» Blog » Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.I
02-09-2010 11:33

Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.I

W działach: Gry karciane, Gry planszowe, RPG | Odsłony: 34

Wywiad z Marcinem Podsiadło cz.I

Witam czytelników Poltergeista.

W związku z nadchodzącą premierą drugiej edycji karcianki CrystalicuM Kryształowa Gra Karciana postanowiłem przeprowadzić krótki wywiad z głównym twórcą gry Marcinem Podsiadło. W założeniu krótka i konkretna rozmowa przekształciła się w sporej objętości tekst, który postanowiłem opublikować tutaj w kilku fragmentach. Dotyczy on przede wszystkim kwestii technicznych i procesu powstawania tej wyjatkowej gry karcianej, ale porusza też inne kwestie, na przykład scenę turniejową i przyszłe plany wydawnictwa Wolf Fang. Zapraszam do lektury i komentowania!

 

 Szkielko: Witam. Przejdę od razu do konkretów, co nowego zaoferuje druga edycjakarcianki CrystalicuM w stosunku do edycji pierwszej i innych dostępnych na rynku karcianek?

Marcin Podsiadło:

Przede wszystkim zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Przez cały czas gdy wydawana była pierwsza edycja Kryształowej Gry Karcianej, zbieraliśmy opinie fanów i graczy. Słuchaliśmy ich komentarzy zbierając informacje jak chcieli by aby ta gra wyglądała, co sprawia im trudność, jakie popełniliśmy błędy oraz co zrobić aby przynosiła ona naszym fanom jak najwięcej przyjemności i rozrywki. Wszystkie zebrane przez nasz dane nie przepadły i dlatego nowe karciane Crystalicum zostało tak zmienione aby jak najwięcej błędów z pierwszej edycji zostało naprawionych. Chcielibyśmy aby nowa wersja wniosła coś więcej niż tylko kilka nowych kart i wprowadziła nowe rozwiązania w mechanice tak aby wyróżniała się pośród dostępnych gier na rynku. Choć przede wszystkim chcielibyśmy żeby gracze byli z niej dumni i żeby sprawiała im jak najwięcej radości.  Żeby tego dokonać zdecydowaliśmy się dokonać przebudowy całości karcianego projektu. Co zaoferuje nowe Crystalicum:

 Przede wszystkim nową, bardziej dynamiczną, rozgrywkę.

Bitwy gwiezdne, intrygi, handel, pojedynki, polityczne zawirowania, wydarzenia wpływające na strategie graczy –  staraliśmy się żeby pełna esencja Crystalicumowego konfliktu została zawarta w nowej wersji gry karcianej.

Większy nacisk na strategie grania i tworzenia tali.

Talie będzie można tworzyć pod daną frakcje lub pod kooperacje różnych ras.

Nowe strategie tworzenia tali i samej rozgrywki, nawet w obrębie tej samej frakcji.

Zmiany w wyglądzie kart.

Zmiany w wyglądzie stołu gry.

Nowe rozwiązania mechaniczne w zagrywaniu i korzystaniu z posiadanych kart.

Dodanie nowych możliwości graczom wpływania na historię Znanego i Nowego Wszechświata jak również na scenę turniejową.

Większe możliwości wpływania fanów na forum oraz stronę internetową projektu, które wkrótce powstaną.

 

Mamy nadzieje że wszystkie wprowadzone zmiany spodobają się fanom Crystalicum jak i powiększą ich grono.

 

Kolejny fragment wywiadu już wkrótce. 

CrystalicuM na facebook'u: kliknij

2
Notka polecana przez: Majkosz, neishin
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.