» Blog » Polska Młodych RPG – wersja poglądowa, bez szczegółów mechanicznych.
09-08-2015 13:16

Polska Młodych RPG – wersja poglądowa, bez szczegółów mechanicznych.

W działach: RPG | Odsłony: 622

Polska Młodych RPG – wersja poglądowa, bez szczegółów mechanicznych.
Środek Europy, kraj należący do Unii Europejskiej i NATO. Zielona kraina mlekiem i miodem płynąca. Miejsce, w którym wszystko się może zdarzyć.Gracze zaczynają w Polsce w 2015 roku, w stolicy. Malowniczej i pięknej Warszawie. Wiek bohaterów jest dokładnie określony – zaczynają rozgrywkę w momencia wejścia postaci w dorosłość. Celem gry jest nie tylko przeżycie, ale również osiąganie sukcesów – to za sukcesy przyznawane są punkty.

Początek rozgrywki:

To dziś twój wielki dzień. Właśnie skończyłeś 18 rok życia i oficjalnie stałeś się osobą dorosłą. Niestety twoje relacje z rodzicami nie ułożyły się najlepiej i jest to jednocześnie dzień, w którym zostałeś wyrzucony z domu. Przed tobą rozpościera się mnóstwo możliwości, a twoim zadaniem jest im sprostać.  Na początek jednak musisz znaleźć sobie lokum i pracę oraz przeżyć pierwsze miesiące. Niestety nie masz żadnych oszczędności, więc będziesz musiał poradzić sobie bez nich.

Tworzenie bohatera:

Tworząc swoją postać będziesz musiał wybrać mu kilka cech, które będą go określać; choroby, nałogi i przyzwyczajenia; a także szkołę. Dalej historia twojego bohatera będzie toczyć się już podczas gry – przed tobą wybór w jaki sposób zarabiać na życie, gdzie mieszkać, z kim (i czy w ogóle) założyć rodzinę, oraz jak osiągnąć życiowy sukces.

Cechy charakteru:

agresywny

dowcipny

leniwy

podejrzliwy

szarmancki

zarozumiały

aktywny

dumny

łakomy

podstępny

szczery

zawistny

ambitny

egoistyczny

ładny

poważny

sztywny

zazdrosny

antypatyczny

elokwentny

marudny

powolny

taktowny

zdecydowany

apatyczny

energiczny

mądry

prostacki

tchórzliwy

zdeterminowany

arogancki

gadatliwy

miły

próżny

tępy

zgrabny

bezczelny

głupi

namiętny

pracowity

tolerancyjny

zgryźliwy

beznadziejny

gwałtowny

narwany

przebiegły

uczciwy

złośliwy

beztroski

hałaśliwy

nerwowy

przygnębiony

uczuciowy

zmysłowy

bezwzględny

hojny

niedbały

przyjazny

uparty

znudzony

bojaźliwy

idealista

nieśmiały

punktualny

uprzejmy

 

bystry

indywidualista

nietaktowny

pyszałkowaty

uroczy

 

chciwy

inteligentny

obojętny

rozmowny

urzekający

 

ciekawski

ironiczny

obłąkany

roztargniony

wielkoduszny

 

cierpliwy

kłótliwy

obowiązkowy

skąpy

wrażliwy

 

czuły

kochliwy

odpowiedzialny

skromny

wyniosły

 

delikatny

komunikatywny

odważny

spokojny

wyrozumiały

 

denerwujący

krytyczny

optymista

stanowczy

wyzywający

 

despotyczny

kuszący

pesymista

surowy

zabawny

 

dobry

lekkomyślny

pewny siebie

sympatyczny

zakochany

 

Możesz wybrać tyle cech charakteru, ile uważasz za słuszne aby oddać charakter twojego bohatera – pamiętaj jednak – nikt nie składa się wyłącznie z zalet. Każdą z cech powinieneś odgrywać, każda niesie za sobą korzyści w jednych sytuacjach a straty w innych.  Pamiętaj również, że ludzie lubią osoby, które są do nich podobne – przystojny i wysportowany, ale głupi chłopak może się podobać ludziom podobnym sobie, ale nie będzie popularny w towarzystwie kujonów. Łatwiej będzie mu oczarować rekruterkę, dla której aparycja jest ważna. Szkolny kujon będzie miał dużą wiedzę co na pewno ułatwi mu zdobywanie kwalifikacji i certyfikatów, ale jeśli będzie odrzucał wyglądem i zachowaniami aspołecznymi, może mimo wszystko nie znaleźć wymarzonej pracy.

Choroby i nałogi:

Twoja postać może chorować i stosować używki. Choć pozornie choroby wydają się nieprzydatne, mogą zapewnić ci znajomości, a nawet ułatwić znalezienie pracy! Pamiętaj, że zniżki na pracowników z zaświadczeniem o niepełnosprawności kuszą pracodawców, a możliwość bezpłatnego przejazdu komunikacją miejską to wielki atut, pozwalający ci uniknąć wydawania 100zł miesięcznie na dojazdy!

