» Artykuły » Unboxing » Szogun

Szogun

Szogun

Szogun stworzony przez Dirka Henna to dość stara pozycja, bowiem od czasu jej premiery minęło już przeszło 8 lat. Wcześniej polską edycję zawdzięczaliśmy wydawnictwu G3, które jednak nie zdecydowało się na dodruk. Po długim okresie nieobecności polska edycja Szoguna znów wróciła na sklepowe półki. Tym razem dzięki wydawnictwu REBEL.pl, które w tym roku naprawdę rozpieszcza graczy, jeśli chodzi o liczbę wydawanych tytułów. Zanim dowiecie się więcej o samej grze, zapraszam do obejrzenia, jak prezentuje się zawartość pudła z grą.

Szogun mieści się w ogromnym, niewymiarowym pudle o wymiarach 37,5 x 27,5 x 9,8 cm. W środku znajdziemy plastikową wypraskę porządkującą wszystkie elementy. Poniżej ilustracja przedstawiająca wnętrze opakowania.

Instrukcja wykonana została na porządnej jakości kredowym papierze w poręcznym formacie A4. Jest czytelna i zawiera wiele przykładów.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Wraz z instrukcją otrzymujemy również dwustronną kartę pomocy, opisującą skrócony przebieg rundy oraz wyjaśnienia dotyczące kart wydarzeń.

Osobiste, dwustronne plansze graczy, wykonane oczywiście na grubej tekturze. Poniżej pierwsza strona wykorzystywana jedynie podczas etapu przygotowania do rozgrywki.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Druga strona planszy przedstawia pola możliwych do wykonania akcji. U dołu znajduje się również ściągawka opisująca cechy poszczególnych prowincji.

Kilkadziesiąt grubych żetonów przedstawiających bunty chłopów oraz trzy typy budynków: zamki, świątynie oraz teatry.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

W pudle znajdziemy również ogrom drewna, łącznie ponad 300 znaczników symbolizujących oddziały wojskowe, chłopów, skrzynie wojenne będące środkiem płatniczym oraz dyski do zaznaczania liczby punktów zwycięstwa i aktualnego stanu zapasów ryżu.

Poniżej karty prowincji, w których będziemy zbierać ryż i podatki, stawiać budowle, rekrutować wojsko oraz wydawać rozkazy ataku na wroga.

Karty skrzyń wojennych oraz karty wydarzeń. Wykonane są bardzo solidnie z papieru o wysokiej gramaturze.

Ostatnia już fotografia prezentująca karty. Tutaj widzimy kolejno: karty akcji, przywilejów oraz postaci. Informacja techniczna: rozmiar kart to około 45 x68 mm (tzw. mini european).

Solidna, trójwymiarowa wieża bitewna służąca do rozstrzygania batalii. Składa się z trzech części: plastikowego lejka oraz tacki i tekturowej wieży.

Do gry dołączona została rownież tacka służąca segregacji i przechowywaniu drewnianych znaczników. Bardzo przydatna rzecz, jednak sprawdza się tylko wówczas, jeśli trzymamy grę w pozycji poziomej. Jej olbrzymią wadą jest bowiem brak przykrywki, co eliminuje bezpieczne przechowywanie pudła w pozycji pionowej.

Na zakończenie ogromna plansza przedstawiająca mapę XVI wiecznej Japonii. Warto zaznaczyć, iż jest ona dwustronna. Strony różnią się od siebie układem niektórych prowincji, co wpływa również na regrywalność tytułu.

Podsumowując, wydanie Szoguna stoi na bardzo wysokim poziomie. Technicznie wszystko jest tak, jak na porządną grę przystało. Wyjątkiem jest jedynie brak przykrywki na tackę, która porządkuje nam drewniane komponenty. Graficznie natomiast nie można się do niczego przyczepić. Kolorystyka czy to mapy, czy też innych komponentów jest moim zdaniem klimatyczna i bardzo miła dla oka. A jak wyglada sama rozgrywka i jakich wrażeń dostarcza? O tym już niedługo przeczytacie w recenzji na łamach naszego serwisu.

Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za udostępnienie gry na cele artykułu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Szogun
- recenzja
Szogun
Z kamerą wśród pudeł #31
Szmal
Gangsterski układy
- recenzja
Królestwo w budowie
Żeby wszędzie tak budowali...
- recenzja
Ucieczka: Świątynia Zagłady
Indiana Jones w 10 minut
- recenzja

Komentarze


Araven
   
Ocena:
0

Bardzo interesująca ta gra. Mógłbyś opisać sposób rozstrzygania bitew, możliwie dokładnie?

Czy podatki można zwiększać, czy są one na stałym poziomie?

30-10-2014 00:35
Zireael
   
Ocena:
+1

Wrzucasz znaczniki wojska biorące udział w bitwie do wieży przez lejek, po czym patrzysz, co wyleci na tackę.

Wieża jakoś tam blokuje część znaczników, więc można wygrać bitwę 4 vs 10 :)

30-10-2014 10:47
Araven
   
Ocena:
0

Dzięki. Pobrałem instrukcję po polsku, czyli to całkiem losowe akurat, ale pewnie ma swój urok.

30-10-2014 11:08
Aure_Canis
   
Ocena:
+1

Ma swój urok, ponieważ im więcej przegrywasz, tym większą masz w przyszłości szansę na wygraną i vice versa. Trochę to przytępia snowballing i jednocześnie pozwala na drugi dech. Trochę. ; )

30-10-2014 11:37
Rockas
   
Ocena:
0

Czy podatki można zwiększać, czy są one na stałym poziomie?

To ile zbieramy podatków opisane jest na karcie prowincji. Prowincje mają różne wartości. Są bogatsze i biedniejsze. Najwięcej można zebrać 7 skrzyń. Jeżeli posiadasz kartę przywileju "+1 do podatków" wtedy zbierasz 8. 

Zresztą niedługo ukaże się moja recka, więc wyczekujcie ;)

30-10-2014 16:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.