» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Zamiennik (szablon)

Zamiennik (szablon)

Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem.
Nie jest to osobna rasa, a magiczna mutacja, która może dotknąć członka dowolnej rasy. Sekretami jej wywoływania dysponuje wielu arcymagów i kapłanów ras wrogich ludzkości, gdyż obdarzony nią agent jest potężnym czynnikiem chaosu w cywilizowanych wspólnotach. Zabić burmistrza to mało – stać się nim i jeszcze sprawić, by on stał się brudnym orkiem czy niegodnym zaufania drowem, to jest dopiero sabotaż!


Tworzenie zamiennika

Zamiennik jest wrodzonym lub nabytym szablonem, który można nałożyć na dowolnego humanoida, zwanego dalej stworzeniem bazowym.
Jeśli nie stwierdzono inaczej, zamiennik wykorzystuje wszystkie statystyki stworzenia bazowego.
Rozmiar i typ: istota zyskuje podtyp zmiennokształtny. Typ ani rozmiar nie zmieniają się.
Specjalne ataki: zamiennik zachowuje wszystkie specjalne ataki stworzenia bazowego i zyskuje swą podstawową zdolność:
Kradzież twarzy (zn): by skraść czyjś wygląd, zamiennik musi trafić swoją ofiarę atakiem dotykowym wręcz. Wykonuje ona wtedy rzut obronny na Wolę (ST 10 + 1/2 KW zamiennika + jego modyfikator Charyzmy) i jeżeli go nie zda, wymienia się wyglądem ze zamiennikiem. Przemiana działa tak, jakby oboje użyli zdolności zmiana kształtów – ich statystyki nie zmieniają się, a prawdziwe widzenie ujawnia ich prawdziwe kształty.
Skradziony wygląd zawsze pojawia się na zamienniku jako jakiś drobny przedmiot, zwykle biżuteria. Każdy będący przy przemianie może wykonać test Spostrzegawczości (ST 10 + 1/2 KW zamiennika + jego modyfikator Zręczności), by dostrzec pojawienie się tej rzeczy. Założenie tego przedmiotu przez okradzioną postać natychmiast odwraca przemianę. Zniszczenie go (wytrzymałość 10, 2 pw) ma ten sam efekt, ale dodatkowo zadaje zamiennikowi i jego ofierze 2k8 obrażeń (bez rzutu obronnego). Ponadto zamiennik może w akcji darmowej zakończyć działanie zdolności bez względu na dystans dzielący jego i ofiarę. I wreszcie zamianę kończą czary przełamanie klątwy, ograniczone życzenie, cud i życzenie.
Gdy ginie ofiara zamiennika, ten po 1k6 godzinach wraca do swojej naturalnej formy, o ile nie zdecyduje się na to wcześniej, Gdy zaś ginie sam zmiennik mający właśnie cudzą postać, przedmiot zawierający wygląd znika i jego ofiara na zawsze pozostaje w jego skórze. Odwrócić to mogą tylko czary wymienione akapit wyżej.
Umiejętności: zamiennik otrzymuje premię +10 do testów przebierania, gdy udaje ofiarę kradzieży twarzy. Taką samą premię otrzymuje ofiara, gdy udaje zamiennika.
Występowanie: zwykle pojedynczo.
Skala wyzwania: jak stworzenie bazowe.
Dostosowanie poziomu: jak stworzenie bazowe +1.


Przykładowy zamiennik: Vraen Xullin, drowi szpieg

Pewny siebie łajdak, który sabotuje społeczności z różnych względów niewygodne dla mrocznych elfów. Czasami korzysta z cudzego wyglądu, by kogoś zabić lub podsłuchać, ale woli siać chaos, przemieniając uczciwych obywateli w swoje kopie.

Vraen Xullin SW 4
Mężczyzna drow zamiennik łotrzyk 3
CZ średni humanoid (elf, zmiennokształtny)
Init +3; Zmysły widzenie w ciemnościach 36 m, Nasłuchiwanie +9, Spostrzegawczość +9

KP 15, dotykowy 13, nieprzygotowany 12
PW 13 (3 KW)
Niewrażliwości sen
Odporności OC 14
Słabości Ślepota w świetle (w pierwszej rundzie ślepnie, w kolejnych -1 do testów)
Wytrw +2, Ref +6, Wola +2, +2 przeciwko oczarowaniom i +2 do Woli przeciwko wszystkim czarom

Szybkość 9 m (6 pól)
Wręcz +6 (1k6-1/18-20, mistrzowski rapier) lub
Wręcz +5 dotykowy (kradzież twarzy - ST odparcia 15, ST Spostrzegawczości 16) lub
Na dystans +6 (1k8/19-20, mistrzowska lekka kusza)
Przestrzeń 1,5 m, Zasięg 3 m
Bazowy atak +2, Zwarcie +1
Opcje ataku ukradkowy atak +2k6
Zdolności czaropodobne (PC 3):
1/dzień: ciemność, płomienna otoczka, tańczące światła

Atrybuty S 8, Zr 17, Bd 12, Int 12, Rzt 12, Cha 15
Atuty Finezja w broni, Skupienie na zdolności (kradzież twarzy)
Umiejętności Blefowanie +8, Ciche poruszanie +9, Nasłuchiwanie +9, Przebieranie +8 (+18 udając ofiarę kradzieży twarzy), Przeszukiwanie +10, Skradanie się +9, Spostrzegawczość +9, Wyczucie pobudek +7, Zastraszanie +8
Ekwipunek mistrzowski rapier, mistrzowska lekka kusza, skórznia, 20 bełtów
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: D&D | Potwory



