» Czym jest WoD? » Mag: Przebudzenie - Przegląd linii wydawniczej

Mag: Przebudzenie - Przegląd linii wydawniczej


wersja do druku
Redakcja: Tomasz 'Sting' Chmielik

Przeczytacie poniżej krótkie i subiektywne podsumowania podręczników do linii Maga, z którymi mieliśmy okazje się zetknąć. Nie mają to być recenzje ani obiektywne, wyczerpujące opracowania. Są to nasze opinie, które – mamy nadzieję – pomogą Wam w wyborze podręczników i szybkim sprawdzeniu, czy dana pozycja odpowiada waszym wymaganiom. Mage: The Awakening
  • Garnek - Spuścizna Atlantydy, dawno zapomniane tajemnice, potęga i pycha. Podstawowy podręcznik do linii Maga. Najbardziej rozbudowany z podręczników podstawowych, dużo daje i dużo wymaga. Idealny dla miłośników realizmu magicznego, opowieści o epickich tajemnicach i epickich zmagań. Nikogo nie namawiam, ale to moja ulubiona gra.
  • Szczur – Gra o współczesnej magii z naciskiem położonym na stare tajemnice i korumpujący wpływ mocy. Porządnie przygotowany podręcznik, który, z racji objętości i upchania informacji, dość długo się czyta. Skomplikowany system magii daje dużo możliwości wpływu na grę i improwizowania zaklęć, jednak wymaga sporo zaangażowania od graczy. Warto kupić, bo to solidny podręcznik.
  • Gerard Heime - Świetna gra o współczesnych magach, nawiązująca w wielu miejscach do dziewiętnastowiecznego okultyzmu. System jest dość zawiły, pełen różnych niuansów (jak również nieco niedopracowany mechanicznie), co sprawia, że gra może być trochę trudna dla niektórych graczy. Metodą na to jest przymknięcie oka na niektóre zasady i wczucie się w nastrój pradawnej, atlantydzkiej magii - system jest tego wart. Największym mankamentem podręcznika są niestety fatalne ilustracje, które niektórych potrafią zniechęcić do gry.
  • Gruszczy - Potęga w rozmiarze, tragiczne ilustracje, masa treści. Przy tej ilości wiedzy, którą oferuje ten podręcznik, nie sposób było uniknąć kilku potknięć i nieścisłości, można sobie z nimi jednak poradzić. System magii jest bardzo rozbudowany i wymaga wiele czasu do przyswojenia. Pozwala jednak postaciom na ogromną dowolność tworzonych efektów i czyni je niezwykle potężnymi. Jeśli lubisz historie o superbohaterach, polityce i wielkich, antycznych tajemnicach, ta gra jest dla Ciebie.
Boston Unveiled
  • Gruszczy - Rozszerzenie miasta opisanego w podręczniku podstawowym i zmarnowany pomysł. Dużo nudnych, topornych, często niezbalansowanych postaci i wrogów, znośna historia oraz dwie wisienki: Sekretne Przymierze między dwoma rządzącymi Bostonem kręgami oraz genialny Książę Stu Tysięcy Liści. Za mało jednak, by podręcznik wart był swojej ceny.
Sanctum and Sigil
  • Garnek - Dodatek do Maga, który zawiera mnóstwo informacji o kabałach - podstawie społeczeństwa Przebudzonych. Prócz tego opisuje antagonistów: Proroków Tronu i Banisherów oraz traktuje o liniach mocy i kształtowaniu rezonansu. Mimo pewnych wad - pozycja obowiązkowa, najlepiej zaraz po podstawce.
  • Gruszczy – Ponownie, mocno nierówny dodatek. Solidny rozdział o polityce Przebudzonych, formowaniu kręgów i prawie magicznym, przeciętne narzędzia do rozbudowy sanktuarium, beznadziejny - choć jedyny jak dotychczas - materiał o Prorokach Tronu i Wyklinaczach (Banishers). Na koniec trochę porad o prowadzeniu kampanii politycznych i kilka przykładowych kręgów.
  • Szczur – Dodatek skupiony na społeczności magów i polityce. Solidne informacje o kabałach (jak również ich odmianach u Proroków Tronu i Banisherów), Konsyliach, Lex Magica, prawie Przebudzonych, sanktuariach i liniach mocy. Kilka potknięć mechanicznych, powtórzeń i niedopowiedzeń nie umniejsza wartości ciekawych pomysłów do zastosowania w Kronikach. Jeśli chcesz realistycznie ukazać społeczność magów – pozycja obowiązkowa. W innym przypadku też warte polecenia, ale można kupić później.
Legacies: The Sublime
  • Garnek - Opis kilkunastu nowych Dziedzictw magicznych. Praktycznie wszystkie, nawet te mniej udane, stanowią podstawę całej Kroniki, kilka zaś to prawdziwe perełki. Polecam, choć jeśli nie zamierzasz wiązać, co najmniej kilku sesji z którymś z Dziedzictw, dodatek może okazać się średnio przydatny.
Guardians of the Veil
  • Gruszczy - Ten dodatek jest nudny. Jest w nim wszystko, co trzeba - historia, społeczność, obowiązki (choć niezbyt konkretnie opisane) i magia. Brak jest jednak pomysłów, inspiracji i iskry geniuszu. Dla pragnących jak najlepiej odgrywać i odwzorowywać społeczność Strażników Zasłony będzie przydatny. Dla szukających pomysłów na Kroniki i przygody raczej nie.
Tome of the Watchtowers
  • Gerard - Podręcznik ten, jak sama nazwa wskazuje, opisuje poszczególne Strażnice, Nadkrainy (Supernal Realms) i związane z nimi Ścieżki. Jest niestety bardzo nierówny – każdy rozdział sprawia wrażenie jakby był pisany przez inną osobę. Stąd też, rozdział poświęcony Thyrsusom ma bardzo ciekawe pomysły mechaniczne, natomiast ten o Acanthusach ani jednego. Szczerze mówiąc nie polecam tego podręcznika.
Secrets of the Ruined Temple
  • Gruszczy - Tym podręcznikiem autorzy dali się złapać w pułapkę własnych błędów. Opisali wszystko, co jest związane z penetrowaniem atlantydzkich ruin, poza jedną rzeczą - po jaką cholerę się tam pchać? Podręcznika nie ratuje, niestety, świetny rozdział o herezjach dotyczących mitu atlantydzkiego i opis świątyń położonych w przestrzeni astralnej, ponieważ rozdział zawierający masę sadystycznych i nudnych potworów skutecznie ów podręcznik pogrąża.
Reign of the Exarchs Tome of the Mysteries
  • Gerard Heime - Podręcznik ten zawiera chyba jeden z większych paradoksów, jakie mogą zaistnieć w podręczniku do gry fabularnej - w jednym rozdziale tłumaczy, jak ograniczać zapędy graczy, kontrolować ich magiczne moce i dbać o równowagę na sesji, w drugim zaś prezentuje całą gamę zaklęć, atutów i innych bajerów, które tę równowagę niszczą. Podręcznik zdecydowanie dla rozsądnego Narratora, który będzie wiedział, kiedy sięgnąć po cenzorską taśmę i jakich elementów nie wprowadzać na swoich sesjach.
  • Gruszczy - Wybuchowa mieszanka rozmaitości do Maga. Opis praktyk i porady, jak budować kolor zaklęć, sporo nowych czarów i zasad, bardzo często niezwykle niezrównoważonych z dotychczasowymi. Na sam koniec świetne rozdziały o arcymagii i otchłani, lecz (jak wszystko inne w tym dodatku) wymagające masy pracy i dostosowywania. Dużo inspiracji i wiele chaotycznych, niespójnych i nie do wykorzystania z miejsca, pomysłów.
Legacies: The Ancient Intruders: Encounters With the Abyss
  • Garnek - Wreszcie Otchłań zajęła należne jej miejsce i w Magu pojawiła się prawdziwa groza. Podręcznik opisuje sposoby, powody i cele wprowadzania do gry Intruzów z Pustki oraz prezentuje kilkanaście fascynujących, dobrze opracowanych pomysłów. Doskonałe źródło inspiracji dla każdego, kto chce poprowadzić horror.
Free Council Magical Traditions Mysterium Mage Storyteller's Screen
  • Garnek - Wygodny, choć w sumie zbędny ekran. Dla maniaków.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

