Szumowiny & Siepacze
W działach: rpg | Odsłony: 217Szumowiny & Siepacze to strategiczna turówka fabularna dla co najmniej dwóch osób, w której wcielacie się w role przywódców gangów rywalizujących o wpływy w opętanym bezprawiem mieście. Podczas rozgrywki będziecie mogli podkładać sobie świnie, dokonywać egzekucji, kapować psom, wymuszać haracze, przekupywać konfidentów, lecz także zawierać pakty i sojusze pomiędzy gangami - zazwyczaj, by zniszczyć konkurencję.
Czym są S&S?
S&S to moja wizja Królestw Tomka 'Salama' Widzińskiego, którą dzięki licencji CC miałem przyjemność wybebeszyć i przerobić po mojemu. Po co? By poprawić to, co według mnie w niej nie gra, przedstawić swoje propozycje rozwiązania tych mankamentów i ułatwić rozgrywkę on-line... a przede wszystkim pokazać wam, jak wszechstronnym materiałem są Królestwa.
Grywalność
Królestwa były materiałem długo i dokładnie testowanym przez ich autora, dlatego też nie wprowadzając rewolucyjnych zmian w zasadach mogę śmiało powiedzieć, że S&S nie są mniej grywalne niż ich udany pierwowzór (i to pomimo stosunkowo mizernej liczby krasztestów nad S&S popełnionych). Wszelkie zmiany w regułach (o których zaraz powiem szerzej) są na tyle proste, by nie zachwiać balansem rozgrywki.
Zamiast przykładów
Do pobrania przygotowałem pliki pdf w dwóch wersjach: tej ładnej i tej do druku, a także przykładową sesję. Czemu tak? Same objaśnienia zajęłoby większość tekstu wpływając na odbiór całości, dlatego też tym razem nietypowo poprzerabiałem archiwalną sesję ujednolicając zapis, by łatwiej było zrozumieć zawiłości mechaniczne z zasadami w łapie. Jest to zapis faktycznej sesji rozegranej w realiach cyberpunka, przy czym zasady uaktualniłem według ostatniej wersji S&S.
Zmiany w stosunku do Królestw
Wersja TL;DR: uciąłem zbędną kombinatorykę, zamiast tabel wrzuciłem kilka klocków fabularnych i przepisałem od podstaw urzędniczy język oryginału w instrukcję planszówkopodobną.
Więcej dla znających Królestwa znajdziecie pod linkiem do bloga.
Mam nadzieję, że gra - podobnie jak Królestwa - będzie dobrze sprawdzała się jako tekstówka, co zmniejszy znacznie barierę wejścia i przetestowania. Gdyby komuś z was zdarzyło się w nią zagrać, dajcie proszę znać czy udało mi się wytłumaczyć zasady po polsku oraz jak Szumowiny & Siepacze wypadli w praktyce.