Pyt.: Czy walka dwoma brońmi jednoręcznymi daje dodatkowy atak, bądź inne korzyści? Czy możemy używać dwóch jednoręcznych broni strzeleckich?
Odp.: Oczywiście, można używać dwóch broni jednoręcznych naraz (w tym strzeleckiej), choć nie daje nam to dodatkowego ataku nawet, gdy posiadamy 'oburęczność' (zdolność ta likwiduje modyfikator –20% za używanie słabszej ręki). Zaletą walki oburącz jest możliwość sparowania ciosu w dowolnym momencie rundy i traktowanie tego jak akcja natychmiastowa (patrz też s. 134-135 WFRP 2).
Pyt.: Niektóra broń strzelecka, np. rusznica wielostrzałowa ma cechę 'powolny'. Co jej to daje skoro i tak nie da się unikać ataków strzeleckich?
Odp.: To jest błąd, podobnie jak w przypadku pistoletu wielostrzałowego.
Pyt.: W myśl zasad gdy chcę użyć tarczy i nie posiadam 'oburęczności' paruję z -10 WW i np. odpycham z -20 WW?
Odp.: Używając tarczy, ujemny modyfikator za brak 'oburęczności ' dostajesz tylko wtedy, gdy chcesz tą tarczą atakować. Parujesz normalnie z modyfikatorem +10 WW za tarczę.
Pyt.: Czy można używać zdolności 'bijatyka', walcząc kastetami? W podręczniku jest napisane, że daje ona bonus podczas, cytuję: "walki bez broni". Z drugiej strony, opis kastetów i obciążanych rękawic mówi, że: "używanie [...] może zapewnić przewagę w walce na pięści".
Odp.: Kastety uważane są za broń. Mimo, że formalnie walczysz pięściami, to jednak nie gołymi pięściami, a UZBROJONYMI. To znaczy, że jeśli bijesz się przy użyciu kastetów, to zasady dotyczące 'bijatyki' nie działają. 'Bijatyka' to wyłącznie walka GOŁYMI pięściami.
Pyt.: Czy z umiejętności 'unik' można korzystać dosiadając wierzchowca?
Odp.: Tak, można.
Pyt.: Czy wykorzystując akcję opóźnioną należy zadeklarować jej rodzaj, czy też można poczekać i użyć akcji odpowiedniej do rozwoju sytuacji?
Odp.: Można poczekać i użyć adekwatnej akcji do rozwoju sytuacji.
Pyt.: Czy akcji opóźnionej można użyć w trakcie wykonywania akcji przez jakąś postać?
Odp.: Tak, można.
Pyt.: Czy niestandardowe ataki (takie jak np. zaklęcia dotykowe, rozbrajanie, ogłuszanie, chwyty zapaśnicze, itp.) można stosować w połączeniu z akcjami takimi jak: 'wycelowanie', 'szarża', 'szaleńczy atak', itp.?
Odp.: Jeśli chodzi o rozbrajanie i ogłuszanie, to można je łączyć z innymi akcjami. Co do zaklęć dotykowych, to nie można ich łączyć z innymi akcjami. Jeśli chodzi o chwyty, to należy powołać się na podręcznik, gdzie na stronie 136 możemy przeczytać: "(...)zamiast zadawać obrażenia, postać może spróbować pochwycić i unieruchomić przeciwnika. Aby tego dokonać, musi wykonać akcję "szarża" lub przeprowadzić 'zwykły atak'(...)". Właśnie dlatego można te akcje połączyć z wycelowaniem.
Pyt.: Czy posiadając dwa ataki można: a) wykonać dwie akcje podwójne? (w tym 2 ataki) b) rzucić dwa czary i wykonać dwa ataki zwykłe (czy rzucenie czaru jest liczone jako atak)? c) wykonać cztery akcje zwykłe?
Odp.: Ataki nie mają nic wspólnego z ilością akcji. W czasie jednej rundy można wykonać zawsze jedną akcję podwójną, bądź dwie zwykłe, niezależnie od ilości ataków. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy ilość akcji modyfikujmy Punktami Szczęścia (wydanie 1 PS daje w czasie walki jedną dodatkową akcję – patrz podręcznik, strona 143). Posiadając dwa ataki można wykonać atak wielokrotny (akcja podwójna). Rzucanie zaklęcia nie jest atakiem – w opisie każdego zaklęcia widnieje rubryka "Czas trwania", w której wyraźnie zaznaczono, ile akcji zajmuje rzucenie czaru. Ilość Ataków postaci nie ma nic wspólnego z szybkością poruszania się, ilością akcji i rzucaniem czarów.
Pyt.: Czy można parować i używać broni parujących bez wykupionej zdolności 'bron specjalna(parująca)'?
Odp.: Możesz używać tego rodzaju broni bez wykupionej zdolności 'broń specjalna', jednak w takim wypadku używasz tylko połowę swojej cechy WW.
Pyt.: Na czym polega zdolność 'broń specjalna'?
Odp.: Zdolność ta pozwala używać broni specjalnej, wykorzystując w pełni jej możliwości. Jeśli postać używa broni specjalnej, nie posiadając przypisanej do niej zdolności, wówczas musi zmniejszyć o połowę (zaokrąglając w górę) wartość cechy Walka Wręcz w przypadku broni białej; a Umiejętności Strzeleckich w przypadku broni miotanych (patrz WFRP 2ed., s. 107-108).
Pyt.: Czy przeciwnik związany walką z innym oponentem, może sparować cios, który zadaje mu inna postać (np.: stojąca z boku lub z tyłu)?
Odp.: Postać może parować cios tylko wtedy, gdy jest go świadoma – np.: słyszy okrzyk, itd. Jeśli nie, nie może. Nawet akcja 'parowanie' nie pozwala na uniknięcie ciosu, którego postać się nie spodziewa i nie jest świadoma.
Pyt.: Ile razy w ciągu jednej rundy strzela postać, która posiada trzy ataki i kuszę samopowtarzalną, a ile razy postać posiadająca trzy ataki, zwykły łuk i umiejętność 'szybkie przeładowanie'?
Odp.:W obu przypadkach postacie strzelają trzy razy, ponieważ: kusza samopowtarzalna nie wymaga przeładowania (ma magazynek), a zdolność 'szybkie przeładowanie' pozwala na darmowe naciągnięcie łuku, oraz zmniejszenie o jedną akcję ładowania kuszy i broni palnej.
Masz pytanie odnośnie zasad drugiej edycji Warhammera? Zadaj je na naszym forum, a postaramy się szybko na nie odpowiedzieć. Na podstawie waszych pytań, obecna strona będzie regularnie aktualizowana.
Materiał FAQ zebrany z:
forum Poltergeist
forum Copernicus Corporation