» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Pomurnik (SW: 5)

Pomurnik (SW: 5)

Średni śluz
Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola)
Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10
Bazowy atak/zwarcie: +4/+4
Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Przestrzeń/zasięg: 1,5m/3m
Specjalne ataki: doskonalsze łapanie, duszenie 1k6+4 plus 1k4 kwas, grad kolców
Specjalne cechy: cechy śluzów, niepodatność na elektryczność, penetracja, redukcja obrażeń 5/magia i miażdżone, ślepowidzenia 18 m, wrażliwość na zimno, zabójcza agonia
Rzuty obronne: Wytrw. +6, Ref. +4, Wola +0
Atrybuty: S 19, Zr 14, Bd 19, Int 2, Rzt 6, Cha 4
Umiejętności: Wspinaczka + 13, Ukrywanie się +10*, Wyzwalanie się +10
Atuty: Doskonalsza inicjatywa, Potężny atak, Uniki
Środowisko: podziemia i miasta
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 5
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 7-12 KW (średni), 13-18 KW (duży)
Dostosowanie poziomu: –

Po ścianie pełznie ku wam istota o kształtach szczupłego humanoida o szarym, bezwłosym ciele i nadzwyczaj długich kończynach. Trudno stwierdzić, czy was widzi, gdyż nie ma twarzy – przód jego głowy pokrywa gładka skóra.

Pomurniki, przez krasnoludy nazywane schweitzerami, są przez większość mieszkańców świata uznawane za istoty mityczne, istniejące jedynie w balladach bardów i opowieściach wioskowych bajarzy - nie jest to jednak prawdą. Choć śluzy te są niezwykle rzadkie, niejedna osoba straciła już swe życie, natknąwszy się na nie w podziemiach lub w mrocznych zaułkach miast.. Pomurniki upodobały sobie bowiem na środowisko życia wąskie, kamienne korytarze, w których ich zdolności bojowe dają im największą przewagę nad ofiarami i gdzie mogą się z łatwością ukryć wśród cieni.

Ciało schweitzera składa się w znacznej mierze z szarej, smolistej cieczy o żrących właściwościach. W jego wnętrzu przeplatają się z nią włókna bardziej zwartej, utwardzonej substancji, jej pasma oraz różnej wielkości grudki, tworzące rusztowanie podpierające ciało pomurnika i pozwalające mu zachować humanoidalny kształt. Mimo tego wewnętrznego „szkieletu”, istoty te mogą bez problemów przeciskać się przez szczeliny nie węższe niż 5 centymetrów.

Walka
Pomurniki walczą tylko w obronie własnej lub kiedy polują. Ich ulubioną taktyką jest zaczajenie się na ofiarę na suficie lub ścianie wąskiego korytarza i czekanie na samotną istotę, by z zaskoczenia zaatakować ją swoimi rozciągliwymi ramionami. Tylko bardzo głodny schweitzer zdecyduje się zaatakować większą grupę – w takim przypadku uderzy na ostatnią osobę w szeregu, a potem ucieknie w jakąś szczelinę, by po pewnym czasie powtórzyć atak, stosując tę taktykę aż do skutku.

