Nazwa 2ks
W działach: RPG, 2ks | Odsłony: 393Moje pierwsze przymiarki do tworzenia własnej mechaniki do gry fabularnej miały miejsce koło dekady temu, ale wtedy szybko zarzuciłem koncept jako nierealny i ograniczyłem się do D&D. d20 to jednak wyspecjalizowana mechanika. Sześć lat temu potrzebowałem czegoś szybkiego; stworzyłem wtedy kartę postaci i zasady jej uzupełniania na potrzeby gry bezkostkowej. Potem rozwinąłem i zmodyfikowałem je, dostosowując do potrzeb innej kampanii. Dość szybko jednak zauważyłem, że o ile prowadzenie bez kostek jest całkiem przyjemne, to jednak brakuje mi uniwersalnej mechaniki z elementem losowym. Próbowałem różnych systemów (szczególne podziękowania dla Dreamwalkera i Z Enterprise), częściowo by znaleźć coś mi odpowiadającego, częściowo by poznać rozwiązania przydatne do opracowania czegoś własnego. Nie natknąłem się na nic, co spełniałoby moje oczekiwania, podjąłem się więc kreowania własnej mechaniki.
Pierwsza wersja rozwijanej przeze mnie mechaniki powstała niecałe dwa lata temu, od tego czasu sprawdzam na swoich sesjach różne jej warianty. Jak paru graczy zwróciło mi uwagę, warto by ów zbiór reguł miał swoją nazwę. Szukałem czegoś polskojęzycznego i nie wymagającego skracania. Mechanika opiera się na kości sześciennej, kartach i sztonach, uznałem więc, że nazwa 2ks będzie odpowiednia. Czasami jednak ocena własna rozmija się z werdyktem społeczności. Co Wy sądzicie o tej nazwie? Nada się?
Zdjęcie autorstwa Metal Sculpture na licencji CC BY-ND 3.0.