» Blog » Nowa rasa - Olfanci
08-01-2015 08:33

Nowa rasa - Olfanci

W działach: rasariusz, rasa, bestiatiusz, olfanci | Odsłony: 245

Nowa rasa - Olfanci

Przed wami Olfanci, druga rasa stworzona przez Elkadów magów z Szarego Miasta. Są wielcy, silni i zazwyczaj w stanie wskazującym. Jeśli kto polubi, może śmiało adoptować ich do swoich systemów. Uczę się rysować, zatem proszę o wyrozumiałość co do grafiki.

 

POCHODZENIE: Nienaturalne (stworzeni przy udziale magów)

ROZMIARY: Wzrost min: 170, wzrost max: 220, waga min: 170, waga max: 290. Dzieci po narodzeniu: 11kg, 55cm.

BUDOWA: masywna

DŁUGOŚĆ ŻYCIA: max: 120, starczy: 60, dorosły: 20 lat.

PŁEĆ - Dwie płcie

NATURALNY TEREN - Równina – budują na otwartych przestrzeniach, często stawiają na umocnienia oraz liczne uprawne i hodowlane pola.

ODŻYWIANIE - Wszystkożerne

ROZMNAŻANIE - Żyworodne

GŁOWA - Słoniowata – głowa słonia, zatem wielkie uszy oraz chwytna trąba. Ciało aby mogło podnieść tę głowę musi być cięższe.

DROBNA ZMIANY:

  1. Bardzo gruba skóra  - Skóra jest gruba, bardzo! Przebicie jej wymaga starania bądź naprawdę ostrego narzędzia. Cierpi na tym jednak sprawność poruszania się. Kolor: szary.
  2. Doskonały węch – tak czuły węch pozwala zwietrzyć ze sporej odległości zbliżające się osoby, pożary, jedzenie itd. Bardzo źle reaguje na wyziewy i odory. Węch jest lepszy od ludzkiego 5 razy.

INDEKS SIŁY RASY - OGÓLNY: 13

INDEKS SIŁY PP (w mechanice Poszukiwacze Przygód): 10

 

CHARAKTER: składa się następującej mieszanki aspektów (60% technologia, 30% ład, 10% natura).

SIŁA CHARAKTERU W PP: 3

TECHNIKA: Średnia

UMIEJĘTNOŚĆ: Bimbrownictwo

ULUBIONA BROŃ: Biała ciężka, maczugi ze stalową kulą zwaną harbalą.

PODEJŚCIE DO MAGII: Neutralne - magia jest, jeśli nie wadzi, można z niej korzystać.

RELIGIJNOŚĆ: Słaba - niewielka część społeczeństwa praktykuje nauki wiary. Jeśli im to nie przeszkadza, nie łamią zasad wiary.

TRUDNOŚĆ JĘZYKA: Bardzo trudny – aby sprawnie się posługiwać tą mową należy mieć trąbę.

PRAWO: Handel

TRADYCJA: Przywitanie

ARCHITEKTURA:

- BUDOWNICTWO - Domostwa drewniane podpiwniczone z piętrem. Siedliska chronione nasypami, ostrokołami oraz palisadami. Główne budynki to małe kasztele.

- ZDOBIENIA – Roślinne - będą to wszelkie rośliny, od pnączy, drzew po motywy kwieciste.

- KOMNATY – Obszerne - wielkie przestrzenie to jest to co lubi Twoja rasa. Domostwa spokojnie przyjmą większą ilość gości.

