06-02-2011 01:10
Ragnarök
Odsłony: 2
Zwykłe, banalne gry karciane to przeszłość. Ragnarök wymaga od uczestników nie tylko giętkiego umysłu i elastyczności w doborze strategii, ale także wczucia się w klimat, niczym w najlepszej rozgrywce RPG.
Talię 52 kart należy losowo podzielić między dwóch graczy. Pierwszy z nich będzie reprezentować Dobro, Ład i Światło, broniąc świata nordyckich bogów - Asów, w dniu, w którym ma nastąpić ich ostateczny upadek: Ragnarök. Drugi pokieruje niezliczoną armią najeźdzców, legionem Zniszczenia i Ciemności - Olbrzymami, których do boju prowadzi zdradziecki Leuke, mającymi przynieść kres bogom.
PRZEBIEG: gracze jednocześnie pokazują sobie po jednej karcie, pierwszej z góry. Właściciel silniejszej karty zabiera obie i umieszcza na spodzie swoich kart, włączając do własnej armii. W przypadku, gdy siła kart będzie równa - gracze kładą jeszcze po jednej, zakrytej, a następnie trzecią normalnie, a zwycięzca bierze wszystko. Wygrasz, gdy pokonasz w ten sposób całą armię przeciwnika, a Asgard lub Utgard ostatecznie zatriumfuje.
TALIE: każda ze stron konfilktu posiada własne, wyspecjalizowane oddziały - od licznych Wojowników i Olbrzymów, do znacznie rzadszych figur - niezwyciężonych bogów i przerażających potworów, a także figurę specjalną - odpowiednio Belusa u Asów i Surtra w talii Olbrzymów, którzy pokonują każdego przeciwnika.
Talia Asów
2-10 - Wojownicy z Walhalli.
J - Thórr (god associated with thunder)*
Q - Týr (the god of single combat, victory and heroic glory)
K - Odin (a major god and the ruler of Asgard)
A - Belus
Talia Olbrzymów
2-10 - Olbrzymy z Utgardu.
J - Jörmungandr (a sea serpent)
Q - Fenrir (a monstrous wolf)
K - Leuke (a shape shifter)
A - Surtr
Zmierzch Bogów właśnie się zaczyna. Czas stanąć do walki.
- przepraszam za nieczysty język angielski, niestety, trudno o oficjalne opisy po polsku. Bazowałem na wikipedii.