Doskonalsze łapanie (zw): pomurnik, aby użyć tej zdolności, musi wpierw trafić przeciwnika atakiem walnięciem. Następnie może rozpocząć zwarcie w akcji darmowej, nie prowokując okazyjnego ataku. Jeżeli zwycięży w teście zwarcia, doprowadzi do trzymania i ma prawo dusić.
Duszenie (zw): pomurnik po udanym teście zwarcia automatycznie powoduje obrażenia od walnięcia i kwasu.
Grad kolców (zw): 3 razy dziennie schweitzer ma prawo w akcji standardowej wystrzelić ze swojego ramienia grad twardych, bardzo ostrych kolców złożonych z substancji wypełniającej jego wnętrze. Atak ten ma formę stożka o długości 4,5 metra – wszyscy na wspomnianym obszarze otrzymują 2k6+4 obrażeń kłutych, rzut obronny na refleks o ST 17 pozwala zmniejszyć liczbę obrażeń o połowę. ST rzutu obronnego oparto na Budowie.
Penetracja (zw): jeżeli pomurnik stanie na polu zajmowanym przez żywą, bezbronną istotę rozmiaru średniego bądź większego lub jej zwłoki, ma prawo w akcji całorundowej wniknąć do jej ciała przez otwór gębowy (lub inny) i zacząć trawić ją od środka, by zdobyć substancje odżywcze. Istota taka traci co 15 minut punkt Budowy, a kiedy ta spadnie do zera, jej ciało zostaje całkowicie rozłożone. Kiedy pomurnik znajduje się wewnątrz jakiegoś ciała nie może zostać zraniony. Czary usunięcie choroby i uzdrowienie rzucone na ciało zmuszają pomurnika do opuszczenia go, co jest akcją będącą odpowiednikiem ruchu.
Wrażliwość na zimno: śluzy te są niezwykle wręcz wrażliwe na zimno. Otrzymują karę -4 do rzutów obronnych na czary z określnikiem [zimno] i wszystkim efektom zadającym obrażenia od zimna. Dodatkowo, wszystkie takie efekty zadają mu o połowę więcej obrażeń.
Zabójcza agonia (zw): w chwili śmierci, pomurnik gwałtownie wysycha, by po kilku sekundach rozpaść się w trujący pył. Wszystkie postacie znajdujące się w promieniu 1,5 metra od niego w chwili jego śmierci muszą wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST 17 lub ulegną zatruciu. Początkowy i drugorzędny efekt – czasowa utrata 1k6 punktów Budowy. ST rzutu obronnego oparto na Budowie.
Umiejętności: w otoczeni kamieni lub w ciemności pomurnik otrzymuje premię rasową +8 do Ukrywania się; zawsze może korzystać z rasowej premii +8 do Wyzwalania się.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Merlin wszech
   
Ocena:
0
Praca średnio ciekawa, była wcześniej na forum i zawiera cytat, czego nie znajdziemy w ficjalnych podręcznikach, istota dość dziwaczna... ocena... 3-/6. Może i jestem krytyczny, ale mam lepszy pomysł na potwora- nie nawidzę tylko tworzenia statyk...
04-06-2007 20:45
strateks
    "Była wcześniej na forum"
Ocena:
0
I widać właśnie dlatego znalazła się tutaj. :)

Nie rozumiem też, co Ci szkodzi cytat. Niektórym nie podoba się umieszczanie przydługich opowiadań przed samymi pracami, ale trzylinijkowy opis, który można bez żadnych zmian przedstawić graczom? Co w nim złego?

Sama praca nie jest nadzwyczajna, ale zła też w żadnym razie nie nie jest. Czyli w porządku.
04-06-2007 21:15
amnezjusz
   
Ocena:
0
Takie trzy linijkowe 'dopiski' są normą w nowych Monster Manualach więc nie powinno dziwić również to, że podobny 'dopisek' znalazł się i tutaj :)

Pozdrawiam.
04-06-2007 21:27
von Trupka
   
Ocena:
0
I widać właśnie dlatego znalazła się tutaj. :)
Nie tak, jak myślisz. ;) Jakby ŁP byli sprawcami, to nie narzekałbym na nich w pewnym temacie (bez urazy chłopaki ;) ).

Może i jestem krytyczny, ale mam lepszy pomysł na potwora
Podzielisz się? Serio, jestem ciekawy. Bez ciuta ironii.
04-06-2007 21:46
Faust
   
Ocena:
0
Merlin wszech, blagam, zastanow sie zanim cos napiszesz. Najlepiej pare razy.
04-06-2007 22:14
amnezjusz
   
Ocena:
0
Jakby ŁP byli sprawcami, to nie narzekałbym na nich w pewnym temacie (bez urazy chłopaki ;) )
Nie ma sprawy. Dobrze, że narzekałeś ;)
04-06-2007 22:35
r3d dr460n
   
Ocena:
0
Dla mnie praca średnio ciekawa - ktoś miał zaczątki pomysłu, ale ich do końca nie dopracował...

