» Unreal Tournament III

Unreal Tournament III

Dodała: DearYou

Unreal Tournament III
8.75
Ocena użytkowników
Średnia z 2 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Unreal Tournament III
Seria wydawnicza: Unreal Tournament
Producent: Epic Games
Wydawca: Midway Games
Dystrybutor polski: CD Projekt
Data premiery (świat): 10 grudnia 2007
Data premiery (Polska): 28 lutego 2008
Platformy: PS3, 360, PC

Unreal Tournament III (UT3, wcześniej Unreal Tournament 2007), nazwany kodowo Envy, to gra komputerowa z serii Unreal, oparta o silnik Unreal Engine 3. Jest to sequel gry z roku 2004 Unreal Tournament 2004, wyprodukowany przez Epic Games i wydany przez firmę Midway Games. Gra należy do gatunku first-person shooter i tworzona jest głównie z myślą o rozgrywkach sieciowych, choć przewidziano w niej także kampanię dla pojedynczego gracza. Unreal Tournament III początkowo zapowiadany był na platformę PC i PlayStation 3. W oficjalnym komunikacie z dnia 25 stycznia 2007 wydawca gry oświadczył jednak, że w drugiej połowie bieżącego roku ukaże się ona w wersjach na PC, PS3 i Xbox 360. Wersje na systemy Mac OS i Linux nie zostały potwierdzone, choć były opracowywane w przypadku poprzednich odsłon serii. Nie bez znaczenia pozostaje także oświadczenie programisty uniksowego Epic Games, Ryana Gordona, że narzędzia edycyjne Unreal Engine 3 będą dostępne na platformach Mac OS i Linux.

Pojawia się dziewięć nowych pojazdów grywalnej rasy Necris (znanej z Unreal Tournament i Unreal Tournament 2004 Mega Pack), które poprzez stylizację na science-fiction mają stanowić przeciwwagę, estetyczną i grywalnościową, dla dziewięciu militarnych, bardziej „ziemskich” pojazdów z Unreal Tournament 2004, nazwanych teraz wspólnie Axon. Spośród pojazdów Axon modyfikacji poddany został m.in. Scorpion, który zyska granatnik oraz funkcję autodestrukcji, Hellfire SPMA (w wersji polskiej "Pożoga"), które musi zostać „rozstawione”, by bombardować przeciwnika. Wóz bojowy HellBender (Piekielnik) doznał modyfikacji tylnej wieżyczki – strzela teraz ona jak karabin maszynowy, zamiast powoli się ładować. Leviathan (Lewiatan) został zmodyfikowany, dodając jego wieżyczkom możliwość generacji tarcz.. W niezmienionej formie (nie licząc wyglądu) pozostaną czołg Goliath (Goliat), poduszkowiec Manta, pojazd powietrzny Raptor (Drapieżnik) oraz czołg Paladyn
W kwestii uzbrojenia znika Mine Layer, Grenade Launcher, Lightning Gun oraz dwie superbronie-znaczniki celów – Ion Painter i Target Painter. Minigun zostanie zastąpiony przez Stinger Miniguna (Minigun Żądło), Assault Rifle zostanie zastąpiona przez znanego z pierwszego Unreal Tournament Enforcera (Oprawca), natomiast Shield Gun zostanie zastąpiony przez znanego z UT Impact Hammera (Młot udarowy). Twórcy gry zdecydowali się zostawić Shock Rifle(przetłumaczono jako "karabin ASMD), Rocket Launcher (Wyrzutnia rakiet), Link Guna(Spawarkę), Bio Rifle (Karabin biologiczny), Sniper Rifle (Snajperka) oraz znak rozpoznawczy serii – przenośną głowicę nuklearną Redeemera znanego w polskiej wersji jako Zbawiciel (Zabija ona tylko jednostki wroga)
Pojawią się nowe wcielenia map znanych z poprzednich części, m.in. odnowiony Deck 17 (który teraz, podobnie jak inne mapy, pozbawiony zostanie numerka w nazwie, a którego formuła przypominać ma wersję 16), Face oraz Torlan
Zapowiadany jest powrót do stylu rozgrywki z Unreal Tournament w deathmatchu – dynamiczne walki w zwarciu, ciaśniejsze mapy, ograniczone możliwości stosowania podwójnych skoków i uników. Twórcy gry podporządkowali jej projektowanie, jak twierdzą, przede wszystkim grywalności. Dlatego najpierw dokładnie testują nieoteksturowane mapy i optymalizują je pod kątem właśnie grywalności, dopiero potem koncentrując się na części artystycznej
Po raz pierwszy w serii pojawi się rozbudowany tryb kampanii dla jednego gracza z wątkiem fabularnym i przerywnikami filmowymi, jednak gra się tak samo jak w multiplayer. Rozgrywkę upłynnić ma ponadto zaawansowana sztuczna inteligencja i sterowane głosem boty
Kampanii jednoosobowej towarzyszyć będzie tryb gry kooperatywnej
Znikną przerwy na wczytywanie map między potyczkami. Silnik gry umożliwia ciągłe doładowywanie potrzebnych danych, tak że zanim jedna runda dobiegnie końca, pliki następnej mapy zostaną już wczytane do pamięci komputera.
Tagi: Unreal Tournament III | Epic Games | Midway Games | CD Projekt


Czytaj również

Nie taki Epic straszny
Walka z parowym Goliatem
Wywiad z Arturem Machlowskim
O przejęciu dystrybucji produktów WotC w Polsce przez CDP
Wywiad z Michałem Gembickim
Jesienna Konferencja CD Projekt 2011

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.