» Systemy » Warmachine » Warmachine - Khador - Opis jednostek

Warmachine - Khador - Opis jednostek


wersja do druku

Siła mroźnej północy


Jedną z najpopularniejszych armii Warmachine od samego początku jest Khador. Autorzy gry wzorowali się nieco na naszych wschodnich sąsiadach - zarówno na płaszczyźnie plastycznej, jak i taktycznej. Armia wyróżnia się unikalnym wachlarzem jednostek, a także niezwykle prostą strategią - 'jak największe i najcięższe, i do przodu'.

Opis jednostek chciałbym rozpocząć od najważniejszego punktu każdej rozpiski - Warcastera. Na dzień dzisiejszy (Prime oraz dwa dodatki: Eskalacja i Apoteoza) Khador dysponuje sześcioma Warcasterami. Dodatkowo, dwu z nich dysponuje wersjami "doświadczonymi", które są następstwem rozwoju fabuły (patrz: w/w dodatki).

Kommander Sorscha Kratikoff - rzec by można, że Sorscha jest flagowym Warcasterem Khadoru. Po części dlatego, że jej model otrzymujemy wraz z grupa bojową Khadoru (pierwszy zakup dla tych, którzy zdecydowali się grać tą armią), po części też z powodu jej Feata (specjalna i unikalna dla każdego Castera zdolność, z której możemy skorzystać raz na grę) oraz zestawu czarów. Niektórzy twierdzą, że jest "przegięta", ale jest to niesłuszne stwierdzenie. Sorscha to zdecydowanie jeden z najlepszych Casterów Khadoru.

Vladimir, The Dark Prince of Umbrey - Kiedy patrzymy na model Vladimira, nasze myśli kierują się w stronę księcia Draculi. Największą wadą Vladimira jest tragiczny model - na szczęście już pojawił się jego dużo ładniejszy zamiennik. Graczy ucieszy jednak to, że możliwości tego Castera nie idą w parze z wyglądem figurki - Vladimir to, moim zdaniem, najlepszy Warcaster Khadoru. Bardzo dobre statystyki, bardzo przydatny Feat i bardzo uniwersalne czary. Chodzący ideał!

The Butcher of Khardov - To Caster najbardziej pasujący do prostolinijnej, khadorskiej taktyki. Jego Feat, użyty w odpowiednim momencie, może spowodować zmasakrowanie wszystkich jednostek przeciwnika, będących w zasięgu naszych wojsk. Często udawało mi się jednym ciosem Butchera pozbawić wrogiego Castera wszystkich punktów życia. Oczywiście, tak brutalna siła ma też swoje minusy - Butcher jest odrobinę wolniejszy od pozostałych Warcasterów, łatwiej też go trafić. Na pocieszenie: postać ta ma współczynnik 'Pancerz' jeden z najwyższych w grze.

Zevanna Agha, The Old Witch of Khador - Jeden z dwu nowych Casterów, zaprezentowanych w Apoteozie. Jest też najbardziej wyróżniającym się Casterem w Khadorze - Zevanna, jako jedyna w tej armii dysponuje Arc Nodem ("wzmacniacz" czarów montowany na Jackach - pozwala Casterowi przedłużyć zasięg działania magii) i, jako jedyna, ma duże możliwości unikania bezpośrednich starć. W grze dysponuje własnym i niepowtarzalnym, lekkim Jackiem - ta zaleta należy również wyłącznie do niej. Agha to, moim zdaniem, najciekawszy Caster Khadoru. Mimo, że nie dorównuje Vladimirowi w uniwersalności, Sorschy w jakości Feata, Butcherowi w ponadprzeciętnych zdolnościach walki wręcz, to Wiedźma niewątpliwie wnosi powiew świeżości do dostępnych Khadorowi taktyk.

Kommander Irusk - Idealny Warcaster w armiach opierających się na dużej ilości piechoty. Irusk może pochwalić się dużymi zdolnościami przywódczymi, dzięki czemu khadorskie wojska dużo rzadziej będą uciekać z pola walki. Jeden z czarów Iruska - Superiority - pozwala mu na efektywne wykorzystywanie jednego Jacka. Większa ilość w rozpisce byłaby marnowaniem jego Feata i czarów, które wspierają piechotę.

Karchev The Terrible - Jedyny w grze Warcaster, będący Warjackiem. Ma w związku z tym szereg zalet: zwiększoną żywotność, wysoki pancerz oraz dostęp do wszelkich manewrów, zarezerwowanych dla Jacków. Jego wadami niewątpliwie są: zmniejszony ruch, bardzo niska obrona, możliwość uszkodzenia systemów bojowych Karcheva (np. zniszczenie rąk, które powoduje utratę broni, a tym samym bezużyteczność w walce wręcz). Pomimo tych minusów Karchev daje dowodzącemu Khadorem możliwość złożenia armii w 90% opartej na Warjackach. Dzięki niesamowitej efektywności Feata tego Castera, czarów oraz nowych zasad z Apoteozy tak złożona armia może rywalizować z praktycznie każdą "turniejową".

