» Artykuły » Warianty scenariuszy

Warianty scenariuszy


wersja do druku

D&D Miniatures

Redakcja: Krzysztof 'Szczur' Hryniów
Ilustracje: Vermiliona

Warianty scenariuszy
Znudziły wam się już standardowe potyczki? Nie chcecie grać bitew na punkty, a rozgrywka na wybicie nie jest tym, o co chodzi? Każda gra jest drogą przez mękę? Zastosujcie kilka wariantów rozgrywki, które zaraz przeczytacie. Nawet jeśli nadal kręcą was podstawowe zasady (tak jak i mnie), spróbujcie - gwarantuję, że nie będziecie zawiedzeni.

Zwycięstwo moralne
Wbrew pozorom nie chodzi tu o szlachetny cel czy ideę. A o co? Każda warbanda musi spełnić swoją powinność - walczyć przeciw temu, co reprezentują inne frakcje. Lawfull Good i Chaotic Good to dobro; Lawfull Evil i Chaotic Evil to zło.

Warunki zwycięstwa:
Dobro przeciw Dobru
Warunkiem zwycięstwa jest wyeliminowanie najdroższej punktowo jednostki wroga lub uzbieranie 100 punktów zwycięstwa. Uskrzydli to twoje jednostki i da im dodatkową siłę do walki, zapewniając zwycięstwo. Każda zabita jednostka daje punkty zwycięstwa równe połowie swojej wartości, zaokrąglając w dół.
Dobro przeciw Złu
Do zwycięstwa potrzeba 300 VP. Oczywistością jest to, że każda jednostka największego wroga, którą zabijemy, daje siłę i moc do dalszej walki. Za zniszczenie jednostki wroga, dostajemy podwójną liczbę Victory Points. Zdolności "Smite..." i "...Foe" zadają o 5 punktów obrażeń więcej.

Zło przeciw Złu
Aby zwyciężyć, należy zabić wszystkich dowódców (commander) wroga. W końcu, jeśli armia zła nie ma dowódcy, to szybko pójdzie w rozsypkę i nic jej nie uratuje. Jeśli ostatni dowódcy w obydwu warbandach zostaną zabici naraz, to oblicza się punkty zwycięstwa normalnie.

Zabicie potwora
Jak sama nazwa wskazuje chodzi tu o zabicie istoty, która szaleje po polu bitwy. Jeden z wariantów wygląda następująco:

Na środku mapy stoją dwa giganty (Hill Giant Barbarian). Nie poruszają się, dopóki jakaś jednostka nie znajdzie się w zasięgu 10 pól od któregoś z nich. Wtedy atakują po linii prostej, jeśli można to szarżują. Nie działa na nie żadna zdolność dominacji, gdyż są rozszalałe i wściekłe. Gracze rzucają za gigantów na przemian. Punkty zwycięstwa zdobywa się nie za Victory Area i eliminowanie jednostek, ale za zadawanie obrażeń Wzgórzowym Gigantom. Dla przykładu, jeśli zadamy gigantowi 5 obrażeń to dostajemy 5 punktów, jesli zadamy 10 to zdobywamy 10 VP i tak dalej. Kiedy obydwa potwory zginą to podlicza się punkty. Jeśli będzie ich taka sama liczba, to wygrywa warbanda, w której zostanie więcej jednostek. Gracze nie mogą atakować siebie nawzajem, ale działają na nich czary obszarowe, mające za cel giganty, takie jak Kula Ognia.
Na potrzeby tej potyczki traktuj jednostki neutralne (czyli potwory), tak, jakby miały zdolność Fearless.

Szybka rozwałka
W tym wariancie wystarczy zdobyć 70% punktów potrzebnych do zwycięstwa normalnie. Dla przykładu: jeśli gramy na 100 pkt. to musimy zdobyć 70, jak na 200 to 140 itd. W tym scenariuszu nie liczą się punkty zdobywane na Victory Area, po prostu musisz jak najszybciej rozbić przeciwnika w pył, zanim on zrobi to Tobie.

Niezależnie od limitu punktów wygrywasz, jeśli przeciwnikowi nie pozostanie żaden model na polu bitwy.

Najemnicy
W tym scenariuszu nie układasz warband na daną bitwę. Na początku każdej rundy, przed rzutem na inicjatywę, jeden z graczy (wybrany losowo, czy to przez ciągnięcie zapałek czy po rzucie kostką) rzuca k20. Jest to liczba punktów, za które gracze mogą rekrutować jednostki. Jeśli na kostce wypadnie 1 lub 2 należy powtórzyć rzut. Punkty te można oszczędzać, gdyż przechodzą z rundy na rundę. Przykładowo, jeśli gracz wyrzucił na kostce 14 to można rekrutować jednostki za góra 14 punktów. Gracz A wybiera Halfling Slingera i oszczędza 2 punkty, zaś gracz B rekrutuje dwie Hunting Hyeny i pozostają mu 4 pkt. W następnej rundzie za zaoszczędzone punkty uda im się wykupić więcej jednostek. W turze należy wybrać, co najmniej jedną jednostkę. Po 10 takich rzutach kończy się rekrutowanie. Oczywiście punkty z Victory Area, które udało się zgromadzić wcześniej, nadal są wliczane do VP. Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie 100 punktów.

Zombifikacja
Gdy jakaś jednostka zabita zostaje pierwszy raz, odradza się w Obszarze Początkowym właściciela i dostaje +1 do save’a, +1 do ataku wręcz i zyskuje zdolność Fearless. Do jej typu dodaje się słowo kluczowe (keyword) Undead.

Swoje inspiracje czerpałem z Miniatures Handbook. Nie są to przygody takie jak tamte, dopracowane przez specjalistów w stu procentach, ale liczę, że również zapewnią dobrą zabawę.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.