Używki wprawdzie pochłaniają twoje fundusze, ale pozwalają ci szybko, choć na krótko rozładować napięcie – oraz łączą ludzi. Krótka przerwa na papierosa nie tylko cię odstresuje, ale także zacieśni twoje relacje z innymi palącymi osobami.

Nauka:

Jeżeli gracz wybrał szkołę zawodową dla swojego gracza – prawdopodobnie właśnie jesteś na jej ukończeniu, gratulacje!

Jeśli gracz wybrał liceum, przed bohaterem jeszcze rok nauki – możesz kontynuować naukę w systemie dziennym (od godziny 8 do 16, od poniedziałku do piątku, każdego dnia mogą zdarzyć się egzaminy, a twoja obecność jest kluczowa abyś mógł ukończyć szkołę), lub zdecydować się na przeniesienie do Centrum Kształcenia Ustawicznego dla dorosłych z systemem wieczorowym (pn-czw g. 15.30-19.30)  lub zaocznym (co drugi weekend od g. 8 do 16). Oczywiście godziny zajęć są płynne, musisz pamiętać o przesunięciach wynikających z wszelkiego rodzaju świąt i uroczystości. W cięższych okresach będziesz musiał przyjść do szkoły wcześniej, wyjść później, lub odwiedzić ją w każdy weekend lub dodatkowo w piątki.  Nauka w szkole dla dorosłych co semestr kończy się jedno lub dwutygodniową sesją egzaminacyjną, która odbywa się również w rankami i popołudniami w dni powszednie.  Po zakończeniu nauki w liceum, masz możliwość w przyszłości dołączyć do elity społeczeństwa kontynuując naukę na studiach. Do dzieła!

Jeżeli gracz wybrał technikum, przed nim trudne, ale ważne zadanie – pozostały mu jeszcze dwa lata nauki, które zakończą się egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe, a w końcu dyplomem otwierającym kolejne drzwi do kariery bohatera. Nauka w technikum odbywa się w trybie stacjonarnym, ale przecież warto!

Te wszystkie informacje będą ci potrzebne przy szukaniu pierwszej pracy. Jeżeli jakieś informacje są niewystarczające, lub nie ma tu opcji którą wybrałeś, zawsze możesz skorzystać ze wszystkich możliwości nauczania jakie znajdziesz dla 18 letniego bohatera bez oszczędności w Polsce roku 2015. Powodzenia!

Kwalifikacje zawodowe:

Każdy dokument potwierdzający twoje kwalifikacje ułatwia znalezienie idealnej pracy, a ponieważ nie masz wymaganego doświadczenia, te dokumenty mogą być twoim głównym atutem. Świadectwa ukończenia szkoły, zdania egzaminów zawodowych, certyfikaty językowe czy w końcu upragnione prawo jazdy – czeka cię ciężka praca i poniesiesz pewne straty finansowe, ale na pewno opłaci ci się to na przyszłość.

Znajomości:

Jeden z najważniejszych elementów twojego dorosłego życia to znajomości. Poczynając od tego, że koledzy mogą cię przenocować czy pożyczyć pieniędze na start, ułatwią znalezienie pracy, kupno tańszych produktów lub wystawią lewe referencje, które urozmaicą twoje CV.

Rodzina:

Twoi rodzice cię wyrzucili i nie możesz liczyć na ich pomoc. Na życzenie gracza, bohater może posiadać rodzeństwo, które pomoże mu w trudnych chwilach, jednak musicie pamiętać, że pomoc działa w obie strony. Dziś twoja siostra przesyła ci pieniądze na zapłacenie czynszu, ale jutro może stracić prace i wylądować w szpitalu – wtedy będzie potrzebowała twojej pomocy. Może się również zdarzyć, że rodzina wpadnie w długi, a wtedy komornik zapuka nie tylko do jej, ale i twoich drzwi (oraz do jej sąsiadów, pracodawcy i zupełnie obcych osób, ale to już nie twój problem). Oczywiście możesz wtedy wytoczyć mu proces – jeśli cię na to stać, ale spójrz prawdzie w oczy  - twoje szanse na wygraną są bliskie zeru, a nawet jak ci się uda, to nigdy nie odzyskasz skradzionych dóbr.

Jeżeli czujesz się samotny, możesz założyć własną rodzinę – wspólnie taniej się mieszka, milej spędza czas, i można powiedzieć, że twoje życie zaczyna nabierać sensu. Pamiętaj jednak, że wspólne życie to wspólne zobowiązania i długi, a nawet jeśli tego nie planujesz, w twojej nowej rodzinie niedługo może pojawić się potomek, który dodatkowo was uszczęśliwi.

