» Wieści » Nachodzi polska gra logiczna Archaica: The Path of Light

Nachodzi polska gra logiczna Archaica: The Path of Light

|

Nachodzi polska gra logiczna Archaica: The Path of Light

Archaica: The Path of Light to pierwszy komercyjny projekt duetu dwóch braci: Piotra Tureckiego – programisty i Marcina Tureckiego – artysty, działających jako TwoMammoths. Dziś dostaliśmy informacje o produkcji, nad którą spędzili ostatnie trzy lata. Zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową.

Opis producenta

Wielu Powierników Światła przechodziło przez Krąg Próby, nie każdy jednak był godny powierzonej mu misji

W Archaica: The Path of Light wcielamy się w wybrańca, który musi przejść legendarną Ścieżkę Światła Starożytnych, by uchronić świat przed zbliżającą się katastrofą. Podczas podróży przez niezwykłe krainy przywracamy do życia tajemnicze artefakty, odkrywamy sekrety obcej cywilizacji oraz poznajemy prawdziwe przeznaczenie Ścieżki Światła.

Lasery i lustra:

Gra polega na manewrowaniu dostępnymi na planszy urządzeniami tak, aby promień światła przeciął w jednym momencie wszystkie znajdujące się w polu widzenia Kryształy. Gracz ma do dyspozycji wiele rodzajów urządzeń, które stopniowo napotyka na swej drodze. Dzięki temu każda z sześciu krain przedstawionych w grze, oprócz unikalnego wyglądu, posiada również unikalny charakter zagadek, a nowe mechaniki i urządzenia są wprowadzane przez cały czas trwania gry.

Poziom skomplikowania zagadek jest dobrany tak, aby możliwe było spokojne przeanalizowanie postawionego problemu bez chaotycznego i bezmyślnego przestawiania urządzeń – postawiono nacisk na wykorzystanie umiejętności logicznego myślenia i przyjemność płynącą z samodzielnego rozwiązywania problemów. Gdy jednak zagadka okaże się zbyt trudna graczowi przyjdzie z pomocą unikalny system podpowiedzi, który nie wskaże rozwiązania, a jedynie naprowadzi na nie, nie ujmując tym samym satysfakcji z gry.

Hidden object

Jest to mechanika uzupełniająca i nieobowiązkowa. Znajdując rozsypane na planszy fragmenty tablic z hieroglifami, gracz dowiaduje się więcej o świecie gry. Poszukiwania – zwłaszcza na dalszych poziomach –  wymagają nie lada spostrzegawczości. Także aktywowanie podpowiedzi wymaga wcześniejszego znalezienia specjalnych ogniw zasilających.

Wyróżniające cechy

  • Piękna estetyka i niezwykły klimat starożytnej nieznanej cywilizacji — twórcy włożyli wiele pracy, aby uczynić świat Archaici miejscem pięknym i zapadającym w pamięć. Każdy poziom ma unikalną atmosferę i zachęca do dalszej eksploracji.
  • Interesujące i unikalne zagadki — twórcy zaprojektowali setki zagadek, ale wybrali do gry tylko niektóre z nich, dzięki czemu każda zagadka jest unikalna i bazuje na innym pomyśle.
  • Wiele ciekawych urządzeń — w grze występuje aż 28 różnych urządzeń. Wiele z nich jest charakterystycznych dla danej części gry, a niektóre występują tylko w trudno dostępnych miejscach.
  • Intrygująca narracja — odkrywanie fabuły nie jest elementem koniecznym do ukończenia gry, jednak gracze, którzy chcą bardziej zagłębić się w świat gry, mają taką możliwość. Poszczególne wątki ukazywane są graczowi we fragmentach po uprzednim znalezieniu rozsypanych na planszy hieroglifów. Niektóre z wątków można odkryć tylko po przejściu tajnych poziomów!
  • Unikalny system podpowiedzi — podpowiedź nigdy nie pokazuje całości rozwiązania, a jedynie stopniowo naprowadza na nie. Skorzystanie z podpowiedzi wymaga też odrobiny sprytu, gdyż najpierw należy ją naładować przy pomocy znalezionych Ogniw.
  • Dynamiczne plansze — niektóre poziomy w grze zawierają dynamiczne elementy, jak bloki skalne, platformy i windy, które po aktywacji zmieniają zagadkę!
  • Sekrety — w grze znajdują się tajne poziomy, jednak samo ich odblokowanie jest niezwykle trudne i wymaga rozwiązania dodatkowych zagadek. W tajnych poziomach nie ma możliwości korzystania z podpowiedzi!

Czas / wielkość gry

Rozgrywka składa się z 42 poziomów (oraz dodatkowo kilku tajnych) zawierających 65 plansz z zagadkami, podzielonych na 6 krain tematycznych. Daje to graczowi od 8 do 16 godzin rozrywki. W grze występuje 28 różnych urządzeń!

Studio

TwoMammoths to polskie studio założone i prowadzone przez dwóch braci: Piotra Tureckiego – programistę i Marcina Tureckiego – artystę. Archaica jest pierwszą komercyjną grą braterskiego duetu. Prace nad grą trwały 3 lata. Gra jest oparta na autorskim silniku.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: informacja prasowa
Tagi: TwoMammoths | Archaica: The Path of Light


Czytaj również

Archaica: The Path of Light
Niesiemy światło w ruiny
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.