Abranubis
Moc: 6, Szybkość: 6, Punkty życia: 6
Aspekty: Rozkładający się, NieEuklidesowy
Słabość: Rybny
Atak: 2 kości (Okrąg Równoboczny, NieEuklidesowy)
Unik: 2 kości (Dezorientacja, NieEuklidesowy)
Pułapka: 2 kości (Labirynt Podziemi, Rozkładający się)
Przerażenie: 2 kości (Wizja Proroka Ewentualnego Makabrycznego Zakończenia, Rozkładający się)
Fragment Pokémoniconu: Abranubis spędza cały czas nie martwy, lecz śpiący, przemieszczając swoją uśpioną świadomość po magicznych krainach, które zwykłego śmiertelnika zamieniłyby w warzywo. Pomimo uśpienia, Abranubis może chronić się za pomocą paru silnych ataków.
Te thulhu można łatwo przywołać zabijając małe zwierzę i zakopując je wewnątrz kamiennej piramidy. W nocy, jeden lub więcej Abranubisów na pewno zmaterializują się w pobliżu, by gnębić duszę zmarłego.
Kadabranubis
Moc: 7, Szybkość: 7, Punkty życia: 6
Ewoluuje z Abranubisa
Aspekty: Rozkładający się, Energetyczny
Słabości: Rybny
Atak: 3 kości (Psychiczny Impuls, Energetyczny)
Unik: 2 kości (Niespodziewany Lot, Energetyczny)
Pułapka: 2 kości (Labirynt Podziemi, Rozkładający się)
Przerażenie: 2 kości (Wizja Proroka Ewentualnego Makabrycznego Zakończenia, Rozkładający się)
Fragment Pokémoniconu: Jeśli świadomość Abranubisa zostanie przekonana do powrotu do ciała, zmienia się on w potężnego Kadabranubisa.
W odcinku #117 Piasek, piasek wszędzie Kadabranubis pomógł Soni i Titusowi ratować duszę Randy'ego z piekła, do którego została wysłana przez Derletha i Blotcha. Wścibskie duo (Derleth i Blotch, znaczy się) później otrzymało własny prezent, kiedy Kadabranubis pokazał im Wizję Proroka Ewentualnego Makabrycznego Zakończenia.
Anubizam
Moc: 8, Szybkość: 8, Punkty życia: 8
Ewoluuje z Kadabranubisa
Aspekty: Rozkładający się, Energetyczny
Słabość: Rybny
Atak: 3 kości (Psychiczny Impuls, Energetyczny)
Unik: 3 kości (Królewska Postura, Energetyczny)
Pułapka: 2 kości (Podziemny Labirynt, Rozkładający się)
Przerażenie: 2 kości (Łuski Osądu, Rozkładający się)
Fragment Pokémoniconu: Anubizam to w pełni rozwinięta forma Abranubisa i w egipskiej księdze zmarłych zapisano, że w danej chwili może istnieć tylko jeden thulhu tego rodzaju. By ewoluować w Anubizama, Kadabranubis musi zniszczyć istniejącego Anubizama w bitwie thulhu i pochłonąć jego energie.
Obecny Anubizam jest kontrolowany przez lidera Scarab Gym, Ian Hotepa, którego Randy pokonał w odcinku #118 Skarabeusze pod moją skórą w celu zyskania odznaki skarabeusza.
MulbaMewl
Moc: 8, Szybkość: 4, Punkty życia: 8
Aspekty: Łuskowaty, Lepki
Słabość: NieEuklidesowy
Atak: 3 kości (Cios Macką, Lepki)
Unik: 1 kość (Otyły Chaos, Łuskowaty)
Pułapka: 1 kość (Lepkie Przytulenie, Lepki)
Przerażenie: 4 kości (Cios Starszego Znaku, Łuskowaty)
Fragment Pokémoniconu: Mulbamewl jest niefortunnym produktem złych kręgów przywoływania i inkantacji, które się nie udały. Jest szansa, że dyslektyczny lub nieuważny przywoływacz będzie miał MulbaMewl na swoich kolanach, z otwartymi szeroko oczyma i miauczącym z innego wymiaru.
Collageen
Moc: 6, Szybkość: 4, Punkty życia: 7
Aspekty: Rybny, Lepki
Słabość: Energetyczny
Atak: 2 kości (Rybne Pacnięcie, Rybny)
Unik: 2 kości (Lepki Śluz, Rybny)
Pułapka: 1 kość (Potworne Wymiociny, Lepki)
Przerażenie: 1 kość (Grymas, Rybny)
Fragment Pokémoniconu: Miękkie usta Collageena sprawiają, że ma trudności w łamaniu kości, by dostać się do smacznego szpiku kostnego. Zamiast tego, przekonuje on inne Pokethulhu w pobliżu, by mu pomogły.
