» Blog » Nibykonkurs X zakończony...
05-01-2008 18:56

Nibykonkurs X zakończony...

W działach: autorskie | Odsłony: 1

Nibykonkurs X zakończony...

X Nibykonkurs(jak ktoś nie wie co to polecam http://nibykonkurs.wikidot.com/)... To jubileusz jest. Edycja zorganizowana naprędce, tuż po świętach. Większość "betonu" Autorskich nie wystartowała, a jak już ktoś startował pracy nie ukończył na czas(należę do tej drugiej grupy).

 

W efekcie mamy tylko pięć prac, wszystkie napisane przez debiutantów, z czego jedna to gra Indie.

 

Znów potwierdziła się zasada, że Nibykonkurs trzeba zaplanować ze sporym wyprzedzeniem, na czas wolny zarówno od obowiązków jak i tradycji świątecznych/najazdów rodziny.

 

Dalej prezentuję moje recenzje. System oceniania: wypisuję plusy i minusy, a następnie sumuję. Wszystkie plusy i minusy są równoważne i czasem są subiektywnie grupowane.

 

Hasła i prace znajdziecie pod adresem http://www.autorskie.fora.pl/nibykonkurs,8/10-edycja-tematy-i-prace,663.html

 

Dobry Czas Na Umieranie

by kruk

Taki WoD. Lekko trąca tym co słyszałem o Changelingu, ale są też różnice. Podoba mi się to, że jak już ktoś robi mainstream to nie komplikuje mechaniki na potęgę. Setting jest ciekawy, choć brakuje mi tu przykładowych smaczków pobocznych, pomysłów na przygody. Formatowanie tekstu kuleje - karta postaci jest w połowie na 8, a w połowie na 9 stronie(doradzam zaopatrzyć się w jakieś narzędzia eksportujące do PDFa). No i przydałaby się korekta.

 

Ogólnie - udany debiut, na pewno lepszy niż mój w 9 edycji.

 

+ Prosta mechanika, nie komplikuje życia.

+ Ciekawy setting.

- Brak smaczków i pomysłów na przygody.

- Formatowanie i brak korekty.

 

Sumując: 0 czyli przeciętnie, ale przyzwoicie.

 

Kufer Chana

by Paffryk

W sumie nie wiem co powiedzieć. Zastanawiałem się, czy dać taryfę ulgową debiutantowi, ale w sumie nie dałem. Pomysł ogólny niby fajny, ale nie pierwszy raz się w RPG spotykam z prowadzeniem na raz w dwóch przedziałach czasu. Nie wiem w sumie do czego ma służyć dział Opisy. Mechanika... niby jest w porządku, ale nic szczególnego. Naprawdę, trudne do oceny.

 

Ogólnie - fajna idea, ale w praniu wychodzi zbyt nijakie.

 

+ Narracja w dwóch czasach równolegle.

- Mechanika nie zachwyca. Niby jest OK, ale nie ma tego czegoś, można było prościej wyjaśnić modyfikator z umiejętności i testy przeciwstawne.

- Brak jakichś zasad podkreślających niesztampowy pomysł.

 

Sumując: -1 czyli nie jest źle, mogłoby być lepiej.

 

Schneeout
by SolFar

Zimowa post apokalipsa w świecie gdzie bóg umarł? Miodzio. Twisted Evil Świat opisany krótko, ale rzeczowo i nie ma się wrażenia, że czegoś brakuje. Do tego dochodzą smaczki w ramkach - miód malina. Mechanika w miarę sensowna, choć z dyczka pokomplikowana w stosunku do świata. Fajnym jej aspektem jest rozpisanie działania emocji i kilku manewrów. Sam natomiast nie wiem co myśleć o braku broni dystansowej - nawet jeśli drewno rzeczywiście jest do niczego, to dlaczego nie używać niewielkich oszczepów(choćby do polowań z konia) czy dmuchawek(no dobra... dmuchawkę trza od środka przeczyszczać i może zamarznąć woda we wnętrzu)? Nie mogę natomiast odżałować czcionki użytej w tytułach. Samo jej użycie wystarczy do wyroku kastracji spinaczem. Wink Dobrze, że na karcie postaci skopiowano najważniejsze dla gry tabelki. Wkradło się też parę literówek, ale nie biją szczególnie w oczy.

Ogółem - zwarty, solidny mainstream, może materiał na pełnowymiarową autorkę.

+ Fajnie pomyślany świat.
+ Smaczki w ramkach.
+ Rola emocji w walce i życiu podkreślona mechanicznie.
- Czcionka i literówki.

Sumując: +2 czyli bardzo dobrze. Jakie są szanse na rozwinięcie do objetości pow. 50 stron?

