» Need for Speed Carbon

Need for Speed Carbon

Dodała: DearYou

Need for Speed Carbon
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Need for Speed Carbon
Seria wydawnicza: Need for Speed
Producent: Black Box Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor polski: Electronic Arts Polska
Data premiery (świat): 17 listopada 2006
Data premiery (Polska): 23 marca 2007
Platformy: PS2, PS3, PSp, Wii, NDS, GBA, GCN, 360, Xbox

Wersja gry na PSP, Nintendo DS i Game Boy Advance została wydana pod tytułem Need for Speed Carbon: Own the City.

W grze, która już po raz kolejny wprowadza nas w świat nielegalnych nocnych wyścigów, wcielamy się w rolę powracającego z Rockport kierowcę. Chce on dowiedzieć się, gdzie jest część pieniędzy skradzionych podczas jednego z wyścigów dziewczynie o imieniu Nikki – partnerce czołowego przedstawiciela półświatka wyścigów – Dariusa. W drodze do Palmont City został jednak dopadnięty przez sierżanta Crossa. Stracił w wyniku tego spotkania samochód, ale nie wolność. Pojawia się bowiem Darius, który drugi raz wyciąga go z opresji. Jednak nic nie ma za darmo – Darius wyznacza bohaterowi zadanie. Ma on odzyskać skradzione pieniądze, i to te same, których poszukiwał bohater. Możliwe jest to tylko poprzez zdobycie terytoriów zajmowanych przez kilka różnych gangów działających w mieście. Gangi główne to: T.F.K, Bushido i 21st Street Crew. Każdy gang specjalizuje się w innej grupie aut, ale o tym później. Oprócz gangów głównych jest masa gangów pobocznych, które czasem atakują Twoje terytorium. Podział miasta na terytoria to jedna z wielu nowości, którą zobaczymy w NFS:Carbon. Każde terytorium zawiera w sobie dwie-trzy konkurencje (wyścig, jazda na czas, próba prędkości), z których trzeba wygrać przynajmniej dwie, aby obszar stał się "Twój". Po podbiciu wszystkich terytoriów z danego rejonu miasta, dochodzi do pojedynku z szefem gangu. Tu kolejna nowość – pojedynek to wyścig, a także tzw. próba w kanionie, w której przeciwnik najpierw jedzie z przodu, a ty masz za zadanie trzymać się jak najbliżej niego. Następnie role się odwracają i w drugim etapie to ty masz za zadanie mu uciec. Jeżeli dojdzie do wyprzedzenia przeciwnika na czas dłuższy niż 10 sekund, próba automatycznie zostaje pomyślnie zakończona. Oprócz kariery w grze dostępne jest ponad 100 różnych wyzwań (wiele jest zawartych w kampanii), a także specyficzne próby – są to trzy poziomowe zadania, w których określony jest samochód i cel działania, a po wygraniu trzeciego etapu odblokowana zostaje nagroda – może to być element tuningowy, a nawet dodatkowy samochód. Tak, jak w kilku poprzednich grach z serii NFS, w Carbon jest możliwość zmiany wyglądu i osiągów samochodu. W porównaniu do poprzednika (Most Wanted), o wiele szerszy jest tutaj zakres zmian wizualnych (Autosculpt™), natomiast od strony technicznej lepsze osiągi można skorygować pod kątem odpowiednich cech: przykładowo silnikowi można przypisać wyższy moment obrotowy, lub też wyższą moc. W Need For Speed: Carbon samochody zostały podzielone na trzy poziomy i trzy grupy. Poziomy określają możliwości samochodu (jest to tutaj szczególnie ważne, gdyż samochodem drugiego poziomu praktycznie niemożliwe jest wygranie trudniejszego wyścigu z samochodami poziomu trzeciego), natomiast grupy mówią, jakie dane samochody mają możliwości. Są to: Muscle Cars, czyli potężne samochody o niesamowitym przyśpieszeniu, co jednak zasadniczo zmniejsza trakcję (przykładowo – Shelby GT500, Ford Mustang, Dodge Challenger); druga grupa to samochody Tuner Cars, co oznacza nie najlepsze osiągi, ale niesamowitą trakcję,co w wielu wyścigach jest o wiele przydatniejsze aniżeli prędkość. Tu przykładami mogą być Nissan Skyline, czy Mitsubishi Lancer Evo IX; ostatnia grupa Exotic Cars, czyli po prostu samochody sportowe wysokiej klasy, będące jednocześnie kompromisem między prędkością a trakcją. I mamy tutaj: Porsche Carrera GT, Mercedes SLR Mclaren czy Lamborghini Murciélago. Jednakże poza tymi samochodami, w poszczególnych zadaniach możemy znaleźć kilka innych samochodów – mogą to być Lotus Europa, Chevrolet Camaro SS Concept, Lamborghini Murciélago LP640, Nissan 240SX, BMW M3 GTR, Audi LeMans Quattro czy Koenigsegg CCX. Warto zauważyć, że (w większości, są wyjątki) Muscle Cars pochodzą z USA, Tuner Cars z Japonii (niektóre z Europy), a Exotic Cars z Europy (Ford GT pochodzi z ameryki). Nazwy klas są dość specyficzne, ponieważ:
Muscle (ang.)- muskularny, bo samochody z tej grupy mają potężny silnik i bardzo wysoki stosunek mocy do masy pojazdu;Dobre przyspieszenie
Tuner (ang.)-sprowadzane, ze względu na to, że w Ameryce jest dużo aut (tanio) sprowadzonych z Japonii;Dobre prowadzenie
Exotic (ang.)-egzotyczny, gdyż europejska stylistyka jest dla Amerykanów egzotyczna (tak jak dla Europejczyków amerykańska).Dobra prędkość maksymalna

Najważniejszą wadą gry jest fakt, że czas trwania kariery jest stosunkowo krótki. Aby jednak zdobyć wszystko, co można, trzeba poświęcić jednak więcej czasu, także przez sieć.

Galeria

Zobacz wszystkie »
Tagi: Need for Speed Carbon | Black Box Games | Electronic Arts Inc. | Electronic Arts Polska

Filmy

» Trailer


Czytaj również

Dante's Inferno
Opowieść o miłości z piekła rodem…
- recenzja
Star Wars: Squadrons
Czy leci z nami deweloper?
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.