Tydzień tematyczny

Artykuły

Medieval: Total War - Złota Edycja

Medieval: Total War - Złota Edycja

09-06-2009 11:00 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 7
Gra Shogun: Total War odniosła niemały sukces. Kapitalny, oryginalny pomysł i świetna jego realizacja sprawiły, że tytuł ten odbił się szerokim echem w świecie komputerowej rozgrywki. Jak jednak miała pokazać niedaleka przyszłość, Shogun był ledwo zapowiedzią, prologiem do naprawdę epickiej, wspania...
Rome: Total War - Antologia

Rome: Total War - Antologia

10-06-2009 12:20 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 2
Rome: Total War to gra bez wątpienia przełomowa dla całego cyklu. Twórcy z Creative Assembly postanowili uczynić ogromny krok naprzód i postawili nie na powolną ewolucję cyklu (jak mogło by się wydawać po podobnym do Shoguna Medievalu), ale na rewolucyjne, radykalne zmiany. Czy ścieżka obrana przez...
Medieval II: Total War - Złota Edycja

Medieval II: Total War - Złota Edycja

11-06-2009 11:30 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 4
Rome: Total War był grą przełomową dla serii. Twórcy zakasali rękawy i postanowili szybko stworzyć godnego następcę. Fani gier spod egidy wojny totalnej mieli mieszane uczucia – czy nowa gra twórców z Creative Assembly znowu wywróci wszystko do góry nogami, czy też "przywróci równowagę Mocy",...
Empire: Total War

Empire: Total War

12-06-2009 10:30 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 7
Seria Total War cieszy się niesłabnącą popularnością tak w Polsce, jak i na świecie. Każda kolejna część wprowadza nowe możliwości bądź rozwija pomysły wcześniej już w grze zastosowane. Po Medievalu 2 zdawać by się mogło, że twórcom skończyły się już świeże idee i skupią się na polepszaniu i tak ju...
Z dużej chmury mały deszcz

Z dużej chmury mały deszcz

Dlaczego nie przepadam za serią Total War

13-06-2009 11:20 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 5
Shogun zabrał mi dwa tygodnie życia. Pierwszy Medieval półtora. W Rome grałem sześć dni. Empire odłożyłem po czterech… A przecież seria się rozwija. Pal licho grafika i interfejs, ale wprowadzenie kupców, religii i powiększenie świata to zmiany obiektywnie "na lepsze". Dlaczego więc seria Tot...
Strategie strategii

Strategie strategii

14-06-2009 13:00 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Podobno wszystkie kwestie strategiczne da się sprowadzić do ruchów w go. Ostatecznie, uwzględniając Zimną Wojnę, być może do szachów. W teorii, dowolna z tych dwóch gier wystarczy na całe życie grania. W praktyce — pomimo elegancji i uroku każdej z nich — ciągle szukam kolejnych. Plansz...
Fabuła Infinity

Fabuła Infinity

Czy na pewno bezkresna?

04-05-2010 09:00 | | Komentarze: 14
Od kilku lat w modzie są internetowe wypowiedzi na forach, w felietonach i recenzjach, że za dawnych, arkadyjskich czasów twórcy gry bardziej stawiali na klimat i fabułę, teraz zaś cRPG to tylko grafika, dźwięki i jakieś absurdalne bronie. Magia jest mało efektowna (i efektywna), technika nie bazuje...
Jeden silnik – wielu adresatów

Jeden silnik – wielu adresatów

05-05-2010 12:00 | | Komentarze: 13
Truizm "nie ma gry idealnej" przewija się w recenzjach od wielu lat, zazwyczaj podkreślając, że wybrany tytuł zasługuje na najwyższą (lub zbliżoną do najwyższej) ocenę, gdyż jego nieliczne wady nie przekraczają granic dobrego smaku; granic, które ustalamy poprzez porównania z innymi tytułami. W p...
Wrota do modyfikacji Wrót

Wrota do modyfikacji Wrót

06-05-2010 15:30 | 27383 | Komentarze: 15
Swego czasu wprost kochałem Wrota Baldura. Byłem młodszy, a co za tym idzie – miałem zdecydowanie więcej wolnego czasu. Drugą część Baldur's Gate przeszedłem kilka razy, różnymi postaciami, wykonując rozmaite zadania poboczne czy też dokonując w newralgicznych momentach innych wyborów. Niestet...
Dragon Age wydziedziczony?

Dragon Age wydziedziczony?

