» Wieści » Pierwsza głowa Amfisbeny Pierwsza głowa Amfisbeny 17-06-2015 21:36 | AdamWaskiewicz Na oficjalnym blogu gry fabularnej Amfisbena zamieszczono skrót systemowej mechaniki. Źródło: Informacja prasowa Tagi: Amfisbena Czytaj również Amfisbena - kolejny polski system RPG Komentarze WekT Ocena: 0 TO żyje !?!?! [pokaż treść] [kto ukrył] 17-06-2015 22:45 Tyldodymomen Ocena: +1 Rysunki lepsze niż u Wektora, mechanika pachnie innowacyjnością na siłę,niemniej widzę spory potencjał. Wreszcie zapowiada się gra przez duże G a nie jakieś Wiatyki czy inne indiasy. [pokaż treść] [kto ukrył] 17-06-2015 22:48 KRed Ocena: 0 Źle. Poziom między autorką typową a Monastyrem: – Mieszanina kostek. Potrzeba 5k30, k4, k8, k12. Jest mowa o trzech specjalnych kościach ran k12 (dlaczego nie zwykła k12 i tabela?). – Masa skrótów. Na kilkunastu stronach mamy notorycznie używane: ZU, ZA, KB, KA, KŚ, S, K, U, Z, C, I, O, R, W, SZ, F, MT, MŁ, ST, SŁ. – Dwie wersje zasad: proste i zaawansowane. Zaawansowane wiążą się zwykle z jedną, charakterystyczną modyfikacją każdej zasady. – Nieintuicyjny język - stopień trudności X oznacza konieczność rzutu X+1 kostkami, natomiast modyfikator trudności X obniża dopuszczalny wynik na kości o dokładnie X. Albo to: "sukces", "powodzenie" i "udany test" oznaczają trzy, nieco inne, sytuacje. – Trudność testu modyfikuje się na dwa sposoby: przez modyfikatory i przez zmianę ilości rzucanych kostek. Nie jest jasne co kiedy następuje. Dodatkowo, o ile modyfikatory zmieniają prawdopodobieństwo powodzenia liniowo, to ilość kostek zmienia ją wykładniczo, więc takie rozwiązanie skrajnie utrudnia szacowanie ryzyka podczas sesji. – Niektóre rozwiązania mechaniczne mogą się kłócić ze zdrowym rozsądkiem. Przykładowo: silniejsza postać, która bardziej zaangażuje się w zmaganie siłowe (ustala sobie wyższy ST), ma w tym zmaganiu mniejsze szanse na zwycięstwo niż słabsza postać, która zaangażuje się mniej (ustali mniejszy ST). – Mnóstwo lania wody. Niekiedy połowa przykładu mechanicznego to fabularny opis sytuacji. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-06-2015 23:08 bolger Zobacz profil Ocena: 0 @WekT Żyje, żyje :-). Choć wiem, że przerwa w tworzeniu gry była bardzo długa, za co przepraszam. @Tyldodymomen Dzięki za uwagi oraz bardzo miłe słowa :-) @KRed Dzięki za ocenę i wszelkie uwagi. Poniżej przedstawiam moje wyjaśnienia: - Kość K30 stanowi podstawę mechaniki Amfisbeny. Natomiast kości K4, K8 oraz K12 zostały wprowadzone jako pewne urozmaicenie rozgrywki. Ich zastosowanie zostanie wyjaśnione w „Zarysie walki”. Dwunastościenne Kości Bólu, Agonii i Śmierci są kostkami, stworzonymi specjalnie dla gry. Oczywiście możliwe będzie używanie „zwykłej” K12 i odczytywanie wyników z tabeli. Zostaną ona przygotowane specjalnie dla osób wolących rzucać standardową K12. - Zgadzam się, że skrótów jest dużo. Chciałem oszczędzić czytelnikom powtarzania zwrotów typu „modyfikator łatwości, witalność, kość bólu itd.” ale najwidoczniej przesadziłem w drugą stronę. - Tak, ale tylko w przypadku Parametrów Wynikowych. Bo np. Zasady Uniwersalne w ogóle nie zawierają specjalnych reguł przy wynikach 1,2,29,30 – to są już Zasady Alternatywne. Zatem nie do końca zgadzam się z Twoim sformułowaniem. - Zgadzam się oczywiście, że nazewnictwo „skrajnych rzutów” jest mylące i będzie musiało być zmienione bo niepotrzebnie miesza i utrudnia. Sformułowania przy stopniach też będą poprawione. - Jak słusznie zauważyłeś testy modyfikuje się na dwa sposoby /modyfikatory(liniowo), stopnie(wykładniczo)/ nie zgadzam się jednak do końca z tezą, że przez to trudniej oszacować ryzyko podczas sesji. Przykładowo każda poczwara i przeciwnik w bestiariuszu będzie miała opisany ST lub SŁ sugerujący jak mocny jest to potwór. Mistrz Gry (w oparciu o to i zalecenia z bestiariusza) będzie dobierał na przygodę dla graczy odpowiednich przeciwników. I tak mało doświadczeni gracze będą walczyć np. z powolnymi TRUCHLAKAMI, przy atakowaniu, których będą mieli SŁ1, czyli rzucać będą 2 kostkami K30 i wystarczy, że żądana wartość wypadnie tylko na jednej kostce, by trafili taką postać. Z kolei megawypasiony wojownik, który zapragnie w pojedynkę zabić SMOKA musi się liczyć z tym, że aby trafić bestię będzie rzucał 5 kośćmi K30 i na wszystkich musi uzyskać żądaną wartość, by mu się udało. Tym samym starcie będzie bardziej realne. Myślę, że po niedługim czasie grania zarówno gracze jak i mistrz gry będą potrafili szacować ryzyko. - Dziękuję za zwrócenie uwagi na nieco wadliwe rozwiązania przy „Testach Przeciwstawnych”. Muszę to skorygować. - Jeśli chodzi o lanie wody i fabularne opisy sytuacji to wynikają z tego, że chciałem jak najbardziej przystępnie i jasno opisać pewne reguły, a uznałem, że co jak co, ale na przykładach tłumaczy się najlepiej. Dla tych, których męczy ilość tekstu jest np. „schemat testów” na str. 14. Jeszcze raz dzięki dla komentujących za wszelkie uwagi i spostrzeżenia :-) [pokaż treść] [kto ukrył] 14-07-2015 21:54 528836528837528902530048 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.