatwych, strasznych i zabawowych. Każda z nich była z goła inna, jednakże jednego nie można im odmówić - praktycznie wszystkie były naprawdę rewelacyjne. Wyłonienie zwycięzców zajęło nam kilka ładnych godzin - ostateczna decyzje zapadły dopiero dzisiaj przed 6 rano.
W skład kapituły sędziowskiej wchodziło 7 osób. Mistif z Poznania, Shaman z Trójmiasta, Bukins ze Szczecina, Gwynbleeid z Warszawy, Menda z Legnicy, Ertai z Krakowa oraz moja skromna osoba. Każdy sędzia powinien pojawić się na każdym z LARPów zgłoszonych do konkursu w celu nadania swojej oceny w trzech kategoriach uwzględnionych w konkursie. Wyjątkiem były gry organizowane przez osoby z tych samych miast, co sędziowie - tak więc np. Mistif nie oceniała LARPów Poznańskich, a ja nie oceniałem Wrocławskich.
Wśród kategorii znajdowała się nagroda za najlepszy Scenariusz LARPa, za najlepszy MG team oraz nagroda dla najlepszego gracza. Więcej o tym, co zawierała dana kategoria w późniejszej notce, już "na spokojnie". Poniżej zwycięzcy w konkretnych kategoriach (pogrubieni) oraz pozostałe nominowane w nich gry (bez pogrubienia).
Najlepszy Scenariusz
Pogodna 44 - Ziemowit "Zvir" Żwirbliński, Maciej "Bjorn" Margielski - Wrocław/ Wielosfer
Farma Ż. L. - Gandi i Celofan - Chełmiec/ Stowarzyszenie RotN
MENELarp - Krystian "Kris" Janiszewski, Mateusz "Red" Kalder, Maciej "Kaym" Głuszek - Poznań/ Noctem
Zwycięski LARP osadzony był w realiach Powstania Warszawskiego. Gracze wcielali się w powstańców skrywających się przed Niemcami w piwnicy jednej z kamienic na Mokotowie w ostatnie dni Powstania.
Najlepszy MG Team
Old Town: Początek - Kawaleria Berg
Kwaśna Niedziela - Macias, Osaka - Kołobrzeg/ Korporacja Kokon
Noc w Muzeum - Kula, SDek, Owca - Trójmiasto/ STG Funreal
Zorganizowany w jednym z Poznańskich fortów obronnych zwycięski LARP osadzony był w świecie znanym z uniwersum Fallout. Opowiadał o grupie ludzi zamkniętych przez 25 lat w atomowym schronie, którzy wreszcie dostali przesłanki o tym, że wyjście na zewnątrz powinno już być możliwe.
Najlepszy Gracz
Aleksandra Ososińska - Wrocław
Barbara Szeląg
Dariusz Bielawski
Ola została doceniona głównie za umiejętności aktorskie, które na każdym konkursowym LARPie pozwalały jej idealnie odwzorować postać, w którą się wcielała, oraz za przygotowanie w postaci strojów i innych rekwizytów.
O graczach napiszę osobną notkę - tam też będzie więcej o osobach nominowanych i nie tylko.
Z każdego z 16 konkursowych LARPów mam spore notatki - na pewno na blogu zamieszczę moje opinie, wrażenia oraz opis każdego z nich.
Ogólnie konkurs całkowicie spełnił swoją funkcję. LARPy były świetnie przygotowane, gracze wczuwali się w role z jakby większym zapałem, a dodatkowo każdy mógł się nauczyć czegoś nowego. Myślę, że to bardzo dobrze, że taki właśnie konkurs udało się zorganizować na tegorocznym Pyrkonie - to wielki i ważny krok dla LARPów w Polsce w ogóle.
Do przeczytania w kolejnych relacjach i przepraszam za chaotyczność. Pora spać.
Notka na szybko, z dużą dawką zmęczenia w tle - możliwe niezrozumiałe zwroty.