Mroczni kapłani wierzą, że Collageen jest formą Dagonda, którą genetycznie zmodyfikował legendarny Dr. Harold Westermore. Nasi herosi potwierdzili tą teorię w odcinku #97 Wiśniowe usta i złote perły.
Lickollageen
Moc: 7, Szybkość: 4, Punkty życia: 9
Ewoluuje z Collegeena.
Aspekty: Rybny, Lepki
Słabość: Energetyczny
Atak: 3 kości (Chłosta Językiem, Lepki)
Unik: 2 kości (Migotliwy Śluz, Rybny)
Pułapka: 2 kości (Hipnotyczne Podrygi, Lepki)
Przerażenie: 2 kości (Niepokojące Podrygi, Lepki)
Fragment Pokémoniconu: Lickollageen niechętnie staje do walki, woląc pozowanie i chwytanie owadów w powietrzu swoim długim, lepkim językiem. Dr Harold Westermore sztucznie wyewoluował tego Collageena by podgrygiwał w laboratorium w otwarciu drugiego filmu o Pohethulhu, Żona Machosteina.
Formalhoot
Moc: 6, Szybkość: 8, Punkty życia: 6
Aspekty: Energetyczny, NieEuklidesowy
Słabość: Lepki
Atak: 3 kości (Płonące Nuklearne Spojrzenie, Energetyczny)
Unik: 2 kości (Spadanie Radioaktywnego Opadu, Energetyczny)
Pułapka: 2 kości (Krąg Ognia, Energetyczny)
Przerażenie: 2 kości (Płonąca Prawda, NieEuklidesowy)
Fragment Pokémoniconu: Ten thulhu był gwiazdą odcinka #49 Odległa gwiazda się rodzi.
Grimapolyp
Moc: 4, Szybkość: 4, Punkty życia: 4
Aspekty: Grzybiasty, NieEuklidesowy
Słabość: Lodowy
Atak: 1 kość (Pseudopod, NieEuklidesowy)
Unik: 1 kość (Nie Ma Mnie Tu, NieEuklidesowy)
Pułapka: 1 kość (Afektywny Chwyt, NieEuklidesowy)
Przerażenie: 1 kość (Zły Zapach, Grzybiasty)
Fragment Pokémoniconu: Trenerzy zrobią prawie wszystko, by powstrzymać Grimapolypa przed ewoluowaniem, ponieważ jest taaaaaaaki słodki w swojej oryginalnej formie. Na szczęście, łatwo to osiągnąć – wystarczy trzymać Grimapolypa z dala od luster. Grimapolypy to popularne domowe zwierzątka, które mogą być trenowane, by odżywiać się zmurszałym drewnem zamiast ludzkim szpikiem kostnym.
Grimapolypy są kompletnie nieświadome grzybów rosnących na ich głowach i będą agresywne, jeśli ktoś im to uświadomi – Zespół Eibon odkrył to na własnej skórze w pierwszym OAV.
Mulchoth
Moc: 8, Szybkość: 5, Punkty życia: 7
Aspekty: Grzybiasty, NieEuklidesowy
Słabość: Lodowy
Atak: 2 kości (Dużo Pseudopodów, NieEuklidesowy)
Unik: 3 kości (Próba Rozszarpnięcia Grzybów, Grzybiasty)
Pułapka: 2 kości (Siedzenia Na, NieEuklidesowy)
Przerażenie: 2 kości (Mózgo-Miażdzący Smród, Grzybiasty)
Fragment Pokémoniconu: Jesli Grimapolyp kiedykolwiek ujrzy swoje odbicie i grzyby na własnej głowie, panikuje i ewoluuje w większego Mulchotha. Mulchothy nie są dobrymi Thulhu do bitew, gdyż są zajęte swoimi grzybami bardziej niż czymkolwiek innym (usilnie starają się je zdjąć).
Randy, Sonia i Titus próbowali pomóc Mulchothowi w odcinku #30 Moje serce nie może pójść dalej zanim wszechogarniający smród nie sprawił, że stracili przytomność.