The Mysterium
Od przybytku głowa nie boli, czyli recenzja orderbooka Mysterium
Sanctum and Sigil
- recenzja
Mag: Przebudzenie
- recenzja
Chicago
- recenzja
Legacies: the Sublime
Obietnica wzniosłości
- recenzja

Komentarze


~gervaz

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
następne w kolejności:
- promethean the created
- changeling the lost
- scion

;)
27-08-2007 12:23
Gruszczy
   
Ocena:
0
Wampira, chcemy Wam zostawić na deser ;-)
27-08-2007 12:29
~

Użytkownik niezarejestrowany
    scion ?
Ocena:
0
Eeeeeee ? O.O
27-08-2007 12:46
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Scion to nie jest część uniwersum Świata Mroku. ;)
27-08-2007 13:19
arro
    Uzupelnienia
Ocena:
0
Licze, ze podsumowania podrecznikow beda sukcesywnie uzupelniane. Opinia jednej osoby (lub co gorsza brak wogole opinii) jest slaba wskazowka dla potencjalnych kupujacych. Szczegolnie, ze prezentowane poglady sa dosc i bardzo mocno zabarwione sympatia/antypatia do systemu.
27-08-2007 13:20
Szczur
    @arro
Ocena:
0
Będzie, niestety mamy dość ograniczone moce przerobowe jeśli chodzi o dokładne czytanie podręczników.
27-08-2007 14:06
Gerard Heime
   
Ocena:
0
Uhum, niestety czytamy tyle, ile możemy - a w tej chwili zanosi się, że redaktorzy skupią się na lekturze 6 linii wydawniczej (jeśli liczyć czarną serię jako pierwszą) ;-)
27-08-2007 14:24
Gruszczy
   
Ocena:
0
Życie robi się ciężkie.. Człowiek by się przerzucił na Changelinga, a tu trzeba się zabierać za Śmiertelnych lub Wampira. Cóż, nikt nie mówił, że będzie lekko ;-)
27-08-2007 14:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.