Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola)
Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10
Bazowy atak/zwarcie: +4/+4
Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Przestrzeń/zasięg: 1,5m/3m
Specjalne ataki: doskonalsze łapanie, duszenie 1k6+4 plus 1k4 kwas, grad kolców
Specjalne cechy: cechy śluzów, niepodatność na elektryczność, penetracja, redukcja obrażeń 5/magia i miażdżone, ślepowidzenia 18 m, wrażliwość na zimno, zabójcza agonia
Rzuty obronne: Wytrw. +6, Ref. +4, Wola +0
Atrybuty: S 19, Zr 14, Bd 19, Int 2, Rzt 6, Cha 4
Umiejętności: Wspinaczka + 13, Ukrywanie się +10*, Wyzwalanie się +10
Atuty: Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Uniki
Środowisko: podziemia i miasta
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 5
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 7-12 KW (średni), 13-18 KW (duży)
Dostosowanie poziomu: –
Po ścianie pełznie ku wam istota o kształtach szczupłego humanoida o szarym, bezwłosym ciele i nadzwyczaj długich kończynach. Trudno stwierdzić, czy was widzi, gdyż nie ma twarzy – przód jego głowy pokrywa gładka skóra.
Pomurniki, przez krasnoludy nazywane schweitzerami, są przez większość mieszkańców świata uznawane za istoty mityczne, istniejące jedynie w balladach bardów i opowieściach wioskowych bajarzy - nie jest to jednak prawdą. Choć śluzy te są niezwykle rzadkie, niejedna osoba straciła już swe życie, natknąwszy się na nie w podziemiach lub w mrocznych zaułkach miast.. Pomurniki upodobały sobie bowiem na środowisko życia wąskie, kamienne korytarze, w których ich zdolności bojowe dają im największą przewagę nad ofiarami i gdzie mogą się z łatwością ukryć wśród cieni.
Ciało schweitzera składa się w znacznej mierze z szarej, smolistej cieczy o żrących właściwościach. W jego wnętrzu przeplatają się z nią włókna bardziej zwartej, utwardzonej substancji, jej pasma oraz różnej wielkości grudki, tworzące rusztowanie podpierające ciało pomurnika i pozwalające mu zachować humanoidalny kształt. Mimo tego wewnętrznego „szkieletu”, istoty te mogą bez problemów przeciskać się przez szczeliny nie węższe niż 5 centymetrów.
Walka
Pomurniki walczą tylko w obronie własnej lub kiedy polują. Ich ulubioną taktyką jest zaczajenie się na ofiarę na suficie lub ścianie wąskiego korytarza i czekanie na samotną istotę, by z zaskoczenia zaatakować ją swoimi rozciągliwymi ramionami. Tylko bardzo głodny schweitzer zdecyduje się zaatakować większą grupę – w takim przypadku uderzy na ostatnią osobę w szeregu, a potem ucieknie w jakąś szczelinę, by po pewnym czasie powtórzyć atak, stosując tę taktykę aż do skutku.
Doskonalsze łapanie (zw): pomurnik, aby użyć tej zdolności, musi wpierw trafić przeciwnika atakiem walnięciem. Następnie może rozpocząć zwarcie w akcji darmowej, nie prowokując okazyjnego ataku. Jeżeli zwycięży w teście zwarcia, doprowadzi do trzymania i ma prawo dusić.
Duszenie (zw): pomurnik po udanym teście zwarcia automatycznie powoduje obrażenia od walnięcia i kwasu.
Grad kolców (zw): 3 razy dziennie schweitzer ma prawo w akcji standardowej wystrzelić ze swojego ramienia grad twardych, bardzo ostrych kolców złożonych z substancji wypełniającej jego wnętrze. Atak ten ma formę stożka o długości 4,5 metra – wszyscy na wspomnianym obszarze otrzymują 2k6+4 obrażeń kłutych, rzut obronny na refleks o ST 17 pozwala zmniejszyć liczbę obrażeń o połowę. ST rzutu obronnego oparto na Budowie.
Penetracja (zw): jeżeli pomurnik stanie na polu zajmowanym przez żywą, bezbronną istotę rozmiaru średniego bądź większego lub jej zwłoki, ma prawo w akcji całorundowej wniknąć do jej ciała przez otwór gębowy (lub inny) i zacząć trawić ją od środka, by zdobyć substancje odżywcze. Istota taka traci co 15 minut punkt Budowy, a kiedy ta spadnie do zera, jej ciało zostaje całkowicie rozłożone. Kiedy pomurnik znajduje się wewnątrz jakiegoś ciała nie może zostać zraniony. Czary usunięcie choroby i uzdrowienie rzucone na ciało zmuszają pomurnika do opuszczenia go, co jest akcją będącą odpowiednikiem ruchu.
Wrażliwość na zimno: śluzy te są niezwykle wręcz wrażliwe na zimno. Otrzymują karę -4 do rzutów obronnych na czary z określnikiem [zimno] i wszystkim efektom zadającym obrażenia od zimna. Dodatkowo, wszystkie takie efekty zadają mu o połowę więcej obrażeń.
Zabójcza agonia (zw): w chwili śmierci, pomurnik gwałtownie wysycha, by po kilku sekundach rozpaść się w trujący pył. Wszystkie postacie znajdujące się w promieniu 1,5 metra od niego w chwili jego śmierci muszą wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST 17 lub ulegną zatruciu. Początkowy i drugorzędny efekt – czasowa utrata 1k6 punktów Budowy. ST rzutu obronnego oparto na Budowie.
Umiejętności: w otoczeni kamieni lub w ciemności pomurnik otrzymuje premię rasową +8 do Ukrywania się; zawsze może korzystać z rasowej premii +8 do Wyzwalania się.