Takie Życie
Nieprawdopodobne? A jednak!
Jakie życie, każdy widzi
Takie Życie mieści się w małym, wykonanym z cienkiej tektury pudełku. W nim znajdziemy 65 dwustronnych kart, z których każda przedstawia krótki opis historii ozdobiony prostą ilustracją, oraz rozwiązanie zagadki na odwrocie. Instrukcja mieści się dosłownie na dwóch stronach, przy czym jedna z nich poświęcona jest alternatywnemu wariantowi rozgrywki, o czym opowiem później. Jakość wydania stoi na zadowalającym poziomie. Karty są ogromnych rozmiarów (wypadają jeszcze większe niż te z Dixita) i wykonane zostały z dobrej jakości papieru, dzięki czemu są bardzo sztywne. Ilustracje zdobiące karty utrzymane są w miłym dla oka komiksowym stylu.
Życie pisze zaskakujące scenariusze
Zasady rozgrywki są banalnie proste. Jedna osoba wciela się w Mistrza Gry, który odczytuje na głos pozostałym graczom opisaną na karcie historię . Następnie odwraca kartę na drugą stronę i zapoznaje się z rozwiązaniem zagadki. Zadaniem pozostałych graczy jest podanie prawidłowego rozwiązania, ale zanim do tego dojdą, będą musieli zadać szereg pytań prowadzącemu zabawę (Mistrzowi Gry), które pozwolą im wydedukować, jak doszło do opisanej sytuacji. Trudność polega na tym, że pytania muszą być zamknięte, a więc skonstruowane tak, aby Mistrz Gry mógł odpowiedzieć na nie słowami „tak” lub „nie”. W rzadkich przypadkach możliwa jest też odpowiedź „to nieistotne”. Rozgrywka toczy się do momentu rozwiązania przez graczy danej zagadki.
Instrukcja oferuje nam również zabawę w formie rywalizacji, jednak zdecydowanie bardziej polecam wspólne odgadywanie historii dla samej przyjemności.
Taka sytuacja...
O ile zasady gry są banalnie proste, to na szczęście same zagadki stoją już na dużo wyższym poziomie. Czasem rozwiązanie jednej historii pójdzie gładko i zajmie nam kilkanaście minut, jednak zdecydowana większość z nich jest dużo bardziej skomplikowana. Zdarza się nawet, że są zbyt trudne.
Ogromną zaletą gry jest fakt, że zagadki opisane w Takim Życiu oparte są na prawdziwych wydarzeniach. Znajdziemy tu opowieści z życia codziennego, ciekawostki historyczne, anegdoty dotyczące znanych ludzi, itd. Każda z nich kryje zupełnie inną, zaskakującą historię. Niestety spora część wydaje się być nadmiernie szczegółowa i często odgadnięcie wszystkich detali zawartych w odpowiedzi jest nieprawdopodobnie ciężkim zadaniem - zwłaszcza w przypadku zagadek historycznych i ciekawostek ze świata. Czasem może to prowadzić do frustracji, a sama zabawa okazać się zbyt męcząca.
Najważniejszą wadą tytułu i innych gier tego typu jest jednorazowość, tzn. kiedy poznamy już rozwiązanie danej historii, to kolejny raz nie będziemy mogli brać udziału w zabawie. Chyba, że zagramy w innym towarzystwie i to my wcielimy się w Mistrza Gry. Takie Życie rewelacyjnie sprawdzi się na wypadach z rodziną bądź przyjaciółmi, w trakcie podróży pociągiem czy choćby podczas wspólnego ogniska. Wtedy właśnie tytuł pokazuje swoją moc i potrafi błyskawicznie wypełnić panującą ciszę.
Podsumowanie
Takie Życie to tytuł, który z pewnością nie wszystkim przypadnie do gustu. Jest to bardziej zabawa niż gra, która najlepiej sprawdza się w trakcie podróży czy podczas wspólnych wypadów. Bardzo ładne wykonanie oraz prawdziwość historii są dużą zaletą. Jeśli nie straszne Wam bardzo trudne, niepojęte wręcz historie i jednorazowy charakter rozgrywki, to warto sprawdzić ten tytuł. Fanom Czarnych Historii szukającym nowych wrażeń mogę śmiało polecić. Osoby, które nie przekonały się do wyżej wymienionej pozycji i tutaj nie znajdą raczej nic dla siebie.
Plusy:
- dobre, estetyczne wykonanie
- świetnie sprawdza się w podróży
- duża różnorodność historii
- historie oparte na prawdziwych wydarzeniach
Minusy:
- wysoce nieprawdopodobne rozwiązania zagadek
- sporo zagadek jest zbyt szczegółowych, przez co ciężko jest je w całości odgadnąć
- nie dla każdego
- ograniczona regrywalność
Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za przekazanie gry do recenzji
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: familijna
Projektant: Artem Zubow
Ilustracje: Anastasia Mazeina
Wydawca polski: REBEL.pl
Data wydania polskiego: 2014
Liczba graczy: od 2 do 8
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: ok. 15 min.
Cena: 34,95 zł