» Systemy » Warhammer Fantasy Battle

Warhammer Fantasy Battle

Warhammer Fantasy Battle był, jest i będzie przez długi czas najpopularniejszym systemem bitewnym w Polsce. Obecność tej gry od kilku lat na polskim rynku, największe i najbardziej aktywne środowisko graczy oraz oparcie o ten sam świat gry fabularnej i serii książek spowodowało, że WFB jest obecnie kojarzony przez osoby nie związane z grami bitewnymi, czy wręcz fantastyką.

Jeśli interesuje Was ten system, zapraszamy do przeczytania zamieszczonych poniżej artykułów, a także odwiedzenie działu Recenzji i Raportów Bitewnych.

Aktualna edycja: VIII

Wyświetlono rezultaty 1-18 z 18.

William Wolfes, Wojownik Północy

Bohater specjalny do Warhammer Fantasy Battle

08-02-2009 18:04 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 0
William Wolfes urodził się w małej wiosce Czterech Wilków, położonej na północny wschód od Middenheim, niemalże u podnóża Gór Środka. Dojrzewał w biednej wielodzietnej rodzinie, gdzie prawie każdego dnia musiał ciężko pracować i walczyć o przetrwanie. Od małego widział brutalne najazdy zielono...

Poradnik taktyczny – The Empire

Taktyka ofensywna na piechocie

08-10-2008 23:38 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 8
Pierwszy z cyklu poradników taktycznych do Empire, w założeniach jest to pierwszy z cyklu poradników taktycznych do wszystkich armii, zobaczymy, co czas pokaże i czy uda nam się zdobyć wystarczająco dużo informacji, aby każda armia do Warhammera Fantasy Battle mogła się cieszyć czymś takim na naszej...

Troll trollowi nie równy

14-03-2008 20:00 | Michał 'Futrzak' Musiał | Komentarze: 5
Odkąd zacząłem grać armią Orcs&Goblins, miałem poważny problem do zgryzienia przy konstruowaniu niemal każdej rozpiski. Otóż, gram tylko goblinami i to w przewadze nocnych, a świetnym dodatkiem do nich zawsze wydawały mi się trolle. Odstręczały mnie jednak zwykle ich niskie Ld, zasada Stupidity oraz...
Czym jest Warhammer Fantasy Battle?

Czym jest Warhammer Fantasy Battle?

22-07-2007 13:19 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 25
Warhammer Fantasy Battle (często zapisywany skrótowo jako WFB) to najpopularniejsza gra bitewna w Polsce. Rozgrywane jest wiele liczonych do krajowego rankingu turniejów ligowych, w których znaczenie mają zdolności malarskie, taktyczne i wiedza w temacie grających. Sama gra nie jest specjalnie skomp...

Karak Kadrin

25-06-2007 23:38 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 4
Jest to pierwszy z serii artykułów opisujących siły poszczególnych krasnoludzkich Twierdz. Poza opisami stricte fluffowymi zawierać one będą porady malarskie, alternatywne listy armii, czy wskazówki co do tworzenia armii z tych fortec. Twierdza pod Szczytem. Twierdza Przełęczy. Twierdza Zabójców...

Josef, polej ale

czyli o Krasnoludach w WFB

12-05-2007 16:33 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 16
Dawniej władcy imperium większego, niż Karl Franz mógłby sobie wyobrazić. Pierwsi panowie Starego Świata. Najlepsi budowniczowie i górnicy. Teraz skarlali i słabi, ale walczący z honorem w nierównej walce. Krasnoludy. Dzieci Grungniego. Tym razem będzie o niemalże przeciwieństwie Mrocznych Elfów. H...

Dark Elves - z czym to się je?

27-03-2007 23:24 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 10
Według wielu osób Mroczne Elfy są jedną z najsłabszych armii, a jedyny powód, żeby nimi grać, to niepowtarzalny klimat i fluff. Niestety, ta rzekoma słabość armii odstręcza graczy, przez co Druchii to jedna z najmniej popularnych armii. W tym artykule postaram się udowodnić, że Mroczne Elfy nie są t...

Empire of Men - czym jest i jak się nim gra

02-03-2007 01:13 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 15
Ostatnio rozmyślałem nad tematami na artykuły. Po przejrzeniu zasobów działu Bitewniaki i całego forum zwróciłem uwagę na przewijający się co jakiś czas temat "Jestem początkujący – jak zacząć grać (jakąś tam armią)?", bądź "Czy Imperium jest dobre? Warto nim grać?". Na takie właśnie tematy b...

O roli lidera w armii

czyli jakiego dowódcę wybrać oraz o bohaterach w ogóle słów kilka

24-12-2004 18:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 9
„Tego Lorda zrobiłem specjalnie po to, żeby ubić twojego herosa” Sarnah CZĘŚĆ 1. Armie do 2000 punktów Wiadomo, że nie ma armii bez dowódcy. Nawet szalikowcy mają jakichś tam swoich szefów, nie należy się zatem dziwić, że prędzej czy później ten temat musiał pojawić się w moich rozważ...

