» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Ordulin

Ordulin

Ordulin

Ordulin (Metropolia, 36 330)

Legenda:
1. Wielka Hala Rady Sembii
2. Wieża Straży
3. Strzeżona Brama
4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami"
5. Gospoda "Odwrót Blaskora"
6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie"

Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jest prawie tak ważna jak ekonomia. Ordulin jest miastem, przez które oddziałują wszystkie pozostałe części kraju. Ordulin jest nowy miastem, zaprojektowanym tak, by ukazać siłę Sembii i sprawić, by zapomniano, że niegdyś znajdowała się tu Księżycowa Dolina. Z góry miasto przypomina wielkie słońce, z trzema centralnymi budynkami i trzema drogami wychodzącymi z serca miasta niczym promienie słoneczne. W samym centrum znajduje się Wielka Hala Rady Sembii, Wieża Straży i Strzeżona Brama, główna mennica i skarbiec Sembii.

Położenie: Formalna stolica Sembii, miasto Ordulinu, znajduje się na skrzyżowaniu idącej z Cormyru Wysokiej Drogi i prowadzącego z Salgaunt do Hillsfar Traktu Rauthauvyra. Miasto znajduje się w północno-wschodnim obszarze dawnej Księżycowej Doliny.

Populacja: W zależności od sezonu, Ordulin jest domem dla około 36 tysięcy ludzi, do około 140 tysięcy maksymalnie.

Rząd: Jako stolica Sembii i miejsce zgromadzeń rady kupieckiej, Ordulin jest oficjalnie rządzone przez Wszechwładcę, na które to stanowisko wybierany jest jeden z członków Rady. Jak w całej Sembii, tak i tu prawdziwa władza znajduje się w rękach kupców.

Wojsko i Policja: Podobnie jak w innych miastach, tak i w Ordulinie siła zbroja zwana jest "Strażą". W stolicy Sembii liczy sobie ona około 2 tysięcy dobrze wyszkolonych, zakutych w zbroje płytowe żołnierzy. Straż dowodzona jest przez Kapitana Straży o imieniu Raithspur. Straż służy również jako policja Ordulinu.

Świątynie i Kaplice: W Ordulinie znajduje się całkiem sporo świątyń:
- "Wysoki Dom Cudownego Koła" - świątynia Gonda
- "Dom Biesiad" - świątynia Sune
- "Dom Pani" - świątynia Tymory
- "Wieża Poranka" - świątynia Lathandera
- "Wieża Bogactw" - świątynia Waukeen (tylko do Czasów Niepokoju)
W mieście znajdują się także kaplice Deneira, Leiry, Lliiry i Loviatar.

Gospody i Tawerny: Podobnie jak we wszystkich miastach kupieckich, tak i w Ordulinie można znaleźć mnóstwo takich przybytków, lecz wymienię tylko najbardziej znane:
- Gospoda "Pod Czarnym Kogutem" - stary, olbrzymi i drogi przybytek
- "Odaliska z Kości Słoniowej" - droga i snobistyczna gospoda
- Gospoda "Pod Sześcioma Świecami" - idealna do utrzymywania tajemnic
- "Żelazna Hala" - gospoda, której właścicielem jest stary krasnolud
- "Odwrót Blaskora" - bardzo stara gospoda, obecnie w remoncie
- "Ryba na Mieliźnie" - wypalona tawerna


Bibliografia:

  • Adventures (TSR, 1990)

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.