Nowa rasa - Olfanci
W działach: rasariusz, rasa, bestiatiusz, olfanci | Odsłony: 245Przed wami Olfanci, druga rasa stworzona przez Elkadów magów z Szarego Miasta. Są wielcy, silni i zazwyczaj w stanie wskazującym. Jeśli kto polubi, może śmiało adoptować ich do swoich systemów. Uczę się rysować, zatem proszę o wyrozumiałość co do grafiki.
POCHODZENIE: Nienaturalne (stworzeni przy udziale magów)
ROZMIARY: Wzrost min: 170, wzrost max: 220, waga min: 170, waga max: 290. Dzieci po narodzeniu: 11kg, 55cm.
BUDOWA: masywna
DŁUGOŚĆ ŻYCIA: max: 120, starczy: 60, dorosły: 20 lat.
PŁEĆ - Dwie płcie
NATURALNY TEREN - Równina – budują na otwartych przestrzeniach, często stawiają na umocnienia oraz liczne uprawne i hodowlane pola.
ODŻYWIANIE - Wszystkożerne
ROZMNAŻANIE - Żyworodne
GŁOWA - Słoniowata – głowa słonia, zatem wielkie uszy oraz chwytna trąba. Ciało aby mogło podnieść tę głowę musi być cięższe.
DROBNA ZMIANY:
- Bardzo gruba skóra - Skóra jest gruba, bardzo! Przebicie jej wymaga starania bądź naprawdę ostrego narzędzia. Cierpi na tym jednak sprawność poruszania się. Kolor: szary.
- Doskonały węch – tak czuły węch pozwala zwietrzyć ze sporej odległości zbliżające się osoby, pożary, jedzenie itd. Bardzo źle reaguje na wyziewy i odory. Węch jest lepszy od ludzkiego 5 razy.
INDEKS SIŁY RASY - OGÓLNY: 13
INDEKS SIŁY PP (w mechanice Poszukiwacze Przygód): 10
CHARAKTER: składa się następującej mieszanki aspektów (60% technologia, 30% ład, 10% natura).
SIŁA CHARAKTERU W PP: 3
TECHNIKA: Średnia
UMIEJĘTNOŚĆ: Bimbrownictwo
ULUBIONA BROŃ: Biała ciężka, maczugi ze stalową kulą zwaną harbalą.
PODEJŚCIE DO MAGII: Neutralne - magia jest, jeśli nie wadzi, można z niej korzystać.
RELIGIJNOŚĆ: Słaba - niewielka część społeczeństwa praktykuje nauki wiary. Jeśli im to nie przeszkadza, nie łamią zasad wiary.
TRUDNOŚĆ JĘZYKA: Bardzo trudny – aby sprawnie się posługiwać tą mową należy mieć trąbę.
PRAWO: Handel
TRADYCJA: Przywitanie
ARCHITEKTURA:
- BUDOWNICTWO - Domostwa drewniane podpiwniczone z piętrem. Siedliska chronione nasypami, ostrokołami oraz palisadami. Główne budynki to małe kasztele.
- ZDOBIENIA – Roślinne - będą to wszelkie rośliny, od pnączy, drzew po motywy kwieciste.
- KOMNATY – Obszerne - wielkie przestrzenie to jest to co lubi Twoja rasa. Domostwa spokojnie przyjmą większą ilość gości.
ATRYBUTY PP: (skala: niski, średni, wysoki, bardzo wysoki, potężny, legendarny 1-5)
- ciało: potężny
- sprawność: niska
- umysł: niski
- magia: średnia
- osobowość: wysoka
OPIS:
Olfanci zwani ludźmi słoniami są młodą rasą, stworzoną przez elkadów, magów z Szarego Miasta, jako tania siła robocza. Są wielcy, ciężcy i silni. Skóra bardzo gruba , szara, odporna za zadrapania i zacięcia. Głowa słonia wyposażona jest w długie na łokieć kły, oraz chwytną, silną trąbę. Dłonie jak i stopy posiadają trzy grube palce z twardymi paznokciami. Chodzą w pozycji wyprostowanej na lekko ugiętych nogach. Sprawdzając się w swej roli, postanowiono wykorzystać ich siłę formując pierwsze oddziały ciężkiej piechoty. Wyekwipowane w ciężkie skórzane kurty oraz ogromne maczugi ponownie udowodnili, że i w tym zakresie można na nich polegać. Olfanci widząc swą wyższość nad wieloma innymi rasami zaczęli szukać niezależności. Magowie wiedząc, że nie będą w stanie długoterminowo ich kontrolować nauczyli podwładnych budować bimbrownie. Niemal każdy olfant jest uzależniony od bimbru, a najlepszy bimber robi się właśnie ze składników dostarczanych przez magów. Zatem obie strony zdają się być zadowolone z układu. Co ciekawe środkiem wymiany handlowej jest właśnie miarka bimbru, im lepszego tym droższego, pełni on formę waluty. Tradycyjnym przywitaniem jest trącenie trąbą o trąbę, im dłuższe, tym bardziej zażyłe stosunki łączą witających. Zwykle poruszają się ociężale, potrafią jednak bardzo szybko przejść do szarży, a wtedy są nie do zatrzymania. Na co dzień pogodni, zwłaszcza w stanie wskazującym. Na głodzie nie do zniesienia, drażliwi i nerwowi. Zamiłowanie do konstrukcji nowych mechanizmów do destylacji, ekstrakcji cennej substancji przekłada się na wiele innych elementów życia codziennego. W miejscach pracy tj. kamieniołomy stosują własnej konstrukcji podnoszone platformy o napędzie kieratowym. Nie uważają siebie za niewolników magów, czują się wolni od ich wypływu, mimo że rzeczywistość jest znacznie inna. Zarówno mężczyźni jak i kobiety wspólnie wykonują wszystkie czynności, od ciężkiej pracy począwszy, po stawanie ramię w ramię podczas bitew.