1) Pomurnik może się przeciskać przez każdy otwór, ale nie przez węższy niż 5 cm - ale ma prawo wniknąć przez otwór gębowy lub inny do środka ciała - czyli ten otwór gębowy powinien mieć co najmniej 5 cm - a) taki elf chyba nie uśmiecha się tak szeroko by mieć równą średnicę wszędzie po 5 cm b) a co jak ktoś jest w pełnej zbroi z hełmem zasłaniającym usta? Albo specjalnie w pierwszej rundzie walki owinie/zamknie/zablokuje sobie czymś usta?

2) Pomurnik może "spenetrować" kogoś od środka... Jakoś nie widzę aby w moim żołądku jako istocie średniej zmieścił się śluz ze swymi "kościami" też rozmiaru średni - on powinien mnie raczej rozsadzić od środka. Dlatego potwory zwykle mogą kogoś połykać, ale co najmniej dwa rozmiary mniejszego. Więc ja nie "połknę" Pomurnika, nawet jeśli on sam by chciał. Stąd trochę dziwne są dla mnie obrażenia gdy jest "w środku" - 4 punkty Budowy na godzinę - to tak jakby "w razie czego" dać graczom szansę na znalezienie kogoś z odpowiednim czarem... Podobnie gdy ktoś osiągnie 0 Budowy to nagle zostaje cały całkowicie strawiony - przecież wystarczy zniszczyć jeden organ by człowiek zaczął umierać - także jeżeli już Pomurnik "wszedł" w kogoś, to ten ktoś powinien stracić w niedługim czasie przytomność, a gdy Budowa spadnie do 0 to nie całe ciało, ale najważniejsze organy zostały rozłożone (np. serce).

3) Z założenia jest to śluz... rozumiem że ma jakby "szkielet", ale jak to się porusza? Śluz stawiający normalne kroki jak humanoid? IMHO powinien raczej sunąć tymi nogami po ziemi by się przemieszczać (niczym na nartach). Dobrze by było napisać jak się porusza. Śluz nie ma mięśni, i jakby "wystrzeliwuje" swoje "macki" w kierunku przeciwnika, a nie uderza tak jak ludzka ręka - przez co jest niezbyt zdolna [macka] do precyzyjnych zadań. Dlatego każdy śluz w MM ma Zr 1 - i to wg mnie z powodu braku nie tylko szkieletu, ale także odpowiednika mięśni. Lepszym typem byłoby wynaturzenie - przynajmniej mi się tak wydaje.

4) Pomurnik lubi zaczajać się na swych przeciwników na ścianie lub suficie... Czyli on tam wisi niczym pająk? Bo by móc wspiąć się po suficie, trzeba przebić ST 25, a w tym momencie Pomurnik dobija do 23... (korzystając z zasady 10)
05-06-2007 12:04
von Trupka
   
Ocena:
0
1) Pomurnik może się przeciskać przez każdy otwór, ale nie przez węższy niż 5 cm
Było ju omawiane - układ trawienny (a raczej jego organy) jest mocno rozciągliwy. Jeżeli doliczymy przeżarcie/uszkodzenia tkanek, nie widzę problemu.
Jeżeli chodzi o objętość - W Twoim ciele mieści się sporo, ale też jest jeszcze trochę miejsca. Można też śmiało zakładać, że wewnątrz schweitzer "zwiera się" w sobie, zajmując mniej miejsca, niż na zewnątrz. Nie krzywdź kotków ;).

a co jak ktoś jest w pełnej zbroi z hełmem zasłaniającym usta? Albo specjalnie w pierwszej rundzie walki owinie/zamknie/zablokuje sobie czymś usta?
To śluz te osłony zdejmie/zniszczy. Gdzie problem?

przecież wystarczy zniszczyć jeden organ by człowiek zaczął umierać
Nie lubisz kotków? Tak samo wystarczy jedno cięcie miecza, by zabić.

MHO powinien raczej sunąć tymi nogami po ziemi by się przemieszczać (niczym na nartach). Dobrze by było napisać jak się porusza.
Jest to pół chód, pół przelewanie się. Dokładniejsz opis zależy od preferencji użytkownika.