Big dinusaurs are fun! - Stegadon

Część 1, czyli o wprowadzaniu Stegadona do walki.

13-10-2004 20:12 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 25
No i jak ja mam ubić tę krowę? SArnah w czasie jednej z wielu naszych potyczek. Jednym z powodów, dla których powstała armia Jaszczuroludzi, był bez wątpienia wielki boom na dinozaury. Jakieś dziesięć, dwanaście lat temu powstał Park Jurajski i każde dziecko zapragnęło mieć własnego wielkiego gad...

Krasnoludzkie regimenty podstawowe

kto zna podstawy, ten zwycięża

12-06-2004 23:45 | Ryoga | Komentarze: 6
Istnieją trzy typy regimentów: regimenty podstawowe (Core), specjalne (Special) i rzadkie (Rare). Jednostki podstawowe, będąc najtańszymi i najliczniejszymi, stanowią trzon każdej armii. Zawsze musimy też spełnić wymagania co do minimalnej ich ilości na polu bitwy. Wielokrotnie od nich właśnie będz...

Jednostki krasnoludzkie - bohaterowie

06-06-2004 18:15 | Ryoga | Komentarze: 8
Tak jak i u każdej z ras, krasnoludowie dysponują dwoma typami modeli pojedynczych: silniejszym, czyli Lordami (Lords) i słabszymi, czyli Bohaterami (Heroes). Ponieważ nałożone są na nas poważne ograniczenia w ilości i jakości bohaterów, ważne jest aby sprawnie dokonać ich wyboru. Musza oni być bowi...

O Kroxigorach słów kilka

Jak radzić sobie bez kawalerii czyli wynurzeń z zigguratu cz. 4

30-05-2004 22:42 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 3
Dzisiaj bez wstępów, od razu do rzeczy. Nie oszukujmy się - jaszczurzy generałowie nie mają do dyspozycji kawalerii. Zdaję sobie doskonale sprawę, że w prawym dolnym rogu dwudziestej piątej strony kodeksu opisani są Cold One Riders, a zasady specjalne tej jednostki przyprawiają o zawrót głowy, nie...

Na co komu Rój Tropikalny?

O tym jak zatrzymać wrażą kawalerię, czyli wynurzeń z zigurratu odcinek 3

03-05-2004 16:46 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 3
Wiedźmak:- Ale jakiś pomysł masz? Yarghuzzz:- Tak, wiem już że moje Swarmy są najlepsze! Fragment rozmowy Wiedźmaka i Yarghuzzza na temat postępów w pisaniu artykułu. Idąc dalej naznaczoną sobie wcześniej ścieżką, stanąłem przed zadaniem opisania kolejnej jednostki podstawowej w armii Jaszczur...

Rzecz o Saurusach

O zaletach pierwotnej żądzy krwi, czyli wynurzeń z zigurratu odcinek 2

02-05-2004 22:08 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 2
I oto nadchodzi Yarghuzzz i jego armia krokodylków Sarnah ujrzawszy, że przyjdzie stawić mu czoła armii Saurusów. Oto druga odsłona moich prywatnych przemyśleń (zwanych szumnie taktykami) dotyczących poszczególnych oddziałów armii Jaszczuroludzi. Tym razem poświęciłem trochę uwagi drugiej pods...

Krasnoludy magicznie

Dać krasnoludowi kowadło...

02-05-2004 17:35 | vooyeck | Komentarze: 4
Często walcząc Krasnoludami przeciwko armii magicznej szkoda, że również sobie nie poczarujemy. Z czasem znudzi się nam strzelanie w naszej armii złożonej głównie z jednostek strzelających – jest to zbyt schematyczne. Na pewno krasnale z przewagą jednostek walczących wręcz, Kowadłem Zagłady i...

Rzecz o Skinkach

Wynurzeń z zigurratu odcinek 1

01-05-2004 20:59 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Wiesz... gość zupełnie ich nie docenił. W końcu, co może zrobić oddział skinków? A. Szyndler, po pokazowej bitwie Khemri vs. Lizardmen Ostatnio na stronie GW znalazłem taktyki do armii Lizardmenów. Mark Havener zamieścił parę cennych rad dotyczących dowodzenia Jaszczuroludźmi, omawiając dokładnie k...

Dlaczego gram Jaszczuroludźmi

i jakie mam z tym problemy, czyli wstępu słów kilka

01-05-2004 15:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Silna, potężna magicznie, mobilna. Możemy postawić na partyzancki sposób toczenia bitwy, krycie się w lasach, ostrzał z ukrycia i w decydującym momencie szybki rajd na tyły wroga. Nic nie stoi też na przeszkodzie by urzeczywistnić marzenia o hordach krwiożerczych jaszczurów, gotowych do skruszenia p...