Khador to armia, która posiada w grze najmniejszą ilość pojedynczych modeli, które są niezależne od Castera na polu bitwy, tzw. "Solo".

Manhunter - Niedroga punktowo i niezwykle skuteczna jednostka. Manhunter to khadorski odpowiednik ninjy - jest idealna do zabijania innych 'Solo', dowódców piechoty, a nawet lekkich Warjacków. Jeśli w waszych rozpiskach zostają Wam wolne 22 punkty, to Manhunter jest idealnym kandydatem do ich wydania.

Man'O'War Kovnik - Jednostka ta posiada dwie specjalne zasady: pierwsza z nich umożliwia wystawianie dodatkowej jednostki Man'O'Warów, druga zaś pozwala Kovnikowi w dosyć ograniczonym stopniu kontrolować Warjacka. Kovnik jest, moim zdaniem, przeciętną jednostką, dowodzone przez niego Jacki są zazwyczaj pokrzywdzone brakiem możliwości, jakie daje kontrolowanie ich przez Warcastera. Do minusów tej jednostki należy też zaliczyć niewielki współczynnik ruchu i niską żywotność.

Znakiem rozpoznawczym Khadoru są jego ciężkie Warjacki. Są one najciężej opancerzone, a co z tym idzie - także i najwolniejsze w grze.

Berseker - "Najlżejszy" z khadorskich Jacków. Jego cechą charakterystyczną jest niestabilny cortex ( urządzenie odpowiedzialne za przyjmowanie rozkazów Warcastera), dlatego też jest idealnym kandydatem dla Kovnika - pod jego kontrolą Berseker będzie działa stabilnie. Plusem Bersekera jest niski koszt, minusem - niska efektywność na polu bitwy.

Destroyer - Flagowy Warjack Khadoru. Jest niezwykle elastyczny - dysponuje bronią dystansową o dużym zasięgu i polu rażenia, a także niezwykle silną bronią do walki wręcz. Jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy, Warjack Khadoru. Doskonale uzupełnia się z Featem Sorschy oraz wszelkimi czarami/zdolnościami powodującymi zamrożenie przeciwnika.

Behemoth - Unikalny Jack Khadoru. Behemoth wyposażony jest w dwie bombardy, za których działanie jest odpowiedzialny specjalny subcortex. Dzięki temu, Behemoth jest w stanie strzelać po biegu, szarży oraz w zwarciu. W walce z innymi Warjackami Behemoth może użyć pełnej gamy specjalnych ataków, a także skorzystać z przeciwpancernych wzmocnień pięści (dzięki temu pancerz wrogiego Jacka jest dzieloną przez 2; zdolność ta działa też na Casterów, umieszczonych na dużych i średnich podstawkach). Minusami tego kolosa są duży koszt, niski ruch (to cecha wszystkich Jacków Khadoru) oraz dużą "focusożerność".

Devastator - Najciężej opancerzony Warjack w grze. Jego cechą charakterystyczną jest też specjalny atak zwany deszczem śmierci. Idealnie nadaje się on do eliminowania jednostek z dużym współczynnikiem DEF (obrona), gdyż nie wymaga testu współczynnika MAT (walka wręcz) - trafia automatycznie. Pancerz 25 zapewnia mu bardzo wielką wytrzymałość.

Kodiak - Spośród pozostałych Jacków wyróżnia się brakiem minusów za poruszanie się w trudnym terenie oraz możliwością wykonania akcji biegu bez użycia punktu Focusu. Kodiak jest też niezwykle efektywny przeciwko przewróconym Warjackom. Dodatkowo, zamiast wykonywania ataków może otoczyć się chmurą pary wodnej - atak ten, mimo niewielkiej, siły jest w stanie wyrządzić krzywdę lekkiej piechocie, a także utrudnić strzelanie do Kodiaka.

Maruder - Mocno wyspecjalizowany Warjack, oparty o konstrukcję Juggernauta. Zamiast topora i wolnej 'ręki' zamontowano mu tarany. Dzięki temu łatwiej niszczy wszelkie struktury na polu bitwy. Dysponuje też opcją synchronicznego ataku oboma taranami, trafiona nimi ofiara jest odrzucana do tyłu i ląduje przewrócona. Doskonale uzupełnia się z Destroyerem, Behemothem a także moździerzem zimowej gwardii.

Juggernaut - Silny i wytrzymały Warjack przeznaczony do walki wręcz. Wyróżnia się dużym zapotrzebowaniem na punkty Focusu. Wykorzystuję go najrzadziej - zdecydowanie wolę wystawić Destroyera, który jest równie efektywny w walce wręcz, a dodatkowo dysponuje bronią dystansową.

CDN
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Warmachine



Czytaj również

Recenzja podręcznika podstawowego do gry Warmachine
Na świat nadciągnęła wojenna zawierucha, wielkie parowe golemy wyruszają w bój.

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.