Do konkursu zgłoszonych zostało 16 gier. Najróżniejszych - settingowych, autorskich, poważnych, śmiesznych, głębokich i łatwych, strasznych i zabawowych. Każda z nich była z goła inna, jednakże jednego nie można im odmówić - praktycznie wszystkie były naprawdę rewelacyjne. Wyłonienie zwycięzców zajęło nam kilka ładnych godzin - ostateczna decyzje zapadły dopiero dzisiaj przed 6 rano.
W skład kapituły sędziowskiej wchodziło 7 osób. Mistif z Poznania, Shaman z Trójmiasta, Bukins ze Szczecina, Gwynbleeid z Warszawy, Menda z Legnicy, Ertai z Krakowa oraz moja skromna osoba. Każdy sędzia powinien pojawić się na każdym z LARPów zgłoszonych do konkursu w celu nadania swojej oceny w trzech kategoriach uwzględnionych w konkursie. Wyjątkiem były gry organizowane przez osoby z tych samych miast, co sędziowie - tak więc np. Mistif nie oceniała LARPów Poznańskich, a ja nie oceniałem Wrocławskich.
Wśród kategorii znajdowała się nagroda za najlepszy Scenariusz LARPa, za najlepszy MG team oraz nagroda dla najlepszego gracza. Więcej o tym, co zawierała dana kategoria w późniejszej notce, już "na spokojnie". Poniżej zwycięzcy w konkretnych kategoriach (pogrubieni) oraz pozostałe nominowane w nich gry (bez pogrubienia).
Najlepszy Scenariusz
Pogodna 44 - Ziemowit "Zvir" Żwirbliński, Maciej "Bjorn" Margielski - Wrocław/ Wielosfer
Farma Ż. L. - Gandi i Celofan - Chełmiec/ Stowarzyszenie RotN
MENELarp - Krystian "Kris" Janiszewski, Mateusz "Red" Kalder, Maciej "Kaym" Głuszek - Poznań/ Noctem
Zwycięski LARP osadzony był w realiach Powstania Warszawskiego. Gracze wcielali się w powstańców skrywających się przed Niemcami w piwnicy jednej z kamienic na Mokotowie w ostatnie dni Powstania.
Najlepszy MG Team
Old Town: Początek - Kawaleria Berg
Kwaśna Niedziela - Macias, Osaka - Kołobrzeg/ Korporacja Kokon
Noc w Muzeum - Kula, SDek, Owca - Trójmiasto/ STG Funreal
Zorganizowany w jednym z Poznańskich fortów obronnych zwycięski LARP osadzony był w świecie znanym z uniwersum Fallout. Opowiadał o grupie ludzi zamkniętych przez 25 lat w atomowym schronie, którzy wreszcie dostali przesłanki o tym, że wyjście na zewnątrz powinno już być możliwe.
Najlepszy Gracz
Aleksandra Ososińska - Wrocław
Barbara Szeląg
Dariusz Bielawski
Ola została doceniona głównie za umiejętności aktorskie, które na każdym konkursowym LARPie pozwalały jej idealnie odwzorować postać, w którą się wcielała, oraz za przygotowanie w postaci strojów i innych rekwizytów.
O graczach napiszę osobną notkę - tam też będzie więcej o osobach nominowanych i nie tylko.
Z każdego z 16 konkursowych LARPów mam spore notatki - na pewno na blogu zamieszczę moje opinie, wrażenia oraz opis każdego z nich.
Ogólnie konkurs całkowicie spełnił swoją funkcję. LARPy były świetnie przygotowane, gracze wczuwali się w role z jakby większym zapałem, a dodatkowo każdy mógł się nauczyć czegoś nowego. Myślę, że to bardzo dobrze, że taki właśnie konkurs udało się zorganizować na tegorocznym Pyrkonie - to wielki i ważny krok dla LARPów w Polsce w ogóle.
Do przeczytania w kolejnych relacjach i przepraszam za chaotyczność. Pora spać.
24
Notka polecana przez: AD.ryan, Alfar, Alkioneus, amnezjusz, Avarest^, bukins, Darkhan, Duke Kris, ERVILL, Feanir, Flapjack, InneSfery2010, Maqu, Nurgling, rincewind bpm, Scobin, sethisse, Shonsu, smoq84, SteamLondon, Vermiliona, Wędrowycz, ZviR
Poleć innym tę notkę