Pochodzenie: Brak (każda postać może się jej nauczyć za 25 Punktów Bohatera).
Opis: Rogers jest stylem walki, przekazywanym latami wśród piratów. Wieść głosi, że podstawowe techniki opracował kapitan Rogers, jednak od jego czasów tak wiele dodano i zmieniono, że obecnie w niewielkim stopniu przypominają pierwowzór. Stare zagrania porzucono, na ich miejsce wprowadzając nowe.
Rogers w dużej mierze bazuje na używaniu sztuczek by zmylić i wymanewrować przeciwnika, ale również uczy fechmistrza jak radzić sobie w walce na chybotliwym pokładzie statku. Kiedy szczury lądowe wpadają z impetem na reling, pirat rusza by zadać ostateczny cios.
Główną słabością stylu Rogers jest specyficzna technika balansowania, której uczą się adepci. Choć zazwyczaj jest efektywna, jednak świadomy jej przeciwnik może zauważyć pewne ugięcia nóg, kiedy uczeń nie jest w stanie efektywnie parować. Ta praca nóg jest tak mocno wyuczona przez studentów, że używają jej nawet na stałym lądzie.
Podstawy: Fechtunek, Nieczysta walka.
Biegłości szermiercze: Wiązanie (Fechtunek), Corps-a-corps, Rozbrajanie (Fechtunek), Wykorzystanie słabości (Rogers).
Uczeń: Możesz użyć biegłości Balansowanie zamiast którejkolwiek Biegłości Parowania. Dodatkowo uczysz się jednej Pirackiej Zagrywki.
Czeladnik: Dodajesz +5 do PT trafienia cię na pokładzie statku, chyba że zaatakowano cię z zaskoczenia. Uczysz się także jednej dodatkowej Pirackiej Zagrywki.
Mistrz: Dostajesz dodatkowe +2 do Poziomu Lęku (zobacz Przewodnik Mistrza Gry, str. 183). Jeśli nie wywołujesz Lęku, otrzymujesz Poziom Lęku na poziomie 2. Uczysz się także dwóch dodatkowych Pirackich Zagrywek.
Ci piraci, którzy uczą się stylu walki Rogers, używają przeróżnych sztuczek i zmyłek aby przechytrzyć przeciwników. Mogą wybrać swoje Zagrywki z poniższej listy:
O’Reling: Dostajesz Darmowe Podbicie używając Corps-a-corps kiedy twój cel używa Balansowania jako Biegłości Obrony.
Przycumuj Mu!: Rzucasz i zatrzymujesz dodatkową kość obrażeń, kiedy atakujesz przeciwnika szpilą do mocowania lin (twój atak zadaje 2z2 obrażeń, nie wliczając w to Krzepy) Nie otrzymujesz ujemnych modyfikatorów za używanie broni w lewej ręce, kiedy używasz szpili.
Jazda Na Ostrzu Noża: Poświęcając jedną Akcję możesz wbić nóż w pobliski żagiel i zjechać po nim na pokład, unikając obrażeń za upadek. Kiedy tak robisz, możesz zaatakować kogoś poniżej używając Gibkości + Balansowania. Jeśli atak się powiedzie, zadajesz jedną kość obrażeń za każde dwa Poziomy Upadku (1 poziom to 3 metry), zaokrąglając w dół.
Śmierć Znienacka: Jeśli jesteś chociaż jeden Poziom wyżej niż twój przeciwnik, możesz poświęcić jedną Akcję, aby zwiesić się na dół i zaatakować go używając Animuszu + Dyndania. Jeśli atak się powiedzie, zadajesz 3z1 obrażeń, a twój przeciwnik wyląduje twarzą do ziemi. Jeśli atak chybi, musisz rzucić na Animusz + Dyndanie przeciw PT 15, albo sam spadniesz na twarz.
Nie Popuść: Otrzymujesz zaletę Wytrawny Pijak za darmo. Dodatkowo, otrzymujesz Darmowe Podbicie kiedy atakujesz beczką piwa (Broń improwizowana: 0z1 obrażeń).
Podrzucenie Nogą: Możesz pochwycić miecz z ziemi i zaatakować nim w tej samej Akcji, pod warunkiem, że stoisz obok niego na początku swojej Akcji.
Wszyscy Na Burtę!: Rzuty Abordażu po twojej stronie zostają podniesione o 1. Do trzech szermierzy Rogers może zmodyfikować rzut Abordażu dla jednej strony.
Szybkie Dobycie: Możesz dobyć pistolet i strzelić w tej samej Akcji.
Na Miękkich Nogach: Możesz rzucić i zatrzymać dodatkową kość kiedy używasz Biegłości Balansowania. Nie podnosi to PT bycia trafionym, kiedy używasz jej jako Biegłości Obrony, ale wpływa na rzuty Aktywnej Obrony.
Po(d)ręczna Broń: Nie otrzymujesz ujemnych modyfikatorów używając pistoletu w lewej ręce.