Gogosaur
Moc: 10, Szybkość: 1, Punkty życia: 9
Aspekty: Bardzo Łuskowaty, Rozkładający się
Słabość: NieEuklidesowy
Atak: 3 kości (Kłapnięcie Odrywające Kończynę, Łuskowaty)
Unik: 3 kości (Opancerzona Głowa, Łuskowaty)
Pułapka: 1 kość (Krok Powodujący Trzęsienie Ziemi, Łuskowaty)
Przerażenie: 2 kości (Pierwotny Ryk, Rozkładający się)
Fragment Pokémoniconu: Gugosaur jest podręcznikowym przykładem łuskowatego thulhu i jest po prawdzie tak łuskowy, że niektórzy trenerzy zapominają, że jest także rozkładający się.
W odcinku #68 Szaleństwo pod górami nasi bohaterowie odkryli że skoro wszystkie Gugosaury są martwe, nie oznacza to, że wyginęły! Tuż na chwilę przed końcem odcinka Titus złapał jednego z nich używając swojego lśniącego dodecahedronu i od tamtego momentu Gugosaur stał się jego ulubionym pokiem wśród fanów, ze względu na rozkoszny sposób w jaki próbuje odgryźć kończyny swojego trenera.
Necrokarp
Moc: 4, Szybkość: 4, Punkty życia: 6
Aspekty: Rozkładający się, Rybny
Słabość: Łuskowaty
Atak: 1 kość (Wzrok Palący Duszę, Rozkładający się)
Unik: 1 kość (Rozkładne-uniknięcie, Rozkładający się)
Pułapka: 1 kość (Wolne Plaśnięcie, Rybny)
Przerażenie: 1 kość (Bezpowietrzne Tchnienie, Rybny)
Fragment Pokémoniconu: Mniej przerażająca forma Sy'Thuradyosa, Necrokarp jest dosyć powszechny. Pierwszy raz pojawiły się w odcinku #32 Głębia, kiedy Randy był wymieniony na jeden z Nekrokarpów przez Pana Zadoka. Zatrzymał on Nekrokarpia przy sobie przez 3 odcinki, a ten w końcu wyewoluował w Sy'Thuradosa w odcinku #35, a Randy wyzwolił go i pozwolił mu odejść do innych z jego rodzaju w Shudde Mall.
Shantaken
Moc: 7, Szybkość: 3, Punkty życia: 8
Aspekty: Energetyczny, Łuskowaty
Słabość: Rozkładający się
Atak: 2 kości (Płonące kopnięcie, Energetyczny)
Unik: 2 kości (Słoniowane Skrzydła, Łuskowaty)
Pułapka: 3 kości (Dymny Oddech, Energetyczny)
Przerażenie: 2 kości (Grzmot, Łuskowaty)
Fragment Pokémoniconu: Istny behemot-pokethulhu, Shantaken nigdy nie pojawił się na ekranie telewizora. Jednakże, pojawił się w jednym z rozdziałów #13 mangi Pokethulhu, gdy Randy i Sonia są gonieni przez ich grupę, dopóki Titus nie wraca z legionem rozkładających się Pokethulhu, by je przegonić.
Przypominają wielkie, łuskowate ptaki z głowami koni i ognistymi skrzydłami, łatwo je dostrzec w nocy, jednakże ludzie boją się ich z powodu ich wielkiej wytrzymałości. Kiedy polują na kogoś, niezależnie czy to thulhu lub kultysta, Shantaken są znane z tego, że potrafią lecieć miesiącami, bez odpoczynku lub pożywienia.
Hitmontotec
Moc: 5, Szybkość 5, Punkty życia: 10
Aspekty: Rozkładający się, NieEuklidesowy
Słabość: Grzybiasty
Atak: 2 kości (Mięsisty Cios, Rozkładający się)
Unik: 2 kości (Lament Kontrortionizmu, NieEuklidesowy)
Pułapka: 3 kości (Mroczne Spojrzenie, Rozkładający się)
Przerażenie: 2 kości (Bez-Mrugnięciowe Spojrzenie, Rozkładający się)
Fragment Pokémoniconu: Pierwszy raz pojawiając się w cieniu w odcinku #354 Krzyczałem na torach, Hitmontotec jest głównym przeciwnikiem Zespołu Eibon przez następne parę odcinków (w tamtym momencie serii Zespoł Eibon był na Wschodnim Kontynencie, dając Randy'emu i jego przyjaciołom chwilę wytchnienia).
Trudny i bystry przeciwnik, Hitmontotec miał dużo trenerów pracujących nad nim. Przypomina on skórzastą figurę, z zabandażowanymi rękami i nogami. Zespół Eibon ostatecznie wygnał go z powrotem do jego rodzinnego wymiaru, przysiągł on im jednak, że kiedyś powróci.