 

Egzekutor
by Omlet

Najobszerniejsza praca X Edycji. Mainstream. Kolejne upadające Imperium, tym razem mongolskopodobne. Wcielamy się w sługi Imperatora, ale o tym autor nie wspomniał. Ilustracje są czymś czego w innych pracach tej edycji nie uświadczymy i za to duży plis. Mechanika - w stosunku do świata zdecydowanie zbyt obszerna. Opisu krain nie chciało mi się dokładnie czytać, ale wygląda na solidną robotę. Parę językowych niezręczności daje się przeżyć. Do tego nieco zwariowana jest kolejność treści: Świat - Mechanika - Świat nie jest dobrym układem. W składzie razi dziwne kolorowanie niekŧórych elementów.

Ogólnie: Przyzowicie. Duży plus za islutracje

+ Ilustracje
+ Solidny opis krain
- Kolorowy skład i kilka potknięć językowych
- Wtórność świata
- Przerost mechaniki nad światem i zwariowana kolejność

Sumując: -1 czyli całkiem dobrze jak na pierwszy raz.

 

Mur
by Amoen

Gra jest Indie, a to poważnie odmienia kryteria oceny zawartości. Jednak niezależnie od prezentowanego nurtu oprawa jest jednoznacznie cudna. Mamy luźny i ogólnikowy setting. Mamy temat - miłość dwojga ludzi żyjących po przeciwnych stronach chińskiego muru. Sama jednak gra to w sporej części pusta wydmuszka. W zasadzie nie ma mechanicznej różnicy między punktami Yin i Yang. Nie mają też większego znaczenia dla gry Uczucia i Cechy Umysłu przypisane rolom graczy. Wreszcie - same role niczego nie różnicują. Do tego dochodzi fakt, że w zasadzie żadne zasady ani mechanizmy nie wspierają tworzenia love story w zamierzchłej przeszłości. Do tego brak objaśnień "jak w to grać", ale nie jestem pewien czy chcę wiedzieć.

Ogólnie - ładne opakowane coś co próbuje być czymś czym nie jest.

+ Skład i oprawa graficzna
- Zasady niemające związku z tematem gry
- Umiejscawianie w grze rzeczy nie mających na nią wpływu
- Brak porad dla grających

Sumując: -2 czyli najgorsza gra w tej edycji, wiem, że ostro jadę, ale nie sprawia mi to przyjemności.

1
Notka polecana przez: kaduceusz
Poleć innym tę notkę

Komentarze


SolFar
    W sumie...
Ocena:
0
lekko mnie zdziwiłeś oceną gry Amoen'a. Co do mechniki, może masz racje. Nie wczytywałem się w nią aż tak właśnie ze względu na brak porad, czy przykładów odnośnie gry, przez co wydała się zbyt abstrakcyjna (cieżko bez tego, lub bez gry ocenić, czy rzeczywiście działa).

Ja sam niżej oceniam Kuferek Chana i Dobry Czas Na Umieranie. Ale głównie dla tego, że jakoś nie moge ich do końca doczytać :>
05-01-2008 19:24
Omlet
   
Ocena:
0
Twój system oceniania jest co najmniej dziwny, jeżeli nie niedorzeczny... Stawiasz na równi oprawę graficzną z treścią, a czasem mam wrażenie że w niektórych "recenzjach" Twoja ocena końcowa przeczy treści - szczególnie w pierwszym przypadku.
05-01-2008 22:08
Magnes
   
Ocena:
0
Te ocenianie przez plusy i minusy, a potem sumowanie to ktoś na forum autorskie zaczął i jak widać weszło w modę, nie pamiętam kto. :)
05-01-2008 22:27
Avarest^
   
Ocena:
0
Ja chciałem tylko zauważyć, że aż trzy prace napisały osoby z Trójmiasta ;)

A co do oceniania po przez plusy i minusy - ssie :p
05-01-2008 22:36
SolFar
   
Ocena:
0
Mogłeś Av napisać i by były 4 :P
05-01-2008 22:38
Omlet
   
Ocena:
0
Czesc Avarest :D
Fakt, ssie niemiłosiernie. Aż zdziwiłem się że nikt nie raczył jeszcze ocenić wg skali "szkolnej" czy innej jej wariacji...
Szabel - a gdzie twoja gra, miałeś umieścić poza konkursem? Czyżbyś się poddał?
05-01-2008 23:05
Szabel
   
Ocena:
0
Żeby zamienić na oceny szkolne dodajemy 3 do tej która jest. Jeśli wciąż wychodzi poza skalę - przesuwamy do najbliższej granicznej oceny.

Nie będzie mojej gry, tylko moja wspólna z Behirem. Teraz jak nas nie goni termin to się nie musimy spieszyć. :P
06-01-2008 15:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.