» Wieści » Pierwsza głowa Amfisbeny

Pierwsza głowa Amfisbeny

|

Pierwsza głowa Amfisbeny

Na oficjalnym blogu gry fabularnej Amfisbena zamieszczono skrót systemowej mechaniki.

Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Amfisbena


Czytaj również

Komentarze


WekT
   
Ocena:
0

TO żyje !?!?!

17-06-2015 22:45
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1

Rysunki lepsze niż u Wektora, mechanika pachnie innowacyjnością na siłę,niemniej widzę spory potencjał. Wreszcie zapowiada się gra przez duże G a nie jakieś Wiatyki czy inne indiasy.

17-06-2015 22:48
KRed
   
Ocena:
0
Źle. Poziom między autorką typową a Monastyrem:

– Mieszanina kostek. Potrzeba 5k30, k4, k8, k12. Jest mowa o trzech specjalnych kościach ran k12 (dlaczego nie zwykła k12 i tabela?).
– Masa skrótów. Na kilkunastu stronach mamy notorycznie używane: ZU, ZA, KB, KA, KŚ, S, K, U, Z, C, I, O, R, W, SZ, F, MT, MŁ, ST, SŁ.
– Dwie wersje zasad: proste i zaawansowane. Zaawansowane wiążą się zwykle z jedną, charakterystyczną modyfikacją każdej zasady.
– Nieintuicyjny język - stopień trudności X oznacza konieczność rzutu X+1 kostkami, natomiast modyfikator trudności X obniża dopuszczalny wynik na kości o dokładnie X. Albo to: "sukces", "powodzenie" i "udany test" oznaczają trzy, nieco inne, sytuacje.
– Trudność testu modyfikuje się na dwa sposoby: przez modyfikatory i przez zmianę ilości rzucanych kostek. Nie jest jasne co kiedy następuje. Dodatkowo, o ile modyfikatory zmieniają prawdopodobieństwo powodzenia liniowo, to ilość kostek zmienia ją wykładniczo, więc takie rozwiązanie skrajnie utrudnia szacowanie ryzyka podczas sesji.
– Niektóre rozwiązania mechaniczne mogą się kłócić ze zdrowym rozsądkiem. Przykładowo: silniejsza postać, która bardziej zaangażuje się w zmaganie siłowe (ustala sobie wyższy ST), ma w tym zmaganiu mniejsze szanse na zwycięstwo niż słabsza postać, która zaangażuje się mniej (ustali mniejszy ST).
– Mnóstwo lania wody. Niekiedy połowa przykładu mechanicznego to fabularny opis sytuacji.
19-06-2015 23:08
bolger
   
Ocena:
0

@WekT

Żyje, żyje :-). Choć wiem, że przerwa w tworzeniu gry była bardzo długa, za co przepraszam.

 

@Tyldodymomen

Dzięki za uwagi oraz bardzo miłe słowa :-)

 

@KRed

Dzięki za ocenę i wszelkie uwagi. Poniżej przedstawiam moje wyjaśnienia:

- Kość K30 stanowi podstawę mechaniki Amfisbeny. Natomiast kości K4, K8 oraz K12 zostały wprowadzone jako pewne urozmaicenie rozgrywki. Ich zastosowanie zostanie wyjaśnione w „Zarysie walki”. Dwunastościenne Kości Bólu, Agonii i Śmierci są kostkami, stworzonymi specjalnie dla gry. Oczywiście możliwe będzie używanie „zwykłej” K12 i odczytywanie wyników z tabeli. Zostaną ona przygotowane specjalnie dla osób wolących rzucać standardową K12.

- Zgadzam się, że skrótów jest dużo. Chciałem oszczędzić czytelnikom powtarzania zwrotów typu „modyfikator łatwości, witalność, kość bólu itd.” ale najwidoczniej przesadziłem w drugą stronę.

- Tak, ale tylko w przypadku Parametrów Wynikowych. Bo np. Zasady Uniwersalne w ogóle nie zawierają specjalnych reguł przy wynikach 1,2,29,30 – to są już Zasady Alternatywne. Zatem nie do końca zgadzam się z Twoim sformułowaniem.

- Zgadzam się oczywiście, że nazewnictwo „skrajnych rzutów” jest mylące i będzie musiało być zmienione bo niepotrzebnie miesza i utrudnia. Sformułowania przy stopniach też będą poprawione.

- Jak słusznie zauważyłeś testy modyfikuje się na dwa sposoby /modyfikatory(liniowo), stopnie(wykładniczo)/ nie zgadzam się jednak do końca z tezą, że przez to trudniej oszacować ryzyko podczas sesji. Przykładowo każda poczwara i przeciwnik w bestiariuszu będzie miała opisany ST lub SŁ sugerujący jak mocny jest to potwór. Mistrz Gry (w oparciu o to i zalecenia z bestiariusza) będzie dobierał na przygodę dla graczy odpowiednich przeciwników. I tak mało doświadczeni gracze będą walczyć np. z powolnymi TRUCHLAKAMI, przy atakowaniu, których będą mieli SŁ1, czyli rzucać będą 2 kostkami K30 i wystarczy, że żądana wartość wypadnie tylko na jednej kostce, by trafili taką postać. Z kolei megawypasiony wojownik, który zapragnie w pojedynkę zabić SMOKA musi się liczyć z tym, że aby trafić bestię będzie rzucał 5 kośćmi K30 i na wszystkich musi uzyskać żądaną wartość, by mu się udało. Tym samym starcie będzie bardziej realne. Myślę, że po niedługim czasie grania zarówno gracze jak i mistrz gry będą potrafili szacować ryzyko.

- Dziękuję za zwrócenie uwagi na nieco wadliwe rozwiązania przy „Testach Przeciwstawnych”. Muszę to skorygować.

- Jeśli chodzi o lanie wody i fabularne opisy sytuacji to wynikają z tego, że chciałem jak najbardziej przystępnie i jasno opisać pewne reguły, a uznałem, że co jak co, ale na przykładach tłumaczy się najlepiej. Dla tych, których męczy ilość tekstu jest np. „schemat testów” na str. 14.

Jeszcze raz dzięki dla komentujących za wszelkie uwagi i spostrzeżenia :-)

14-07-2015 21:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.