15-11-2016 14:03
Pomysły młodego RPG'owca -modyfikacja do PLiORPG
W działach: Autorki, RPG, Pomysły | Odsłony: 128
(Edit: ponownie przepraszam za zbitość tekstu, jednak formatowanie nadal się nie poprawiło. Mam nadzieję, że niesprawiło to zbytniego problemu. Jeszcze raz przepraszam).
Witam ponownie. Postanowiłem, wbrew powszechnej opinii, którą zauważyłem na ludzi którzy czytali PLiORPG, zmodyfikować jego zasady. Więc ta właśnie notka jest tego owocem. Zapowiadam też, w celu uniknięcia nieporozumień, modyfikacja ta jest do zasad podstawowych, ponieważ nie ograłem i póki co ominąłem te zaawansowane. Prawdopodobnie jak to skończę, pojawi się łatka uwzględniająca rozwinięcie podstawowych reguł. Tyle słowem wstępu, czas na właściwy tekst...
... Jak wiemy, zasady rodów można wykorzystać do wielu związków i organizacji (od państw, do zakonów rycerskich) nie zmieniając mechaniki, lecz jedynie zmienić sprawy kosmetyczne. No ale, działa to do momentu, gdy wkroczymy na tereny organizacji nie jawnych. Wtedy niestety system rodów zawodzi na całej lini, szczególnie na polu logistycznym tego typu związków (wiem z doświadczenia z jednym graczem). Dlatego więc stworzyłem poniższe zasady.
1. Zasoby - pierwszą rzeczą, która pada dosyć (jak na skalę mechaniki rodów) sporej zmianie, to zasoby. Oczywiście większość pozostaje, jednak taka tajna organizacja dostaje kilka nowych zasobów, zastępując je innymi. Są to:
- Działalność (zamiast ziem) - oznacza zasięg działalności związku i jego ewentualna liczba zaufanych ludzi. Daje możliwość wykupowania "stref".
- Propaganda - oznacza siłę zatuszowania i nieuchwytności rodu. Modyfikuje Obronę przeciw intrygą podczas akcji "wykrycia".
- Bogactwo - ogólnie się nie zmienia, jednka należy zaznaczyć, że organizacja taka może wykupić takie same inwestycje jak zwykłe rody, lecz oznacza to zwykle, że nie mają jej na własność, ale mają tam zaufanych ludzi, dających to m korzyści, wykupionych to inwestycji.
- Środki działalności - prawdopodobnie najważniejszy nowy zasób. Pozwala on wykupywać "strefy" , czyli skupisk ludzi popierających daną organizacje. Można w nich umieszczać zarówno ludność, jak i oddziały wojska. Każda strefa posiada również koszty, wyrażone w zasobie Działalności właśnie oraz czas realizacji przejęcia strefy (początkowe strefy dostaje się natychmiastowo). Oto ich rodzaje:
- Środki propagandy - zasób, którego nie trzeba inwestować, lecz daje modyfikatory do Obrony podczas "wykrycia", zależne od jego wartości. Modyfikatory te wyglądają następująco:
- Wykrycie organizacji - jeśli członkowie organizacji ukrywają się w danej strefie w wartości wynoszącej dane maksimum, władca danego rodu, do którego należy teren, może spróbować ją wykryć. Wtedy wykonuje on test skomplikowanej intrygi, przeciw dowódcy tamtejszej strefy (dostając modyfikator do Obrony w intrydze z Propagandy). Gdy wygra, ma prawo wiedzieć gdzie znajdują się bazy tajnego związku i ma czas do chwili tury (tej na akcje rodu") władcy organizacji.
- Wojsko - przez niepewny skład dwódctwa wojska w tego typu organizacjach, każdy oddział w takiej armi potrzebuje oddzielnego generała, zaś kilka oddziałów nie może być dowodzony przez jednego generała. Za to jednak, co swoją turę władca organizacji ma prawo poświęcić wartość swojej ludności, o koszt oddziałów, które chce za ten zasób wykupić.