Lepszym typem byłoby wynaturzenie - przynajmniej mi się tak wydaje.
Wynaturzenia są nudne. Mają budowę anatomiczna, płyny ustrojowe, organy. To jest bryła galaretki z prymitywnym kośćcem. Kwestia zręczności - kaprys twórcy. Ten śluz jest akurat dość zręczny. Porównaj z mackami np. dławiciela. On też nie ma kości (w kończynach).

Bo by móc wspiąć się po suficie, trzeba przebić ST 25, a w tym momencie Pomurnik dobija do 23... (korzystając z zasady 10)
Prędkość wspinaczki pozwala mu na takie wyczyny bez testów. Testuje się w sytuacjach stresowych.


Dzięki za krytykę, zawsze chętnie ją widzę.
05-06-2007 15:26
r3d dr460n
   
Ocena:
0
Nie wiem o co chodzi odnośnie kotów... chyba że o avatara... ale i tak mi jest obojętne kogo krzywdzę;p

Co do "zwierania się" oraz dławiciela - nie pomyślałem o tym.

Odnośnie zasłonięcia ust czy też jednego organu - obstawiam za swoim. Jeżeli jest wstanie w 6 sekund przeżreć przyłbicę hełmu, to powinien też tak samo łatwo dotykiem niszczyć broń z metalu. A co jeśli mój hełm jest z adamantytu? W przyłbicy szpary są mniejsze niż 5 cm - więc mógłby przez nie przejść zostawiająć swój kościec na zewnątrz - a tego nie może zrobić. Podobnie możesz się zakrztusić i zatkać tchawicę - też zginiesz z uduszenia... chodzi o fakt że obrażenia zadawane wewnątrz są niewspółmiernie mniejsze co do tych zadawanych na zewnątrz - i w dodatku naprawdę strasznie powoli.

Odnośnie wspinaczki idąc za d20srd:
"Climb

A creature with a climb speed has a +8 racial bonus on all Climb checks. The creature must make a Climb check to climb any wall or slope with a DC of more than 0, but it always can choose to take 10 even if rushed or threatened while climbing. The creature climbs at the given speed while climbing. If it chooses an accelerated climb it moves at double the given climb speed (or its base land speed, whichever is lower) and makes a single Climb check at a -5 penalty. Creatures cannot run while climbing. A creature retains its Dexterity bonus to Armor Class (if any) while climbing, and opponents get no special bonus on their attacks against a climbing creature."
Czyli musi robić testy aby się wspinać - bezproblemowo mu to wychodzi dzięki 10 wspinając się na ścianę, ale wspinanie się na sufit to już inna sprawa - 23 w tym wypadku to za mało, czyli będąc na suficie musi testować wspinaczkę.
05-06-2007 17:43
von Trupka
   
Ocena:
0
Odnośnie wspinaczki idąc za d20srd:
"Climb

Gngh. Pokręciło mi si coś. Maz rację. Łazi więc po ścianach.
Odnośnie zasłonięcia ust czy też jednego organu - obstawiam za swoim
Przyłbice można podnieść. Ogólnie, sprawa jest do rozpatrzenia w poszczególnych przypadkach, czyli decyzją MP.

odobnie możesz się zakrztusić i zatkać tchawicę - też zginiesz z uduszenia...
W 6 sekund? Przesada.

Nie wiem o co chodzi odnośnie kotów...
"Za każdym razem, kiedy ktoś próbuje odnieść zasady fizyki lub logiki do gier RPG Bóg zabija małego kotka. Prosimy, pomyśl o kotkach." Taka ogólna fandomowo-forumowa zasada. ;)
05-06-2007 17:59
~Yarpen

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Troszkę toto podobne do Ghaunadana (humanoidalnego sługi Ghaunadara). Tyle, że Pomurnik nie jest oddany żadnemu bóstwu.

