Niezwykłe Podróże i Zadziwiające Przygody Barona Munchausena
Dodał: shohei
Tytuł: Niezwykłe Podróże i Zadziwiające Przygody Barona Munchausena
Linia wydawnicza: Nowa Fala
Autor: Jakub Wallis
Autorzy: Derek Pearcy; Michał Cule
Tłumaczenie: Tomasz Z. Majkowski
Ilustracje: Gustaw Dore; Jerzy Cruikshank
Wydawca oryginału: Hogshead Publishing
Miejsce wydania oryginału: Anglia
Wydawca polski: Portal
Data wydania polskiego: 2001
Miejsce wydania polskiego: Gliwice
Liczba stron: 24
Oprawa: Miękka
Format: 280 x 210 mm
ISBN-10: 83-9147270-4-4
Cena: 20 złotych
'Nie uszło mojej uwadze, iż większość z gier, które ostatnimi czasy ujrzały światło dzienne okazuje się mieć zaskakująco niską jakość, a wypełniają je nużące pomysły tego i owego, pozbawione choć najbledszego cienia oryginalności (i nie wymienię przy tym żadnych tytułów). Z tej właśnie przyczyny ja, wielki Baron Munchausen, stworzyłem nową grę z gatunku fabularnych, opartą na mych zadziwiających przygodach i niezwykłych podróżach wokół całej kuli ziemskiej, ku zabawie i zbudowaniu dobrze urodzonych i inteligentnych gentlemanów*'
Wraz z Baronem udaj się na Księżyc i Słońce, dosiądź kuli armatniej, pobij całą armie Turcji za pomocą ćwiczonego królika i butelki sznapsa, spotykaj bogów, gigantów, herosów i umykaj przed bandytami na połówce konia. Niezwyczajne przygody osiemnastowiecznego szlachcica powracają na nowo, gdy gracze usiłują zaćmić nawzajem swe sławetne czyny i niewiarygodne dokonania, rozciągając granice prawdopodobieństwa, aż zabrzęczą.
W tej książce znajdziesz zestaw reguł, tło historyczne, ponad dwieście gotowych do rozegrania przygód, rewolucyjne zasady, zrywający z kartami i kośćmi na rzecz pieniędzy i dobrego wina, dwa systemy walki ('pojedynki' i 'pojedynki dla tchórzy'), skrócone zasady i wielki zasób obelg pod adresem mieszkańców różnych krajów, ze szczególnym uwzględnieniem Francji.
Niezwykłe przygody Barona Munchausena to gra, której nauczysz się w pięć minut, a rozegrasz bez Mistrza Gry czy przygotowania w niecałą godzinkę. Potrzebny ci będzie ołówek, papier, wyobraźnia, służący, gotówka, wybór przednich win, błękitna krew, kawalerska fantazja i przynajmniej jedna atrakcyjna przedstawicielka płci przeciwnej (opcjonalnie).
'Mój służący Starke, który zajmuje się dla mnie takimi rzeczami, twierdzi, że to znakomita gra, a należy on do najlepszych graczy Europy!'
Phil Masters, autor GURPS Discworld
'Nareszcie doczekaliśmy się gry, w której pochwalę się swymi niezwykłymi dokonaniami, jak fakt, że to ja uczyłem szermierki młodego don Diega de la Vega, czy namówiłem Dumasa by spróbował sił w pisaniu powieści.'
Steffan O'Sullivan, autor FUDGE i GURPS Swashbucklers
*Choć ta gra nadaje się również dla kobiet, dzieci i co lepszych służących, prostacy i nudziarze z pewnością nie znajdą w niej nic interesującego
Linia wydawnicza: Nowa Fala
Autor: Jakub Wallis
Autorzy: Derek Pearcy; Michał Cule
Tłumaczenie: Tomasz Z. Majkowski
Ilustracje: Gustaw Dore; Jerzy Cruikshank
Wydawca oryginału: Hogshead Publishing
Miejsce wydania oryginału: Anglia
Wydawca polski: Portal
Data wydania polskiego: 2001
Miejsce wydania polskiego: Gliwice
Liczba stron: 24
Oprawa: Miękka
Format: 280 x 210 mm
ISBN-10: 83-9147270-4-4
Cena: 20 złotych
'Nie uszło mojej uwadze, iż większość z gier, które ostatnimi czasy ujrzały światło dzienne okazuje się mieć zaskakująco niską jakość, a wypełniają je nużące pomysły tego i owego, pozbawione choć najbledszego cienia oryginalności (i nie wymienię przy tym żadnych tytułów). Z tej właśnie przyczyny ja, wielki Baron Munchausen, stworzyłem nową grę z gatunku fabularnych, opartą na mych zadziwiających przygodach i niezwykłych podróżach wokół całej kuli ziemskiej, ku zabawie i zbudowaniu dobrze urodzonych i inteligentnych gentlemanów*'
Wraz z Baronem udaj się na Księżyc i Słońce, dosiądź kuli armatniej, pobij całą armie Turcji za pomocą ćwiczonego królika i butelki sznapsa, spotykaj bogów, gigantów, herosów i umykaj przed bandytami na połówce konia. Niezwyczajne przygody osiemnastowiecznego szlachcica powracają na nowo, gdy gracze usiłują zaćmić nawzajem swe sławetne czyny i niewiarygodne dokonania, rozciągając granice prawdopodobieństwa, aż zabrzęczą.
W tej książce znajdziesz zestaw reguł, tło historyczne, ponad dwieście gotowych do rozegrania przygód, rewolucyjne zasady, zrywający z kartami i kośćmi na rzecz pieniędzy i dobrego wina, dwa systemy walki ('pojedynki' i 'pojedynki dla tchórzy'), skrócone zasady i wielki zasób obelg pod adresem mieszkańców różnych krajów, ze szczególnym uwzględnieniem Francji.
Niezwykłe przygody Barona Munchausena to gra, której nauczysz się w pięć minut, a rozegrasz bez Mistrza Gry czy przygotowania w niecałą godzinkę. Potrzebny ci będzie ołówek, papier, wyobraźnia, służący, gotówka, wybór przednich win, błękitna krew, kawalerska fantazja i przynajmniej jedna atrakcyjna przedstawicielka płci przeciwnej (opcjonalnie).
'Mój służący Starke, który zajmuje się dla mnie takimi rzeczami, twierdzi, że to znakomita gra, a należy on do najlepszych graczy Europy!'
Phil Masters, autor GURPS Discworld
'Nareszcie doczekaliśmy się gry, w której pochwalę się swymi niezwykłymi dokonaniami, jak fakt, że to ja uczyłem szermierki młodego don Diega de la Vega, czy namówiłem Dumasa by spróbował sił w pisaniu powieści.'
Steffan O'Sullivan, autor FUDGE i GURPS Swashbucklers
*Choć ta gra nadaje się również dla kobiet, dzieci i co lepszych służących, prostacy i nudziarze z pewnością nie znajdą w niej nic interesującego