» Bohaterowie i Złoczyńcy » William Shapeword

William Shapeword


wersja do druku

Łotr, odmieniec z Dworu Unseelie

Redakcja: Julian 'Mayhnavea' Czurko
Ilustracje: Maria 'Markal' Görlich-Opyd

William Shapeword
William to szalony i okrutny Unseelie o niesamowitym talencie do tworzenia i spisywania tragicznych historii. Dzięki jego znajomości magii Glamour oraz zatraceniu w sztuce, William uzyskał moc wprawiania wymyślonych przez siebie opowieści w życie.


Dawno, dawno temu, gdzieś w Avalonie…

…zielonymi łąkami przechadzał się pierwszy pisarz na Przecudnych Wyspach, William Shapeword. Tworzył słowa i zapisywał je na zwojach kory, inspirował opowieści i rzeźbił rzeczywistość. Pewnego dnia zawędrował na kraniec świata i spojrzał w Otchłań. Od tamtej pory William to lubujący się w manipulowaniu innymi okrutnik.

Wokół tego, co naprawdę stało się Williamowi że dołączył do Unseelie, krążą legendy. Jedni powiadają, że zakochał się w Dzikiej Pannie, która opuściła go dla innego. Drudzy, że pisarz popadł w niewolę w goblińskiej fortecy, gdzie testowano na nim zalety bojowe pałek i rozpalonych węgli. Jeszcze inni, że William, podupadły i nie mogący odnaleźć weny, podpisał cyrograf z tajemniczym podróżnym z Sułtanatu Półksiężyca. Po tym jak podróżny opuścił Wyspy, William zaczął tworzyć mnóstwo opowieści, ale w zupełnie nowym, plugawym stylu.

Można te wszystkie opowieści włożyć między bajki i klechdy a potem przeczytać dziesiątki innych. Każda jest prawdziwa – wszak stworzył je sam William!

Kostium: William to wysoki, przystojny mężczyzna o białych włosach i bladej skórze. Ubiera się zwykle w przepastne, bufiaste koszule, na które naciąga czarną, skórzaną kurtkę. Jego obrazu dopełniają eleganckie okulary oraz niewielki notatnik, który zawsze ma przy sobie, wiecznie zapisując w nim coś gęsim piórem. Jego dwór znajduje się na olbrzymim platanie ozdobionym czaszkami gawronów.


Notatnik i gęsie pióro – artefakty SidhePrzybory piśmiennicze Williama przesiąknięte są magią Glamour. Każdy kto wejdzie w ich posiadanie może, korzystając z notatnika i gęsiego pióra, stworzyć historię, która rozegra się przed jego oczyma przez nieświadomych tego Bohaterów. Postać posiadającą oba artefakty uzyskuje 2 dodatkowe punkty Animuszu (przez co może on osiągnąć wartość 7 lub 8).



Jak to wykorzystać?

Fabuła: William właśnie skończył przygotowania do swej najnowszej sztuki, tragicznego dzieła, w którym, gdy kurtyna już opadnie, na scenie pozostaną tylko trupy. Jako aktorów swego przedstawienia wybiera Bohaterów i zasiadając na widowni, z niecierpliwością oczekuje na ekscytujące widowisko. Jednakże tym razem, z powodu lubującego się w żartach hobgoblina, William sam trafia na karty swej opowieści. Z przerażeniem obserwując rozwijającą się sztukę, pisarz wyjawia Bohaterom swą tajemnicę. Czy uda im się wyrwać ze spisanej przez Williama opowieści i samym pokierować swoim losem?

Scena: William uwielbia w samotności cieszyć się pięknem swego geniuszu, lecz czasem, jak każdy artysta, daje się ponieść próżności i wystawia jedną sztukę przed otwartą publicznością. Sceną jego specjalnego przedstawienia staje się wnętrze znajdującej się w Larlisle Katedry pod wezwaniem Świętego Jerzego. To właśnie tam, raz do roku, przed niczego nie spodziewającymi się wiernymi, wystawiana jest sztuka Williama. Po każdym przedstawieniu świątynia wypełniona jest ciałami osób, które Shapeword wplótł w fabułę swej tragicznej sztuki. Katedra doczekała się ponurej sławy jako miejsce nawiedzeń i działania sił Legionu, co rok rocznie sprowadza do niej coraz większe zastępy żądnych wrażeń i niesamowitości osób. Tym razem i Bohaterowie zasiadają w ławach sanktuarium. Czy wspólnymi siłami uda się im przezwyciężyć magię sadystycznego Unseelie?


Kto piórem wojuje! – opcjonalna Zasada do 7th SeaPrzebywający w Avalonie Bohater, wykorzystując 2 punkty Dramy, może związać swoją Historię z Historią innego Bohatera Gracza lub Bohatera Niezależnego, splątując losy i wątki występujących w nich postaci.

Zasadę tę proponuję wykorzystywać podczas luźnych sesji opartych głównie o narrację i współtworzenie ciekawej historii.

Przykład: Zły szeryf gnębi srodze ubogą ludność. Szlachetny banita (postać odgrywana przez Gracza), syn zabitego przez szeryfa szlachcica, występuje przeciwko groźnemu okrutnikowi. Na swej drodze spotyka człowieka (prowadzonego przez Mistrza Gry), który poszukuje łotra odpowiedzialnego za porwanie jego narzeczonej sprzed ołtarza. Gracz wydaje 2 punkty Dramy, aby poszukiwanym przez Bohatera Niezależnego człowiekiem był właśnie szeryf.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Jack-o'-Lantern
Łotr, Sidhe z dworu Unseelie
Lars Ericsson
Łotr, zdradziecki kapitan statku z Vendel
Jean Luc de Robespierre
Łotr, Szachista Doskonały
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1
Część pierwsza: renesans
La Queste del Saint Graal
Avalońskie scenariusze [Pdf]
Avalońskie Zalety i Zaszłości
Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"

Komentarze


8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Taaaak... Avalon to zdecydowanie moja ulubiona nacja.

(Ciekawe co bede mowil, jak zabierzecie sie za kolejne nacje:P)

Jak zwykle - swietna robota. Zdystansowaliscie inne dzialy, a co najlepsze, dzialy te nie moga sobie nic zarzucic - po prostu wyrabiacie 200% normy.

25-11-2008 23:25
~Petra Bootmann

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
żądny władzy i co to "praktyczne żarty"?

Ale teksty w dziale naprawdę dobre.
26-11-2008 00:15
Mayhnavea
   
Ocena:
0
O, dzięki za poprawkę i dzięki za dobre słowa :)

Pozdrawiam
26-11-2008 00:41
Mathius Gabriel
   
Ocena:
0
Bardzo ładna ilustracja.

Pozdrawiam.
12-12-2008 00:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.