ATRYBUTY PP: (skala: niski, średni, wysoki, bardzo wysoki, potężny, legendarny 1-5)

- ciało: potężny

- sprawność: niska

- umysł: niski

- magia: średnia

- osobowość: wysoka

 

OPIS:

Olfanci zwani ludźmi słoniami są młodą rasą, stworzoną przez elkadów, magów z Szarego Miasta, jako tania siła robocza. Są wielcy, ciężcy i silni. Skóra bardzo gruba , szara, odporna za zadrapania i zacięcia. Głowa słonia wyposażona jest w długie na łokieć kły, oraz chwytną, silną trąbę. Dłonie jak i stopy posiadają trzy grube palce z twardymi paznokciami. Chodzą w pozycji wyprostowanej na lekko ugiętych nogach. Sprawdzając się w swej roli, postanowiono wykorzystać ich siłę formując pierwsze oddziały ciężkiej piechoty. Wyekwipowane w ciężkie skórzane kurty oraz ogromne maczugi ponownie udowodnili, że i w tym zakresie można na nich polegać. Olfanci widząc swą wyższość nad wieloma innymi rasami zaczęli szukać niezależności. Magowie wiedząc, że nie będą w stanie długoterminowo ich kontrolować nauczyli podwładnych budować bimbrownie. Niemal każdy olfant jest uzależniony od bimbru, a najlepszy bimber robi się właśnie ze składników dostarczanych przez magów. Zatem obie strony zdają się być zadowolone z układu. Co ciekawe środkiem wymiany handlowej jest właśnie miarka bimbru, im lepszego tym droższego, pełni on formę waluty. Tradycyjnym przywitaniem jest trącenie trąbą o trąbę, im dłuższe, tym bardziej zażyłe stosunki łączą witających. Zwykle poruszają się ociężale, potrafią jednak bardzo szybko przejść do szarży, a wtedy są nie do zatrzymania.  Na co dzień pogodni, zwłaszcza w stanie wskazującym. Na głodzie nie do zniesienia, drażliwi i nerwowi. Zamiłowanie do konstrukcji nowych mechanizmów do destylacji, ekstrakcji cennej substancji przekłada się na wiele innych elementów życia codziennego. W miejscach pracy tj. kamieniołomy stosują własnej konstrukcji podnoszone platformy o napędzie kieratowym. Nie uważają siebie za niewolników magów, czują się wolni od ich wypływu, mimo że rzeczywistość jest znacznie inna. Zarówno mężczyźni jak i kobiety wspólnie wykonują wszystkie czynności, od ciężkiej pracy począwszy, po stawanie ramię w ramię podczas bitew. 

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Exar
   
Ocena:
0
Ciekawe. Tylko ta nazwa rodzi pytanie, czy nie jest zbyt blisko olifantów.
08-01-2015 09:20
   
Ocena:
0

Niestety, czasem trudno uniknąć nawiązań. To z kolei ma również dobre strony, każdy wie o co chodzi.

Generalnie to stworzyłem generator nazw ras, już będą unikatowe, olfanci byli przed tym.

 

08-01-2015 11:21
Kanibal77
   
Ocena:
0

RELIGIJNOŚĆ: Słaba - niewielka część społeczeństwa praktykuje nauki wiary. Jeśli im to nie przeszkadza, nie łamią zasad wiary.

Humanoidalne słonie nie jedzące mięsa w piątki, tylko dlatego, że są roślinożerne.

Dobre.

08-01-2015 15:47
27383
   
Ocena:
0

Może elefantiaci byłoby lepsze? Bardzo podobne, wprawdzie nieco za długie (są jakieś nazwy ras fantastycznych, które mają więcej niż 2-3 sylaby?), ale ma już owo określenie ładny źródłosłów: ἐλεφαντίασις, czyli choroba słoniowa.

08-01-2015 18:05
jesykh
   
Ocena:
0

Bardzo fajny motyw z tym bimbrem i uzależnieniem od magów. Nazwa jak najbardziej rozsądna, nie zawsze jest sens szukać absolutnie unikatowych nazw, czasem lepiej je osadzić w jakiejś konwencji czy dać im sensowny źródłosłów. Bardziej niż nazwa drażni mnie skojarzenie z podobną rasą z którejś księgi potworów 3000 do D&D, ale ratujesz sytuacje tym bimbrem - świetna rzecz:D

10-01-2015 13:21
   
Ocena:
0

@jesykh - dzięki. Jeśli możesz to podaj ich nazwę, z ciekawością zerknę.

 

12-01-2015 08:35

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.