Nie wiem czy zabiję kotka. Ale dziwi mnie to, że bestia, która żyje w ciemnych, wilgotnych i zimnych jaskiniach jest tak wrażliwa na chłód. W starych, opuszczonych kopalniach czy też jakiś jaskiniach rzadko kiedy można znaleźć działający piecyk ogrzewczy.

Tak btw. jeśli chodzi o wizerunek Pomurnika, coś mi się wydaje, że autor chciał najpierw wprowadzić istotę podobną do Pomurnika z Narrenturmu (do tego niemiecka nazwa schweitzerów... Śląsk 100%), ale potem się rozmyślił, wymieszał z Ghaunadanem i mamy taką bestyjkę.

Jednak praca w miarę ciekawa. Powiedzmy, że 3-/6.
06-06-2007 15:36
von Trupka
   
Ocena:
0
roszkę toto podobne do Ghaunadana (humanoidalnego sługi Ghaunadara). Tyle, że Pomurnik
Nieświadomie. Nie znam drania.

Ale dziwi mnie to, że bestia, która żyje w ciemnych, wilgotnych i zimnych jaskiniach jest tak wrażliwa na chłód
W kopalniach jest raczej goraco niż zimno. A wilgoć to inna bajka.

Tak btw. jeśli chodzi o wizerunek Pomurnika, coś mi się wydaje, że autor chciał najpierw wprowadzić istotę podobną do Pomurnika z Narrenturmu (do tego niemiecka nazwa schweitzerów... Śląsk 100%),
Absolutnie nie trafiłeś. Inspiracja pochodzi z pewnej kreskówki, nazwa (niemiecka) z pewnej książki, gdzie nosiło ją coś o nieco zbliżonym wyglądzie.
06-06-2007 16:42
Merlin wszech
    Chłód a Pomurnik
Ocena:
0
Skoro zimno jest słabością "Pomurnika" to powinno chyba przebijać redukcję obrażeń prawda?
06-06-2007 17:29
von Trupka
   
Ocena:
0
Skoro zimno jest słabością "Pomurnika" to powinno chyba przebijać redukcję obrażeń prawda?
Każda energia przebija RO automatycznie. Tak jak magia.
06-06-2007 18:33
Merlin wszech
   
Ocena:
0
"Każda energia przebija RO automatycznie. Tak jak magia."
Napewno? Zimno nie zawsze ma źródło magiczne, podobnie jak obrażenia miarzożne jakie podałeś (co z resztą jak na śluza też nie pasuje).
06-06-2007 18:40
von Trupka
   
Ocena:
0
Napewno?
Tak.

Magiczne ataki oraz ataki oparte na energii (nawet zwykły ogień) ignorują redukcję obrażeń. - SRD.

miarzożne jakie podałeś (co z resztą jak na śluza też nie pasuje
Czemu nie?
06-06-2007 19:28
M.S.
    Nawet niezłe
Ocena:
0
Gdyby nie zdolności penetracja i zabójcza agonia, potwór byłby średni, a tak jest całkiem ciekawym wyzwaniem dla graczy. Brawo - oby takich więcej. :)
06-06-2007 20:13
Merlin wszech
    .
Ocena:
0
"Gdyby nie zdolności penetracja i zabójcza agonia, potwór byłby średni"
To chyba jego główna zdolność, więc bez niej potwór chyba niemiałby sensu/
06-06-2007 21:12
M.S.
    :>
Ocena:
0
Widzę, że źle się wyraziłem: gdyby wymienione w poprzednim komentarzu zdolności były zastąpione innymi, mniej oryginalnymi, wówczas potwór byłby średni. ;)
06-06-2007 21:46
iron_master
    :)
Ocena:
0
Widzę, że dopiąłeś swego i na stronie mamy "starego dobrego" potwora ;) Nie jest źle, powiedziałbym, że dobrze, acz nie rewelacyjne, ot kolejna niespodzianka jaka może spotkać graczy w ciemnych lochach.

Pan Schweitzer to imię korreda (nazwy dokładnie nie pamiętam), takiego potwora z Wiedźmina, konkretnie Pani Jeziora :) Tyle, że Smg użył tego nie jako nazwiska, ale jako nazwy potworka.
06-06-2007 21:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.