» Wiek złodziei

Wiek złodziei

Dodała: Agnieszka 'jagnamalina' Bracławska

Tytuł: Wiek złodziei
Typ gry: przygodowa
Projektant: Sławomir Stępień
Ilustracje: Damian Bajowski, Bartek Fedyczak, Michał Lechowski, Michał Teliga
Wydawca oryginału: Galakta
Data wydania oryginału: 2016
Wydawca polski: Galakta
Data wydania polskiego: 2016
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 120 min.
Cena: 179,95 zł

Pokaż, że jesteś najlepszym złodziejem w mieście! Wykorzystaj swoje specjalne zdolności, przedmioty i wyjątkowy system punktów akcji, aby przechytrzyć przeciwników i zdobyć najwięcej złota i klejnotów. Omijaj strażników, traktuj kanały jako tajne przejścia, zastawiaj pułapki, podrzucaj przeciwnikom trujące granaty, twórz zasłony dymne w strategicznych miejscach i wykorzystaj jeszcze wiele innych narzędzi, aby uciec z miasta z Klejnotem Cesarzy!

Wiek Złodziei to strategiczno-przygodowa gra planszowa w klimacie fantasy, której akcja toczy się w Hadrii, portowej metropolii leżącej na północnych rubieżach potężnego Cesarstwa. Każdy gracz wciela się w rolę mistrza złodziejskiego fachu i wyrusza dokonać najśmielszej kradzieży w swojej karierze.

Na czym to polega?

W trakcie rozgrywki gracze dysponują unikalnymi umiejętnościami swoich postaci oraz wachlarzem kart akcji, reprezentujących manewry, skomplikowane urządzenia inspirowane wizjonerskimi pomysłami renesansowych wynalazców, czy alchemiczne mikstury. Gracze zagrywają wybrane karty, a następnie korzystają z dostępnych Punktów Akcji (PA), aby zaplanować kolejność rozpatrywania swoich działań.

Po przygotowaniu planszy każdy z graczy wybiera (lub losuje) jednego złodzieja, w którego się wcieli. Każdy złodziej to unikalna postać, posiadająca swoją zdolność pasywną, opisaną na jej arkuszu, oraz kartę umiejętności specjalnej, przypisaną do niego.

Po wybraniu swojego złodzieja każdy gracz otrzymuje:

  • 2 podstawowe, stałe karty akcji, dzięki którym zawsze będzie mógł się poruszyć lub dobrać nowe karty,
  • 2 zwykłe karty akcji, które zapewniają różnorodne korzyści,
  • 10 Punktów Akcji (PA),
  • figurkę swojego złodzieja i zasłonkę, za którą będzie planował swoje ruchy.

Teraz gracze są już gotowi i mogą zacząć rozgrywkę!

Karty wydarzeń sterują przebiegiem i długością rozgrywki. W każdej turze odkrywa się 1 kartę wydarzenia z wierzchu talii wydarzeń - ciszy lub alarmu. Zmienia ona warunki, w jakich toczy się gra. 

W kolejnych fazach każdy z graczy dobiera jedną kartę akcji, a następnie planuje swoje akcje. Gracze planują akcje jednocześnie i w całkowitej tajemnicy.

Po wykonaniu swoich akcji, gracze przechodzą do fazy porządków, w której przygotowują się do następnej tury. Zużyte karty akcji zostają odrzucone, z planszy usuwa się wszystkie specjalne znaczniki, takie jak dym lub pożar, przygotowuje się swoją pulę PA, a także przekazuje się znacznik pierwszego gracza osobie siedzącej po lewej stronie aktualnego pierwszego gracza.

Zwycięży ten ze złodziei, który zdoła umknąć przez jedną z czterech miejskich bram, zabierając ze sobą Klejnot Cesarzy albo inny łup o największej wartości, liczonej w Punktach Zwycięstwa (PZ). Ci przestępcy, którzy pozostaną w mieście po rozpatrzeniu ostatniej karty wydarzeń, zostaną schwytani i skończą w lochach, a ich imiona zostaną usunięte z archiwów wszechpotężnej Gildii.

Wiek Złodziei to wyjątkowa gra, której akcja dzieje się w oryginalnym uniwersum. Zapraszamy was do świata, który jest połączeniem klasycznego steampunku z wizjonerskimi projektami Leonarda da Vinci i odrobiną magii.

Nakręcane, drewniane sowy, tresowane szczury, zabójcze kusze ręczne, miotacze sieci, proste, mechaniczne maszyny, arsenał granatów, ciasne uliczki pełne niebezpieczeństw, dumne posiadłości i pałace w bogatej dzielnicy - to tylko kilka z rzeczy, którymi można nakreślić ogólny charakter Wieku Złodziei. Wkroczcie do tego świata, a na pewno nie wrócicie z pustymi rękoma!

Źródło: Rebel.pl

Tagi: Sławomir Stępień | Wydawnictwo Galakta | Wiek złodziei | Damian Bajowski | Bartek Fedyczak | Michał Lechowski | Michał Teliga


Czytaj również

Wiek złodziei
Mrok i cień na planszy
- recenzja
Rycerze Pustkowi
Którędy na Górę Kościuszki?
- recenzja
Rycerze Pustkowi
Fotounboxing # 22
Poszukiwania Pierścienia
Noro lim, Asfaloth!
- recenzja
Samuraj
Powrót klasyka
- recenzja
Warhammer Quest: Przygodowa Gra
Kooperacja w Starym Świecie
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.