Wynik spotkania
W działach: rpg | Odsłony: 2To będzie krótki wpis traktujący o pewnym zjawisku które występuje w rpg-ach. Mam na myśli zero jedynkowy wynik spotkań w rpg.
Gracze spotykają jakąś przeszkodę na swojej drodze, jest to albo przeciwnik, albo pułapka, albo zagadka, albo spotkanie z npc-em. Gracze mają jakiś cel w spotkaniu, chcą je ‘pokonać’, czyli osiągnąć zamierzony cel i iść dalej. W większości wypadków sprowadza się to do tego, że gracz deklaruje jakąś akcję i/lub rzuca kośćmi i udało mu się lub nie. Odniósł sukces lub porażkę. Myślę że dużo ciekawszą opcją był by wprowadzenie do rpg częściowych sukcesów lub porażki. Oczywiście w wielu mechanikach jest o tym wspomniane, na przykład w wampirze, jednak często jest to czysto opisowy wynik bo gracz wie, że i tak i tak się udało więc co za różnica czy był to graniczny sukces czy pełny. Wszyscy oczywiście to wiedzą i może nawet stosują ale musiałem to napisać.