» Wieści » Mocarstwa na wspieram.to - ostatnie trzy dni kampanii

Mocarstwa na wspieram.to - ostatnie trzy dni kampanii

|

Mocarstwa na wspieram.to - ostatnie trzy dni kampanii

Już tylko trzy dni zostały do końca kampanii zmierzającej do ufundowania autorskiej gry, Mocarstwa. Projekt zebrał na chwilę obecną 92% zakładanej kwoty.

Informacja prasowa:

Wielkie armie przemierzające XVIII-wieczną Europę. Zakulisowe intrygi, sojusze i zdrady. Ścierające się ze sobą morskie armady. Kolejne zdobyte prowincje i złoto płynące wartkim strumieniem wprost do Twojego skarbca. Brzmi dobrze, prawda?

Jeśli tak, to czas zainteresować się Mocarstwami. To strategiczno-losowa gra planszowa z rozbudowana ekonomią, w której od dwóch do pięciu graczy wciela się we władców jednego z dziewięciu dostępnych mocarstw. Mogą oni wybrać m.in. Polskę, Anglię, czy chociażby Imperium Osmańskie. Każde z mocarstw różni się terytorium, dostępnymi początkowymi zasobami czy bonusem militarnym. Naszym celem jest oczywiście rozgromienie przeciwników i zdobycie władzy dzięki potędze naszej wiernej armii. Jednak łatwiej jest to powiedzieć, a trudniej zrobić – żołnierzy trzeba opłacić i wyżywić. Forty i okręty nie zbudują się bez odpowiednich zasobów. Obok geniuszu militarnego gracze muszą się więc wykazać smykałką w dziedzinie ekonomii.

Mocarstwa wychodzą także naprzeciw graczom, którzy nie lubią przyswajać wielkich tomiszczy pełnych zasad i wyjątków od nich. Gra proponuje rozgrywkę na trzech poziomach – mamy do dyspozycji scenariusze, kampanie oraz grę w swojej pełnej formie. Scenariusze są więc najprostszą formą zabawy, podczas której ścieramy się tylko militarnie. W kampaniach dochodzi też ekonomia, a w przypadku pełnej rozgrywki korzystamy również z tzw. Koła Stolicy oraz wprowadzających losowość kart wydarzeń. Nie trzeba więc od razu skakać na głęboką wodę. Warto rozegrać kilka scenariuszy i kampanii, by przyzwyczaić się do zasad i poznać działanie poszczególnych jednostek. Różne poziomy rozgrywki przydadzą się też podczas gier konwentowych lub gdy po prostu nie mamy za dużo wolnego czasu. Można wtedy rozegrać tylko szybki scenariusz i nadal mieć z gry mnóstwo frajdy.

A co z samymi zasadami? Mocarstwa stawiają na prostotę, która jednocześnie zmusza do taktycznego myślenia. Każda z naszych jednostek posiada swoje statystyki podczas ataku i obrony, a czasem pewne zasady specjalne. Podstawowa zasada jest bardzo prosta: kto wyrzuci więcej, wygrywa. Oczywiście do tego dochodzą różne modyfikatory zależne np. od rodzaju jednostki czy obecności w forcie. Swoje zasady mają też bitwy morskie, ale tutaj również wszystko jest łatwe do przyswojenia. Mamy też do dyspozycji bardzo przydatną "ściągawkę", w której zawarte są wszystkie informacje potrzebne w czasie gry. Gracze mogą zatem skupić się na taktyce – którą prowincję zaatakować czy dokąd ruszyć swoimi jednostkami, by nie ściągnąć na siebie ognia artylerii przeciwnika.

W grze Mocarstwa słowem kluczowym jest regrywalność. Do wyboru pozostaje wiele państw, kilka poziomów rozgrywki i wreszcie losową mechanikę walki, gdzie jeden rzut może zmienić całą misternie utkaną strategię. Dodajmy do tego rzuty podczas fazy ekonomicznej oraz karty wydarzeń i mamy grę, podczas której żadna rozgrywka nie przypomina poprzedniej.

Decydując się na zakup Mocarstw, gracze dostają wielkie pudło ozdobione klimatyczną grafiką, pełne różnorakich elementów gry. Dostajemy figurki reprezentujące poszczególne typy jednostek, żetony, piękną mapę Europy, będącą jednocześnie planszą do gry, czy niezbędne w pełnej rozgrywce znaczniki surowców. Są też kostki i karty symbolizujące zdarzenia losowe.

A zatem usiądźcie wygodnie przy stole, wybierzcie ulubione państwo i ruszajcie w bój! Wygrać mogą tylko najpotężniejsze mocarstwa!

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Źródło: wspieram.to

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Mocarstwa | Biały gryf


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.