Cele gry:

Twoim celem jest wejść z buciorami w dorosłe życie i wyrwać z niego coś dla siebie. Droga, którą wybierzesz może kierować w dowolną stronę, ale cel jest jeden – żyć dobrze i bez trosk. Za każdy osiągnięty sukces MG przekazuje twojej postaci punkty, które możesz wykorzystać do zdobywania nowych znajomości,  zdobywania doświadczenia zawodowego, nauki umiejętnej sprzedaży swojej wersji wydarzeń lub innych przydatnych umiejętności, lub atutów ułatwiających zdobycie mieszkania socjalnego lub dofinansowania z Unii Europejskiej.

 

 

1
Notka polecana przez: Kaworu92
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0

Oj Agrafko xD Nie wiem co powiedzieć xD

09-08-2015 13:26
Agrafka
   
Ocena:
+1

Cóż, ja tego za Ciebie nie będę wiedziała ;)

09-08-2015 13:40
Kaworu92
   
Ocena:
0

O, wiem co powiem! xD

"Podręcznik podstawowy do Polski Młodych prezentuje sobą postawę heteronormatywną, uznając, że ze wszystkich związków mogą powstać dzieci, a co za tym idzie, że wszystkie są zgodne z heteronormą" xD

 

09-08-2015 14:05
Adeptus
   
Ocena:
+5

Podręcznik podstawowy do Polski Młodych prezentuje sobą postawę heteronormatywną

I jeszcze jest rasistowski, nigdzie nie zostało napisane, że co najmniej jedna z postaci powinna być przedstawicielem mniejszości. Tudzież seksistowski - w domyśle gracz może sam określić płeć swojej postaci, co może prowadzić do tego, że gracze będą stosować kryteria dyskryminacyjne przy tworzeniu postaci - a przecież można było narzucić parytet. Co więcej sam podręcznik określa postać gracza jako mężczyznę, co może urazić kobiety. Dodatkowo już na samym początku gra uraża osoby bezdomne z wyboru (są takie) zakładając, że każdy człowiek musi dążyć do posiadania domu - nachalnej domonormatywności mówimy nie. Osoby po studiach są określeni jako elita społeczeństwa, co dyskryminuje ludzi bez studiów.

 

Albo w drugą stronę:

Co to znaczy, że podręcznik jest heteronormatywny, bo zakłada, ze z każdego związku mogą być dzieci? Sugerujesz, że dwóch mężczyzn/dwoje kobiet nie jest w stanie spłodzić dzieci? Czyli uważasz, że związki homoseksualne różnią się czymkolwiek od heteroseksualnych? DYSKRYMINACJA!

09-08-2015 15:49
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

To było zbyt dosadne...

09-08-2015 21:09
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Chyba kamulec za te odbyty poleci bananem , jak po encu

09-08-2015 21:10
Agrafka
   
Ocena:
0

Bardzo proszę nie obrażać rozmówców.

09-08-2015 21:59
Adeptus
   
Ocena:
+2

W sumie to gdybym wierzył w te głupoty o reprezentacji i niedyskryminacji, to powinienem się obrazić za brak cech "religijny" lub "wierzący". Bogu dzięki, że nie wierzę.

Chyba kamulec za te odbyty poleci bananem , jak po encu

Brzmi to trochę dwuznacznie.

09-08-2015 22:04
Agrafka
   
Ocena:
0

A to Adeptusie słuszna uwaga, cechy były pisane na szybko i jeśli macie więcej propozycji to chętnie je zbiorę.

09-08-2015 22:35
KFC
   
Ocena:
0

Po co skoro można grać Xiędzem w Parafilię REPEGIE?

09-08-2015 23:40
Adeptus
   
Ocena:
0

@ KFC

Dobrze, że nie PEGIEER

Ale wiesz, że istnieje coś pomiędzy księdzem, a ateistą? ;)

@ Agrafka

A to Adeptusie słuszna uwaga, cechy były pisane na szybko i jeśli macie więcej propozycji to chętnie je zbiorę.

To znaczy, Ty na poważnie tworzysz ten system? Myślałem, że to dla żartu.

 

10-08-2015 09:09
Agrafka
   
Ocena:
+1

Oczywiście, że dla żartu, ale raz że akurat tabelka może się przydać na przyszłość,a dwa, że zawsze dobrze dostać feedback ;)

10-08-2015 13:31
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Piszesz "Szare Szeregi: TNG"?
"warszafka" one and only, rili? Podbij sobie sprzedaż i dołącz rozdział o tym jak emigrować do stolycy z małego miasteczka/wsi/sioła i nie zatracić słomy w nowych Lasockich.
11-08-2015 08:28
Agrafka
   
Ocena:
0

Zet, jaką sprzedaż, o czym ty do mnie?
W ogóle zrozumiałeś sens wpisu? Może zacznij chodzić na lekcje odbierania sarkazmu u Adeptusa.

11-08-2015 09:02

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.