» Modergeist » Artykuły » Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą

Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą


wersja do druku
Redakcja: Thoctar, Miszcz Czarny

Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą
Pewnego dnia zainteresowałem się Wiedźminem i postanowiłem ściągnąć D'jinniego, aby spróbować swoich sił w tworzeniu przygód. Wszystko zapowiadało się pięknie: moje nieograniczone ambicje oraz równie wysokie możliwości edytora musiały zaowocować. Tak też się stało. Po długiej i pracowitej nocy udało mi się udekorować karczmę. Po skrzętnych obliczeniach doszedłem do wniosku, że opracowanie fabuły, rozpisanie dialogów, przygotowanie miejsca akcji i obdarowanie wszystkich bohaterów oryginalnymi charakterami zajmie długie miesiące, a i tak nie uda się zrobić wszystkiego tak, jak chciałbym. Porażka? Nie, ponieważ właśnie tak trafiłem do Ifritu.

Nie ma sensu udawać, że każdy jest dobry we wszystkim. Od ładnych paru lat zajmuję się pisaniem i właśnie to sprawia mi w życiu największą przyjemność. Natomiast wszelkie związane z modowaniem prace techniczne są dla mnie równie tajemnicze, jak plany wydawnicze Blizzarda.

Ifrit dał mi to, czego potrzebowałem: oprócz wesołej, twórczej atmosfery miałem pewność, że każdy zajmuje się tu tym, co potrafi robić najlepiej. Poznałem grafików, muzyków, programistów, a także kolegów po fachu – początkujących literatów. Tak zaczęła się przygoda, która trwa już ponad rok. Dzisiaj wiem, że nic nie daje tyle radości i satysfakcji, co wykorzystanie swoich umiejętności do stworzenia czegoś, co stanie się elementem dopracowanej całości, np. przygody takiej jak Wesele (nasz pierwszy projekt), w którą zagrało dotychczas ponad sto pięćdziesiąt tysięcy osób.

Jak wygląda tworzenie przygody? Punktem wyjściowym jest oczywiście pomysł. U nas odbywa się to za pośrednictwem forum. Ktoś prezentuje swoją wizję i reszta zespołu zastanawia się, czy warto w to brnąć. Jeśli tak, ustalamy szczegóły i z czasem tworzy się zarys przygody. Na tym etapie ważne jest wybranie osób odpowiedzialnych za projekt. Z doświadczenia wiemy, że jest to niezbędne i ktoś musi czuwać nad całością prac i poganiać bumelantów. Następnie wspólnie zastanawiamy się, jakie elementy będą potrzebne. W czasie, gdy nasi gawędziarze tworzą scenariusz i bohaterów, graficy przygotowują pierwsze szkice koncepcyjne. Szukają inspiracji, dopracowują lokacje oraz przygotowują nowe modele. Muzycy kombinują, jakie dźwięki najlepiej oddadzą klimat przygody, a specjaliści od Djinniego powolutku przygotowują wszystko w edytorze.

W momencie, gdy fabuła jest już zamknięta, a wszystkie questy szczegółowo rozpisane, gawędziarze biorą się za pisanie dialogów, a programiści zajmują się przenoszeniem wszystkiego do powstającego modułu. Kolejnym, bardzo ważnym punktem tego procesu , są testy, które często odsłaniają braki przygody. W tym momencie mamy czas na zastanowienie się czy to, co do tej pory ustaliliśmy, nam odpowiada. Często decydujemy się na dalsze dopieszczanie fabuły i wzbogacenie niektórych zadań. Dobrym przykładem jest tu Maskarada, która brała udział w testach już kilkakrotnie i przy której wciąż dłubiemy, szukając ostatecznego kształtu.

Najprzyjemniejszym momentem w naszej pracy jest oczywiście ten, w którym wydajemy przygodę i dzielimy się nią z graczami. Dzięki wsparciu ze strony CD Projektu oraz naszym akcjom promocyjnym, możemy mieć pewność, że gracze dostrzegą nasz twór i sprawdzą go. To jednocześnie bardzo nerwowy moment – mamy okazję przekonać się czy to, co nam wydawało się dobre, będzie pasowało innym.

Przygody, które wydaliśmy dotychczas: Wesele i Wiedźminkołaj, spotkały się z żywym zainteresowaniem ze strony wiedźmińskiego community, w związku z czym możemy optymistycznie spoglądać w przyszłość.

Każdy z nas lubi to, co robi i ma w tym doświadczenie. Najważniejsze jest to, że chcemy się uczyć i poszerzać swoje umiejętności. Praca w grupie stwarza nam takie możliwości. Mamy tu szansę nie tylko wykazać się, ale także poznać osoby, które pomogą nam w realizowaniu naszych pasji i ocenią efekty naszej pracy.
Najważniejszym słowem w Ifricie jest współpraca. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tylko dzięki połączeniu naszych indywidualnych umiejętności, jesteśmy w stanie stworzyć coś naprawdę interesującego. Wspólna praca, wspólne sukcesy, a przede wszystkim możliwość poznania i rozszerzania swoich umiejętności sprawiają, że to, co dzisiaj robimy, jest dla nas przygodą, którą będziemy wspominać przez całe życie.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.