07-05-2010 11:30 | | Komentarze: 3
Dragon Age reklamowany był przede wszystkim jako "duchowy spadkobierca Baldur's Gate". Oznaczać to może bardzo wiele, lecz mym pierwszym skojarzeniem była oszczędność twórców. Zamiast płacić za wykorzystanie świata wydawnictwu Wizards of the Coast, uznano, iż oszczędniej będzie się wykosztować na zr...
Nieprzerwany krąg Zerthimona

Nieprzerwany krąg Zerthimona

08-05-2010 15:30 | | Komentarze: 3
Nieprzerwany Krąg Zerthimona to jeden z najbardziej znanych tekstów powstałych na potrzeby gry komputerowej – konkretnie dla Planescape: Torment. I o ile tekst ten wciąż mnie zachwyca swą swobodną stylizacją biblijną, niezmiernie mądrymi i uniwersalnymi naukami i świetnymi ilustracjami-przypow...
Wywiad z Darnathem

Wywiad z Darnathem

08-05-2010 15:35 | | Komentarze: 2
Wywiad z Darnathem – administratorem Grimuaru Sferowca, najbardziej rozbudowanej w sieci strony dotyczącej Planescape: Torment, znanej dawniej jako Sfera Udręki. Aureus: Grimuar Sferowca – nowa nazwa, nowe możliwości, nowa polityka segregacji artykułów. Stworzyłeś bez wątpliwości najci...
Co mnie wkurza w cRPG - kompendium

Co mnie wkurza w cRPG - kompendium

09-05-2010 10:51 | | Komentarze: 3
Niniejszy tekst stanowi kompilację felietonów autorstwa Macieja 'Aureusa' Gajzlerowicza opierających się na wpisach publikowanych na jego blogu w dniach 2–10 lutego 2010 roku. Materiał został w późniejszym czasie zrewidowany oraz udostępniony dzięki uprzejmości działu PC serwisu Poltergeist. ...
cRPG wczoraj a dziś

cRPG wczoraj a dziś

03-05-2010 16:30 | | Komentarze: 19
Było fajnie, jest źle, będzie super – Aureus – Ostatnio przyglądałem się siostrze grającej w jakieś gierki browserowe. Wyścigi, salta na motocyklach 2D i te sprawy. Wreszcie spytałem, czy nie wolałaby pograć w coś innego. Czy nie ma jakiś lepszych gier. Na pytanie, jakich, zająknąłem...
Shogun: Total War

Shogun: Total War

08-06-2009 16:00 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 6
Shogun: Total War to pierwsza część legendarnego cyklu o wojnie totalnej. Epicka historia serii, czyli opowieść o wielkich podbojach, supremacji, zdradach, paktach i sławnych bohaterach zaczynała się niepozornie – w kraju kwitnącej wiśni. Japonia w okresie Sengoku stała się obiektem zainteres...

Wieści

Tydzień tematyczny

Tydzień tematyczny

08-06-2009 11:55 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 1
Od dnia 8 czerwca rozpoczyna się pierwszy w historii serwisu Poltergeist tydzień tematyczny. I to poświęcony nie byle jakiej serii, ale legendarnemu cyklowi gier komputerowych - Total War! Więcej w rozszerzeniu wieści. » więcej
Jeden silnik – wielu adresatów

Jeden silnik – wielu adresatów

05-05-2010 12:25 | Michał 'shergar' Tronina
"Truizm "nie ma gry idealnej" przewija się w recenzjach od wielu lat, zazwyczaj podkreślając, że wybrany tytuł zasługuje na najwyższą (lub zbliżoną do najwyższej) ocenę, gdyż jego nieliczne wady nie przekraczają granic dobrego smaku; granic, które ustalamy poprzez porównania z innymi tytułami.

W przypadku wielkiej piątki gier na silniku Infinity, czyli dwuczęściowych serii Baldur's Gate, Icewind Dale i samotnego Planescape – Torment bardziej stosownie jest używać innego, równie zużytego zwrotu: "nie ma gry, która zadowoli wszystkich"."


Zapraszam do przeczytania kolejnej części cyklu tematycznego. » więcej
Tydzień Tematyczny Infinity Engine

Tydzień Tematyczny Infinity Engine

04-05-2010 20:56 | Tomasz 'arakin' Czajka | Komentarze: 2
Dziś zaczynamy drugi w historii serwisu Tydzień Tematyczny. Tym razem jest on poświęcony legendarnym grom, opartym o silnik Infinity Engine - takim, jak Baldur's Gate, Planescape: Torment czy Icewind Dale.

Codziennie, od poniedziałku do niedzieli, będziemy publikować jeden tekst związany w ten czy inny sposób z tematem tygodnia.

Więcej informacji w rozszerzeniu. » więcej
Maraton Deus Ex

Maraton Deus Ex

24-08-2011 13:33 | Tomasz 'arakin' Czajka | Komentarze: 0
W polterowym dziale gier PC rozpoczął się Maraton Deus Ex. Swoją formułą nawiązuje do poprzednich tygodni tematycznych poświęconych serii Total War oraz Infinity Engine, lecz tym razem artykuły związane z Maratonem będziemy Wam prezentować przez dwa tygodnie.

W tym czasie będziemy co kilka dni publikować jeden tekst związany z tematyką Deus Ex. » więcej