Pierwsza edycja Iron Kingdoms RPG była wypuszczona jako setting do D&D i była oparta na mechanice d20. Berman opisuję swoje własne oczekiwania wobec współtworzonej przez niego nowej gry, w tym te dotyczące połączenia najlepszych jego zdaniem wątków fabularnych z poprzedniej edycji gry, z tymi powstałymi w ostatnich latach wraz z rozwojem fabuły do gier bitewnych firmy Privateer Press.
Sporo uwagi autor poświęca wysiłkowi jaki włożył, by jak najdokładniej opisać życie codzienne w świecie Zachodniego Immoren, w którym toczy się akcja gry. Podkreśla też, iż podręcznik będzie starał się oferować jak najszersze możliwości przygód, od intryg w poszczególnych miastach po klasyczny hack'n'slash z użyciem Warjack'ów, w zależności od tego, co graczy najbardziej pociąga w tym settingu.
Berman zachęca do zakupu najbliższego numeru magazynu No Quarter, w którym opublikowany będzie wywiad z nim na ten temat i pokazane zostaną niektóre ilustracje do gry.