» Wieści » Telekomunikacja Polska organizuje konkurs na fabułę gry RPG

Telekomunikacja Polska organizuje konkurs na fabułę gry RPG

|

Telekomunikacja Polska organizuje konkurs na fabułę gry RPG
Centrum Badawczo-Rozwojowe Telekomunikacji Polskiej ogłosiło konkurs na scenariusz gry komputerowej. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc mogą liczyć na nagrody pieniężne w wysokości od 2,5 do 10 tys. złotych. Laureat będzie także współpracował przy dalszym tworzeniu gry. W zabawie może wziąć udział każdy, kto do 31 października prześle na adres organizatora projekt gry zgodny z regulaminem (osoby niepełnoletnie powinny dołączyć do swoich prac pisemną zgodę rodziców na udział w konkursie). Wszystkie potrzebne dokumenty można pobrać z [url=www.tp.pl/konkurs]tej strony[/url]. Podstawowym warunkiem branym pod uwagę przy ocenie projektów będzie ich oryginalność, wykluczająca kopiowanie pomysłów z już istniejących gier. Jury oceni także relacje przyczynowo-skutkowe, celowość poszczególnych zdarzeń, różnorodność i pomysłowość wątków pobocznych, charakterystykę postaci, dialogi itp. Na pewno warto zadbać o nieliniowość fabuły. Gra może być osadzona w dowolnym świecie - współczesnym, fantasy, prehistorycznym lub bajkowym - ważne, żeby był on atrakcyjny dla potencjalnych graczy i szczegółowo opisany. Jak głosi regulamin, tematyka prac nadsyłanych na konkurs nie może być sprzeczna z przepisami prawa ani dobrymi obyczajami, nie może też naruszać praw lub dóbr osobistych osób trzecich. Projekty mogą być zgłaszane indywidualnie lub przez grupę autorów. Każdy ma zawierać:
  • zarys fabuły (wątek główny) - maksymalnie 15 stron A4,
  • scenariusz pierwszych pięciu zadań: szczegółowy opis miejsc i przedmiotów, dialogi oraz charakterystykę postaci,
  • zarys pozostałych zadań wątku głównego i wątków pobocznych (streszczenie scenariuszy, każde o objętości nieprzekraczającej 400 znaków),
  • alternatywne zakończenia,
  • nieobowiązkowo - dodatkowe materiały graficzne bądź audiowizualne.
Lista finalistów zostanie ogłoszona 5 grudnia na stronie konkursowej. Autorzy projektów zakwalifikowanych do ostatniego etapu zostaną powiadomieni o tym pocztą elektroniczną lub telefonicznie. 16 grudnia podczas uroczystej Gali Finałowej w Warszawie odbędzie się prezentacja wybranych prac i ogłoszenie wyników. Nagrody zostaną przekazane w formie wynagrodzenia za przeniesienie na organizatora konkursu autorskich praw majątkowych do projektu. Oficjalna strona konkursu.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Dziennik Internautów
Tagi: fabuła | konkurs | RPG | Telekominikacja Polska | TP


Czytaj również

Komentarze


~bijekcjazNwR

Użytkownik niezarejestrowany
    Pierwszy...
Ocena:
0
...link w niusie jest błędny. Nie ma też chyba po co dwa razy podawać źródła informacji.

A przechodząc trochę bardziej do meritum... zawsze gdy w takim konkursie nie ma podanego składu jury, strasznie korci mnie, żeby spróbować wysłać scenariusz gry, która się już kiedyś ukazała. Jakieś stare Oko Beholdera, etc. Ot, żeby sprawdzić co się stanie. :-)

Albo okaże się, że jednak ktoś w jury z RPGami ma coś wspólnego i ten przekręt wykryje, albo scenariusz przejdzie i zrobi się "klops" gdy sztuczka się w końcu wyda, albo scenariusz nie przejdzie i tym samym będzie to oznaczało, że jury nie uznaje za sensowne wydawanie gry, która już kiedyś wydana została i się sprzedawała. :-)

Ech, gdyby nie te wszystkie cyrografy, że to "tylko i wyłącznie twój pomysł"... :-(

Nie mając wiedzy o składzie jury, nie ma się też informacji, czy zaczynając opis świata od czegoś typu "Ravenloft, domena Darkon, rok 704BC" od razu lądujemy w koszu (bo oceniający nie ma pojęcia o czym mowa) czy też nie.
15-09-2008 18:57
~Magnes

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czasu jest za mało. W miesiąc zrobić takie coś - nierealne, chyba że w zespole albo jako student z nieograniczonym czasem. ;)
16-09-2008 13:34
~Adam z pracy

Użytkownik niezarejestrowany
    A'propos Ravenloftu i nie tylko
Ocena:
0
"Nie mając wiedzy o składzie jury, nie ma się też informacji, czy zaczynając opis świata od czegoś typu "Ravenloft, domena Darkon, rok 704BC" od razu lądujemy w koszu (bo oceniający nie ma pojęcia o czym mowa) czy też nie."

Jeżeli ma jakiekolwiek pojęcie, to projekt tym bardziej wyląduje w koszu - bo Telekomunikacja nie będzie raczej miała ochoty płacić za wykorzystanie trademarków Ravenloftu ich aktualnym posiadaczom. Nie mówiąc już o tym, że osadzenie fabuły w tak specyficznym świecie znacznie zawęża liczbę potencjalnych odbiorców, a i los poprzednich gier komputerowych osadzonych w tym settingu też spektakularnego sukcesu by nie wróżył.
18-09-2008 11:35
~bijekcjazNwR

Użytkownik niezarejestrowany
    Ravenloft...
Ocena:
0
...był tylko przykładem. Równie dobrym (równie złym?) mógłby być dowolny, inny świat-setting, dostępny całkowicie za darmo. Tak tylko rzuciłem owym Ravenloftem, jako światem raczej mało znanym.

Nie wiem, czy osadzenie fabuły w specyficznym świecie jest złym pomysłem. Było nie było, Planescape specjalnie "standardowym" światem nie jest a Torment sprzedał się chyba całkiem nieźle...
18-09-2008 22:25
Ninetongues
    Przedłużono termin
Ocena:
0
składania prac do 18 Listopada.

Czasu jest w sam raz, nawet, gdyby ktoś dopiero teraz wziął się do roboty. W końcu to tylko streszczenie głównego wątku na 15 stron max, plus dokładny opis 5 pierwszych zadań.

Wszystko, co się zrobi dodatkowo, jest bonusem.
30-10-2008 23:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.