Czytaj również

Historia gier RPG, część 2
Początek złotej ery
The Tainted Temple
Mroczne zagadki i łamigłówki
- recenzja
Forgotten Realms: Demoniczna nekropolia
Grobowce łupieżców i rozbójników
The Goddess and The Fox
O lisach i boginiach z magicznego lasu
- recenzja
Peril in Pinebrook
Bajkowa opowieść o smokach
- recenzja
Prisoner 13
Komandosi z zimnych stron
- recenzja

Komentarze


AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+3
Jak zdolność zamiennika działa, jeśli użyje jej na nowej ofierze? Jeśli drow najpierw ukradnie twarz przekupce, a potem burmistrzowi, to jak rozumiem, przekupka zostaje z wyglądem drowa, burmistrz- przekupki, a drow - burmistrza. Jeśli przekupka zostanie zlinczowana przez sąsiadów (Zabić drowa!), to wraca do swojego normalnego wyglądu, ale co dzieje się z drowem (wyglądającym jak burmistrz) i burmistrzem (wyglądającym jak przekupka)? Czy burmistrz nagle przybiera wygląd drowa, który utraciła przekupka, czy obaj wracają do swojego normalnego wyglądu? A jeśli zginie burmistrz z wyglądem przekupki, czy drow nagle przybiera jej wygląd, czy oboje (przekupka i drow) wracają do swoich oryginalnych postaci?
15-02-2012 15:18
Planetourist
   
Ocena:
+2
Strasznie fajnego ćwieka mi zabiłeś, Adamie, i zapewniłeś mi tym samym świetną zabawę na piątkowej sesji, w której zamienniki mają się pojawić :)

Z tej sytuacji można wybrnąć na dwa sposoby. Pierwszy jest bardzo prosty, ale też trochę nudny - uznajemy, że każdy okradziony dostaje bazowy wygląd drowa, a ten może dowolnie przechodzić między zdobytymi postaciami. Więcej nawet, możemy uznać, że kradzież nowej twarzy wymaga pozbycia się poprzedniej.

Ciekawszy wydaje mi się pomysł, w którym tworzy się łańcuszek - zamiennik zawsze oddaje swój obecny wygląd. Wtedy proponuję uznać, że wraz z czyjąś śmiercią ginie wygląd tej osoby, więc jego obecny posiadacz jest chilowo wolny i w związku z tym otrzymuje wygląd, który denat miał w chwili śmierci. Wracając dobrowolnie do prawdziwej postaci zamiennik ściąga z kogoś swój pierwotny wygląd i daje temu komuś swój obecny. Może przy okazji odczynić cały łańcuszek, ale wcale nie musi - i zostają tylko czary :D
15-02-2012 20:05
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+5
Nudny? Wyobraź sobie sytuację, w której w mieście pojawia się drow uparcie twierdzący, że jest człowiekiem, na którego rzucono zły czar, a który po zabiciu niespodziewanie przybiera wygląd jakiegoś niczym nie wyróżniającego się człowieka. Konsternacja i zagwozdka, ale generalnie wiadomo, co trzeba zrobić.

A teraz wyobraź sobie sytuację, w której w mieście pojawia się tuzin identycznych drowów, i każdy twierdzi, że jest zwykłym człowiekiem, na którego rzucono zły czar, a co gorsza pojawiają się kolejne. Jeśli jeden będzie twierdzić, że jest burmistrzem, i gracze zaczną mu dawać wiarę i odpowiednio traktować, dlaczego inni poszkodowani nie mieliby skorzystać z okazji, i też twierdzić, że są tymże burmistrzem, albo zaginionym dziedzicem korony, na którego złe ciemne elfy rzuciły urok?
15-02-2012 21:00
Planetourist
   
Ocena:
+1
Tu mnie masz - to faktycznie też może być bardzo, bardzo fajne i chyba nawet wykorzystam na sesji ten właśnie wariant. Dzięki :)
15-02-2012 22:17
nerv0
   
Ocena:
+1
Znaczy się co? Atak klonów? :)
16-02-2012 13:45
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
Inny patent - jeśli w tym wariancie drow ukradnie mi wygląd, będę podawał się za swojego największego wroga / konkurenta, żeby ściągnąć na niego podejrzenia, że to on jest sprawcą całego nieszczęścia. Oczywiście będzie się wypierał, ale o tym, że nie jest zamiennikiem będzie można przekonać się dopiero po linczu, kiedy jego wygląd się nie zmieni. A ja spokojnie ukryję się przed zemstą krewnych i znajomych zabitego, bo kto pozna, który z identycznych drowów rzucił fałszywe oskarżenie?

Ten pomysł ataku klonów wcale nie jest nudny, ma potencjał i na akcje komediowe, i na dramat - chyba odpowiednio potraktowany jest fajniejszy od "łańcuchowego".
16-02-2012 13:56
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
"Twoje koło zapasowe to najlepszy, wierny z(a)miennik..."
16-02-2012 14:02
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+2
Raczej: "Nie podołasz zamówieniu, to załatwi je zamiennik".
16-02-2012 14:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.